Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.02.2025 în toate secţiunile
-
Salutare, nu am mai scris demult timp aici. Mai exact 2 ani si 3 luni. Vreau sa spun ca masina inca o am, nu e vanduta si momentan are in jur de 198000 de km. Cand scriu acest post, ea e in service. Ajung si acolo, a trecut prin ceva peripetii, va povestesc mai jos. Primul incident mai serios cu masina a fost in mai 2023, un accident lateral fata. Un alt sofer nu a fost atent cand a schimbat banda si m-a acrosat pe mine, lovindu-mi bara fata, aripa pasager fata, si farul de la pasager. Reparatia a fost facuta pe asigurarea lui si deviz-ul a fost undeva la 13.000 de lei (piese OEM inlocuite cele 3 elemente si vopsite). Ultimul incident, problema, s-a petrecut in decembrie 2024. Eram in judetul HD cand a aparut eroarea in bord "Gearbox in emergency mode, drive on" iar masina nu mai schimba in treptele impare, schimba doar in treptele pare si marsarie. Din diagnoza a aparut eroare sensor pozitie ambreiaj. Am tot citit pe net, si pentru cutiile astea DQ381, pare a fi o problema comuna asta sensor. Care se poate inlocui, dar nu este asa la indemana. Cineva cu experienta in asa ceva am gasit in Bucuresti, dar eu fiind din Timisoara, e peste mana. Am mai contactat cateva service-uri, unul din Timisoara, recuonoscut de pe blvd Cetatii, pret 8000 de lei inlocuit mecatronic si schimbat uleiul in cutie. Afland acest pret am zis sa intreb si la reprezentanta, si acolo am primit un pret de 8500 de lei. Am ales sa fac aceasta procedura la reprezentanta Porsche Timisoara. In timpul schimbarii mecatronicului, procedura de inlocuire spune sa se verifice si pompa hidraulica, iar in urma verificarii a iesit si ea defecta. Nu stiu ce masuratori nu au iesit corect, dar am zis sa o schimbam si pe aceasta, care mai adauga inca 2000 de lei la factura finala. Deci toata distractia o sa coste in jur de 10500 de lei (inlocuire mecatronic + pompa hidraulica + schimb de ulei in cutie), eu zic ca e rezonabil pretul, avand si garantie pe toata reparatia. De la o masina care nu a avut probleme din 2021 de cand am cumparat-o, pana in 2024 cand s-a stricat cutia de viteze. Nu as putea sa zic ca e o masina rea, pentru ca ne-a deservit foarte bine: 2 drumuri de Grecia, am fost de vreo 2 ori la Viena, Slovenia o data, Budapesta de mai multe ori. si prin tara destul de multe plimbari si cu consumuri foarte bune, nu cum se lauda unii colegi pe aici cu consumuri de sub 5. Eu am reusit cam la majoritatea drumurilor de concediu o medie intre 5.5 si 5.8. Masina dupa reparatia asta o voi mai tine, nu am vreun motiv pentru care sa o vand, pentru ca nu am ce sa iau mai bun fara a adauga o diferenta considerabila de bani in plus. Bafta la toata lumea2 points
-
In functie de intretinere si starea motorului, dpf-ul depaseste de 3 ori acea valoare .2 points
-
2 points
-
I-a alunecat cursorul de la mouse pe 2 buc cand a adaugat in cosul de cumparaturi, initial a selectat doar una sau cel putin asa a crezut. 😄2 points
-
Salut,sint pompangiu,le probez in bancul de proba,iar asta lucreaza cu softul original al fabricantului,numai ca in practica nu iese la fel ca in teorie. Fiecarui injector i se fac mai multe probe,Leak,VL,VL R,EM,LL,VE si asa mai departe,iar pentru fiecare proba in parte,si pentru fiecare injector existent,se dau niste parametri,de exemplu ca la ralenti,probat cu 250 bar,cu un impuls de 375microsec,un timp de 1 min,sa injecteze intre minim 3,0 ml si 9,1ml oricare dintre rezultate sint corecte daca se gasesc intre acele limite(TEORETIC). In realitate e cum spune @lupo_bv se tine cont de o multitudine de factori,si cind se face compensarea,aici se strica toata teoria. La repararea unui injector,se tine cont de temperatura de lucru a uleiului (ISO 4113)de 38...42 grade,programul este identic pe acelasi injector,iar dupa reparatie se scot coduri noi pentru fiecare in parte(care de cele mai multe ori nu sint necesare). Se urmareste unghiul de iesire din duza al jetului de combustibil,atomizarea cit mai corecta,adica sa iasa mai mult sub forma gazoasa nu lichida,si sa corespunda cantitativ fiecare proba. Bineinteles ca se fac si alte probe,electrice,etc. Eu ma asteptam ca un injector ,,perfect" de fapt 4 perfecte,puse in acelasi motor,sa nu mai aiba nevoie de compensare.In testele facute de mine,am masurat presiunea pe fiecare cilindru,si o aveam in 22 bar pe toate,fara pierderi o mica perioada de timp,vreo 40 secunde,apoi incepea sa piarda logic. Acum revenind la compensare...o vad pe masina de diagnoza,si deduc ca un injector cu + si peste 2 e de reparat,apoi il scot si il verific,si e la fel de prost ca cel cu -2 sau -1 si asta este motivul care ma face sa nu iau in seama aceasta compensare,in schimb voi da. Nu zic nici ca este bine,nici ca este rau,e un reper de tinut minte si de verificat dar eu personal nu il pot folosi ca sa-l prezint clientului,nu este reprezentativ.1 point
-
@marius1982.11 multumesc tare, tare mult pentru poze. Daca pana acum mi le doream, acum imi pun un mic mic semn de intrebare. Poate nu pot eu discerne ok - dar dupa pozele puse nu pare ca aduc un plus extraordinar. As zice ca sunt tot pe acolo cu un halogen mai bun. Corecteaza-ma daca gresesc. Eu sincer ma asteptam sa se apropie de performantele unui xenon. am mers cu o bora cu xenon de fabrica si am ramas placut impresionat. M-am gandit ca daca pun leduri as putea cat de cat sa ma apropii dar pare ca nu. Repet. Poate gresesc. Multumesc si pentru celelalte informatii. Cred ca cel mai mare plus e aia cu acel consum 32W vs 110w. Bucuria alternatorului.1 point
-
Injectoarele cu caracteristici apropiate ne dau garantia ca motorul va merge "rotund" dupa o perioada de adaptare. Doar daca injectoarele au caracteristici apropiate (si au fost montate corespunzator) iar cilindrii au uzura comparabila putem ajunge dupa un timp mai scurt sau mai lung de la montaj sa avem corectii apropiate de 0. Deviatiile reprezinta o baza de plecare pentru investigatii doar daca motorul nu merge corespunzator. Daca motorul merge bine, nu trebuie sa fie luate in seama si nici sa ne dorim sa fie apropiate de 0, pentru un motor cu kilometri multi. Perfect normal, daca doar s-au rescris codurile fara adaptarea cantitatii minime, ECU va folosi initial compensarile existente (care tin cont si de cilindri) si le va modifica intr-un timp mai scurt sau mai lung (in timpul mersului) folosind informatiile de la senzorul de turatie. Chiar si dupa o adaptare a cantitatii minime injectate, ECU va modifica corectiile in timp si vom putea avea o perioada cand corectiile mari se vor muta de pe un cilindru pe altul. @lupo_bv Referinta o reprezinta media aritmetica a cantitatii injectate calculate la un moment dat (pe baza timpilor de deschidere) iar compensarile sunt abaterile fata de aceasta valoare. Suma lor este 0 pentru un moment dat.1 point
-
Pai limita la oil ash este 80g cand DPF e kaput. La tine e 91.9g. Ce vrei sa se mai regenereze cand probabil e mort. Nu ai verificat masina inainte de achizitie? Probabil are 271k km pe o axa; real vreo 4-500k km 😞1 point
-
Sa nu ma critici daca iti merge prost,eu fac asa ceva experimental,ca sa vad daca se schimba ceva in mersul motorului,apoi scot injectorul si il probez in bancul de probe,nu am curajul sa las masina sa iasa din atelier asa.In timp ce fac experimentul ascult injectorul cu stetoscopul sa vad daca zgomotul devine mai puternic,sau mai suav.1 point
-
Sa mai impartasim niste idei funny intamplate recent. Si ca sa pun totul in context, trebuie sa mentionez ca la ultima demontare a plasticelor de pe hayon (deoarece am fost nevoit sa inlocuiesc yala, operatiune descrisa mai sus cu ceva luni in urma), ornamentul central din partea de sus a lunetei a pierdut cateva picioruse de plastic de fixare de pe capte. O fi fost mai rece in ziua demontarii, erau acele picioruse de plastic obosite de cand am mai demontat tot, cand am inlocuit scurgerea din sigla, habar nu am. Chiar daca stiam ce si cum se demonteaza ornamentele de pe hayon, piciorusele alea de prindere s-au dus pe copca. Si chiar daca ornamentul statea fixat, pentru ca are si 4 cleme metalice, pe capete deja nu mai culca asa de bine, pe cele 2 "continuari" ce coboara in stanga si dreapta. Si bine-nteles, piticii se activau la fiecare deschidere a hayonului. Numa asta imi sarea in ochi ! Acea mica "ridicatura" de 1 mm, pe ambele capete. Ce m-am gandit ? Sa caut in dezmembrari acea bucata de ornament. Luat legatura cu toti, dar absolut toti, din toate anunturile de pe site-urile de profil, care dezmembreaza Golf 7 Variant. 95 % au raspuns ca nu au, nu mai au, vand doar hayonul intreg sau vand toate ornamentele de pe hayon la set, nu separat. Tipic pana la urma pentru dezmembratorii din tara asta. Stiam ca nu o sa am nicio reusita. De-a lungul anilor, cand am mai incercat sa caut si sa cumpar strict anumite parti/ornamente/subansambluri, pai fie cumparam jumatate de masina, fie primeam refuz direct. Si chiar nu vreau sa supar pe nimeni. Poate sunt colegi de forum care au parc de dezmembrari sau cunostinte din acest domeniu, dar felul cum activeaza genul asta de "biznis" la noi in tara este total jegos. Adica fie cumperi sfert sau jumate de masina pentru un surub sa zicem, fie iti vezi de treaba. Dar totusi, gasisem cautand pe urma dupa codul de piesa, 2 anunturi ! Strict pe acest ornament. 100 de lei la fiecare vanzator. Unul l-am exclus pentru ca se vedea si in poze ca era zgariat si ii lipseau fix acele picioruse de plastic, dar pe celalalt l-am comandat pentru ca parea in poze ok. Cand am primit coletul, dupa 2 minute de la despachetare, l-am "sigilat" la loc si i-am facut retur. De ce ? Pai simplu: zici ca trecuse tractoru peste el. Stramb, zgariat pe capete, rupte toate piciorusele de plastic, gazat cu ceva vopsea aurie (desi masina de pe care fusese demontat era gri). Pentru ca si asta e o alta problema la dezmembratorii din tara: multi sunt "sfartecatori" la piesele luate de pe acele masini. Si daca clientul accepta asa cum e piesa, e bine, am mai facut o vanzare; daca nu, aia e....nicio problema ca un client tot o sa o cumpere la un moment dat. Dupa toata faza de mai sus, am trecut la ebay si google. Si surprinzator, am dat peste un site de dezmembrari ce livreaza la nivel european piese. Poate unii il stiti, poate ati comandat de pe acest site, chiar nu vreau sa fac nicio reclama, fiind vorba de rrr.lt. Din ce m-am documentat e un fel de "olx" cu dezmembratori de prin Polonia si Tarile Baltice. Are acolo motor de cautare pe marca, model, piese etc etc. Foarte fain mi s-a parut. Cauti o piesa, iti afiseaza rezultatele de pe la toate parcurile prezente pe site. Cert este ca am gasit ce cautam cu 4 euro !!! Transportul pana in tara a fost 15 euro cu FedEx. Plasta comanda luni la amiaz, vineri la ora 10 dimineata am preluat pachetul de la curier. Colet venit din Lituania. Piesa nu stiu cum au demontat-o de pe masina sincer, cred ca au taiat tabla hayonului de jur imprejur si pe urma au scos acest ornament pentru ca nu are nici cea mai mica urma de ceva interventie de demontaj. Deci da, asa mi se pare a face un lucru de calitate. E stiut oricum faptul ca prin Tarile Baltice si Polonia, parcurile de dezmembrari sunt brici. Cei prezenti pe site-ul asta peste care am dat si eu au calificative, poti vedea nivelul la care se afla fiecare vanzator, pozele la piese sunt mega bine facute, detaliate, poti da zoom, deci chiar vezi extrem de bine ce cumperi. Eu personal chiar am ramas placut surprins si pe viitor, daca voi mai avea nevoie de ceva, cred ca va fi prima optiune varianta asta experimentata deja.1 point
-
O fi primit o provocare pe tictoc sa cumpere doua mici si albe Na , unii fac ce li se spune1 point
-
1 point
-
1 point
-
Intre Monaco si Nisa se afla "BIJUTERIA" Rivierei Franceze: Villefranche-sur-Mer! 🌞🌊 Un satuc pescaresc medieval care si-a pastrat portul, arhitectura si plaja neatinse, relieful si vegetatia ramanand "virgine", situat la Sud-Vest de Monaco (30 km) si Est de Cap Ferrat. (cea mai scumpa zona imobiliara de pe glob) 🌎 Soseaua virajata care "merge" paralel cu Mediterana este spectaculoasa oferind peisaje de vis, nu degeaba si Jason Statham "s-a plimbat" pe aici cu al sau BMW seria 7 E38 in "The Transporter".😎 Am petrecut o zi minunata incarcandu-ne bateriile dupa o saptamana de plaja + o zi agitata in Monaco! Stiu, sunt un nesuferit! 😄 O poza "di pi dial": Portul pescaresc cu multe restaurante in "buza" Mediteranei: Cand vine vorba de "haleu", nu poti sa nu alegi niste "oratanii" fresh din "balta" de peste drum, cam asa arata cina in fiecare seara timp de 2 saptamani🐟🦞: S-au filmat multe filme p-aici, pe langa "The Transporter", imi aduc aminte de Ronin (Robert Deniro), The Bourne Identity, Mr Bean's Holliday, The Bucket List (Morgan Freeman, Jack Nicholson) si inca unul: "The Killers" cu Aston Kutcher (Two and a Half Men), Usher (cantaretul de culoare), Katherine Heigl, Catherine O'Hara (mama lui Kevin din "Singur acasa"), Tom Selleck si Rob Riggle. Faleza pietonala care traverseaza toata "statiunea": N-am "decat" 21 de ani de permis si peste 1.5 milioane de km la volan, prin toata Europa, cam jumatate facuti cu munca, jumatate in scop personal. 300 000 km am condus doar in ultimii 4 ani in UK, "ca idee"! 🙃 "COPILOTUL" de nevasta-mea, insa, care daca nu ma anunta ca urmeaza "curba la stanga, curba la dreapta, panta abrupta, franeaza, fii atent la motociclisti, vine un autocar in curba, POLITIA, de ce mergi asa de tare? de ce mergi asa de incet? Mai ai motorina? Mi-e cald! Mi-e frig! Schimba CD-ul! Ai bagat adresa? Esti pe drumul cel bun? Facem pipi? Ti-e foame? Facem o pauza? Opreste sa facem poze! Mai avem?" Noroc ca adormea la un moment dat! Nu stiu ce ma faceam fara ea, insa mare noroc am avut, ii multumesc pe aceasta cale! 🙄 Prefa-te ca nu te dor picioarele dupa 12 km de plimbare: Baloo 🐻 admirand yachturile cumintel, de pe mal: Mai detaliat aici: Mai multe detalii despre locatie si aici: https://allthingsfrench.com/villefranche-sur-mer/ Va urma! 🤗1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00