Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.03.2025 în toate secţiunile
-
Salutare si La mulți ani! Topicul de azi, pernele de aer și prin ce am trecut cu ele în ultimele luni. Dupa cum ziceam pe forum, in 6 ani de când am pus sistemul de airride, masina s-a comportat exemplar. Problemele au început dupa ce am înlocuit pernele de aer, cele vechi având o vârstă deja și vorba aia, safety first. La scurt timp, pernele pe fata au inceput sa scape aer. A inceput cea din stanga, apoi dreapta. La modul in cateva ore masina nu mai avea aer pe fata. Nu era problema in mers, Airlift (air managementul) stie sa compenseze si sa sesizeze pierderi. Dar parcam undeva sau o lasam peste noapte si cand ma intorceam, masina era cu fata jos. Bun, pe garanție, mi-au trimis alte perne. Dupa au început cele din spate, la fel, altele. Apoi cele din fata din nou, pe rand. Cireașa de pe tort a fost când cea din dreapta fata a început sa scape asa tare încât în 1 minut, masina era stanga fata jos. Oi fi nimerit un lot prost, idk. Erau exact același brand ce îl aveam și înainte (Rubena). Desi am primit de fiecare data alte perne pe garanție, timpul pierdut sa le dai jos sa pui altele te scoate din pepeni, apeleaza la prieteni, blocheaza elevator, ramai fara masina o perioada.. Satul de toate astea am zis ca trebuie sa fac ceva. Ori renunț la airride, ori caut alta soluție. Plus ca de când ne-au chemat înapoi la birou, Skoda a devenit o necesitate, soția folosind masina cealaltă pentru Copii, dus la grădiniță, etc. Cum nu am vrut sa renunț la airride, (deoarece mi se pare o opțiune ideala pentru mine, oferind atat un aspect "stance" când vreau, dar și opțiunea de a ajusta înălțimea dupa necesitati, am zis ca voi cumpara un kit de amortizoare cu perne de fabrica. Adică un amortizor gândit din start cu pernă pe el, nu unul stock modificat cum aveam eu. In 2017 când am pus kitul, opțiunile de genul erau foarte limitate. Dar, după un mic research, am aflat ca s-a dezvoltat foarte mult piata pentru acest segment. Partea proasta este ca s-a dezvoltat mult pentru mașinile noi, nu pentru un Superb din 2002 😂 Cu toate astea, am găsit kit dedicat de la TA-Technix. Știu, auzi Ta-Technix, te gândești ca e varianta low budget. Dar nu e asa când vine vorba de suspensie pe aer. Si asta reflecta și prețul care a fost undeva la 4000 ron doar pentru cele de fata. Aparent fac chestii foarte calitative când vine vorba de suspensie cu perne de aer, lucru ce mi l-au confirmat mai mulți, atat utilizatori, cât și service-uri ce se ocupa cu asa ceva. Momentan am schimbat doar cele de pe fata, pernele din spate având deja ceva timp în care nu am avut probleme deloc. (Pe spate, perna e separata de amortizor la mine) Cum au ajuns, nu am mai avut răbdare și m-am pus pe treaba, în curte. Masina nu era deplasabila datorita pernei dreapta fata care scapa instant. Si stătea deja de o luna... Am avut și ajutor dupa cum vedeți în poze 😁 Bun, ca și feedback, suspensia este foarte comfortabila. Cel puțin la nivelul de mers principal. Merge pe 1 bar mai puțin la același nivel, fata de suspensia stock, deci presiune mai mica pe instalatie. Partea de stabilitate nu am testat-o, decât puțin și e super ok, stabilitate mai buna fata de suspensia stock, dar aici joaca un rol important și air managementul care știe sa compenseze. Foarte mulțumit, rămâne de văzut în timp cum se comporta. Nu mai vreau sa o laud ca pe cealaltă și sa ajung în aceeași situație5 points
-
Am fost o saptamana pe la munte, la Fundata si imprejurimi pentru relaxare si scos junior la zapada. Am urcat cu masina pana la 1237m Bineinteles ca am prins zapada serioasa si am testat cu succes anvelopele: ma declar multumit si am scapat de griji, franare la zero, plecare din rampa etc. Pe drum am ajuns si la 67000km: Am facut si putin offroad(ma bucur ca am PDG) pe drumuri usor dezghetate in timpul pranzului si am resuit sa pun noroi inclusiv pe antena GPS O plimbare pana in Poiana Brasov s-a lasat cu un consum de diesel Iar consumul din fata blocului inapoi in fata blocului a fost:2 points
-
Fara piata din China (care reprezenta aprox 40% din vanzari ) nimic nu e pozitiv la vw .2 points
-
1 point
-
Scurteaza intervalul de schimb ulei (7-10.000 km) si scoate masina la drum cand incepe regenerarile1 point
-
Dacă tot a plouat înainte weekend și se anunță temperaturi în creștere și soare m-am apucat să dau sarea și mizeria de pe mașini. Când ai trei și treaba asta e o organizare logistică! 😁 După ce le-am făcut exteriorul Balenei și lui Broski, le-am băgat sub acoperiș urmând să mă ocup și de Alba ca zăpada. Cu această ocazam observat mai multe puncte de rugină, care vor trebui remediate, cred anul acesta, mă gândisem deja la o revopsire... vedem când sunt fonduri și perioadă disponibilă. Flota spălată 😁1 point
-
Naspa , nebunul asta vrea sa schimbe tot Parca e o femeie in casa nou cumparata la care nimic din ce e acolo nu ii place si vrea sa schimbe tot1 point
-
Incep cu necesarele: 5G1863391K 82V - Center console storage compartment 5G1863328D 82V - Insert for stowage compartment 5NA980611 - Wireless Charger Module 4B0971978B - 6-Pin Connector Housing Mufa de 6 pini ar trebui sa contina: pin 1: +12V 0,5mm red/blue catre panoul de sigurante (se interconecteaza cu firul de aceeasi culoare de la amplificatorul Dynaudio) pin 2: Semnal pornire dinspre uitatea de navigatie din torpedo. 0,5mm yellow/red to grey connector on infotainment unit pin 5 (se interconecteaza cu firul de aceeasi culoare dinspre amplificatorul Dynaudio) pin 3: Data/LIN bus from infotainment unit. 0,5mm yellow/blue to grey connector on infotainment unit pin 11 pin 4: Masa/impamantare. 0,5mm brown to ground pin 5: 0,5mm white to 73-pin plug C pin 14 on BCM (T73c/14) (la mine era deja folosit pentru ca am Keyless access - cei ce au Keyless se leaga la acest fir deja prezent.) Masina mea avea deja mufa de 4 pini (cea de culoare beige) catre antena GSM din cotiera asa ca a trebuit doar sa o mut in consola centrala, sa trag al 5-lea fir (pinul 5) si sa mut toate firele in noua mufa de 6 pini. Iar mufa violeta de tip fakra se duce catre amplificatorul Dynaudio (black fakra connector) - aceasta e antena GSM si e optionala. La fel, a fost mutata din cotiera in consola centrala. Codari necesare: [5F] Information Electronics -> Coding -> Byte 15 -> select: - bit 0 Baseplate - bit 1 Antenna_baseplate (necesar doar daca ati relocat si antena GSM) - bit 5 Wireless_charging_availability Verificati inainte sa va apucati daca navigatia voastra stie asa ceva (eu aveam MIB2, e posibil ca MIB1 sa nu stie!) Scheme utile: Rezultatul final (eu am adaugat si iluminare ambientala): P.S: Mesajul de incarcare si iconita specifica apar doar pe navigatia de facelift ! Cea de non-FL nu stie sa afiseze dar functioneaza fara probleme.0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00