Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 16.02.2025 în toate secţiunile

  1. Foarte bun acest DIY, am montat si eu de curand pe Passat AllTrack 2023, modulul l-am montat sub bara spate dreapta, in suport dedicat pentru masina, si am intrat cu firele pe langa cele existente, apoi am traversat portbagajul spre stanga masinii si am ajuns cu firele pana la mufele de conexiune de la baza stalpului A, unde m-am legat de can extended si de un fir ce avea alimentare de la KL30, am preferat sa ma leg de cel de la goarna de alarma. Altfel trebuia sa mai trag fir pana in panoul de sigurante. https://www.drive2.ru/b/561466438431277491/ de aici puteți downloada un programel cu care să generați acel xml pentru ce presiuni doriți să fie în anvelope cat și pentru dimensiunile lor.
    3 points
  2. Buyback si direct A8 🤣
    3 points
  3. Ce va mai place Mai adaug aici: Ieri am fost pana in oras sa cumpar diverse, am pus Spotify din meniul masinii (nu din AA), si a mers doar pana la prima oprire. Dupa ce m'am urcat iar in masina, a ramas blocat in "loading media". Chiar si dupa alte cateva opriri, tot asa s'a manifestat. Aseara am luat iar masina si cand am pornit, mi'a aparut in bord ceva eroare la partea audio a senzorilor de parcare. Adica ei functionau, se vedeau pe ecran, dar nu se mai auzeau avertizarile acustice. Nu ma intelegeti gresit, de fiecare data cand apar problemele astea o dau un pic in sport plus si uit de toate. Pe parte tehnica, masina e superba, e o minune inginereasca. Dar pe parte de software are mai multe toane decat o femeie in perioada aia a lunii..
    2 points
  4. Salutare tuturor! De curand am implementat acest sistem pe masina. Piesele necesare sunt: Cod parbriz incalzit + bracket pentru camera: 57A845011F NVB Trim.uri negre (pentru camera frontala): 575868437A 9B9 3g0858633 82V 3g0858634 82V camera 3Q0980654S (este ultima versiune de soft - montata din fabrica pe Tiguan 2019 - compatibila cu modelul Karoq) cablaj (este fabricat de un amic). In cazul meu, Karoq-ul pe care il detin este echipat de fabrica cu ACC si Front Assist. Schema pentru cablaj este urmatoarea: Conexiune camera 3Q0: 6 pin — "+" 5 pin — "-" 2 pin — Can extended low 8 pin — Can extended high 4 pin —> 1pin heater 3Q0 camera 10 pin —>2pin heater 3Q0 camera АСС MQB Platform 1 pin camera А5 (R242) ---> 6 pin radar АСС (J428) 7 pin camera A5 (R242) ---> 5 pin radar АСС (J428) Am intampinat usoare dificultati, si anume aveam cablajul facut pt a lega direct radarul - insa cand m-am apucat de treaba am constatat ca acesta avea deja firele trase (ma refer la cele 2 fire intre camera si radar). Cateva telefoane, putin citit si am gasit firele in pragul din stanga in mufa bej. Am atasat poze din timpul montajului (in poze apar legaturile la can-ext (in gateway) si rezultatul final al codarilor. Calibrarea a iesit OK (a functionat dupa cea de a doua incercare). Am testat Traffic Jam Assist si Emergency Assist. Functioneaza ireprosabil. In cazul TJA acesta functioneaza la viteze sub 60km/h. Masina tine banda, franeaza si accelereaza singura. Emergency Assist intra daca nu mai tinem mainile pe volan. Daca dupa 15 sec sistemul nu detecteaza activitate primim un semnal sonor si avertizare pe AID, apoi urmeaza prima franare, la alte 4 secunde a doua franare si daca tot nu intervenim masina incetineste, baga avariile si in cele din urma opreste. In tot timpul asta nu paraseste banda. Continuare poze. Succes tuturor care vor incerca acest retrofit! Saptamana viitoare va urma retrofitul Side Assist (BSD,RTA).
    1 point
  5. TPMS retrofit cu modul 5Q0907273F si senzori 5Q0907275F: Salut tuturor, am facut acest retrofit si las aici acest post pentru ai ajuta pe alti entuziansti in retrofit in viitor. Partea faina la aceasta combinatie de TPMS este ca modulul 5Q0907273F isi recunoaste automat pozitia senzorilor/rotilor (5Q0907275F) de pe masina fara sa mai trebuiasca sa-i codezi care senzor este la care roata, putand astfel sa schimbi pozitia rotilor dupa uzura sau iarna/vara. Ma jos detalii refritoare la procurarea chitului. 1) Modulul TPMS l-am cumparat second de pe un site de dezmembrari din Lituania (rrr.lt), m-a ajuns 93 Euro cu tot cu transport. 2) Cablul TPMS l-am luat de pe Aliexpres, vedeti poze. Aici atentie, la cablul meu nu s-au potrivit pinii in conectorul extended CAN de la masina (ca sa fac CAN loop cu connectori), asa ca a trebuit sa-i tai si sa cositoresc firele pe firele de extended CAN de la masina. POate de la alt vanzator se potriveste. 3) Senzorii achizitionati de pe Aliexpres, vedeti poze (par OEM in ciuda pretului mic, oricum functioneaza foarte bine, in 200-300 metri sunt recunoscuti/cititi toti). 4) Bracketul, suportul pt ECU TPMS l-am luat de la autokarma, pret foarte bun, 43Lei, nou. 5) Codarea celorlalte sisteme in masina am facut-o cu VCDS. Am atasat o poza cu setarile facute. Pentru codare gasiti multe info online cum au facut si altii retrofit TPMS. 6) Setarile de presiune pe care le doriti, le puteti customiza folosind un generator de dataset xml, pe care il gasiti mai jos (link pe github, free). Va puteti defini mai multe seturi de roti. La mine, desi modulul provine de pe alt Tiguan 2020, am avut eroare de dataset/basic settings si eroare pe display de TPMS, care a disparut doar dupa ce am incarcat acest xml. Aveti nevoie de un alt tool, ODIS-E (care merge cu alta interfata decat cea VCDS - eu am un VAS 6154), ca sa scrieti acest dataset in modulul TPMS pe masina (cand modulul este montat in masina): http://htmlpreview.github.io/?https://raw.githubusercontent.com/joltcoke/rdks-tool/master/generator.html Din pacate nu am facut poze in timpul montajului pentru ca a fost mult de munca si am fost singur (am montat 2 sisteme, Camera RVC si modulul TPMS, mi-a luat 2 zile (un weekend intreg) sa trag firele si sa montez amandoua sistemele in masina). Va las insa cateva cuvinte legat de montaj TPMS: Pozitia de montaj este foarte importanta ca modulul sa recunoasca corect senzorii si pozitia lor, deci cumparati acel bracket de plastic OEM, mai ales ca e rezonabil de ieftin, 43lei. Am avut access sa montez bracketul la locul lui (in spate la bara spate) pe sub masina fara sa fie nevoie sa demontez nimic. Cablul l-am infasurat tot in banda Tesa textila pe intreaga lungime pt protectie. Cablul, am venit cu el pe langa bara spate si am intrat cu el in masina in partea stanga spate (sunt 2 dopuri de plastic sub masina - am intrat cu cablul pe la dopul cel spre mijlocul masinii - am pus o poza mai jos). Aici a fost cel mai dificil la tras cabluri, sa ajung in interior cu cablul: am folosit o sarma de cupru de curent de 2.5mm si am "pescuit-o" intr-un final din portbajaj, peretele stanga, prin gaura de la un capac de plastic, patrat, pana jos sub masina unde era dopul de plastic (aici e nevoie de 2 oameni, m-a ajutat sotia - unul impinge cablul sus in portbagaj prin gaura patrata si altul (eu) se uita cu lanterna in gaura sub masina sa-l vada cand apare si sa-l pescuiasca). Apoi tot folosind sarma si principiul "pescuitului" am ajuns din portbagaj pe sub plasticele stanga spate pana la scaunul stanga spate (sub trimul lateral de plastic), apoi pe sub plasticele de pe podea stanga pana in fata la sofer unde se afla conectorul de CAN bus extended (sub plasticul unde este manerul de deschidere capota - acesta este singurul plastic demontat, dat jos, restul doar le-am "cascat"/fortat un pic sa vad cablul si sa pot sa-l agat si sa trag de el). Masa (GND) am conectat-o la un surub sub masina in spate stanga unde am gasit o tabla cu gaura care tine spoilerul partea stanga si am bagat acolo un surub cu piulita (vedeti poza). Firul de +12V alimentare, l-am adus pana in cutia de sigurante unde am folosit un adaptor dublu circuit pt siguranta auto ca sa creez inca un circuit pt TPMS (am alimentat ambele TPMS si camera RVC de pe o singura siguranta unde am pus o siguranta de 2A - am facut masuratori de curent si curentul este mic, in jur la 300mA pt ambele module). Mai jos pozele, care fac cat 1000 de cuvinte : Pozele o sa le incarc in mai multe postari succesive datorita limitei de upload de 4MB. Daca aveti intrebari va raspund cu placere. Drumuri in siguranta!
    1 point
  6. Ma faci sa rid,neutra CO2,pai la cite dosuri au aia,numai daca da fiecare un vint pe zi,si mai dau si indienii la fel,pai poti sa iti faci abonament la Elon Musk sa te plimbe prin cosmos ca sa nu mai respiri pe planeta asta. Treaba asta cu populistii suna a politica,mie mi se par toti populisti,fara nici o exceptie.Toata treaba asta arata ca umbra trenului plecat din gara,adica stim ca a fost,dar nu mai este,si as vrea sa vad cum o sa ne facem o salata de rosii crescute sub panourile solare ale unor populisti,cultivate pe plantatiile de banane din Europa. Uneori mai este nevoie sa mai iesiti din tara,unii nu toti,ca sa vedeti in ansamblu lumea. Cind mi-am dat jos galosii din picioare prima data,pentru ca altfel nu puteam sa urc in metro,erau plini de balegar,eram fericit si minunat de cite butoane colorate au astia in trenuri,si ce scaune frumos vopsite au,iar trecatorii se tineau de nas,mde,balegarul miroase urit,iar acuma as minca o mamaliga cu brinza si salata de rosii crescuta din balegarul ala lasat in urma,numai ca in timp,peste el,sau asezat deseurile din plastic ale produselor moderne. Matematica nu minte fratilor,dar poate fi manipulata. Eu inca fac desene pe hirtie ca sa inteleg anumite chestii,asa sint eu mai putin inteligent,si din desene reiese ca pe planeta asta,avem o mica parte numita Europa care vrea musai masini electrice,si panouri solare,dar cind numar bilele de la numaratoare da cu virgula,China,India,America,Rusia,merg cu gaz,si nici nu vor schimba curind chestia asta pentru ca ar muri de foame. Cei mai bogati oameni din lume vind petrol,europa vinde vise.Bine ca a aparut inteligenta artificiala,o sa stam acasa cu totii,ca niste pastile de paracetamol expirate,si o sa mincam fripturi de pui 3D scoase la imprimanta. Ca rezumat,mie mi se pare ca rahatul are acelasi miros in toata Europa,doar ca in unele tari este ambalat mai fain.Cine vrea sa convinga pe altii ca masina electrica e optiunea noastra de viitor,sa ne dea cite una gratis si sa ne plateasca ca sa o folosim. Pentru cazul opus,adica masina clasica,nu mai este cazul sa se faca nimic,deja le folosim cu totii si cunoastem despre ce este vorba. Cind Henri Ford a decis sa faca masina in serie,ieftina, a facut ca omul sa se deplaseze mai mult,mai repede,si lumea sa unit. Acum ca astia si-au dat seama ca uniti sintem o forta,vor sa ne desparta cu masina electrica,sa conduca doar cei care isi permit,si nu mai departe de granita judetului ca sa nu devenim invidiosi.
    1 point
  7. Na da nici un semn,cade instant
    1 point
  8. Deoarece in ultimii ani am mers foarte mult in oras pe drumuri scurte DPF-ul a inceput sa isi faca regenarari dese ,adica la fiecare 200/300 km. Am mers cu masini cu DPF anulat si nu mi-ar placea sa scoata fum si sa am baraiel si alte fasaieturi. Dupa 2 luni de studiii am decis sa al dau jos sa verific fizic starea lui. Demontarea nu e foarte dificila (la passat b6) deoarece nu trebuie demontata puntea.A fost nevoie sa demontez doar planetara dreapta fata doar de pe cutie. Dupa demontare am scos senzorii care i-am curatat.Am taiat carcasa (img 4) si am scos DPF-ul.Protectia izolatoare s-a faramitat( img 8) si la montare am inlocuit-o cu material din fibra ceramica rezistenta pana la la 1790 grade. Ca sa verific gradul de depunere din faguri am introdus o sarma otelita in mai multe gauri in partea afumata.Dupa cum se poate vedea in imaginile 5,6,7 fagurii nu sunt infundati.Daca acestia ar fi fost infundati pe jumatate atunci proiectul ar fi decurs altfel si as fi aplicat planul „B”. Cautand modalitati de curatare am realizat ca firmele mari (din germania,america...etc)nu spala DPF-urile cu solutii chimice, ci doar le sufla in sens invers cu aer fiebinte si aplica tratamente bazate pe temperatura . Solutiile chimice ataca platina si oxizii de aluminiu care ajuta la catalizare.In plus cand am curatat carcasa de metal cu solutii chimice am abservat ca depunerile nu se dizolva ci se transforma intr-un fel de gelatina care ar infunda porii DPF-ului. Cartusul DPF pe partea gazelor(img 10) era negru si pe cealalta parte (img 9) era foarte curat. Sufland cu presiune de aer in sensul gazelor am observat ca aerul trece greu si sufland in sens invers aerul trece foarte usor.Asa ca l-am suflat cu presiune in sens invers aprox 1 ora pana nu a mai iesit pic de negreala. Am refacut izolatia si l-am montat invers(cu partea curata la turbina,img 13) in ideea ca restul porilor infundati se vor fi suflati la prima regenerare. Sudura a fost facuta in argon de un sudor profesionist.(Img 12)Cartusul DPF a fost indrodus inainte de a suda capacul din spate.Daca al bagam inainte ,cand sudam portiunea pe lungime ,argonul ar fi ars materialul izolant. Daca inainte de demontare presiunea diferentiala era de 28.5 dupa curatare/inversare presiunea a scazut la doar 2.5. La Adaptation ,Channel 12 , Ash Mass aveam 90 si am pus valoarea 0 ,valoare care se pune odata cu montare unui DPF nou. Nu am apucat sa fac multi km dupa acest truc,dar pot spune ca performanta a crescut impresionant. Nu vreau sa renunt la acest DPF si din acest motiv acum lucrez la planul „B” To be continued....
    1 point
  9. Acest topic se inchide. Filtrul de particule nu se curata in functie de marca si modelul masinii, ci in functie de motorizare, care este comuna mai multor marci si / sau modele. Discutiile pot continua pe topic-ul Filtru diesel de particule - DPF.
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!