Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 11.05.2025 în toate secţiunile

  1. Da, in teorie siguranta 22 rezolva problema. Problemele sunt identice la Passat B9 si Tiguan 3. Daca nu stii care e siguranta 22, poti scoate borna minus de la bateria de 12V (cea de sub capota, ai nevoie de o cheie de 10) pentru 5 minute, dupa care o pui la loc (vezi sa o strangi bine). Dupa ce reconectezi borna, pleci cu masina, in primii cativa sute de metri vei avea tot felul de erori care vor disparea pe masura ce sistemele se recalibreaza. Cel mai sigur rezolvi cu borna minus, siguranta daca nu o nimeresti, nu faci nimic. Chiar si colegul DMV a primit acelasi sfat de la service cand a sunat ca nu mai pornea masina.
    2 points
  2. Salutare dragilor, 2025 marchează 10 ani de când am cumpărat acest Superb, prima mașină luată din banii personali, nu și ultima, dar restul au venit, s-au dus și tot așa. O sa pun o lista(cu linkuri la ce se poate), ca un reminder cu tot ce s-a făcut la ea și ce are în prezent pe ea. În 2015, avea 255k km, in prezent 336k km. Dotări de fabrică: - Faruri Bi-xenon cu autolevel și spalatoare - Incazire scaune fata + spate - Scaune piele, electrice cu memorie + memorie în cheie - Oglinzi electrice cu memorie, incalzite si rabatabile + puddle lights - Lumini ambientale plafoniera + manere usi - Lumini în usi fata - spate + lumini picioare fata - spate ce se deschid invidividual în funcție de usa deschisa. -Comenzi volan + tempomat -Oglinda retrovizoare cu efect antiorbire -Senzor ploaie -Maxidot -Mirror down Modificări / Retrofit-uri: Motor: Setup vechi: 1.9 TDI AWX 327 cp 620 nm - Turbo Garrett GTB2260VK MFS - Injectoare AL cu duze Firad 120% - Axa SDI - Prezoane chiulasă 12.9 - FMIC cu traseu pe 60mm - Downpipe 76mm - Evacuare 63mm - Ambreiaj SMF, ceramic, 6 pukuri - Senzor MAP 4 bar Setup nou: swap la 3.2 VR6 N/A 243 cp 310nm, complet functional (Swap journey here) - evacuare cu downpipe, intermediara, finala - a implicat achiziționarea unui motor de Touareg 3.2 vr6, un Passat b5.5 2.3vr5 functional și multe alte piese - Motor refacut complet (segmenti, cuzineți, pistoane, Injectoare, etc.) - Stage 1 + hardcut Exterior: - Jante BBS RS-GT 923 (forjate, modulare) - Frane fata Brembo Z18, 6 pistonase, 350mm - Frane spate Brembo, 4 pistonase, 310mm cu etrier frana de mana separat de VW Phaeton - Airride independent (kit Airlift 3p) - Kit Amortizoare TA-Technix cu perne integrate de fabrica - Revopsita integral in 2018 - facuta facelift complet (grila capota, grila bara, oglinzi, ornamente aripi, stopuri) - Faruri restaurate, cu lupe Hella EVO X-R 2.0, ornamente interior vopsite Interior: - Insonorizat complet usi, stalpi, podea, portbagaj, cu 2 straturi (CTK Standard PRO + CTK Caimat) - Alcantara Plafon, stalpi, podea, plastice scaune + plastice suport volan - Scaune + cotiere + bancheta retapitate in piele (crem + negru) + inlocuire bureți scaune - Linie audio de la eXcursion (tweetere, medii) amplificate de o statie Vibe Powerbox 65.4 - Computer bord Color MFD (in locul ecranului clasic) - Coloana volan Audi 8 d2 electrica cu memorie - Controller de la Airlift incorporat in locul a doi suporti de pahare - Conversie la facelift (manere usi, grile ventilatie, ceasuri bord, trimuri, volan) - footrest OEM de Superb 1 (suportii de picioare din spate) - Comutator cu senzor lumina integrat + maner cu insertii crom + butoane geamuri cu insertii crom - Covorase Lounge Edition 100 - Kenwood 2din DDX4025BT - Oglinda B5.5 cu lumini ambientale - Lumini ambientale picioare controlabile prin Bluetooth Portbagaj (Trunk setup): - Stand airride (ECU, butelie, compresor) - subwoofer eXcursion SHX-12S4 + statie Vibe powerbox 400.1 DYI here Pe langa astea, s-au facut multe lucrari de mentenanta, restaurare/inlocuire a elementelor uzate, lucruri care nu sunt menționate nici aici în jurnal deși am încercat sa îl țin cat mai up-to-date 2015 și prima poza de pe forum, chiar când am cumparat-o: 2025: Concluzie: Ce sa zic, masina asta m-a învățat multe, de la 0 barat pe mecanica și cunostiinte de mecanica, la un know-how "way above average". Cercurile actuale de prieteni pasionati auto, fie de motorsport sau looks s-au format datorita ei. Desi o am de 10 ani, ma uit la ea de multe ori ca și cum as fi luat-o ieri. Îmi place mult cum arata, îmi place mult cum se conduce, cum se aude, este o experienta interesanta și înțeleasă de foarte putina lume (nu ca ar conta). Nu o sa zic celebra fraza "nu o vand niciodata" sau "la mine moare" dar planuiesc sa o țin cat mai mult în continuare, sa ma bucur NU doar din an în Paște de ea, ci aproape zilnic. Desi urmează un upgrade și la celalt daily Iar atata timp cât încă se găsesc piese și legislația ne permite sa umblam cu ele NU am planuri de a o vinde / dezmembra. Sper ca peste 10 ani sa scriu o alta postare similara aici. Drumuri bune!
    2 points
  3. Eu am ales Ioniq 5 ca si a doua masina.
    1 point
  4. Redevenind seriosi, ieri am fost la un test drive maraton: Hyundai Inster, Hyundai Kona, Ford Puma Gen-E. Pareri: Puma Gen-E - Masina sta bine pe sosea, suspensia lucreaza bine si nu e rigida, puterea e suficienta, consum bun (am avut 15 kWh media pe aproape 40 minute de condus), materiale ok la interior, portbagaj mare in gama ei. Insonorizarea este foarte buna pana pe la 120 Km/h, dupa care anvelopele incep sa fie cam galagioase (roti 18"). Din pacate insa, masina are cateva aspecte negative pentru care nu ar fi optiunea aleasa de mine: faptul ca nu are un sasiu electric dedicat, duce la cea mai mare problema: confortul pe locurile din spate. Desi exista spatiu ok la genunchi, bancheta care este oricum scurta (si la variantele pe benzina) are de suferit din cauza inaltimii podelei, fapt ce duce la un real disconfort - nu ai sustinere pentru coapse, stai cu genunchii sus si este foarte neplacut. Comenzile climatizarii integrate in tableta sunt o problema cumuna a multor modele/producatori, faptul ca ai maneta pentru stergatoare pe partea stanga este iarasi un aspect neplacut (sa zicem ca te poti obisnui probabil). Consola centrala te face sa te simti putin claustrofob la volan si nici scaunele nu ajuta prea mult, fiind profilate si inguste - eu am stat ok, dar cineva o idee mai maricel va avea probleme. In plus, nu exista pompa de caldura, nici macar ca si optiune.. Hyundai Kona - suspensie ok (dar surprinzator, mai galagioasa putin si mai putin confortabila ca cea a Inster-ului), zvac/putere suficienta, spatioasa (evident, cea mai spatioasa dintre cele 3, un atu pentru o familie), ergonomie/confort bun in ea. Nu am fost atent la consum, nu m-am concentrat sa il resetez / urmaresc, nu am mers prea mult. Cred ca este o optiune foarte buna, dar este undeva la +10k fata de Inster daca comparam echiparile superioare. O sa fie interesant de vazut cand si daca vine la noi si varianta AWD.. Nu mi-a placut un aspect, care a fost chiar ciudat: am simtit tot timpul in cabina un disconfort in ureche, ca atunci cand ai geamul deschis la masina, (desi nu era niciun geam deschis). Inster - mi s-a parut o masinuta electrica excelenta, peste Puma si Kona si ar fi optiunea mea principala dintre cele 3, daca maine mi-as lua o electrica. Evident, este doar pentru 4 persoane, este micuta (dar foarte spatioasa totusi la interior pentru gama ei, in spate zici ca esti in limuzina, e ciudat ). Mi-a placut ergonomia, materialele (pentru gama ei de pret) chiar ok, suspensia confortabila si foarte ok, puterea este suficienta chiar daca vorbim de doar 115 CP, sta bine pe sosea, consumul mediu afisat pe ultimii 100 Km era de vreo 15 kWh, ceea ce mi se pare foarte bine considerand ca este masina de drive test (cica angajatii au reusit sa mearga cu 9-10 la un drum catre/de la munte). Evident, are un portbagaj micut si mi-ar fi placut ca la usa fata sa aiba un material moale in zona in care vei tine negresit cotul (fiind o masinuta micuta) - e doar acel plastic tare. Are si pompa de caldura si un pret excelent, mie imi place foarte mult. Da, Renault 5 mi-a placut mai mult cum sta pe sosea, are o suspensie mai sofisticata, dar este mai scumpa si mai ales, in spate este dezastru! La 18.5k EUR cu Rabla (dar am inteles ca nu se mai poate anul asta, pentru ca s-a cam "dat" tot ce era pe stoc si faptul ca e produsa in Korea de Sud nu ajuta, nu te incadrezi in 3 luni de zile pentru a da o comanda - 2 luni cica face doar pe drum..) cu toate optiunile (ca altfel poti lua si la 14-15k EUR daca vrei..), cred ca este o optiune foarte buna si nu vad ce rival ar avea. Ma mai gandesc la anul, nu ma grabesc.. In Kia EV3 am avut iarasi o experienta foarte placuta, mi-a placut foarte mult masina, dar aici vorbim de alta gama de pret, zona in care voi mai dori sa testez si alte masini modele (viitoarea EV4, Model 3, modele AWD, etc, etc).
    1 point
  5. Am mutat subwooferul din roata de rezervă. Basul se aude acum mai puternic și pot să cobor podeaua variabilă. Desigur, piesele din trusa de scule le-am mutat în interiorul roții de rezervă. Mai puțin cricul, care nu încape, și pe care l-am poziționat lângă roata de rezervă (vezi foto).
    1 point
  6. "'Dau semnal și depășesc. Mașina mea este setată la 120 km/h. Ai idee cam cât merg în paralel cu cel pe care vreau să-l depășesc dacă eu am 120 și cel din dreapta 110?"" Nu inteleg fraza asta. Cine te impiedica sa accelerezi din pedala de acceleratie de la 120 la cat vrei, sa depasesti,eventual sa revii pe banda pe care erai inainte de depasire. Dupa ce iei piciorul de pe acceleratie masina incetineste singura la valoarea setata, ex 120. Reglajul se anuleaza numai la franare.
    1 point
  7. ACC e bun cand e autostrada goala, si e foarte bun cand e vreme nasoala, ceata eta... setat pe distanta maxima. Si pe mine ma enerveaza maxim sa folosesc ACC cand e aglomerat, f aglomerat. Am avut ACC deja pe 2 masini, dar la urmatoarea sigur nu va fi obligatoriu.
    1 point
  8. Tempomatul e bun când ești singur pe autostrada. ACC e bun pe autostrada cu trafic intens cu toate benzile ocupate.
    1 point
  9. Habar nu aveti: tine lumea banii sa isi ia apartamente cu 35k peste vreo 2 saptamani 😉 S-a mai desteptat romanul, a inteles ca un apartament este mai valoros dAcat o masina 🤓
    1 point
  10. Si nu e din cauza ca asteapta toti programul rabla ?
    1 point
  11. @Michael Foarte frumoasa mașina, arată super bine! Scaunele sunt ca cele de pe Superb, mega confortabile, mai ales la drum lung. Motorul e ce trebuie, trage bine și e silențios. Per total, o combinație reușita între confort și performanta.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!