Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 24.02.2025 în toate secţiunile

  1. Stiu ca Formentor nu e Leon dar dupa ce am condus deja 25000km un Formentor MY2024 1.5TSI DPCA DSG si 36000km un Golf 8 Style MY2022 1.5TSI 96kW DPBA 6MT am niste remarci: 1. per total Golful e mai bine insonorizat. Motorul chiar daca e cu ciclu Miller nu e asa galagios ca si la Formentor, cu toate ca stai mai departe de motor in Formentor. Zgomotul de rulaj e mai pronuntat la Formentor si asta probabil din cauza rotilor de 245 plus a formei masinii care lasa aerul sa faca mai mult zgomot. 2. Calitatea asamblarii e mai buna la Golf. In Formentor am greieri in multe locuri incepand cu borna 3000km, in timp ce la Golf am avut probleme doar la hayonul stricat de cei din reprezentanta. Apoi per total mai difera dotarile chiar daca ambele is destul de dotate. Per total in Formentor lipsesc: 1. Airbag-uri laterale spate, nici nu era optiune macar. 2. Claxon bitonal. Practic umbli cu o goarna dupa tine. Si aici iti dai seama ca Goful e mai bine insonorizat. Cand claxonezi zici ca ai claxonul cu tine in habitaclu. 3. Senzor lichid de parbriz. Bine, el de fapt e acolo, dar nu are cablaj chiar daca pachetul de iarna e pe masina. 4. Captuseala in buzunarele de la usi nu e. 5. Locuri incalzite spate. Lipseste optiunea cu desavarsire. Pentru sotie era bine sa fie acolo Din ce vad la Golf 8.5 poti avea incalzire in bancheta doar impreuna cu incalzirea stationara. 6. Isofix-ul e acolo, dar e la fel ca la Dacie. Trebuie sa rupi tesatura ca sa-ti faci loc. Era mai fain cu capac ca la Skoda sau chiar cu clapeta ca la Golf. Dar nah, Formentor nu e masina de familie neaparat. 7. Easy entry. Dar l-am activat cu OBD11. Pe mine ma ajuta pentru ca pozitia de condus in Formentor e ca in BMW, si poate stau prea aproape de volan. Volan care deja e zgariat in partea de jos fie de mine fie de sotie. 8. Doar covorasul soferului e cu sistem de prindere 9. Centuri reglabile pe înaltime. Mare economie au facut cu asta. 10. Indiferent ce nivel de incalzire setezi in scaune si volan, eventual ajungi sa fie foarte calde, volanul poate chiar arde. In Golf sistemul e foarte ok calibrat. 11. Oglinda sofer convexa. 12. Nu are iluminat ambiental spate. 13. Sezutul soferului nu e reglabil. Chiar daca am scaunele sport electrice si incalzite. Majoritatea lipsurilor de mai sus probabil nu deranjeaza pe nimeni. Eu le-am trecut aici in caz ca cineva poate chiar e interesat de ele. Si cu siguranta mai sunt si altele. Din pacate nu am facut atunci un test drive cu un Leon. Dar din reprezentanta cel putin interiorul parea la fel dar usile de exemplu pareau ca au chedare mai de calitate, ca la Golf, in timp ce la Formentor usile suna a gol ca la Skoda Octavia 3 de noua.
    4 points
  2. Eram ironic Cauza principala e calitatea slaba a asfaltarii , s-a vazut acum mai clar ca oricand cu cele doua judete pe acelasi drum , au trecut aceleasi masini in aceeasi zi Credeti ca ei nu vad ? Asa iese la iveala prostia si hotia , ne iau acum cu explicatii de scoala generala ca sa ne uitam in alta parte Doar ca se vede prea bine
    3 points
  3. Pe principiul: ”Nu e Volgă dar e neagră, nu mi-au dat-o, mi-au luat-o!” și cum în Craiova nu e Seat, am ales Nurvil Vâlcea (cu toate că am avut de la alții oferte mai bune la fix aceeași configurație), azi am dat avans și am timp de livrare 16-20 săptămâni. Domnul de acolo mi-a mai promis că, dacă apare rabla, mă înscrie (personal nu cred că prind). Aș avea Golful 4 de dat, vedem ce/dacă iese. Am făcut azi DT cu Formentor de 150 cai dar DT-ul îl consider neconcludent, sunt diferențe mari față de Leonul ales de mine. Singurul ”ce” pe care-l am pe suflet este că am cumpărat pielea ursului din pădure (adică eu nu știu cum arată ”pe viu” un Seat Leon, aveau doar Cupra Leon in showroom) dar sunt sătul de teste, teste, teste... cu diferite mașini, dar NU mașina pe care urma să o achiziționez. Am ales Leon, dintr-un singur considerent: financiar. A fost cu cca 2500E mai ieftină ca Golf (ținta mea din acest an) echipat identic. Vedem când vine dacă am făcut o alegere corectă sau ba și vă țin la curent cu evoluția ulterioară... În drum spre casă mi-am amintit un aspect: am uitat să scot semnătura aia Leon de pe haion (trebuia bifată o opțiune), sper să fie singurul neajuns.
    2 points
  4. "Buna ziulica, dRaga pRivitoRule!" (ca sa-l citez pe Gainusa cu accentul rrr-it)! 😄 Nu vreau sa va mai "plictisesc" cu poze din vacanta, cred ca am postat suficient pe paginile precedente, ideea e ca am reusit sa "bifez" Coasta de Azur la volanul "URSULUI" care a "zburat" 5000 km ca si cum nu ar fi fost nimic! 🤭 Am reusit sa fac niste ture de circuit la Monaco, am traversat coasta franceza de la vest la est si invers, in mare parte pe drumul vechi paralel cu Mediterana pentru a admira peisajul. Phaetonul a "despicat" 2 tari de la Nord la Sud (UK-Franta)+ feribot + niste sute de km plimbari aferente pe Riviera Franceza apoi retur, cele 2 tari traversate din nou de la Sud la Nord + feribot, deci mi-am atins obiectivul. Ok, sa va povestesc si un FILM HORROR: Temperaturile au variat de la 12 grade la 34-36 grade, am trecut printr-un ciclon in Franta la intoarcere, cand am plecat din Nisa spre Cannes pe autostrada A8, a plouat mai tare decat a plouat in Anglia timp de 4 ani, n-am mai vazut asa ceva, cu stergatoarele date la maxim, mergeam cu 50 km/h pe autostrada, incercand sa imi iau punct de reper stopurile de ceata al unui tir din fata mea, noaptea, vizibilitate aproximativ 20 de metri. Masinile s-au oprit in benzinarie, chiar si un Cayenne si un Q7 cu care mergeam in coloana si care m-au depasit la un moment dat, la fel si tirurile, inclusiv curajosul sofer profesionist de tir dupa care ma tineam s-a oprit, a renuntat lupta cu natura! Sotia spunea sa ne oprim si noi, insa nu aveam de gand sa dorm intr-o benzinarie. A plouat atat de tare incat in 20 de minute, in momentul in care fulgera, vedeai toata autostrada acoperita de apa. Erai inconjurat de apa in toate directiile. Nivelul a crescut pana la praguri, am hotarat sa ridic masina din perne la maxim si sa continui drumul, incet, cat sa reusesc sa trec de "URGIE" si sa dorm in patul de la hotel sau cel putin asa speram.🙄 Nu cred ca am fost atat de speriat niciodata in viata mea la volan in cei peste 21 de ani de condus si peste 1.5 milioane de km! Nici cand m-am dat peste cap cu masina, fiind tinerel, dar aia e alta poveste! 😄 Pe nevastamea a luato plansul la un moment dat pentru ca abia ne mai auzeam in masina de la zgomotul ploii care lovea caroseria si parbrizul, ori in Phaeton abia daca auzi ceva de afara in mod normal la cat de bine e antifonat. Intuneric bezna, eh, nu mai traversasem un ciclon pana acum. Autostrada nu se vedea, mergeam printr-o "mare de apa", m-am orientat dupa parapetul metalic din lateral, ca sa merg drept paralel, sa urmez banda autostrazii, am pastrat viteza de 50 km/h, gandindu-ma ca daca cedeaza ceva pe partea electrica si masina se va opri, vom ramane sinistrati in mijlocul apei. Am hotarat totusi sa imi continui drumul, pana la urma, oricum era prea tarziu sa renunt, trecusem de benzinarie, urmatoarea era la peste 20 de km, ma gandeam ca au si francezii elicoptere si barci, va veni cineva sa ne salveze in caz de nevoie, nu e problema! 😄 Botul masinii facea valuri, in lumina farurilor nu se vedea decat apa, la un moment dat imi aduc aminte ca incepeam sa rostesc in gand "Tatal Nostru" concentrat sa merg drept. Dupa 20 de minute de chin, autostrada a inceput "sa urce", nivelul apei incepea sa scada, urma un deal mare si ma gandeam la ce urma sa ma astepte la coborare. Incepeam sa imi fac "filme" in cap, nu mai era nici o masina pe autostrada, toata lumea se oprise, doar EU, "BATMAN BATMAN"! Dupa ce am inceput coborarea, ploaia a scazut in intensitate, dupa 10 km nu mai ploua deloc, era totul uscat, pot sa spun ca Dumnezeu mi-a ascultat rugaciunea, timp de inca o ora (100 km) nu am scos nici un cuvant nici eu nici sotia, am ajuns la hotel, am dat drumul la TV si ne uitam ca Marsilia era sub ape, morti, raniti, poduri daramate de ape, tot orasul sub apa, sinistrati, oameni fara locuinte etc etc. CICLON a fost termenul folosit de autoritati! De asta l-am mentionat si eu. Inca eram socati! La hotel era inca liniste, ne-am pus la somn, dar "ciclonul" isi facuse aparitia si la hotel dupa vreo jumatate de ora, "ne-a prins" din urma, a plouat infernal inca 2 ore, niste palmieri rupti, apa pe strazi, acelasi scenariu de cosmar, dar macar eram in pat, nu in masina intr-o benzinarie. Am dormit ca un bebelus, a 2-a zi "ne-am amuzat" de experienta, vorba vine! Inca ma trec fiori cand ma gadesc ce am trait! Familia ne-a sunat in urmatoarea zi sa intrebe "ce si cum" auzind tot felu' de la stiri. Urmatoarea zi a fost "de vara", normala, autoritatile au strans "pagubele" rapid, ca si cand nimic nu se intamplase. Totul uscat! Nu platesc taxe degeaba nici francezii! ❤️ Ce sa zic? Am fost prost, trebuia sa ma opresc probabil, la fel ca ceilalti participanti la trafic, iar acum cand ma gandesc la situatie si judec "la calm" parca imi pare rau ca am continuat drumul. Ce se intampla daca se oprea masina? Nu stiu. 🙃 Sotia ma cearta si acum si imi spune ca am fost inconstient, eu doar apreciez calitatile acestui UBER-SALOON care si-a facut datoria! Am prins si mai mare drag de el si il apreciez si mai mult! ❤️ Probabil ca adrenalina a gandit in locul meu, cert e ca am testat Phaetonul mai mult decat l-au testat oamenii lui Piech in fabrica, cel putin cand vine vorba de condus prin URGIE! Masina e TANC, fiind atat de masiva a trecut prin vant si ploaie extrema fara probleme, n-a intrat nici macar o picatura de apa in interior, totul este inchis ermetic, am scos covorasele, am atins mocheta peste tot, am verificat portbagajul, NIMIC! Nu a "sughitat" nici macar o secunda. A rezistat cu brio la furia naturii, la temperaturile variate si ne-a adus acasa in maxim de confort si siguranta. Sa nu uitam ca vorbim totusi de o masina de 14 ani? In fine! 😉 Am facut 20 000 km fara nici cea mai mica problema. Acum are 110 000 km, este folosita zilnic, indiferent de vreme! Ne apropiem de 2 ani de relatie. Vecinu' inca nu a scos Cayenne-ul cel nou din service, am inteles ca dureaza reparatia, inca nu i-au dat de cap in totalitate si sunt multe piese inca pe drum, s-au tot schimbat anumite componente fara rezultat pozitiv, masina e inca pe "butuci". Se foloseste in continuare de Macanul "Turbo" nou electric dat la schimb. Nu-l plang eu pe vecinul, mai are 2 Porsche, se descurca, nu merge pe jos, asta-i clar! 😄 C'est la Vie! 🤗
    2 points
  5. Am comandat si eu un Rcd440 pro pt Skoda,incă nu a ajuns. Eram curios cum se aude in convorbiri telefonice si daca se blocheaza,Rcd440Pro ete cel cu 6 butoane,fara aux si are microfonul pe mijloc. Daca nu voi fi multumit,pun inapoi Rns-ul. Ms de Info @grp
    1 point
  6. Deci nu radioul era “Hoțul” de curent,ci alimentarea camerei? Multumit de RCD?
    1 point
  7. eu cred ca ar trebui sa fie fix invers,vara km mai multi intre regenerari fata de iarna,deoarece componentele ajung mai repede la temp optima de functinare.
    1 point
  8. @MihaiGSMCLHA, euro 5, 105cp
    1 point
  9. Foarte frumoasa! Drumuri bune!
    1 point
  10. Am mai adaugat vreo mie si ceva de km, cu ocazia 14 februarie (doar pretext), unde altundeva, decat tot pe drumurile din Ardeal Targu Mures, Reghin, Toplita, Sovata, Odorheiu Secuiesc etc. Ales pe unde a fost posibil drumuri alternative rutelor principale, nu am fost dezamagiti nici de data asta. In Targu Mures Palatul si turnul primariei merita toti banii si timpul de vizitare, Toplita e amarat rau, dar exista o cascada cu apa termala cel putin interesanta, in sovata fusesem acum 15 ani si am gasit-o destul de schimbata, relativ in bine... si Odorheiul suprinzator de dichisit in zona veche centrala. Zapada doar vineri spre sambata - si am prins inceputul zapacelii din sus duminica noaptea - de la Valeni am mers doar pe zapada. Am prins cea mai joasa temperatura de anul asta pe la pasul Bucin (-8) constatand ca termostatul nu este chiar atat de praf cum parea Luminile sunt extraordinare, si la un control de rutina la ora 21 sabata seara somewhere in Harghita, politistului nu i s-a parut nimic suspicios. In rest nimic de reprosat (sper sa nu cobesc, anul asta implineste 24 de ani)
    1 point
  11. N-as fi vrut sa mai continui dar trebuie sa clarific. Nu sunt printre primii posesori de O4, sunt primul. Prima masina in showroom, in Bucuresti, a aparut la vreo o luna dupa achizitie (nu dupa comanda). Exista un filmulet pe net facut cu masina mea de catre agentul de vanzari pentru ca era prima masina sosita. In al doilea rand, sunt foarte multumit de masina pentru ca am avut doar doua probleme pana acum: 1. defect mecanic la butonul de comutare zi/noapte la oglinda retrovizoare interioara (remediat pe garantie) si difuzor usa spate dreapta. Problemele de soft infotainment s-au rezolvat prin cateva rechemari si actualizari in service in primele luni de la achizitie. In rest, din punctul meu de vedere, totul ok. Am scris la vremea respectiva ca am optat pentru O4 dupa ce am studiat piata si anume vreo 12 marci diferite. Era cea mai scumpa dar era si cea mai lunga, cea mai lata, cea mai grea, cea mai spatioasa, cu cel mai mare portbagaj (am nevoie), cea mai rapida si cea mai sprintena (puterea si cuplul cele mai bune), pe locul doi la consum. Revin si spun, O3 1.4 TSI este mai buna la demaraj fata de O4 1.5 TSI (8.1 s fata de 8.5 s la modelul FL). A mea, cu prima cutie, care nu agata in nicio treapta, face suta in 8.2 s si are Vmax 230 km/h. Deci, cifrele confirma impresia ta. Azi, cine vrea mai putin de 8.5 trebuie sa faca alta alegere. Off-topic, despre electrice n-am ce sa comentez, eu stau la bloc si n-am vazut nicio priza in parcare si nici n-o sa fie prea curand pentru ca nu duce reteaua si nici n-o sa duca prea curand. Este o tehnologie care nu este inca gata dar este fortata politic. Pentru mersul in orasul Bucuresti de luni pana vineri eu utilizez, ori de cate ori pot, transportul public. Renuntatul la mers zilnic cu masina este la fel de greu ca renuntatul la fumat. Cine doreste sa aiba masini dedicate, pentru mers in oras, pentru mers in concediu, pentru mers la piata, pentru mers la tara, pentru mers singur, pentru mers cu toata familia, e liber sa se organizeze cum doreste.
    1 point
  12. @COSMIN27 Salut! Păi... Eu mi-am cumpărat O4 în 2023, septembrie, fiind proprietar de O3, "promoția" 2016, mașină de care am fost mulțumit pe parte de consum, consum ulei și "mișcare scenică" a propulsorului în combinație cu cutia manuală de 150 cp. Nefiind fan diesel (nu îl consider bun în oraș, nu că aș avea ceva împotriva lui) bănuiesc că înțelegi ce motorizare am ales. Acum, revenind... în 2023 am decis să o schimb. Deja făcea 7 ani. Am vrut în mod deosebit manuală. Nu mi-am imaginat că diferența între 1.4 tsi și 1.5 tsi este vizibilă, și am cumpărat fără a face drive test. Din cauza faptului că Style (fosta O3 era echipare Style) nu se mai făcea cu cutit manuală, am retrogradat și am mers pe Ambition. După ce a trecut euforia achiziției mi-am dat seama că NU se duce ca O3-ul și cutia, la trecerea din treapta 1 în treapta 2, DE FIECARE DATĂ, agăța. Nu sunt pasionat de sportivitate auto, nu mă interesează R, RS, FR, GT, M, AMG, etc, deci nu sunt vitezoman, dar... nici așa fără vlagă. Nu știu cum să descriu acest "a agăța", dar era ca o mică smucitură cu cârâit, indiferent cât de cu grijă aș fi schimbat și se simțea că nu avea reprize la accelerație. Ajunsesem să o conduc stresat și schimbam a doua de parcă era Saviem, ori... m-a dezamăgit. Pe lângă faptul de fiecare dată, cald/frig afară, cald sau rece motorul, pleca de pe loc cu un țopăit (acel efect de cangur), care, la fel, mă deranja. (Dacă intenționezi să cumperi o Octavia 4 cu motorul 1.5 tsi, mergi și fă un drive test. Nu trebuie să decizi în funcție de ce îți spun eu. Eu spun doar experiența mea cu 1.5 tsi.) Pe parte de consum ulei, NU am avut probleme absolut deloc. Știu din experiență că mașinile care consumă ulei (benzină sau diesel) sunt cele care sunt abuzate, care sunt forjate și omorâte. Altfel mașina NU consumă ulei, sau dacă o face (prin construcție) va fi foarte mic. Mie nici O3 și nici O4 din 2023 NU mi-au consumat ulei, sau dacă a fost, a fost insesizabil. Pe parte de software, am avut diverse erori, dese (de regulă pe asistentul la parcare, front assist, direcție) și la temperaturi mici (2-3⁰C sau câteva cu minus) tableta se aprindea și se stingea periodic și până nu se făcea o temperatură de câteva grade bune la interior, NU își revenea. Parbrizul și scaunele erau setate să pornească automat în caz că e frig, că altfel... Vopseaua, mai nou, e pe bază de apă și la 3 luni de la achiziție am găsit pe capotă două mici găuri în vopsea, urme de la pietricele. Și la actuala la fel. Calitate materialelor mi s-a părut a fi bună. Frânele au început să scârțâie la câteva luni după achiziție. Scârțâiau la frânare. Alte probleme, pe parte mecanică sau tehnice, nu am avut. Actuala (că pe cea la care am făcut referire am vândut-o la fix un an de la achiziție si mi-am luat alta în septembrie 2024, tot 1.5, dar mHEV cu DSG), am observat că are mocheta de pe jos de proastă calitate. Parcă ar fi carton presat. Celelalte materiale par la fel de calitative ca și la cea din 2023. Până la urmă, în afară de plastic, materialul de la interior nu poate fi din lemn, tablă sau cine știe ce. Mi-a făcut de două ori figuri încălzirea din scaunele spate.la actuala. NU se mai opreau odată ce le porneam. Nu mai răspundea la comenzi. Am mers la garanție. Au scos borna și i-au mai făcut ceva, dar nu știu ce. Nu știu nici dacă mai fac scaunele figurui că nu am mai umblat la ele, apoi, într-o zi nu a vrut să pornească motorul. Deloc. Nu știu ce a avut că după câteva ore a pornit fără probleme, de atunci pornește la prima cheie, ca și cum nu s-a întâmplat nimic. Pe parte de software văd că se mișcă bine tableta (este cea mare, de 13", cu navigație) care nu face figuri la frig, chiar și la -8⁰C. Am avut și cu aste parte de câteva erori (senzorii parcare, front asistent și încă ceva, nu mai țin minte), dar forte rar. M-a pus pe gânduri ACC-ul, care mi-a frânat de două ori destul de violet pe autostradă (noroc că era goală) afișându-mi în bord mesajul cum că e curbă strânsă în față (nu era, că pe A2 nu sunt așa curbe) și de atunci îmi e cam teamă să-l folosesc. Nici DSG-ul nu e mai breaz pe parte de demaraj. Chiar dacă are selectarea modului de conducere, pe sport nu face decât să urce mai sus în ture, însă are același demaraj previzibil și fad. Dar cel puțin am scăpat de efectul de cangur la plecarea de pe loc și de agățatul treptei 2. Am condus și O4 de la muncă. Fabricație 2020, tot 1.5 tsi, tot manuală. Am avut un șoc. Mi s-a părut leșinată rău. Adică mă rugam de ea să demareze și parcă nu voia să crească viteza să-i schimb treapta. Dacă încercai un condus sportiv cu schimbări rapide de trepte, cârâia și nu intra în viteză deloc. Trebuie să schimbi încet. Și vreau să spun că mașinile de serviciu NU sunt menajate când sunt conduse. Probabil că problema este cuplul mic, de 250 nm combinat cu o cutie cu rapoarte lungi. Consum mic și noxe mai puține... motiv pentru care următoarea mașină va fi electrică, sper. Concluzia? Mergi, fă un drive test cu O4 și alte mașini, vezi cum se conduc, ce îți place și ce nu și decide asumat și în cunoștință de cauză. Nu vreau să denigrez marca sau modelul, cum probabil unii înțeleg, ci mă raportez strict la experiența mea. Sper că am fost destul de concis.
    1 point
  13. @Luciosu Sunt perfect de acord cu tine și nu am spus că e o alegere neinspirată o mașină mai potentă în aceiași bani, doar că, atunci când cumpărăm o mașină, ar fi ideal să ținem cont de mediul și unitatea teritorială în care o exploatăm, pentru a fi brainer. Să știi că ideea cu o mașină de dimensiuni mici, pentru a fi utilizată în oraș, full hibrid dacă ar fi, sau electrică, nu este o idee deloc rea, nici o alegere neinspirată. De ce crezi că producătorii se bat pe nișa asta? Ca persoană care este zilnic în trafic, văd că majoritatea deține SUV-uri, sau "limuzine de dimensiuni considerabile, și tot majoritari sunt cei care sunt singuri în ele. 80% din conaționalii noștri aleg mașinile în funcție de statutul pe care vor să-l dețină (real sau închipuit) și nu raportat la nevoile lor. (Apropo, într-un A8/S Class/seria 7 noi, îți stă bine în spate, cu șofer, nu să le fâțâi tu prin oraș, mereu singur în ele) Având în vedere că orașale mari sunt sufocate de mașini, care emit în atmosferă destul de multe noxe, noxe care se simt accentuat, ar trebui totuși sa ținem cont de niște lucruri în alegerea unui vehicul personal. Eu, având copii (bănuiesc câ nu sunt singurul) mă gândesc și la "lumea" pe care le-o las, nu doar cu egoism, la mine. Ca atare, în opinia mea (o simplă părere personală) aș alege Superb, în banii de Octavia, DOAR în contextul în care folosesc mașina într-un procent mare extraurban și pe lângă mine, să am pasageri care să umple toate cele 4 locuri. Altfel, tot în opinia mea, NU merită, deși bănuiesc că gradul de confort de la interior este mai mare. O mașină de dimensiuni mici e mult mai manevrabilă și mai ușor de utilizat într-o metropolă. Păcat însă că Skoda nu electrifică sau măcar să full hibridizeze Octavia, sau alte modele mai mici, pentru că în opinia mea s-ar vinde bine. Eu mi-aș cumpăra un full hibrid (alegerea ideală momentan prin care împaci și capra poluării în oraș, dar și varza autonomiei în extraurban) însă deocamdată am mașina nouă si financiar ar fi o autosabotare. Acum vreo doi ani am căutat să-mi schimb mașina și mi-ar fi plăcut un plug-in (aș fi ales Octavia) dar prețul era unul prohibitiv la vremea aia și anume minim 40.000 €. Toate firmele producătoare care jucau în același segment cu Octavia plug-in aveau prețurile identice @Crs.Vag Am făcut și eu o simulare și, raportat la Octavia mea, mi-a ieșit la 49.000 € Superbul. Cine optează pentru Superb nu ia în calcul Octavia, pentru a face compărație între ele pe preț/dotări, și cu siguranță nu o va lua stoc, deși ție ți se pare foarte bine echipată. Având în vedere "problema" mea cu cutia 1.5 tsi, nu mi-aș lua Superb la 204 cp, ci motorul cu 265 cp. Superbul e mai greu, deci, trebuie stimulat mai mult. @vizitator Da, ai dreptate, însă majoritatea O4 pe care le văd zilnic în trafic (și crede-mă că sunt foarte multe) sunt de firmă. Firmele nu vor alege un motor de 2.0 tsi și 4×4, ci 1.5 tsi sau 2.0 tdi pentru consumul lor relativ scăzut. Cel care vrea Octavia pentru el, din motive care nu țin de alternativă la altele mai ieftine (Logan, Fiat, Renault) nu o va lua stoc, ci își va dori ceva în plus. În cazul ăsta mă dau exemplu pe mine. Puteam să iau FL-ul la 25.500 (preț de listă 30.000) însă nu am vrut compromis și am plusat alegând să o accesorizez destul de bine, zic eu. Variante sunt, însă depinde mult de ceea ce ne trebuie. Dacă ar fi să aleg în momentul de față o mașină pe care să o utilizez preponderent în oraș, aș merge pe un full hibrid (motivele le-am expus mai sus) și mare păcat că Skoda nu merge si pe segmentul ăsta că aș fi ales oricând O4 full hibrid care e destul de încăpătoare la interior, deși e o compactă. Nu mă împac deloc cu designul asiatic și din acest motiv am mari probleme în a-mi alege o mașină pur rațional, full hibrid. Sper că n-am fost off topic și prin crea ce scriu (ca păreri personale survenite în urma a ceea ce văd zilnic pe străzi si urmărind ce se întâmplă cu și pe piața auto) să-i ajut pe cei ce vor o mașină nouă, să o cumpere în mare parte în cunoștință de cauză.
    1 point
  14. @COSMIN27 Salut! Încep prin a-mi da eu cu părerea vizavi de cutia de viteze manuală de pe Octavia 4 cu motorizare 1.5 tsi. Probabil că pe unii dintre colegii de forum, cei mai vechi, îi voi plictisi cu polologhia mea pentru că am tot repetat-o, dar cu riscul ăsta mă adresez ție. De la ceilalți aștept contraargumente viabile, în cunoștință de cauză și pertinente. Și pentru a mă face mai bine înțeles, încep prin a-ți expune experiența mea cu Skoda Octavia. În 2016 mi-am cumpărat prima Octavia. 1.4 tsi, manuală, 150 cp. Până la ea nu mai avusesem mașină personală cu puterea asta. La vremea respectivă motorizarea era relativ nouă și, într-o mare de diesel sh, mai toți cunoscuții m-au sfătuit să NU cumpăr așa ceva că mănâncă ulei, e submotorizată, consumă mult și crapă motorul repede și să iau veșnic viul și lăudatul 2.0 tdi. Cum nu am fost niciodată fan diesel, nu am ascultat și mi-am cumpărat benzină. Vorbesc de mașină nouă. Într-o frază, am fost foarte mulțumit de acea mașină. Nu mi-a consumat niciodată ulei, se mișca foarte bine, era fâșneață în orice treaptă schimbam, aveam resurse chiar și în cea de-a 6-a treaptă, ceea ce mi-a plăcut foarte mult, și, încărcată fiind, tot trăgea plăcut. Avea acel "zvâc" pe care actualele 1.5 NU îl au. Nu am avut cu ea nicio problemă pe parte mecanică sau de motor. Ajungând în anul 2023 și, evident trecând niște ani peste mașină, am decis să o schimb cu una nouă, tot Octavia (spațiul, deh) obligatoriu manuală pentru că, repet, experiența cu O3 1.4 tsi a fost una frumoasă. Nu am făcut niciun drive test și am comandat O4 în septembrie 2023 mergând orbește pe manuală crezând că va fi la fel și că manuală fiind, stresul pe cutie va fi mai mic, costurile de exploatare și ele, evident. Dezamăgirea a fost mare. O cutie de viteze cu rapoarte lungi, fără zvâc în ea și extrem de leșinată. Oricât aș fi apăsat pe accelerație, aceasta era greoaie si-mi dădea impresia că nu poate. Nu mi-a venit a crede ce diferență era între cutia O3 și O4. Pe lângă lipsa de viață a cutiei, colac peste pupăză mai pleca și cu efectul de cangur de pe loc, iar la trecerea din treapta 1 în treapta 2, ÎNTOTDEAUNA agăța indiferent cât de finuț încercam să schimb. Dacă era să conduc mai sportiv, adică să schimb mai rapid, cârâia. Mi-a creat o stare de frustrare motiv pentru care o conduceam stresat, iar din această cauză am și atins-o de altă mașină pe aripa dreaptă față dându-mi singur o pagubă de 14.000 lei. În fine. Am ținut-o fix un an în speranța că mă voi obișnui cu ea și că mi se pare mie, însă nu a fost chip și am renunțat la ea în schimbul uneia FL, tot 1.5 tsi, dar mHEV cu DSG. Am cumpărat-o în 2023 la preț de listă 30.000, dar cu rabla și o reducere de dealer am achitat 28.000. Am dat-o la buyback cu 20.000 (am pierdut 8.000 într-un an), iar pe cea FL am plătit 33.000, prețul de listă fiind 37.500. Mi-a fost făcută o reducere de 4.500 €, dar oricum aș da-o, tot pagubă o numesc. Actuala, 1.5 tsi mHEV, este DSG. Nu mai are acel efect de cangur la plecarea de pe loc și nu mai cârâie la schimbarea treptelor, dar tot nefâșneață mi se pare indiferent că e pe modul sport sau drive, însă m-am împăcat cu ideea. Măcar asta pleacă lin de pe loc. Dar, după cum ți s-a răspuns mai sus, sunt proprietari care nu au probleme cu ele (deși sincer să fiu mă cam îndoiesc că nu simt acea lipsă de vigoare/putere la demaraj) și sunt mulțumiți. Ori nu știu ce însemna 150 cp, ori nu îi interesează. Vorbim totuși de o mașină de 150 cp, nu de 90 sau 110, ci de 150. Nu e mult, dar nici puțin și totuși, la accelerare ar trebui să-i simți. Prin comparație, 1.3 tce 150 cp de pe Duster îi dă rușine Octaviei 4 cu 1.5 tsi. Conduc si una și cealaltă și pot face o comparație. Dusterul este net superior la demaraj. În fine. Cam asta este experiența mea cu 1.5 tsi, experiență pe care ți-o împărtășesc și ție, dar mergi și fă drive test. Vezi cum e și dacă te satisface. Doar simțind pe propria-ți piele poți decide dacă se mulează nevoilor și pretențiilor tale. Așa vei ști dacă merită cumpărată pentru că e totuși o căruță de bani. Una mai "pricopsită" te duce în 38.000 lejer, deci... vorbim de bani mulți, iar una mai așa și așa, nu e mai ieftină de 25.000. La consum este bun motorul și pentru a fi frichinit prin oraș (în cazul unui astfel de regim de exploatare nu e recomandat dieselul) însă vei vedea imediat lipsa vogorii la plecarea de pe loc. Nu sunt vitezoman și nici nu mă omor după condusul sport, însă am condus destul de multe mașini încât să îmi fac o părere despre ce înseamnă 150 cp și cum ar trebui să se miște un turism cu o asemenea putere. Dacă peste ani, O5 (în cazul în care se va mai produce) nu va veni cu ceva mai plăcut la condus (un full hibrid sau ceva asemănător) voi renunța la gama VAG și voi trece pe electrică sau voi renunța la mașină. Deja devin foarte scumpe (achiziție, întreținere, exploatare) și în oraș pot folosi mijloacele de transport public de persoane, iar pentru vacanțe voi închiria o mașină. Toate mașinile noi au hibe. La fosta O4, model 2023, am avut multe erori pe parte de soft. La fel și cei care le-au luat printre primele modele. La actuala, model septembrie 2024, am avut probleme cu scaunele spate încălzite (nu le mai puteam opri dacă pasagerii din spate porneau încălzirea), și într-o zi NU a vrut să pornească motorul. Deloc. Îmi mai dă erori pe diferite funcții (aseară dădea eroare pe frâna de mână), dar cam atât momentan. Ca atare mergi și testează. Nu merge pe recomandări că poți lua o mare țeapă. Succes!
    1 point
  15. Am făcut niște calcule si mi-am asumat niste riscuri . Pretul la care am cumpărat mașina a fost mult mai bun de cat cel afisat si banii rămași imi asigura confortul psihic in urmatoarea perioada . Are pneuri de vara noi , discuri de frâna si placute de frana noi , stergatoare de parbriz noi , iar asta este un avantaj . In afara de inmatriculare si o revizie , sper ca in perioada urmatoare sa nu am alte cheltuieli . Faptul că are tot istoricul de service la zi si a fost întreținută foarte bine m-a facut sa o cumpăr. Explicam mai sus ca prin renunțarea la fumat si la o cazare mai scumpă in concedii , se pot face economii care sa acopere diferentele de costuri cu aceasta mașina versus una normală. Poate am dat un exemplu neinspirat ... Trebuie să fac câteva mici sacrificii si o sa ma conving in timp dacă merita sau nu . Am zis sa incerc . Viata este prea scurta si trebuie să ne bucurăm de ea . Casco nu am aflat cat costa , dar este posibil sa fie destul de scump si sa renunț. La Focus am avut Casco numai in primul an si nu a fost nevoie . O tin in garaj si va fi protejată cat timp stationeaza intre concedii si deplasarile lungi . Credeti ca un A6 3.0 TDI Quattro sau un E 320 CDI 4Matic ar fi avut costuri mai mici de întreținere? Toate mașinile precedente le-am ales tinand cont de costuri . Nu ma gândeam la masini gen Phaeton sau motoare mari, speriat ca se strica ceva si o sa dau o avere ! Am prieteni cu astfel de masini si nu se plang . Si mașinile obișnuite pot papa bani multi , numai ca ii dai in timp , pe chestii mărunte . Diferenta este la calitate . Mașinile premium se strica mai rar si costa mai mult reparațiile. Discuțiile avute inainte de achizitie cu câțiva proprietari de Phaeton, m-au convins că este o mașina fiabilă. Nu cred ca toti sunt mincinoși ! Dacă era singura mașina din familie si urma sa fie folosita zilnic , 100% nu o luam ... Imi cer scuze daca anumite persoane s-au simțit jignite de afirmațiile mele sau dacă am parut arogant . Nu aceasta a fost intenția mea . Recunosc ca sunt cam extaziat , dar Phaetonul este de vina ! Cei 2500 de km facuti din Germania pana acasa, m-au convins că am facut alegerea perfecta . Ramane sa vedem ce se intampla in timp si promit ca o sa scriu aici despre mașina . Accept si criticile constructive !
    1 point
  16. Multumesc pentru urarile de bine . Recunosc ca am facut o mica aroganta pentru nivelul meu , dar la 43 de ani cred ca merit sa ma bucur de asa ceva . Majoritatea celor care se tem de costurile de intretinere au in mare parte dreptate . Daca cineva de nivelul meu ma consulta pe mine , il sfatuiam sa nu ia masina asta ! Ca sa raspund la toate intrebarile , cealata masina este un Ford Focus Breack , 1.6d diesel , cutie manuala , echipare Titanium , destul de bine dotata ... o masina pe care am ales-o rational . Inainte de Focus aveam un Passat 1.9 TDI si sotia un Glof V . Am vandut ambele masini si am luat una singura , pentru ca sotia are masina de serviciu . Impozitul o sa fie in jur de 1900 lei / an , RCA-ul 700 - 800 de lei/an , o revizie costa cam 2000 - 2200 de lei si se face la 20.000 km sau 2 ani . Eu cu masina asta o sa fac in jur de 10.000 maxim 15.000 pe an si peste 60% din km vor fi facuti in afara tarii . Fac km putini si asta a fost motivul pentru care am cautat o masina cu rulaj mic . Phaetonul are discuri , placute si pneuri de vara noi . Daca nu apar probleme neprevazute , cativa ani o sa fac doar revizii . Cu bugetul de intretinere a fost foarte simplu : pe tigari cheltuiam intre 800 si 900 de lei / luna ... deci costuri acoperite ! Este adevarat ca piesele sunt scumpe , insa masina este foarte solida . Am discutat personal cu 6 propietari de Phaeton , din care unul a avut toate modelele . Sunt super incantati de masina si m-au asigurat ca masina este super-fiabila daca ai grija de ea . Mai apar cateodata mici bug-uri si erori pe partea electronica dar in 90% din cazuri nu impiedica deplasarea masinii . Imi spuneau ca cele cu probleme de fiabilitate au fost produse intre 2004 si 2008 , dupa care au imbunatatit mult masina . Am vazut masina cu 420.000 km facuti in Romania si este impecabila . Vorbiti cu propietari de Phaeton , intrebati la service si vedeti ca este o masina foarte fiabila .Mai depinde si de noroc , dar in mare parte nu este de speriat . Au fost masini mai simple constructiv care au avut probleme costisitoare . Este clar ca nu este o masina de buget daca o priviti strict din punct de vedere al costurilor , dar va rog sa ma credeti ca satisfactia pe care ti-o ofera cand o conduci , este inegalabila . Ce vad ca nu luati voi in calcul este si pretul masinii . Daca ii calculezi pretul real , cu o depreciere normala , o sa vezi ca ramai cu cateva mii bune , chiar aproape de 15.000 euro in buzunar , bani pe care ii poti cheltui ulterior pe reparatii sau poti ramane cu ei in buzunar daca masina este fiabila . Verificati cat costa un S din 2011 pana in 120.000 km (cam 30.000 euro in Germania) si o sa intelegeti ce vorbesc . Pentru carcotasii care zic ca este VW , eu va spun ca masina asta te face sa te simti ca intr-un S . Pe mine nu ma intereseaza sigla de fitze cu stelute sau cerculete pe capota si nici ce cred altii ... ma intereseaza cum ma simt eu in masina si chiar ma distreaza ca unii care nu se pricep la masini , cred ca este un Passat .?
    1 point
  17. Arata incredibil! Sa o stapanesti sanatos!
    0 points
  18. 0 points
  19. Salut, Va recomand sa luati cu finanțare 50%, chiar dacă aveți cash. După prima rata se închide creditul, cost total "deranj" aprox 400 euro, deci câștigi 1000e din cei 1428e care se acorda în plus...pe lângă cei aprox 4500 la benzina. La știri ziceau ca nu ar mai fi rabla pt deasel...
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!