Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 11.02.2025 în toate secţiunile

  1. Pe colegul EEXCALADE nu-l stie nimeni?😜
    2 points
  2. Nu totul se rezuma la timpul 0-100 km/h in ceea ce priveste experinta de condus si cat de fasneata e/se simte masina ... Conteaza cum trage si jos in ture, cât de repede raspunde la pedala ... si astea nu se vad in fisa tehnica.
    2 points
  3. Tu intelegi ca trebuie EGR nou??? Ti-a explicat EEXCALADE ca "aproape nici un propietar nu vrea sa o mai repare din punctul asta". Exact asa esti tu!!! Ca tu esti specialist in filmulete Youtube (apropos: alea care incep cu "secret..." sunt de obicei teapa!) ca vrei sa schimbi tu acasa doi senzori. Te-ai blocat la pasul 2: iti cumperi un EGR nou si OE (adica original). Cand ai facut asta poti sa continui la urmatorul pas 😉
    1 point
  4. Din pacate aproape nici un propietar nu vrea sa o mai repare din punctul asta ,toti cauta o solutie magica ca masina doar sa mearga .
    1 point
  5. Si de ce trebuie sa schimbi 4?Nu stiu cum merge in tara....la cimitirul de masini,daca cumperi unul si nu merge,poti sa il schimbi?Din pacate in meseria asta,daca nu ai scule,nu poti face nimic,mecanicul isi mai inventeaza o cheie,mai modifica alta,dar pompangiul depinde de bancul de probe.Te-as fi invatat cum sa il repari,mare lucru nu este,dar e obligatoriu sa il verifici intrun banc de probe.
    1 point
  6. ti s-a raspuns ,este vorba de sonda lambda
    1 point
  7. In primul rand nici un producator de autovehicule nu are procedura service de spalat/curățat filtre de particule! Deci nu poate fi garantata reusita procedurii de catre nimeni! Filtrele de particule la unele modele gen noua motorizare EA288 EVO nu poate fi curatat prin metoda traditionala a filtrelor de particule de la motorizările vechi! Nu intru in detalii ca trebuie sa scriu zece pagini... De resetat,nu ai ce sa resetezi decat valoarea senzorului G450 sau G505 (presiune), nu recomand resetarea valorii de cenusa decat daca montezi un dpf nou(ideal la modelele vechi sa pui una mai plauzibila)! In rest problema colmatarii unui filtru de particule,vine in 99.9% din cazuri din cauza problemelor mecanice, turbocompresor,sistem injectie,egr/clapete,si altor actuatoare electrice... Cautati cauza si nu tratatati doar efectul,se va colmata din nou! .
    1 point
  8. Senzorul de presiune diferentiala se adaptează folosind vcds. Dacă ai unul, tot ce trebuie sa faci e sa intri în select control module, motor, setări de baza și selectezi adaptarea senzorului de presiune diferentiala.
    1 point
  9. Pana la urma dupa 335 pagini scrise eu tot nu am ajuns la o concluzie care metoda de curatare e mai eficienta-ardere sau spalare si nici un mecanic priceput in a calibra senzorii dupa spalare nu am gasit pe aici.Daca poate cineva sa ma ajute cu informatiile astea dau de baut 🍻.
    1 point
  10. Încărcate cu bagaje și câteva persoane, se schimbă treaba, părerea mea. Cuplul își spune cuvântul.
    1 point
  11. Nu cred că ai Superb la 42-43.000 cu dotările pe care le-ai avea pe Octavia în banii ăștia. Și nu am bifat scaunele electrice cu piele sau ventilație, ci pe cele manuale, din textil, normale. Nu am configurat Superb, dar cred că sare de 50.000 în configurația asta. Mie nu îmi place Superbul (din gama Skoda singura care îmi place este Octavia) și nu l-as putea lua în calcul ca fiind un avantaj. Superbul merită să-l iei dacă faci drumuri dese, extraurban, și ai mereu 4 adulți în interior. Să-l plimb gol prin București... nu e nicio combinație.
    1 point
  12. Încă ceva: demarajul la plecarea de pe loc conteaza doar în competiție la linia de start. La mine contează demarajul în depășire care conform celor ce am învățat, depasirea este cea mai periculoasa manevra și de aceea aceasta trebuie sa dureze cât mai puțin cu atât mai mult cu cât viteza si densitatea masinilor pe șosele au crescut simțitor și, deci, timpul avut la dispoziție a scăzut.
    1 point
  13. @Bebeee Eu nu contest cifrele, doar că având pe mână ambele mașini, pot spune (nu cu răutate sau ironie) că diferența intre ele este notabilă, și notabilâ în favoarea 1.3 tce. Acesta are cutia cu rapoarte scurte. E de notorietate faptul că un Duster poate pleca de pe loc direct cu treapta 2 fără a simți disconfort atât tu cât și mașina. Evident că folosesc întotdeauna cu treapta 1, dar se poate și cu 2. Cutia lui Duster trage întra 3-a la 30 km/h, pe când cea a Skodei dă cu puțin lag până înțelege ce vrei. Cifrele sunt cifre, dar nici simțurile nu te mint că până la urmă astea fac diferența, nu cifrele. Nu vreau să conving pe nimeni de nimic. Îmi exprim propria părere raportată la experiența mea cu această mașină comparativ cu altele care au același număr de cai. Evident că degeaba are 500 cp o mașină dacă are cuplul de 150 nm însă.... asta e! Fac o remarcă și cu aste închei subiectul. Cine a condus 1.4 tsi cu 150 cp și apoi 1.5 tsi cu aceiași putere și îmi spune că se simt la fel, înseamnă că am eu o problemă de percepție și totul este în capul meu.
    1 point
  14. @Cristi_V Nu am cifre, nu am stat niciodată să cronometrez în câte secunde prinde suta, dar cert este că nu e ceea ce trebuie pentru 150 cp fiindcă sesizezi prin propriile simțuri. O spun din nou, mă raportez la "răpănosul" Duster cu aceiași putere care îi dă rușine orice mi-ai spune. Dacă plec în forță cu Dusterul, se ridică mașina în sus și mă lipește de scaun, în schimb, Octavia NU. E chestiune parastestată. Nu îți trebuie cifre să simți astfel de lucruri. @akon Recunosc că îmi place mașina, cu bunele si relele ei, dar puțin dezamagit n-am cum să nu fiu. @jakaro Nu am umblat în softul mașinii. Nu mă pricep si nici n-aș vrea să umblu aiurea ca pe urmă să îmi pară rău că s-a greșit vreo setare. Am să întreb la reprezentanță dacă se poate modifica, dacă nu, așa o las cum au făcut-o cei care au proiectat-o. Repet. Nu am luat-o pentru raliu și nici nu sunt vreun vitezoman ori "pilot" închipuit, dar mașina e leneșă la demaraj și basta. Nu vreau să monopolizat topicul, ci doar mi-am exprimat o părere vizavi de experiența personală. Cine vrea Octavia, este liber să o aleagă, dar să studieze înainte și, dacă e ce-i place și ce-i trebuie, să o cumpere. Nu am spus nimic altceva.
    1 point
  15. Fii înțelept și alege corect pe banii tăi, comparând și testând. Mașinile nu mai sunt ce erau odată. Adevărat, Octavia este o mașină frumoasă (cel puțin după gusturile mele este), însă frumusețea, fără un propulsor pe măsură, dezamăgește. În cadrul locului meu de muncă există mai multe O4 cu motorizare și cutia asta (printre multe alte diferite branduri) dar model 2020, si toate au problemele sus-aminte și m-au dezamăgit. De asta spun că am condus multe mașini. Electrice, hibride, diesel, benzină, automate și manuale și îmi permit să fac o comparație. 2.0 tsi de pe Passat (190 cp) pot spune că este ceva mai fâșneț, dar în modul sport, însă și el are un pic de lag și smucește, iar consumul este halucinant. Și Dusterul 1.3 tce are un consum mare dacă îl calci. Am condus și Seat Leon, 1.5 manual, 150 cp și pot zice că nici el nu pare de puterea asta, plus Cupra Formentor, tot 1.5 tsi, dar DSG, tot 150 cp. Dezamăgitor și el. Deci... Mașini de firmă fiind, se muncește cu ele și, deh, nu te prea doare burta și mai dai în ele. Așa le vezi potențialul. Mai nou, șefilor le-au venit niște scule de 55 tfsi (340 cp) și dacă voi putea "testa" vreuna mă voi pronunța aici, însă, la cum se pune problema cu noxele azi, tare îmi e că nici astea nu au demaraj. 🤣🤣🤣🤣 În concluzie, ia decizii în funcție de buget, nevoi și modul de exploatare. Eu unul, dacă aș putea sfătui pe cineva legat de achiziția unei mașini pe care o folosește în oraș, i-aș spune să își ia o electrică, sau un full hibrid dacă e mașină de familie și cu drumuri sporadice extraurban. Electrica este ideală în oraș (motivul pentru care a fost creată), însă... știu, sunt scumpuțe și nu prea poți pleca prea departe de localitate. Închei aici cu expunerea mea și îți doresc din nou, succes în alegerile făcute!
    1 point
  16. @COSMIN27 Salut! Încep prin a-mi da eu cu părerea vizavi de cutia de viteze manuală de pe Octavia 4 cu motorizare 1.5 tsi. Probabil că pe unii dintre colegii de forum, cei mai vechi, îi voi plictisi cu polologhia mea pentru că am tot repetat-o, dar cu riscul ăsta mă adresez ție. De la ceilalți aștept contraargumente viabile, în cunoștință de cauză și pertinente. Și pentru a mă face mai bine înțeles, încep prin a-ți expune experiența mea cu Skoda Octavia. În 2016 mi-am cumpărat prima Octavia. 1.4 tsi, manuală, 150 cp. Până la ea nu mai avusesem mașină personală cu puterea asta. La vremea respectivă motorizarea era relativ nouă și, într-o mare de diesel sh, mai toți cunoscuții m-au sfătuit să NU cumpăr așa ceva că mănâncă ulei, e submotorizată, consumă mult și crapă motorul repede și să iau veșnic viul și lăudatul 2.0 tdi. Cum nu am fost niciodată fan diesel, nu am ascultat și mi-am cumpărat benzină. Vorbesc de mașină nouă. Într-o frază, am fost foarte mulțumit de acea mașină. Nu mi-a consumat niciodată ulei, se mișca foarte bine, era fâșneață în orice treaptă schimbam, aveam resurse chiar și în cea de-a 6-a treaptă, ceea ce mi-a plăcut foarte mult, și, încărcată fiind, tot trăgea plăcut. Avea acel "zvâc" pe care actualele 1.5 NU îl au. Nu am avut cu ea nicio problemă pe parte mecanică sau de motor. Ajungând în anul 2023 și, evident trecând niște ani peste mașină, am decis să o schimb cu una nouă, tot Octavia (spațiul, deh) obligatoriu manuală pentru că, repet, experiența cu O3 1.4 tsi a fost una frumoasă. Nu am făcut niciun drive test și am comandat O4 în septembrie 2023 mergând orbește pe manuală crezând că va fi la fel și că manuală fiind, stresul pe cutie va fi mai mic, costurile de exploatare și ele, evident. Dezamăgirea a fost mare. O cutie de viteze cu rapoarte lungi, fără zvâc în ea și extrem de leșinată. Oricât aș fi apăsat pe accelerație, aceasta era greoaie si-mi dădea impresia că nu poate. Nu mi-a venit a crede ce diferență era între cutia O3 și O4. Pe lângă lipsa de viață a cutiei, colac peste pupăză mai pleca și cu efectul de cangur de pe loc, iar la trecerea din treapta 1 în treapta 2, ÎNTOTDEAUNA agăța indiferent cât de finuț încercam să schimb. Dacă era să conduc mai sportiv, adică să schimb mai rapid, cârâia. Mi-a creat o stare de frustrare motiv pentru care o conduceam stresat, iar din această cauză am și atins-o de altă mașină pe aripa dreaptă față dându-mi singur o pagubă de 14.000 lei. În fine. Am ținut-o fix un an în speranța că mă voi obișnui cu ea și că mi se pare mie, însă nu a fost chip și am renunțat la ea în schimbul uneia FL, tot 1.5 tsi, dar mHEV cu DSG. Am cumpărat-o în 2023 la preț de listă 30.000, dar cu rabla și o reducere de dealer am achitat 28.000. Am dat-o la buyback cu 20.000 (am pierdut 8.000 într-un an), iar pe cea FL am plătit 33.000, prețul de listă fiind 37.500. Mi-a fost făcută o reducere de 4.500 €, dar oricum aș da-o, tot pagubă o numesc. Actuala, 1.5 tsi mHEV, este DSG. Nu mai are acel efect de cangur la plecarea de pe loc și nu mai cârâie la schimbarea treptelor, dar tot nefâșneață mi se pare indiferent că e pe modul sport sau drive, însă m-am împăcat cu ideea. Măcar asta pleacă lin de pe loc. Dar, după cum ți s-a răspuns mai sus, sunt proprietari care nu au probleme cu ele (deși sincer să fiu mă cam îndoiesc că nu simt acea lipsă de vigoare/putere la demaraj) și sunt mulțumiți. Ori nu știu ce însemna 150 cp, ori nu îi interesează. Vorbim totuși de o mașină de 150 cp, nu de 90 sau 110, ci de 150. Nu e mult, dar nici puțin și totuși, la accelerare ar trebui să-i simți. Prin comparație, 1.3 tce 150 cp de pe Duster îi dă rușine Octaviei 4 cu 1.5 tsi. Conduc si una și cealaltă și pot face o comparație. Dusterul este net superior la demaraj. În fine. Cam asta este experiența mea cu 1.5 tsi, experiență pe care ți-o împărtășesc și ție, dar mergi și fă drive test. Vezi cum e și dacă te satisface. Doar simțind pe propria-ți piele poți decide dacă se mulează nevoilor și pretențiilor tale. Așa vei ști dacă merită cumpărată pentru că e totuși o căruță de bani. Una mai "pricopsită" te duce în 38.000 lejer, deci... vorbim de bani mulți, iar una mai așa și așa, nu e mai ieftină de 25.000. La consum este bun motorul și pentru a fi frichinit prin oraș (în cazul unui astfel de regim de exploatare nu e recomandat dieselul) însă vei vedea imediat lipsa vogorii la plecarea de pe loc. Nu sunt vitezoman și nici nu mă omor după condusul sport, însă am condus destul de multe mașini încât să îmi fac o părere despre ce înseamnă 150 cp și cum ar trebui să se miște un turism cu o asemenea putere. Dacă peste ani, O5 (în cazul în care se va mai produce) nu va veni cu ceva mai plăcut la condus (un full hibrid sau ceva asemănător) voi renunța la gama VAG și voi trece pe electrică sau voi renunța la mașină. Deja devin foarte scumpe (achiziție, întreținere, exploatare) și în oraș pot folosi mijloacele de transport public de persoane, iar pentru vacanțe voi închiria o mașină. Toate mașinile noi au hibe. La fosta O4, model 2023, am avut multe erori pe parte de soft. La fel și cei care le-au luat printre primele modele. La actuala, model septembrie 2024, am avut probleme cu scaunele spate încălzite (nu le mai puteam opri dacă pasagerii din spate porneau încălzirea), și într-o zi NU a vrut să pornească motorul. Deloc. Îmi mai dă erori pe diferite funcții (aseară dădea eroare pe frâna de mână), dar cam atât momentan. Ca atare mergi și testează. Nu merge pe recomandări că poți lua o mare țeapă. Succes!
    1 point
  17. Sunt perfect de acord cu tine că orice mașină e predispusă la probleme, dar să dai aproximativ 30.000 € pe una nouă și după nici măcar un an să-ți pice cutia de viteze mi se pare aberant...
    1 point
  18. Te citez doar ca sa fac un comentariu alaturi de afirmatia ta,nu este o critica. Majoritatea pompangiilor,schimba ,,bobina" dar nu si duza,iar rezultatul este cel care spui tu,merg,dar nu prea bine.Pe de alta parte,termenul de ,reconditionat" implica anumite detalii.Exista injectoare reconditionate in care se schimba duza si bobina,sau duza,bobina si orice alt component,daca este necesar,si exista injectoare in care se schimba strict doar bobina. In toate cazurile,se presupune ca injectorul va functiona conform parametrilor stabiliti de fabricant,numai ca exista si un parametru pe care pompangii datorita preturilor,sau datorita avaritiei,nu schimba duza,elementul cel mai important al injectorului,si cu toate ca injectorul va scoate cantitatile recomendate in protocolul bancului de probe,forma conului rezultat la iesirea din duza,si a modului de pulverizare-atomizare,nu este cea corecta. Un injector care in loc de combustibil in forma gazoasa scoate combustibil in forma lichida,cel putin partial,nu va da randamentul necesar unei bune functionari. Revenind la pompangii.....ca sa nu ma certe prea tare,mai ales ca stiu ca activeaza pe acest forum citiva,de fapt doar isi fac publicitate....au si ei dreptate,cind unii isi cumparau case,masini,sau mergeau in vacante,ei cheltuiau zeci de mii de euro ca sa isi cumpare bancuri de probe,si sculele necesare pentru asi putea practica meseria. Partea in care nu le dau dreptate este acolo unde renunta la calitate si in felul asta isi atrag astfel de comentarii mai putin pozitive.Poate cu timpul vor intelege ca trebuie sa lucreze mai mult pentru cei care isi doresc calitate,pe preturi corespunzatoare acesteia,si mai putin ca sa multumeasca clientul mai putin educat in ale mecanicii. Si la mine vin destui romani sa le repar injectoare,si mereu cu vesnica milogeala, ,,hai mosule,fa si mie ceva mai ieftin ca dau si eu o bere"...dar prefer sa-l trimit la cimitirul de masini sa isi cumpere decit sa-i dau o solutie pe bani putini,pentru ca la final te critica pe la colturi de strada zicind ca esti un cirpaci,si in felul asta pierd potentiali clienti care isi doresc rezultate foarte bune fara sa comenteze asupra preturilor.
    1 point
  19. Nu vreau să devin offtopic, dar totuși, 150 cp nu sunt 90 sau 110. Raportat la o mașină de 1.5 tone, ar trebui să se simtă altfel, dar, da, sunt conștient că acestă "castrare" are ca scop consumul mai mic și implicit emisia de noxe. Și tot raportat la consum, am deținut O3 1.4 TSI de 150 cp, manuală, care evident se mișca vizibil mult mai bine și consumul era identic. Deci, asta cu consumul nu stă în picioare prea mult în cazul meu. Bine, nici util nu văd un 3.0 tsi sau tdi pe care să-l frichin în oraș doar de dragul de a pleca primul de la semafor și pentru a fi primul la celalalt. La fosta O4 (din 09.2023 până în 09.2024) 1.5 manuală, mergeam întotdeauna cu start/stopul oprit, ca atare nu pot spune că merg la consum. Da, acel 2.0 tsi cu 190 cp de pe Passat este ok, doar că este "forță" pe modul sport, dar și el cu lag și smucește, constatare explicată aici pe forum la momentul respectiv. Probabil că dacă era disponibil motorul de 2.0 tsi pe Octavia (non-RS) aș fi optat pentru el, dar n-a fost să fie. O4 1 5 tsi mHEV cu DSG este pistol cu apă pe lângă Duster 1.3 tce 4×4 (2020) de 150 cp, asta ca o paranteză explicativă, cu care mă "dau" zilnic prin oraș. E mult mai fâșneț și pleacă extraordinar de bine de pe loc. Probabil că următoarea mașină va fi o electrică dacă le tot castrează ăștia pentru emisii, ceea ce până la urmă este o realitate (nu prea mai poți respira prin orașe) dar nici cu motoarele de mașini americane nu sunt de acord doar pentru a zbura între semafoare după cum am spus. Până la urmă sunt conștient că atât îmi permit financiar și atât pot cumpăra. Fac referire doar la mașinile noi că altceva nu mă interesează. @jakaro Nu știu dacă ai sau nu motorul de 2.0 tdi, însă eu pentru oraș nu pot cumpăra diesel ca peste ceva vreme să-mi dea bătăi de cap problemele specifice.
    1 point
  20. Mersul subturat e marca inregistrata a DSG-ului (si nu numai), mai ales in Drive. Mergand subturat mai trag in jos de cateva grame de CO2 in testele de omologare. Ti-am zis de la inceput ca daca esti foarte pretetios, nu ai cum sa fii multumit pe deplin de DSG la partea de rafinament si cu cat mergi mai mult in diferite scenarii cu atat o sa iti fie mai evidente punctele slabe.
    1 point
  21. Bună ziua. M-ar interesa sa fac o reparație capitală la touran de la cea mai mică șaibă la cea mai complexă piesa, inclusiv caroseria, ma poate ajuta cineva cu un service bun in Mun. Iași? Mulțumesc.
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!