N-am stat niciodata sa calculez cata benzina am bagat la Cayenne Turbo 4.8 V8 biturbo in cei 300 000 km facuti in 12 ani, devalorizarea de la 150 000 la 20 000 euro, remedieri probleme, mentenanta, 6-7 seturi de anvelope pe 21 etc, oricum este valabil si pentru celelalte "X" masini pe care le-am avut, dar asta a fost cea mai costisitoare, fiind a2-a din Romania, dupa masina lu' ginerele lu Basescu, el o comandase pe prima! L-am dat exemplu, dar n-am avut si nici nu am vreo apartenenta politica, sa nu se inteleaga gresit, unul din motivele pentru care am parasit tara este mizeria de politica din Ro.
@akon"Pentru ca probabil nu esti la nivelul real de masina scumpa. Te-ai gandit la asta ? Din experienta am invatat ca atunci cand cineva 'bogat' deschide subiectul bani/costuri pt chestii basic sau mofturi(cum e masina) mai mult de 1 data, nu e bogat 👍"
Stii cum e, romanu' intotdeauna s-a uitat la bani, e normal sa compari, sa discuti, sa ceri pareri, sa iti expui si parerea ta! Pana la urma, majoritatea ne-am nascut in comunism, ma rog cei care au 40+ ani. Multi oameni au vicii si poate cheltuie excesiv in alte "zone" asa ca nu e de condamnat cineva care isi cumpara o masina scumpa. Pana la urma dezbatem un subiect care ne preocupa pe toti, si anume automobilul! Inca sunt membru, din 2010! 🙂 Cred ca asta e principalul motiv pentru care inca am ramas la "socializarea" asta virtuala de moda veche.
Daca pe om il face fericit, ce sa zic, GO 4 IT, dar trebuie sa te astepti si la lucruri mai putin placute si costuri mari. Daca ti le permiti, e totul in parametri! Oricum cred ca toti ne-am facut o "dambla" la un moment dat sau "o aroganta"! Eu nu condamn pe nimeni si ma bucur cand vad ca si altii isi indeplinesc visele! ❤️
Cert e ca daca nu iti permiti sa iti cumperi masina de 2 ori, nu ti-o permiti din punctul meu de vedere, dar e doar parerea mea umila! Tin minte ca la Cayenne s-a bulit cutia de viteze, a trebuit sa cumpar una SH reconditionata total cu 15 000 franci din Elvetia de la un centru Porsche, in Romania am cheltuit inca atat pe reparatii care nu au fost rezolvate, atat la reprezentanta, m-am saturat de "baieti care se scarpina in cap" pana la service-uri SPECIALIZATE in cutii de viteze . Masina avea smucituri la schimbatul treaptelor 3-4 si la retrogradare 6/5. Au gasit problema cei de la un Centru Porsche din Luzern, o bucata din carcasa avea o crapatura fina si nu lasa uleiul sa stea la presiunea optima in cutia de viteze si de acolo smuciturile. Aia au analizat problema cu LUPA, si nu glumesc! Bah frate, cu LUPA! Schimbasem in Romania tot in cutie, totul era nou, TOT TOT, mai putin carcasa! Cei din Elvetia nu au acceptat piesele noi din Ro si nu puteau oferi garantie, doar daca luam o cutie "noua" de la ei, rectificata. Toate componentele interne sa fie noi, convertizor, bloc de valve TOT TOT, dar schimbate de ei! Deci dupa ce le-am schimbat o data, schimba-le Corado inca o data, ca "nu sunt bune"! 🤬
In fine, am rezolvato, mi-au oferit si garantie 5 ani dupa reparatie, dar pana am ajuns la ei, mailuri peste mailuri, nervi, stres, trimite masina cu platforma, avioane, hoteluri, zile pierdute+multe multe alte costuri.
Pe urma a urmat distributia, lanturi, kit role, curele schimbate, turbine rectificate, alte 7000 euro. Asta e doar asa din ce imi aduc aminte la prima strigare. Am schimbat mult mai multe! N-am pus niciodata pe foaie toate cheltuielile pentru ca nu avea rost, insa vreo 40 000 euro doar asa, episodul cutie de viteze si niste anexe de la motor (distributie+turbine)! 😄
Mi-a adus bucurie masina, m-am folosit de ea, am vazut toata Europa la volanul ei, deci, pentru mine a meritat! As repeta experienta oricand! Fiecare face ce vrea cu banii lui pana la urma!
Cayenne-ul nu este o masina de mers strict prin oras si nu doar Cayenne, suvurile mari si masinile mari in general, nu prea au logica, te cam chinui cu ele, lasand la o parte costurile, te enervezi sa nu gasesti locuri de parcare, sa indoi jante, sa "bulesti" cauciucuri, am trait pe propria piele in Bucuresti cu inca un Cayenne diesel , X5 si un ML. Asta doar din gama de SUV mare desi au fost si altele.
Oricum, nu asculta de nimeni, fa exact cum consideri tu! Parerea altora nu conteaza! Daca pe tine te face fericit masina, tine-o, daca nu iti place, scapa de ea! 😉
Oricum, sa pui Mazda si Volvo in discutie la masa cu Porsche...