De ce nu specificați ce cod de motor aveți? Dacă aveți CRLB, se schimbă treaba și la km făcuți în oraș și la metoda de curățare a filtrului.
Trecerea de la un mecanic la altul nu rezolvă problema, mai ales când unul îl curată, altul face regenerare forțată, altul cine știe ce adaptări.
Dacă tot aveți timp, cumpărați un modul bluetooth, aplicația VAG DPF și urmăriți valorile.
Aplicația asta vă indică:
- presiunea diferențială după regenerare. Ar trebui să fie 4,5 sau 6 hPa. Poate urca la 10 hPa când filtrul este încărcat jumătate și mai sus când se apropie de 24g de cenușă.
- temperatura la intrarea și ieșirea din DPF. Foarte importantă! Sunt mașini care nu pot urca temperatura la peste 300 grade C în mers (regenerare activă) sau la peste 600 grade C în timpul regenerării și atunci nu-și poate face regenerare, se oprește regenerarea cu filtrul încărcat și după un timp intră în eroare.
- km de la ultima regenerare. La un drum exterior ar trebui să fie peste 400km.
- SMC și SMM. Dacă SootMass Measured crește mai repede decât Calculated înseamnă că e o problemă.
- la câte grame începe să își facă regenerarea și dacă urcă constant spre 23-24 de grame. Dacă sare brusc de la 16g la 24g, nu e OK.
- Cât de încărcat este filtrul (Oil Ash Residue). Valoarea asta poate fi resetată, deci se ia în considerare doar dacă nu a fost resetată. Este o valoarea dată de calculator. Este motivul pentru care o mașină cu 80g de cenușă poate funcționa corect, iar alta cu 50g de cenușă să nu funcționeze corect.
- dacă EGR-ul e blocat. Ar trebui să vezi că se închide/deschide în funcție de cerințele motorului.
Nu e garantat, dar sunt șanse să vă dați seama dacă filtrul e de vină sau problema e din altă parte (injectoare, senzori cu probleme, EGR etc).