La o astfel de intrebare e destul de greu sa raspunzi.Poti cheltui mii de euros si sa nu o rezolvi nici macar cu injectoare noi.Saptamina trecuta,am avut in atelier,doua Seat si un Audi,toate cu motor 1,6 tdi si injectoare 03L130277B.Mi se intimpla des pentru ca m-am specializat pe motorul asta,findca da mult profit.
Pe unul dintre Seat-uri,am gasit injectoarele in parametri dar in partea maxima de injectie si dadea cu fum dar rau de tot,era imposibil sa pornesti masina ca veneau imediat pompierii.Clientul montase un EGR nou,zice el.I-am anulat EGR,i-am pus tablita pe teava respectiva,si a redus un 80% fumul.
Al doilea Seat,i-am reconstruit injectoarele,si le-am lasat sa injecteze in minimul parametrilor,le-am montat si totul ok cu exceptia filtrului de particule care era plin la 90%.
La audi,am schimbat 5 rinduri de injectoare(20) toate reconstruite si nu am reusit sa-i dau de cap.
Ca sa ma lamuresc,am luat fiecare joc de 4 injectoare,dupa un Seat,si dupa fiecare masina in parte,si l-am probat pe rind pe al doilea Seat cit si pe Audi,si rezultatele au fost ciudate.
Nu ma intrebati de ce ca nu am decit teorii in sensul acesta.
Concluzia,aceleasi injectoare care merg bine pe o masina,pot merge dezastros pe alta,sau pot merge ca noi.Sa fie softul??Este posibil,dar numai daca nu cumva softul actioneaza restul,senzori,egr,debitmetru,etc de o maniera diferita de la o masina la alta,pentru ca injectoarele primesc aceleasi semnale,masurate cu osciloscopul.
Daca am dreptate,adica softul isi face de cap dupa cum vrea el,atunci singura solutie este ca astfel de injectoare sa fie calibrate pe masina direct,iar ce face pompangiul in cazul asta,fara sa fie vina lui,nu prea are valoare.
Din punctul meu de vedere,ca pompangiu,trebuie sa reglez injectoarele dupa cum imi recomanda fabricantul,si pentru asa ceva ma ghidez dupa bancul de probe,iar faptul ca fabricantii de masini fac tot felul de smecherii ca sa isi vinda masinile nu este problema mea.Partea proasta este ca plateste clientul,iar eu imi pierd prestigiul ca bun pompangiu.
Ca sa nu va bag in ceata,daca aveti posibilitatea,mergeti la cineva care are banc de probe si care se ocupa si de montajul injectoarelor pe masina,si explicatii ce v-am insirat eu mai sus,sa calibreze initial injectoarele dupa valorile cele mai mici ale parametrilor din bancul de probe,si in functie de rezultat,sa le calibreze daca este nevoie si in valorile cele mai mari cerute de protocolul bancului de probe,si sa le testeze pe masina.
Din pacate pretul va fi mai mare pentru client,dar cred ca este singura solutie practica in astfel de cazuri.Noi pe aici prin Europa ne permitem sa facem teste pe masinile oamenilor,au de unde sa plateasca,dar prin RO nu stiu cum merge treaba.
Acum eu am doua seturi de injectoare pregatite permanent,unele care injecteaza spre maxim si altele spre minim,si merge mai repede,dar clientul tot trebuie sa plateasca doua montaje,numai ca imi usureaza mie munca,nu trebuie sa desfac de fiecare data injectoarele masinii ca sa le recalibrez,montez un set,probez,si prin excludere stiu care este cel adecvat pentru masina respectiva,dupa care calibrez injectoarele masinii din prima.