Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.01.2025 în toate secţiunile

  1. Hey, hello si La Multi Ani in 2025! 🥳 Dupa ce am petrecut o perioada de 6 ani+ cu a 2-a masina dintr-un grup “rival” asiatic, înainte de Crăciun am revenit și upgradat garajul trecând la marca “sora mai mare” a VW, anume Audi 😅. Întâmplarea face ca această schimbare nu era deloc în plan și doar norocul a făcut ca, dintr-o discuție mai în glumă cu soția, sa nimerim fix pe anunțul mașinii în cauză. Într-un film mai aproape de “Truth or Dare”, mai cu parcă “hai sa mergem sa o vedem”, și un “dar hai sa și facem un TD cu ea, dacă tot am venit până aici într-o Duminică”, urmat după cu niște calcule, teste la dealer și online cu Inglostadt, verificări de rigoare și o foarte bună ofertă prin buy-back, am ajuns acum sa fim posesorii unui Audi E-Tron S Sportback, în nuanța Antigua Blue Metallic🥰. Cateva specs: - 22.000 km - baterie de 95 kW brut (86.5 net), verificată dealer si online cu status de 100% - fabricație 07.2020, MY21 - putere 503 cai / 973 Nm / 4.5s 0-100 Ca dotări, am avut norocul/oportunitatea sa nimerim un exemplar dotat, dintre care pot enumera pe cele mai importante: - Virtual Mirrors - Faruri Digital Matrix HD led - Soft-close usi și portbagaj - Kessy - trapa panoramică - Bang&Olufsen 3D Surround - Nav MMI - HUD - Scaune și volan electrice, încălzite față-spate cu memorii - 4-corner Climatronic - Nightvision Assistant - camere&senzori parcare 360 - Audi Pre-sense Front&Rear + Travel&City Assistance - Black Style package - scaune Audi S in Valcona leather - jante S design 5-arms 21” cu anvelope 285/40/r21 Mentionez ca, deși bateria este de capacitate măricică, autonomia este departe de a fi spectaculoasă - lucru care nu ne-a deranjat și pe care l-am acceptat, având în vedere ca mașina va fi utilizată preponderent în oras, cu ocazionale drumuri in afara lui. Ultimii ani, mai ales cei de pandemie, urmați de mărirea familiei, ne-au schimbat nițel obiceiurile și, astfel, pentru deplasările pe care le facem acum, nu prea avem nevoie de mai mult de 300-350 km fără opriri 😅. Pentru drumurile mai lungi, Tiguan-ul + roof rack rămâne o varianta disponibilă, în continuare. Mai rămâne sa testăm disponibilitatea stațiilor de mare putere și planificarea traseului, dar cum mereu este binevenită o pauză de cafea + țigară la Max. 2h, 5-80% încărcare la 150 kW in 31 min, deci nu sună deloc rău nici aceasta varianta 🙈. Până acum, în afară de drumurile mega-haotice cu 2 zile înaintea Craciunului și multe ore pierdute pe la DRPCIV pentru a o înmatricula înaintea Sărbătorilor, am pus approx. 1000 km pe ODO și pot spune ca sunt destul de surprins de cât de confortabilă și silențioasă este experiența EV👌🏼. Totodată, la nevoie, puterea și cuplul instant își fac simțită prezența aproape brutal, ceea ce te poate lua prin surprindere destul de ușor, mai ales pe “unexpecting passengers” care nu sunt atenți la drum 🤣. Ca prim “retrofit”, i-am luat deja încălțări de iarnă - am optat pentru Hankook i*Cept iOn, dedicate pentru EV + Sound Absorber Tech (cu burete interior pentru antifonare). Am câteva altele puse pe lista, ca “planuri de viitor”, dar trebuie văzut ce și cum se va concretiza 😅. Voi încerca să mai postez pe măsură ce apar update-uri. An Nou fericit și drumuri bune! 🥳🍻
    2 points
  2. Salutare și sa o stăpânești sănătos (cu întârziere ). Liniuțele pentru setarea distanței ACC-ului, din câte știu, reprezintă “x secunde față de mașina din fața”, unde X reprezintă nr. liniutelor, factor de 30m distanta. Astfel, 1 linie = 1 secundă (30m), 5 linii (max) = 5 secunde (150m). Din amintiri, parcă, în regulamentul de conduită preventivă, se menționează ca trebuie menținută o distanță de min 2 secunde pentru fiecare 50 km/h, pentru a fi “safe”. Deci 2 linii la 50 km/h, 4 linii la 100 km/h etc. Bineînțeles, ca asta e doar teoria pură și, cu toții știm, în RO e foarte greu sa menții o distanță de 150m fiindcă mulți vor profita de spațiul respectiv pentru a se angaja în depășiri cu viteze mult mai mici, te vor forța să frânezi/dezangajezi ACC-ul etc. și va deveni frustrant foarte repede … In orice caz, urata pățania, dar e bine ca ați evitat-o cu succes și fără alte evenimente! Drumuri bune!
    2 points
  3. Avand in vedere ca la Brasov zapada lipseste, iar Poiana este plina si zapda cam lipseste si de aici, am facut o iesire la Comandau. Am petrecut o zi frumoasa in natura, ne-am bucurat de putina zapada (in poze nu pare putina, dar fata de anii trecuti este). Este o zona foarte frumoasa, care a inceput sa se dezvolte (sper sa se faca cu logica toata treaba), altfel e pacat de farmecul locului.
    2 points
  4. Gata rodajul! Am profitat de zilele mai libere de sarbatori si am scos bestia pe autostrada, de cateva ori fara a avea un drum anume de facut ci doar sa adun kilometri. Si cum ieri dupa-amiaza am atins 2000Km rulati, astazi aveam programare la Porsche Pipera asa ca am mers si am facut schimbul de ulei + filtrul aferent, ca sa pot accesa tot turometrul 😁. Nu mai reiau, impresiile de mai sus vis-a-vis de liniste, confortul suspensiei sunt in continuare punctele forte la drum lung, iar impreuna cu multitudinea de sisteme de asistenta o fac ideala pentru drumuri lungi fara oprire. Ce nu testasem pana acum si implicit nu am putut sa ofer detalii, a fost cum se comporta in Dynamic/RS. Well..este cu totul alt animal! Evacuarea face in toate felurile, uneori chiar si la turatii mici gen 1500-2000rpm. Daca se urca spre 3-4000 rpm deja pops&bangs sunt mult mai tari si mai dese. Efectiv nu te poti opri din accelerat si ridicat talpa, ca sa auzi evacuarea 🤦‍♂️. Acceleratia spre full power te sperie un pic, masina se ridica de bot si in cateva secunde te trezesti la viteze obscene. Doar ca sa punctez si aspectul asta, consumul in regim de autostrada, mers destul de usor pana la terminarea rodajului (110-130 Km/h in principal) a fost in jur de 11%. Ma astept sa fie pe la 12% la un mers mai sustinut 130-140 km/h, cel putin pentru moment. poate in timp sa mai scada usor. in oras, e aproape imposibil sa dau o valoare medie reala, pentru ca variaza extrem de mult in functie de cat de aglomerat e. Cert e ca nu am vazut sub 15% cand era mai liber si s-a dus si in 25%+ cand era mai aglomerat. In trafic infernal, cred ca se duce si in 30%. Clar nu e masina de oras si nici nu intentionez sa o exploatez asa decat ocazional, la ore mai libere. Eram un pic dator cu o poza din profil, cu jantele de iarna, facuta cu cateva minute inainte sa intre la spalat. Dupa drumul de astazi pe ploaie si mizerie, nu mai plang asa tare ca sunt jantele mai inguste pentru ca am ajuns acasa mult mai putin murdar decat as fi facut-o cu jante "la linie".
    2 points
  5. sal.. eu am schimbat la Rapid cutia cu 5 in una de 6 mq250 PTW de Octavia 3. PTW e cutia cu cel mai lung raport in treapta 6. Totul e plug and play mecanic. Dar in același timp recomand si o resoftare la motor ( întrucât aveam pe Rapid 1.4 TDI de 90 cp, care era destul de leșinat). Am apelat la Voinea si mi-a făcut o curba de cuplu un pic superioară la 1.6 tdi de 110cp ( 285Nm vs 250, 118Cp vs 110cp). Masina rezultata nu avea nici o treaba cu cea inițială, atât la demaraj, dinamica, silențiozitate si consum. Aș face oricând schimbarea. Si da, eu am pierdut tempomatul in treapta 6, dar asta din cauza ca pe modelul meu de ECU nu s-a montat pe nici o mașina din grup cutia cu 6 trepte. Din ce știu pe CAYC au fost destule mașini cu cutie cu 6 trepte, dar îți va trebui cineva sa îți facă soft custom. @andrei_221 - daca operatia e facuta bine si calculată, rezultatele pot fi bune. O cutie lungă fără un motor care sa aibă cuplu suficient in zona joasă va duce la un consum mare si o dinamica slabă. In treapta 5 (cutie originală) la 2500 rpm aveam 140km/h In treapta 6 (cutia noua) la 2150 rpm aveam 140 km/h Consumul la mers normal a scăzut cam cu 0.5L in medie, dar si cu un stil de mers mai alert. Zgomotul la viteze mari de asemenea a scăzut. PS: de scurt timp am luat o O3 (sh) pentru la munca, la care cum o sa de-a semne de oboseala ambreiajul o sa fac si la ea schimbarea. Aici am noroc ca am 1.6 TDI de 110CP, fix cel pus si pe greenline.
    1 point
  6. Pe 2 nu era neaparat coloana de masini. Cel din fata mea ma depasise recent si urma sa il depaseasca si pe cel din fata lui, asa ca revenisem si eu pe banda 2 in anticiparea acestei miscari, sa depasesc si eu masina respectiva. Practic fix in momentul ala eram o coloana de 3 masini. In spate, nu stiu daca mai era cineva. Doar ca s'a intamplat intamplarea, iar prima masina din fata, in loc sa se dea pe banda 1 sa fie depasita, s'a speriat de acele panouri verzi sarite de pe sensul celalalt si a franat brusc. Eu aveam o distanta mai mare decat cea pe care o lasa ACC'ul atunci cand e setat pe 1/5, dar problema a fost ca masina mea nu a franat deloc pana a ajuns la distanta respectiva, moment in care era deja un pic prea tarziu. Anyways, iti dai seama ca a fost totul atat de rapid, incat nu mai retin exact exact toate detaliile. Bine ca am reusit sa evit.
    1 point
  7. Si m-as hazarda sa zic sa folosim si banda 1 daca tot e libera… Din ce am citit in postul tau, pe 2 era coloana si 1 era libera? Sau s-a nimerit libera fix cand ai tras tu de volan?
    1 point
  8. A mișcat de volan, deci nu ai de ce sa te surprindă. Și MQB și MLB, toate asa fac. Dacă ai autohold ul activ, nu pleacă de pe loc. Doar dacă AH e dezactivat și nu ai piciorul pe frana, pleaca
    1 point
  9. Da, evo2 trage mai de jos fata de evo1, il ajuta geometria variabila, evo 2 nu are kangaroo pentru ca nu foloseste amestec sarac si intarziere avans ca si evo1, ci foloseste 2nd air injection. Evo1 trage bine de la 2200 iar evo2 trage bine de pe la 1800. Deci in teorie Evo2 consuma mai putin.
    1 point
  10. Am gasit un tutorial de scoatere a bujiilor pe youtube, facut de cei de ka NGK (cred) Il postez aici poate ii va ajuta si pe altii sa nu-si rupa bujiile care sunt intepenite. Daca nu este voie, rog un moderator sa stearga postul.
    1 point
  11. @mihaitzar cat te-a ajuns toata afacerea? A comandat cineva de pe Aliexpress? Sunt ok chiturile de side assist de pe aliexperess? @Radu Marius Florentin am vazut ca sunt chituri pe aliexpress pentru incalzire bancheta spate in jur de 700 de lei.
    0 points
  12. Salut , o părere despre uleiul original la audi , 0w30 ce părere aveți ? Audi a5 2013
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!