Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 26.04.2025 în toate secţiunile
-
Mentenanță si întreținere Azi am luat mașina din service după ce o lăsasem pentru mai multe chestii: - schimbarea distribuției - revizia periodică - investigare zgomote punte față - investigare zgomote frunte spate Să o luăm pe rând. De cand am schimbat distribuția au trecut 5 ani fără 17 zile și 55.556 km 😁 Acum mai am puțin până la 200k, și îl ajung pe @Doomy Am mers pe aceeași rețetă ca si la Golf și Superb Pompa de apă era în stare bună, la fel și rolele, iar cureaua începuse să aibă câteva crăpături, dar fără a pune în pericol. Cum ar spune românul "ar mai fi mers". La revizie tot cu Mobil 1, m-am obișnuit cu acest ulei, nu am avut surprize neplăcute. La partea din spate am avut două surprize: etrierul stânga spate parțial blocat, așa că l-am schimbat Acum va trebui sa-l si vopsesc ca să fie la fel toti patru. 😁 A doua problema discul si plăcuțele pe stânga mult mai uzate decât pe dreapta. Mai mergeau 5000km, dar am preferat să facem operațiunea tot acum, mergând tot pe ATE, așa că am discuri și plăcuțe noi pe spate. Tot la partea din spate unul din suruburi de strângere a bucsei de la bara stabilizatoare, nu era strâns/s-a desfăcut si bara atingea si făcea zgomot. Pe partea din față aveam uneori zgomote când viram de pe loc sau la trecerea peste denivelări, uneori si pe autostradă la viteza mare, total aleator. Am presupus tot flanșa de la amortizor așa că i-am spus ce bănuiam. Am schimbat cele două flanse cu tot cu rulment si protectiile, dar in plus, mecanicul a observat acele semne pe arc care se regăsesc si pe oala amortizorului. Se pare că, la partea de sus arcurile Kayaba nu sunt la acelasi diametru, fiind puțin mai late și probabil si de la puțină uzură, uneori atingeau în oala, auzind acel zgomot metalic. O să le țin sub observație și dacă nu pică sau nu se rup până cedează amortizoarele față, o să le schimb în momentul respectiv, probabil cu Sachs. Cu această ocazie nu mai vreau să aud de Kayaba/Kyb sau de Bilstein, cred că voi rămâne o perioadă pe Sachs... Urmează o aspirare la interior și o spălare la exterior și cât de curând un detailing la interior pentru scaune și banchetă si bineînțeles lumini ambientale RGB. Weekend fain tuturor!1 point
-
Da, am citit printre randuri probabil si mi s-a aprins un beculet cand am vazut pozele (asta doar pt ca ti-am urmarit cu atentie topicul cu pozele aferente). La nivel de dotari si “inovatii”, Phaeton este peste w221, asta din ce vad pe hartie. As fi insa tare curios cum e si in viata reala. Mie imi lauda toata lumea Mercedesul insa eu m-am obisnuit cu el si cu masini noi de la munca si acum mi se pare normal. Cand ma urc in A2 (asta de l-am prezentat aici) imi revin totusi la normal…1 point
-
@tavitaraMultumesc pentru feedback! Preturi similare cu UK. 😁 Cam astea sunt costurile de intretinere legate de mentenanta si la Phaeton + un plin de motorina la aproximativ 3 saptamani in medie, desi alimentez cam 80 de litri de fiecare data, rezervorul fiind de 90 de litri. Un consum mediu oras+autostrada, mers normal, la fel ca restul traficului, ar fi 11%. Mi se pare infim pentru o masina de peste 2 tone si 5 metri, Quattro+automata. E adevarat ca daca ajungi in trafic aglomerat sau ai pantoful foarte greu si vrei depasiri cu schimbatul treptelor in zona rosie vad si consum de 30% in MFD! Revizia+ITP am facuto la un service specializat si certificat BENTLEY cu inregistrarea interventiei de servisare in sistemul online si a inclus: Ulei Mobil1 5W30 ESP (8.7 litri parca, am primit si 1 litru cadou) Filtre UFI: Filtru Ulei Filtru Aer Filtru Motorina Filtre AC (stanga/dreapta) Inlcuire antigel Inlocuire lichid de frana Spray curatat frane Discuri+placute spate+senzori APEC +Manopera Cost total: 1100 GBP. 6400 RON, un cost apropiat cu cel din Ro. Eu zic ca e decent. 🙂 Anvelopele au acelasi pret ca in Ro, pe fata cred ca le voi schimba anul asta, s-au cam tocit, masina fiind foarte grea, virezi rotile in loc si se duc repede, ma rog, au deja 5 ani, chiar daca sub 30 000 km. Impozitul+taxa de autostrazi+ASIGURARE RECOVERY in Europa este de 415 GBP/an, aprox 2400 RON. Anul trecut a fost 395 GBP, ceva mai putin. Asigurarea RCA ar mai fi 61 GBP/luna, cam 350 ron cu decontare pana la 3 milioane GBP, in caz de Doamne Fereste! 🙄 Colegul meu, mult mai tanar, in varsta de 23 de ani plateste 180 GBP/luna la un CLA cu motor de 1.5 DCI, care cred ca era disponibil si pe Logan. 😆 Am mai schimbat stergatoarele, traiasca YOUTUBE si grupurile de Phaeton, le-am schimbat singur, vreo 40 GBP daca imi aduc aminte bine+becurile Xenon Osram (100 GPB+150 GBP manopera, cam 6 ore de munca, bara fata are vreo 200 de suruburi+mufe senzori de parcare, mufe spalatoare faruri, mufe faruri etc) In iunie urmeaza urmatoarea revizie+ITP.1 point
-
O singura data am bagat golful de urgenta la spalatorie de aia cu perii in Ungaria prin 2012, cand l-am scos pe circuit la Euroring. A fost prima și ultima oara. Never again, not in this life. Ft fain traseul ala. Am amintiri faine de la praid, lacu rosu si cheile Bicazului, pana la baraj. Bine, nu sunt alpii elvețieni, dar e fain.1 point
-
Dacă tot s-a terminat Paștele dar mai aveam câteva zile libere am zis să mai rezolv câteva chestii. Așa că mi-am adus sculele lângă mașină și m-am apucat de înlocuit luminile ambientale: Cele vechi aveau doar o culoare, erau flexibile și ieșeau mai tot timpul din ușă, așa că am cumpărat altele de pe Aliexpress, cu leduri RGB si controlate de pe app prin Bluetooth. Am luat kit-ul de 6 piese, doar pentru uși și bord, dar poate fi cumpărat in variante diverse, cu lumini la picioare, în buzunarul ușilor si cu iluminatul mânerelor. După ce am desfăcut fețele de uși și am scos benzile vechi, am început cu... cele de pe bord,întrucât se conectează la modulul master care comunică cu celelalte patru. Am identificat plusul pe poziții, am tras firele pană la el și până la masa caroseriei și apoi am conectat cele două benzi la modul, am testat și s-au luminat. Partea mai dificilă a fost traseul de urmat al cablurilor,unde am avut ceva chinuială. Apoi am trecut la ușa spate stânga, pe spate am refolosit firele de la benzile vechi, iar pe față nu a mers... am scos multimetrul să măsor, s-a desprins firul de minus. 😁 Am tras o fugă la dedeman si am cumpărat alt multimetru si am continuat cu identificarea firelor După ce am probat pe stânga, am trecut la dreapta. SFAT: dacă vă apucați, testati de fiecare dată, pentru a nu munci de două ori. 😁 La final, după ce m-am asigurat că totu funcționează cum trebuie, am pus fețele de uși la loc și am închis lucrarea. Am testat să văd dacă m-ai ies benzile din fețele de uși, prin închiderea și trantirea ușilor 🤣, de mai multe ori și se pare că rigiditatea acestora ajută să rămână pe poziție. În încheiere un clip scurt before & after:1 point
-
Link oficial VW AG pt Logo Radio https://www.phonostar.de/vw/de/download MQB3_Stationlogos_CustomerUpdate.pdf1 point
-
@mad_kat, sa stii ca swapul la transveral este mult mai straight forward decât cel la longitudinal. Mai ales cand vorbim despre o platforma pe care s-a pus vr6 versus una pe care nu s-a pus. Si mai ales cand e vorba despre A3. Dacă e vorba de 8p, ala e relativ ușor sa il faci si quattro. La Superb in schimb, doar dacă tai jumătate de podea o pot face 4 motion.. partea electrica a fost cea mai mare bataie de cap la mine, luat 3 instalații (2.3 vr5, 3.2 vr6 si 1.9 TDI) si făcut fir cu fir, pin cu pin astfel încât sa fie totul corect si sa nu iau foc . Apoi partea custom a traseului de clima si partea software. Sa faci un ECU de vr6 automat sa funcționeze pe manual cu toate sistemele funcționale si fara erori.. e bataie mare de cap... chiar si pentru un tuner cu experienta. Am făcut si un topic in sectiunea Tehnical, in care am scris mai in detaliu ce e nevoie la un swap pe platforma asta, poate cineva cândva va dori sa mai facă un proiect similar.. @marius1982.11, mulțumesc pentru poza ! Circul aproape daily de cand cu swapul, la birou (Iulius UBC0) merg doar cu ea. La drum mai lung, cand nu merg cu ambii copii, din nou doar cu ea. Recunosc ca ma expun filtrelor RAR, dar mai arunc un ochi pe Waze la drum lung, sau pe grupul de filtre TM de Whatsapp. Iar in oraș, doar dacă ies seara la un car meet (si aia foarte foarte rar). Filtre normale am mai nimerit, dar nu s-au luat niciodată de masina. Am vorbit civilizat cu ei de fiecare data. Sunt si ei oameni. Iar atata timp cât nu sunt vreun Schumacher prin trafic, si nu le dau motive sa "ma arda" nu cred ca voi avea probleme la filtre normale. Primesc deseori întrebarea asta: nu ti-e frica de RAR? Sincer sa fiu, circulam mai cu frica atunci cand masina era TDI stage 3. În prezent, chiar nu am chestia asta de frica deloc. Și sunt adeptul proverbului: de ce ti-e frica nu scapi. Dacă e sa ma oprească un filtru RAR, aia e.. încerc sa il recuperez. Dacă nu se poate, aia e din nou, pot sa zic ca mi-am făcut damblaua cu masina asta. Pana atunci însă, uite ca sunt 2 ani deja cu swapul si totul ok. @Emy D, stii vorba aia.. dacă te bagi in hora, pai o joci pana la capăt1 point
-
1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00