Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 31.03.2025 în toate secţiunile
-
Salutare dragilor, 2025 marchează 10 ani de când am cumpărat acest Superb, prima mașină luată din banii personali, nu și ultima, dar restul au venit, s-au dus și tot așa. O sa pun o lista(cu linkuri la ce se poate), ca un reminder cu tot ce s-a făcut la ea și ce are în prezent pe ea. În 2015, avea 255k km, in prezent 336k km. Dotări de fabrică: - Faruri Bi-xenon cu autolevel și spalatoare - Incazire scaune fata + spate - Scaune piele, electrice cu memorie + memorie în cheie - Oglinzi electrice cu memorie, incalzite si rabatabile + puddle lights - Lumini ambientale plafoniera + manere usi - Lumini în usi fata - spate + lumini picioare fata - spate ce se deschid invidividual în funcție de usa deschisa. -Comenzi volan + tempomat -Oglinda retrovizoare cu efect antiorbire -Senzor ploaie -Maxidot -Mirror down Modificări / Retrofit-uri: Motor: Setup vechi: 1.9 TDI AWX 327 cp 620 nm - Turbo Garrett GTB2260VK MFS - Injectoare AL cu duze Firad 120% - Axa SDI - Prezoane chiulasă 12.9 - FMIC cu traseu pe 60mm - Downpipe 76mm - Evacuare 63mm - Ambreiaj SMF, ceramic, 6 pukuri - Senzor MAP 4 bar Setup nou: swap la 3.2 VR6 N/A 243 cp 310nm, complet functional (Swap journey here) - evacuare cu downpipe, intermediara, finala - a implicat achiziționarea unui motor de Touareg 3.2 vr6, un Passat b5.5 2.3vr5 functional și multe alte piese - Motor refacut complet (segmenti, cuzineți, pistoane, Injectoare, etc.) - Stage 1 + hardcut Exterior: - Jante BBS RS-GT 923 (forjate, modulare) - Frane fata Brembo Z18, 6 pistonase, 350mm - Frane spate Brembo, 4 pistonase, 310mm cu etrier frana de mana separat de VW Phaeton - Airride independent (kit Airlift 3p) - Kit Amortizoare TA-Technix cu perne integrate de fabrica - Revopsita integral in 2018 - facuta facelift complet (grila capota, grila bara, oglinzi, ornamente aripi, stopuri) - Faruri restaurate, cu lupe Hella EVO X-R 2.0, ornamente interior vopsite Interior: - Insonorizat complet usi, stalpi, podea, portbagaj, cu 2 straturi (CTK Standard PRO + CTK Caimat) - Alcantara Plafon, stalpi, podea, plastice scaune + plastice suport volan - Scaune + cotiere + bancheta retapitate in piele (crem + negru) + inlocuire bureți scaune - Linie audio de la eXcursion (tweetere, medii) amplificate de o statie Vibe Powerbox 65.4 - Computer bord Color MFD (in locul ecranului clasic) - Coloana volan Audi 8 d2 electrica cu memorie - Controller de la Airlift incorporat in locul a doi suporti de pahare - Conversie la facelift (manere usi, grile ventilatie, ceasuri bord, trimuri, volan) - footrest OEM de Superb 1 (suportii de picioare din spate) - Comutator cu senzor lumina integrat + maner cu insertii crom + butoane geamuri cu insertii crom - Covorase Lounge Edition 100 - Kenwood 2din DDX4025BT - Oglinda B5.5 cu lumini ambientale - Lumini ambientale picioare controlabile prin Bluetooth Portbagaj (Trunk setup): - Stand airride (ECU, butelie, compresor) - subwoofer eXcursion SHX-12S4 + statie Vibe powerbox 400.1 DYI here Pe langa astea, s-au facut multe lucrari de mentenanta, restaurare/inlocuire a elementelor uzate, lucruri care nu sunt menționate nici aici în jurnal deși am încercat sa îl țin cat mai up-to-date 2015 și prima poza de pe forum, chiar când am cumparat-o: 2025: Concluzie: Ce sa zic, masina asta m-a învățat multe, de la 0 barat pe mecanica și cunostiinte de mecanica, la un know-how "way above average". Cercurile actuale de prieteni pasionati auto, fie de motorsport sau looks s-au format datorita ei. Desi o am de 10 ani, ma uit la ea de multe ori ca și cum as fi luat-o ieri. Îmi place mult cum arata, îmi place mult cum se conduce, cum se aude, este o experienta interesanta și înțeleasă de foarte putina lume (nu ca ar conta). Nu o sa zic celebra fraza "nu o vand niciodata" sau "la mine moare" dar planuiesc sa o țin cat mai mult în continuare, sa ma bucur NU doar din an în Paște de ea, ci aproape zilnic. Desi urmează un upgrade și la celalt daily Iar atata timp cât încă se găsesc piese și legislația ne permite sa umblam cu ele NU am planuri de a o vinde / dezmembra. Sper ca peste 10 ani sa scriu o alta postare similara aici. Drumuri bune!5 points
-
Parbrizul incalzit mi se pare mult mai util vara decat iarna: taie foarte mult UV fata de parbrizul normal, ceea ce schimba mult confortul interior pe canicula. Poti sa tii clima in ce configuratie doresti, cand plansa de bord este incinsa se va simti tot timpul la cap/fata. Din acest considerent parbrizul incalzit si geamurile laterale fata duble (protectie acustica si termica) mi se par de neratat atunci cand sunt disponibile.4 points
-
2 points
-
2 points
-
Să vină căldura o dată! 😁 Am schimbat bocancii cu tenișii. Le-am scos pietricele prinse în rizuri, mai multe decât în cele ale Tiguanului, apoi le-am dat cu dressing măcar atât, întrucât se anunță ploi toată săptămâna viitoare. Înainte de a monta rotile de vară, am dat cu vaselina cuprată discurile (cele de pe spate le-am frecat cu peria de sârmă inainte, cele noi de pe față neavând nevoie) După schimbarea roților, am plecat laun scurt test de drum. Mai am de curățat și spălat rotile de iarnă, după care le voi băga la păstrat în magazie.2 points
-
2 points
-
Azi s-au facut: Itp Inlocuit placute frana spate Acumulator nou Varta Silver inlocuire saiba de foc + oring + inel etansare + garnitura la injectorul 3 pt ca era putin umed in jur Inspectie generala tren de rulare, nu s-a gasit nimic de inlocuit Verificare fluide ( antigel, lichid de frana, nivel ulei cutie, totul in parametri) Si poate cel mai important: Rollback soft dieselgate motor ( multumesc @EEXCALADE pt idee, nici nu ma gandisem ca il are) . E alta masina, parca am 40 de cai in plus, cuplu bun, trage mult mai liniar, nu mai vibreaza, nu mai subtureaza aiurea, nu mai e indecisa in ce treapta sa stea, relantiul e mai placut ( zici ca e electrica cu motorul pornit la semafor, nu se simte nimic) , consumul mai mic, imbunatatire pe toate planurile, plus ca prelungeste mult viata filtrului de particule si a motorului. La revizia următoare voi curata si galeria de admisie cu toate garniturile necesare si poate improspatare ulei transmisie ( s-a facut nivelul acum si e ok). Mai am o mica problema de rezolvat, la spalare puternica cu jet, intra f putina apa ( cam 2 linguri) in jurul rotii de rezerva ( la service suspecteaza ceva cheder, lumea mai zice si de drenurile de la panoramic, dar par uscate tuburile din ce am putut privi prin laterala fara sa desfac), ramane sub observatie, ca nu am chef acum sa o desfac cu totul, proiect de vreme calda. Maine intra la cosmetica si revin cu poze.1 point
-
Fiecare își configurează mașina după nevoi și mai ales buget, însă uneori e de preferat să profiți de reduceri pentru a bifa pe mașină ceea ce în mod normal n-ai putea bifa pentru că, după cum spuneam, îți va pare rău. E bine să te și consulți cu cineva care știe, nu să mergi cu capul înainte în necunoștință de cauză. Tocmai side assist-ul care e extrem de util nu îl vrea.1 point
-
Nu vreau sa i vorbesc de rau, ca avem o colaborare cu ei de peste 15 ani si aceste probleme nu au fost intampinate pana acum ( vreo anvelopa cu defect, sau vreo comanda gresita ), cumparand anvelope de valori suficient de mari ( atat pentru masini, dube, camioane, etc ), dar de data asta tot ce a putut merge rau a mers... pe nervii mei... Exact GY Assym6 ar fi si alegerea mea.1 point
-
Modurile de conducere sunt mai mult un moft. Nu văd o mare diferență între D și S. Doar mai mult zgomot."" Cu fraza asta ai anulat tot softul DSG! ce e aia eco, drive, sport? Zgomote. Depaseste pe autostrada in drive si apoi in sport si vezi cum e.1 point
-
Da. În asentimentul ăsta sunt și eu. E bine să profiți dacă ai ocazia. Mi-am configurat mașina fix pe considerentul ăsta de regret ca experiență a trecutului. La primele două mașini m-am zgârcit la unele lucruri (care sunt scumpe) și m-am ambiționat la altele (că nu îmi trebuie) apoi am regretat. Din acest motiv mi-am vărsat pe actuala toate "frustrările" trecutului și nu regret o secundă. Mai ales că am beneficiat de o reducere nesperat de bună că altfel sigur nu îmi dădea mână să bifez ce am bifat. Motiv pentru care convinge-l pe respectivul că dacă nu e atent acum, nu va mai avea și peste 6 luni 30.000 € de cumpărat mașină nouă, ca atare să profite că sigur va regreta și va rămâne cu regretele și mașina în cauză mulți ani. M-am uitat și eu în configurator și o O4 FL Selection 2.0 tdi DSG pleacă de la 32.000 €. Dacă pui pe ea una-alta, urcă prețul considerabil. Având o reducere bună, ceea ce îți dorești în plus sau măcar o parte din ele va fi gratis, dar... fiecare după cum crede. Acum, parbrizul încălzit este bun când acesta este înghețat. Imediat se dezgheață. Volanul la fel. Zici că ții mână pe calorifer. Soția e încântă. Iarna se urcă în mașină și nu mai trebuie să dârdâie pe lângă mașină cu racleta. Scaunele spate încălzite sunt și ele bune. Urc copilul acolo Iarna și până se încălzește în întețit îi pornesc acel scaun și se încălzește imediat. Side assist e foarte bun că îți semnalizează tot ce ai în lateral spate și în unghiul mort. Plus că la ieșirea cu spatele din parcare unde vizibilitatea este redusă îți semnalizează în oglindă și îți oprește mașina. Și când deschizi ușa fără să te asiguri și vine ceva din spate îți semnalizează. Martie e foarte bun pe drumuri întunecate. Este excelent. Ecranul mare cu navigație este bine venit pentru că ai vizibilitate bună la el și este conectat la satelit. În modul ăsta mergi cu el, ai semnal unde probabil telefonul nu are, plus că nu îți încinge telefonul și nici nu îi mai mănâncă bateria folosindu-te de el pe post de hartă. Portbagajul electric e bun și el. Dacă ai ceva greu sau fragil în mâini plimbi piciorul pe sub mașină și se deschide fără a te mai chinui tu. Apoi se închide lin fără a mai trebui să îl trântești. Ce să îți mai zic? Modurile de conducere sunt mai mult un moft. Nu văd o mare diferență între D și S. Doar mai mult zgomot. ACC-ul mi-a frânat de două ori aiurea pe autostradă și nu îl mai folosesc deși este foarte mișto.1 point
-
Scurt pe doi, sunt dotări faine la prețuri bune. Și e păcat să nu le aibă, dacă tot are banii. Și, până la urmă, e decizia lui, vorba vine "i le bag pe gât", eu i-am recomandat aia, aia, aia. La unele a zis da, la altele nu. Ce am insistat: acc, de care am uitat, faruri matrix, portbagaj electric, echiparea lodge. Fix in ordinea asta. Tableta aia mare nu i se pare wau, dar i-a plăcut la test drive-ul cu ce aveau ei, 1.5 dsg, 150 cp. Plus că e la alt nivel față de varianta standard, cu margini mari și ecran mic. Apoi, vine partea cu regrete...,,fraier am fost ca nu am luat aia, ailalta etc". Cum am făcut eu la Sandero, 2013, unde era bun un 0.9 tce in loc de 1.2, 75 cp. Skoda actuală așa a fost echipată, mi-a plăcut, dar la next car nouă obligatoriu cele de mai sus.1 point
-
Dacă tot nu se hotărăște primăvara să își intre în drepturi, am zis să schimb anvelopele de iarnă cu cele de vară, poate se încălzește mai repede. 😁 Ieri a plouat mai toată ziua, așa că azi în jurul prânzului m-am apucat de treabă, întâi cu Golful apoi si la Tiguan. Primul lucru am scos pietricele din toate anvelopele, apoi le-am dat cu dressing de anvelope după care am scos rotile de iarnă si am dat distanțierele cu vaselina de cupru cu ajutorul unei pensule. După montarea celor de vară am plecat si la un scurt test de drum. Masinile nu le-am spălat întrucât si săptămâna viitoare se anunță ploi, deci voi mai aștepta pentru exterior. Urmează să curăț si rotile de iarnă si să le bag la păstrat până când se va răci din nou.1 point
-
Salutare, Am rezolvat problema descrisa mai sus... Nu avea legătura cu distribuția sau cu pompa.. Era mufa care intra în vasul de expansiune...lamelele de la mufa erau oxidate/prăfuite...am curățat cu un băț de la cafea lamelele și vad ca eroarea a dispărut. Cercetand pe forum si pe alte site-uri, acum îmi pare rau ca nu am pus pompa de apa fără inelul acela electric, am înțeles ca se poate pune și fără, chiar pompa veche era fără acel inel...(diferenta din cele culese de pe net: se încălzește o idee mai greu apa, dar elimini problema inelului care se blochează peste paletele pompei) Și încă o chestie...La schimbul de distributie schimbați și vasul de expansiune(cel cu punguta de silikat) si înlocuiți cu unul normal și antigel G12EVO(nu e obligatoriu, dar eu o sa fac și asta pentru a evita eventualele probleme ce apar de la săculețul acela din rezervor..)1 point
-
Astazi am fost la test drive cu buburuza asta galbena Este prima masina electrica moderna pe care o conduc, cred ca am mai mers cu e-Golful in urma cu niste ani buni, dar nu imi mai amintesc nimic altceva in afara de faptul ca nu m-a impresionat cu (mai) nimic.. Pe scurt: mi-a placut ! E frumoasa foc, chiar ok la interior (cu mici neajunsuri, materiale decente, scaunele foarte tari, puterea (varianta de 150 CP) e suficienta pentru aceasta masina, e fun, sta super bine pe drum, suspensia este foarte ok (desi are jante pe 18"), directia super ok, portbagaj decent pentru dimensiunea ei. Este o jucarie foarte misto ! Nu mi-a placut cateva lucruri la interior (niste colturi la care trebuie sa ai grija, dar nimic grav), in spate asteptam sa fie o idee mai mult loc (si nu prea ai unde sa bagi nici picioarele sub scaunul din fata, bancheta nu e nici ea foarte adanca, dar ..e ok in gama ei). Masina avea sub 100 Km, era nou-nouta, consumul era de 27.4 kW , nah..toata lumea a mers cum a mers. Franele - ciudate, e prima electrica, nah..par tari, clar diferita de o frana de masina normala, dar nimic peste care nu poti trece sau cu care nu te poti obisnui. Off topic: am vazut si Dacia Bigster - pentru o Dacia.. mie unul mi s-a parut super ok, mi-as lua-o oricand inaintea Dusterului, este peste el la calitate/materiale/spatiu/senzatie/optiuni. Urmatoarele masini electrice pe care vreau sa le vad/testez sunt Kia EV3 si EV4 (acestea cand vor ajunge pe la noi).1 point
-
Bun, si despre Landsail ce zici, pana la urma? De chinezi am inteles, sunt smecherii intergalactici, de britanici la fel, sunt eminentele cenusii comparativ cu romanii...de Tesla, de istoricul tau de posesiuni automobilistice de lux, de parteneriate, de firma, etc... Hai sa ramanem la subiect, adica ANVELOPE, sa incercan sa NU mai divagam si sa aducem si argumente reale si care CONTEAZA pentru un utilizator persoana fizica. De ce zic asta? Ca daca as avea masina de firma, ar putea sa ii puna si roti de lemn, ca nu mi-ar pasa.1 point
-
Știu ca a zis ca nu-i place insa eu unul nu prea aș mai vrea mașina din gama asta fără ACC. Știu ca gusturile nu se discuta etc etc, important este să-i placa lui. Este un model care îmi face și mie cu ochiul cumva. Probleme cat mai putine îți doresc și sa o plimbi cât mai mult prin afara.1 point
-
1 point
-
Fain TANCU'! V6 TDI Quattro automat, combinatia perfecta! E configurat misto, are o culoare frumoasa + piele bej, perne, panoramic, ai tot ce-ti trebuie! Nou cred ca a costat cat un apartament cu 3 camere in Bucuresti! 😄 Partea cu adblue poate fi o durere de cap, dar vezi tu pe parcurs. Sa te bucuri de el multi km fara probleme! 💪1 point
-
0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00