Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 24.03.2025 în toate secţiunile

  1. Salutari, dupa cum postam in topicul cu Passatul, eram in cautari ( nu foarte active ) de a-l inlocui, desi oarecum ma obisnuisem cu ideea ca-l mai tin 1 an - 2. Long post ahead: Aflandu-ma saptamana trecuta cu treaba de serviciu prin Bucuresti si scrolland anterior pe olx, vad un anunt cu un Touareg 2017 , frumusel, dragutel, la 27000 eur, cu 51000 km. Cum orice anunt din asta starneste alarme si senzatii de teapa din start (era si redactat cam ciudat, cu ceva dotari in plus fata de ce parea ca are masina in poze, cu ceva greseli), am zis ca mai mult ca sigur e o teapa la mijloc, dar aflandu-ma acolo zic hai sa sun. Raspunde o doamna, imi spune ca e al ei de nou, dar nu poate sa ne vedem decat pe vineri ca e foarte ocupata, nu stia sa-mi dea detalii gen puterea motorului, dotari, dar am primit seria de sasiu. Vorbesc cu o cunostinta , o verificam pe istoricul de reprezentanta, toate reviziile la reprezentanta la 10.000 km cu ulei cu tot, placute / discuri frana fata noi , inclusiv stergatoarele schimbate in reprezentanta. Apare si o dauna frontala, schimbate faruri , bara fata, radiator, senzorii aferenti si revopsit capota si o aripa pe casco in 2021, facuta la PBN. Fara structura, fara airbaguri. Carvertical o da maricica ( peste 24000 lei ) , dar oricum n-am baza in ei si pretul e normal la preturi de reprezentanta ( + camera frontala, senzori etc ). Vine ziua de vineri si fara prea multa tragere de inima ( la cate masini am vazut in viata, eram sigur ca-i gasesc ceva sa nu-mi convina ), ma vad cu proprietara. O iau la puricat, niste defecte cosmetice rezolvabile la polish pe la colturi si pe o usa, vopseaua ok, inclusiv pe elementele revopsite din fata, pe afara cam nespalata, pe dinauntru ca noua, cu miros de nou. Lonjeroanele neatinse, farurile dot 2021. Fac un test de drum, pun testerul pe ea ( incarcare f mica pe filtrul de particule 0.09 l oil ash ) , erori nema ( doar niste voltage low pe ici pe colo), km reali pe toate modulele ( cutie etc ) , corectii injectoare minime ( toarce ca pe benzina la relanti ) , ma bag pe sub ea, nimic curs, nimic rupt, singura problema reala erau anvelopele praf, care erau cele de fabrica ( dot 26 ) , masina mergand foarte putin, fiind tinuta in garaj. Proprietara f ok, necunoscatoare in ale masinilor ( cred ca am speriat-o cu verificarile mele ) , cu un program foarte incarcat ( pleca dupa-amiaza din tara cand abia sosise cu o zi inainte ) , sotul strain cu o functie importanta in mediul privat, amandoi cu masini de serviciu noi f scumpe, nu dau mai multe detalii, totul era in regula, o vindeau pt ca pur si simplu nu o mai foloseau, ea ceruse o evaluare si rugase pe cineva sa redacteze anuntul. Am mers impreuna cu ei la Porsche Bucuresti Nord unde mi-au oferit tot istoricul si un set de jante de iarna care erau in hotel acolo, au fost sinceri cu privire la eveniment, au lasat si la pret mai mult decat convenabil ca nu era o chestiune de bani pt ei, vroiau doar sa rezolve fara batai de cap situatia, masina are si revizia facuta cu o luna in urma. Pe scurt si spre surpriza mea, am luat-o ). Am adus-o la Sv ( consum 8.6 cu tot cu partea de iesit din Bucuresti ) , am pus-o pe rol fiscal. Facut RCA ( 780 ron la Allianz fara decontare directa, 930 cu, am facut cu DD - mai ieftin ca la Passat ). Comandat un set de Goodyear Ultragrip 6 pe 19" noi de vara ( 3700 RON minus 500 RON oferta cashback de la Goodyear pana la sf lui aprilie ). Urmeaza ITP ca expira, inmatriculare pe 28.04 ( la Suceava e greu cu programarile la inmatriculari dupa arestarile de pe acolo ). Estetic, am niste benghiuri mici prin PDR de rezolvat pe o usa ( vinovat copilul proprietarei ), un polish usor pe exterior. Poate gasesc trimurile de lemn interioare, ca mi-ar placea. Tehnic, nu stiu ce sa-i fac.. ) o s-o duc la o verificare, dar nu bate nimic la drum ( in afara de anvelopele praf , dar alea se rezolva saptamana asta ). Poate o revizie la cutie, ca are anii. Un gresat de panoramic. Alte idei nu-mi vin momentan, decat sa ma bucur de ea. Si sa citesc manualul ala , ca ma bate. Mi-a luat juma de zi sa ma prind de ce o descuiam si se misca scaunu singur si pe urma o descuiam si nu se misca ( avea memorie pe cheie si avand 2 chei le foloseam aleatoriu cand pe una cand pe alta fara sa-mi dau seama ). Mi-a mai luat ceva sa scot alerta cu cafeaua din bord. Poate un android ar merge, dar nu-s sigur ce solutie sa aleg ( unitate cu totul sau modul adaptor la unitatea existenta), plus ca muzica de pe YT music si apelurile merg asa.. A, si o baterie noua, e cea de fabrica si e cam trista, am reusit s-o ridic la 12.2V oprita dezactivand coming home/leaving home, oglinzi pliabile, parbriz incalzit automat si alte chitibusuri, dar nu cred ca tine si iarna urmatoare. Despre ce e vorba: Touareg 4motion 3.0 TDI 262 cai, cutie automata in 8 ( Aisin? ), trebuie sa cer o lista cu dotarile ca habar n-am tot ce e pe ea, din ce am descoperit: - piele partiala incalzita ( nu si ventilata din pacate , dar e bej, ceea ce ii spala multe pacate ) - pilot automat simplu ( fara ACC ) - bucuria mea, ma enerva la Passat - side assist ( luminite in oglinzi ) - parbriz incalzit + panoramic ( pasare rara , n-am mai vazut masina cu parbriz incalzit de mult, cred ca e si atermic, sper sa-mi mai mearga detectorul ), imi vine sa fac un Casco mic pt astea 2.. - volan incalzit, oglinzi incalzite, incalzire stationara ( hydronic II SF, habar n-am cum se foloseste ) - padele pe volan ( iupii, eram necajit ca le pierd daca iau Touareg, iaca ca am gasit unul cu ele ) - suspensie perne - faruri xenon cu faza lunga automata - alarma din fabrica - camere 360 parcare - carlig - roata de rezerva de urgenta - compresor - portbagaj electric - jante pe 19 vara, 18 iarna ( cam urate, nu-mi plac, le-as schimba ) si sunt sigur ca mai sunt si habar n-am eu de ele, dar le-oi gasi. E euro 6 cu AdBlue, deci macar de taxe pe poluare sper sa scap cat o am. Rezervor de adblue mai ciudat pozitionat n-am vazut, zici ca-i GPL pus de ultimul service, dar asa e la toate Touareg 7p, pare un afterthought. Impresii comparativ cu Passatul: se simte ca e alta generatie, desi e doar 1 an intre ele. Culmea, imi place mai mult generatia mai veche, adica Touaregul, ca senzatie / materiale / culori ( bordul maro inchis a cam disparut pe modelele noi etc). Mai antifonat. Ca tren de rulare si motor/cutie, nu are rost comparatia, mere cu pere, e cam acelasi raport putere greutate. Ca spatiu interior , pe latime castiga detasat Touareg, sta mult mai bine un adult langa 2 copii. Pe lungime, culmea, castiga Passat, mai ales la portbagaj ( e mai putin practic la Touareg, nu incape nimic la roata de rezerva din cauza tulumbei de adblue, nu are spatii de depozitare laterale etc ) , dar se poate trai cu Touaregul. Apropo, am Passat de vanzare ). Si, desigur: poze.
    5 points
  2. Salutare, Am luat baby Audi de la mecanic și am băgat Mercedesul la garaj. W221 o sa ia o pauza pt câteva luni. S-a schimbat distribuția cu pompa de apa, bucșele stabi (a dat chix Autokarma, pe VIN mi-au dat unele cu dimetru mai mic, am luat pe cele bune pana la urma), uleiul la cutie și intinzatorul de la accesorii. Bieletele antiruliu nu le-am mai schimbat, erau schimbate de curând. Nu mai troncane nimic. Mecanicul mi-a confirmat ca a fost întreținută, e totul drept și ca are multe elemente schimbate (amortizoare, bielete etc). O sa mai schimb totuși un senzor de la clima și cred ca voi schimba și flansele de la amortizoare, de ce nu... la cât costa pe Lemf. Un switch de la usa șofer e dus, sper sa îl rezolv vineri acum la Al Bundy, am făcut programare. O sa o curat eu la interior cu un Karcher, trebuie doar sa prind 1-2 zile libere. Nu are absolut nimic rupt înăuntru dar este cam murdară. Abia aștept sâmbătă sa o plimb pe undeva. Mulțumesc.
    1 point
  3. Tester si vazut starea manetei de semnalizare.'
    1 point
  4. 1 point
  5. Pretentioasa in interior dar cu ceva grija e ok Na , fain , masina rara ...2017 cu 50k ... Sa o folosesti fara probleme Fa-ti CASCO , ai camere , lovesti o bara te costa de te rupe
    1 point
  6. Așadar: Am fost cu mașina la Sorgeti la sediu. Am dat acolo de un nene superOK, care a pus mai întâi voltmetrul pe mașină, apoi a conectat un tester la mufa OBD și mi-a comunicat următoarele: - Am recalibrat bateria pe mașină deoarece nu încărca la cât ar fi trebuit în mod normal, și asta deoarece ați scos-o de pe mașină sau i-ați scos bornele. Știu, a continuat omul, e o tâmpenie să fie setată așa mașina și să aibă nevoie de recalibrare sau recodare după ce i se scot bornele, spre exemplu în service, însă am mai întâlnit astfel de mașini. Bateria este acum ok și după testare nu dă semne cum că ar avea probleme. Eu, așa cum am mai spus, am scos bateria de pe mașină, deci omul avea dreptate. Acum, din ce am văzut, la măsurarea inițială cu voltmetrul și motorul pornit, încărca undeva în jurul a 13,2 - 13,4V. Deja mă gândeam că am probleme la alternator. După ce a butonat omul în interior cu testerul (nu am văzut ce a făcut), a oprit motorul, l-a repornit și am văzut deja că încărcarea era între 14,5 - 14,7V. Pe de altă partea a spus și el că bateria ar putea fi una dintre cele ținute mult în depozit la Țiriac auto și de aceea a dat inițial semne descărcare. Clar o voi schimba pe parcursul acestui an, însă mi se pare total aberantă faza aceea cu recalibrarea pe mașină după scoaterea bornelor. Și dacă nu aș fi văzut valorile de pe multimetru, aș fi zis că fabulează, dar așa... Se poate rezolva cu un OBDEleven?
    1 point
  7. Referitor la DSG, în urma unor informații contradictorii, ca și aici, reprezentantul Skoda (pe care îl cunosc din 2016 și de la care am cumpărat 3 mașini noi și pe care in mod expres l-am întrebat de probleme) mi-a spus că într-o utilizare domestică, în trafic aglomerat, cutia nu are de suferit. De suferit are când e smucită și abuzată în modul sport sau într-un stil de conducere sportiv. Oare să mă fi mințit? Nu cred. Oare să nu știe după sute de mașini vândute cam care e treaba cu ele? Am dubii. Până la urmă ne alinem trendului. Dacă asta găsești, asta cumperi. Nu rămâne decât să ne informăm mai în detaliu cu privire la bunul respectiv și potrivit specificațiilor producătorului să-l utilizăm și să-l exploatăm în consecință. Altceva ce am putea face?
    1 point
  8. Și 1.5 tsi îmi dă senzația la accelerare că face ca robotul de bucătărie, dar m-am obișnuit. 🤣🤣🤣🤣🤣 Ăsta este efectul accesului la a conduce mai multe tipuri de mașini și posibilitatea de a face comparație între ele. Cu cât sunt mai multe, cu atât devii mai pretențios. Pe mine nu prea mă mai interesează, însă nu pot să nu mă mir și să mă întreb de ce una merge așa și cealaltă altfel, dar doar atât. Nu mă mai interesează să rupă asfaltul, ci să nu se strice repede.
    1 point
  9. @skodamen NU, să nu exagerăm că nu asta am spus, ci faptul că se cumpără mașini de afară cu 200-300.000 km, "premium", în locul unora mai puțin premium, dar cu mult mai puțini km și asta se face din grandomanie. În niciun caz nu am spus că toate mașinile sh trebuie casate.
    1 point
  10. Dacă ar fi sa ma inspir din acest forum toate cutiile sunt proaste deci nu mi-as lua O4. Cutia e totusi un must 🙃.
    1 point
  11. Proiectantii sunt stransi si OO ca sa reduca costurile de unde pot. De la plasticele mai multe, la materialele mai slabe calitativ, etc. Plus electronica pe care ne-o dorim cu totii, plus toate porcariile de mediu care scad fiabilitatea. Ideal ar fi ca la 4-5 ani sa schimbam masina cu una noua. Dar cati romani isi permit asta? Nu prea multi…
    1 point
  12. @Xman_ghio Mulțumesc de info! Cam atât vreau să țin mașina. Cam 5 ani. Totuși, mă gândesc și eu că proiectanții au ținut cont de faptul că mașinile merg mult și în oraș, motiv pentru care n-ar trebui să pice chiar așa ușor. Sau cel puțin nu la un regim de mers care n-ar pune presiune pe cutie. În fine, voi încerca să am grijă de cutie și să îi fac revizii anuale. Și eu sunt curios cât mă ține, sau cât ține. Nu vreau să par ipocrit dar în opinia mea o mașină nu merită să o ții mai mult de 200.000 de kilometri sau 6-7 ani. De la acest număr începe să ceară bani și devine imprevizibilă în defecte ceea ce îți creează disconfort sau neplăceri și din această cauză vesticii le fac vânt. Păcat că ai noștri conaționali NU înțeleg asta și se duc duium să le aducă-n țară.
    1 point
  13. @marius1982.11Imparteau aceeasi cheie plasticoasa in urma cu 20 de ani, Phaeton/Bentley/Veyron, primele modele, nonfacelift. A fost semnatura lui PIECH, el a autorizat cumpararea Bentley/Porsche/Lamborghini/Bugatti de catre VW si tot el, cum am mai povestit, a creat VEYRON/PHAETON, singurele modele care au avut bugetul alocat de 1.5 miliarde de euro, ma tot repet, am spus si in alte posturi. El si-a pastrat o "semnatura". Pe bogatii lumii care si-au permis aceste masini, nu stiu daca i-a deranjat acest aspect. Tot cu 400 km/h mergea Veyronu' si cu cheie de plastic, nu primea 1500 de cai "din cheie", cheia doar pornea motoru', hai sa nu povestim "povesti"! Ce dreq? "cheie speciala" hahahhaha!!!!!! BAAA! Astia voteaza! Vorba vine, nu conteaza votul daca nu iese cine trebuie, nu de alta, se anuleaza alegerile in Ro! Back on topic: Apoi VW (Piech) a restilizat cheile si la modelele facelift si aratau PREMIUM, metal finisat, piano black, piele, in schimb la gama Porsche din prezent tot din plastic sunt cheile, la fel ca acum 20 de ani. Reduceri de costuri, CSF? Am explicat si am atasat poze cu cheile pe topicul meu, la pagina 10 pentru cine e curios: Uite si o cheie de Bugatti CHIRON care costa 4 milioane $ si se face si in prezent, tot "briceag", mie mi se pare cool sa bagi cheia, sa se deblocheze volanul, sa pui contactul, sa se aprinda toti martorii din bord, sa se dea acele ceasurilor analogice peste cap, sa invarti de cheie si sa ai tremuratul ala specific al motorului pre/pornire, in loc sa apesi pe un buton fara sa simti nimic. La Phaeton nici macar nu trebuie sa tii cheia rotita cateva secunde ca sa porneasca, trebuie doar sa ii dai un impuls. Mi se pare masculin si cu atentie la detalii. Exista si varianta keyless, vezi ce-a de-a 2-a cheie din fotografie , cea "de jos", pana la urma trebuie sa multumesti toti clientii! ❤️ Stiu ca aveam pe BMW X5, pe seria 5 si seria 6 push to start si ma enerva, am apreciat cheia de la e39 cand trebuia sa tii a 2-a pozitie sa incalzeasca bujiile si abia apoi invarteai motoru sa porneasca, probabil ca ii impresioneaza pe copiii din generatia Z "butoneala", mie mi s-a parut "boring", poate sunt eu mai "oldschool", ca sa nu zic mos 💀, apropo, la astea electrice, cum se procedeaza? faci un swipe pe android/IOS sa porneasca? Doamne fereste 😆, cica pasionati auto:
    1 point
  14. Cutia DQ200 este ok pentru drumuri in afara/autostrada si ocazional oras. Daca mergi 50% sau mai mult in oras ar trebui sa “uiti” de DSG (fie umed, dar mai ales uscat). O sa o distrugi relativ rapid.
    1 point
  15. credeam ca e topicul "gagica mea", apoi mi-am pus lentilele de contact si am vazut ca e "masina mea".
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!