Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 12.03.2025 în toate secţiunile
-
Salutare, Mai in gluma, mai in serios, incepuse sa infloreasca ideea de a lua inca o masina care sa fie "mai mica si mai economa" decat cea pe care o aveam deja. De pe la sfarsitul anului trecut nu mai am masina de munca iar masina personala, un W221 din 2006 nu este chiar cea mai buna optiune cand vine vorba de drumuri scurte cum ar fi 6km dus-intors pana la gradi. In afara nu ma plang, este superba, insa in oras nu prea. Cum nu sunt neaparat adeptul masinilor noi, m-am gandit la ceva mai vechi dar care sa bifeze cateva optiuni: - sa fie in 4 usi, mica dar totusi suficient de incapatoare sa ne putem plimba ok 2 adulti si un copil; - sa consume putin, nu doar mai putin decat Mercedesul ci semnificativ mai putin; - sa aiba ceva dotari - sa nu aiba deloc rugina sau cat mai putina (nu-mi place sa le vad ruginite sau sa trebuiasca sa bag bani in vopsit) - SA-MI PLACA (nu doar sa ma duca din A in B)! Am mai avut 2 A2-uri in trecut (diesel si benzina) si cred ca mi-au ramas cumva la suflet. Ceva in mine imi spunea sa imi iau tot un A2. Martea trecuta am zburat la Leipzig si de acolo a inceput aventura...Am fost sa vad un A2 1.2TDI automat (proprietar neampt) care nu mi-a placut si deja lucrurile incepeau sa se complice pt ca imi planificasem sa ma intorc la volan in Romania. Marti seara am calatorit cu trenul spre Hamburg ca sa vad o Meriva 2011 cu o groaza de dotari (mai am o Meriva in familie si cumva imi place spatiul interior). In aparenta mi-a placut, am dat un avans si am stabilit sa ne vedem a2a zi dim ca sa mergem la acte, numere etc. Am observat totusi ca schimbatorul se misca aiurea atunci cand era in treapta a1a si plecam de pe loc, nu am dat prea mare importanta dar cand am ajuns la hotel m-am documentat putin si nu e chiar ok, e netu plin de povesti. A2a zi m-am intalnit cu vanzatorul (dealer arab din Kosovo, cel putin asa se declara) si s-a lasat cu putin scandal. L-am citit si voia sa ma faca si de bani. Am lasat Meriva si avansul acolo si am plecat de la vanzator. M-am trezit la o periferie, habar nu aveam pe unde sunt si ce urmeaza sa fac In ziua precedenta, dupa ce stabilisem deja sa calatoresc spre Hamburg sa vad Meriva, ma sunase o batranica nemtoaica de 36 ani careia ii dadusem eu mesaj ca sunt interesat de masina ei (cea din titlu) dar initial nu a vrut sa se "complice" cu vanzarea catre export. Probabil s-a mai gandit si m-a sunat sa vada daca mai sunt interesat. Cum deja eram in tren spre Hamburg, am incercat sa o tin in standby in caz ca ceva merge rau cu Meriva...si a mers. Revenind la ce am facut dupa ce am plecat de la Meriva, am sunat-o pe doamna neamt si usor usor am stabilit o intalnire pt ziua urmatoare (joi). Am rugat-o sa se intereseze daca putem scoate nr rosii a2a zi de dim pt ca altel s-ar fi complicat si mai tare sederea mea in Germania. S-a interesat, se poate, totul suna bine. Am calatorit iar ore intregi cu trenul (schimbat tren de multe ori etc), m-am intalnit miercuri seara cu ea ca sa vad masina si a fost dragoste la prima vedere (la Audi ma refer). A2a zi de dim mers la acte si pe la 10 dim plecam inapoi spre Romania. Sper ca nu v-am plictisit cu povestioara si ca am fost cat de cat coerent. Revenind la masina, este un A2 1.4 TDI din 2004 75cp Akoya Silver cu destule dotari pt un A2: - tempomat, computer bord mare, scaune incalzite, climatronic, Audi Concert, navigatie, interior negru, airbaguri extra si probabil si altele. Mi-a placut ca pare intreaga, nu vad nimic rupt. Am primit 2 chei, 2 seturi de roti (aliaj de Audi A3) si cu capacele originale, dosar cu toate facturile, covorasele originale, mapa originala cu toata documentatia masinii, kitul de urgenta original. Trusa de scule intreaga etc. Totul pare la locul sau. TUV era facut in noiembrie 2024. Consumul pana acasa a fost de 5.1 cu tempomatul pe autostrazi la 130. Nu este totusi perfecta, nici nu ma asteptam. I-am comandat kit distributie INA cu pompa apa, bucse stabilizatoare FEBI si bielete antiruliu Lemforder (bucsele fac zgomot iar bieletele erau schimbate anul trecut dar sunt ieftine si am zis sa le iau si pe astea sa fie), uleiul si toate filtrele. Urmeaza pe sapt viit sa le schimb. Vineri am ajuns rupt acasa dupa 24 ore de condus dar sambata am tras si o fuga la mare ca sa arat familiei ce poate noul bolid E destul de nervoasa jucaria, cred ca are in jur de 850kg. Las si cateva poze, nu este foarte curat interiorul, proprietarii sunt mari iubitori de caini...Insa nu este nimic rupt inauntru. Apropo, mai aveau un A2 in familie. Las si poza de la batranica de 36 ani din curte. Probabil in poze pare putin mai patat decat in realitate. O sa il spal cu un Karcher. Multi mi-au zis ca nu sunt ok pt ca dau banii pe un A2 in 2025...pt mine este o intreaga experienta si nu doar o masina (stiti si voi probabil istoria A2, ca e facut din aluminiu etc) si iubesc fiecare mm la masina asta Sper sa se dovedeasca si o alegere buna dpdv financiar. Multumesc si o zi linistita la toata lumea.6 points
-
3 points
-
3 points
-
1 point
-
Nu,dar la colmatarea admisie si a sistemului EGR-lui duc ,in consecinta regenerari neconforme,deci un DPF cu diverse probleme1 point
-
O fi ele minore, dar tot inutilizabila iti fac masina daca stai cu ea prin service uri cu zilele, saptamanile poate in unele cazuri, si habar n-au sa le repare... si ratele la leasing curg, si tu te uiti in cel mai bun caz la o masina de schimb data de dealer/importator ( asta in cel mai bun caz, se pare la Poorsche nu se mai aplica )1 point
-
Problema lui deriva din faptul ca au umblat la piulita injectorului,si de acolo se calibreaza injectorul.Este posibil sa fie bune injectoarele,nu stiu,nu a specificat de ce a fost nevoie sa le scoata din chiulasa,sau nu am retinut eu. Toate injectoarele,bobina lor,se string la o forta anume,dupa care se probeaza,si se mai string sau se mai slabesc in functie de necesitati.Variatia inaltimii bobinei,cu 0,0xx mm influenteaza foarte mult,si in vdo cu atit mai mult decit in celelalte. Daca bobina are 200kohm aprox,(170...200) si 0,7...6,5microfarazi,cu spalarea pieselor prin procedeul ultrasunete si montarea lor,injectorul devine functional la 100%. In cazul in care se doreste un injector ca nou,se pun duze sau duze noi,cum le numiti voi,si care costa in jur de 40 eur una,si se calibreaza injectorul. Injectorul vdo are doar doua saibe de reglaj/calibraj,si cu ajutorul lor se pot obtine cantitatile necesare de injectie,conform cerintelor fabricantului. Asa ca 40 eur duza noua,+92 eur/ora mina de lucru ar fi 132 eur reconstruirea unui astfel de injector. Bineinteles ca astea sint preturi de afara,in RO nu stiu care sint preturile. Problemele incep dupa montarea injectoarelor,mecanicii ,unii dintre ei,stiu doar sa le infiga in chiulasa,si uneori sa le codifice,dar asta nu este decit jumatate din treaba,ce este mai important nu se ia in seama sau nu se cunoaste.1 point
-
Daca ai bani schimba tot ,daca vrei sa economisesti,mergi la pompangiu sa ti le calibreze.Nu trebuia sa va atingeti de piulita bobinei.1 point
-
Abia atunci putem vorbi de o tranzitie. Pana atunci EV-urile sunt un lux pt majoritatea propietarilor actuali de autoturisme.1 point
-
1 point
-
Siii, am facut ce am facut si avem acum 99% din ce mi-am dorit in materie de software: In loc de D, S, 1->6 acum arata ca la masinile noi D1, D2, D3, D4, D5, D6. S1, S2, S3, S4, S5, S6 M1, M2, M3, M4, M5, M? (deaia e doar 99%) - Lucram sa facem si asta complet functionala. Nu ca as sta eu in M6 prea des, daaaar, sa fie totul functional acolo. eee? Alta viata, nu? Amu' dintr-o singura privire, stiu in ce treapta e masina (D sau S, ca la M era usor si inainte) trebuie sa ma apuc si sa imi fac propriul skin, mai simplist si mai organizat un pic, dar nu mi-am facut timp deloc inca sa il fac.1 point
-
Sambata mi-am facut niste timp sa mai trag niste fire ca HypeFis-ul nu era complet integrat in masina, si anume: Pinul 4 de la Switch-ul de la faruri, l-am dus pana la un pin din ceasuri (aici am folosit pinul 15 din mufa verde pt ca e liber (la fel si 16 pt cine vrea sa conecteze acolo firul de marsarier) Pin-ul 6 si 9 de la modulul de confort (desi era deja populat - acestea mergeau doar in mufa OBD) asadar ne-am legat cu alte 2 fire torsadate pe acei pini si i-am dus in mufa verde la 8 (CanH) si 9 (CanL). Si amu' e alta treaba. Daca pleci de pe loc si nu ai farurile aprinse, primesti avertizare in bord care se stinge cand aprinzi farurile. (bine, se poate configura si altfel, dar asa mi s-a parut cel mai fain: Always >20kmph). Si amu' vedem toate usile deschise (bine, aici e doar usa soferului, dar imaginea 3D functioneaza pt toate usile si pt haion. Teoretic si pt capota ar trebui, dar nu merge deocamdata - trebuie sa verific switch-ul de la capota. Si acum, avem martori in bord si cu alte info din CCM: dezaburirea + blocarea geamurilor spate. Si cred ca pot implementa si car locked/unlocked. Tot felul de martori aici Dragut? draguuuus, foarte draguuus... Acum testez un alt software More to follow!1 point
-
Va multumesc inca odata tuturor care au scris vreodata aici, de pe masina am vandut interiorul, franele si jantele si apoi am vandut-o intreaga unui baiat care vrea sa puna din nou piesele necesare pe ea si sa o foloseasca. Voi mai stii de ea una alta. Ar fi super daca ar putea ramane topicul aici, chiar cred ca e o poveste misto. Daca cumva se ia considerare stergerea lui, rog frumos sa fiu si eu anuntat inainte cu un privat ca sa pot salva una alta de pe aici. Voi inchide cu o poza din perioada de glorie care este de altfel si poza mea preferata. Multumesc!1 point
-
sunt cazuri in care egr 1.6 tdi cu simptomele sus mentionate nu dau eroare dar sunt defecte. exista si o informare pentru acest tip de defect.1 point
-
1 point
-
1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00