Atita timp cit va imaginati ca acea corectie reprezinta o valoare reala,corecta,sau demna de luat in seama,mereu veti termina fara o solutie finala.
Am mai comentat pe undeva,acea corectie este ca si masuratoarea returului cu eprubetele,adica la fel de buna,sau de rea,dupa cum vrea sa creada fiecare,sau bineinteles dupa cunostintele fiecaruia,atit teoretice cit si practice.
Mai am o alta opinie asupra acelor rezultate prezentate de bancul de probe,in viata reala,bobina de 200k cred ca am vazut decit o singura data,si vorbim despre masurarea a citorva sute de astfel de injectoare.
In general, o astfel de bobina arata pe instrumente 195k...197k atit sub tensiune cit si la rece.
Bancul de probe face masuratoare o singura data,inaintea inceperii testelor propriuzise,numai ca,dupa ce incep probele,valoarea bobinei poate suferi schimbari,atit in rezistenta cit si in capacitate,inclusiv poate intra in scurt circuit si simulatorul nu va simti acest lucru.
Pe de alta parte,chiar conectorul electric de pe masina,unul din cele 4 ale injectoarelor,poate fi slab,si poate face ca injectorul sa functioneze aiurea.
In ce priveste comentariul despre functionarea foarte fina,cind toarce ca o pisicuta....asta se poate face doar daca pompangiul are masina la dispozitie,cel putin odata,ca sa analizeze cu osciloscopul sau auditiv sunetul produs de fiecare injector,apoi vazind ce cantitati injecteaza fiecare,si coroborind cu sunetul...sa regleze fiecare injector,in bancul de probe,dupa cerinte.
Uneori un astfel de reglaj nu dureaza prea mult,depinde de temperatura de lucru,de calitatea combustibilului,si de uzura interioara a fiecarui injector,ca sa nu mai vorbim ca aceste motoare inca din fabrica sint zgomotoase mai mult decit ale altor masini diesel.
Daca piesele interioare ale injectorului sint toate noi,ceea ce nu cred ca este posibil la ce pret ziceti ca sa efectuat reparatia,se poate ajunge la un motor putin galagios pentru o perioada satisfacatoare,1 an,sau chiar mai mult.
In concluzie,lucrind cu datele oferite de bancul de probe,eu as ruga pompangiul sa coboare cantitatea la IDLE a injectorului 1,de la 6,1ml la 4,5...4,7ml si preinjectia de la 1,52ml la 0,5ml-
Alta metoda,as asculta fiecare injector la ralentin,cu ajutorul unei surulbenite mai lungi,sau ce va trece prin minte,un capat lipit de corpul injectorului,iar la celalalt capat puneti urechea si ascultati,atentie ce ustensila folositi sa nu va raniti.Injectorul care suna mai puternic,mai metalic,trebuie calibrat.
Mai exista si codificarea ,,mincinoasa"pentru injectorul mai zgomotos,copiati codurile altor injectoare de aceeasi referinta,si incercati unul cite unul codificind injectorul care face zgomotul cel mai puternic.
Uneori merge din prima,alteori este nevoie si sa iesiti cu masina la drum ca sa ,,invete" ECU cum trebuie sa faca corectia.