Culoarea nemetalizata/neperlata nu e asa pretentioasa. Conteaza si fillerul/grundul folosit, unele nuante au filler special care seamana cu vopseaua finala. Am constatat asta la prima lucrare facuta pe rca la golful verde perla. Din aceeasi vopsea s-a revopsit bara, direct peste cea veche, matuita in prealabil si capacelul de la spalator far care era nou, grunduit. Ei, nunatele erau diferite. Bara era verde albastui iar capacul era verde galbui, cum era restul masinii. Am fost de fata cand a vopsito ca altfel nu credeam.
Apoi dupa cativa ani, cu alta ocazie am mers la o reprezentanta unde mi-au fost prezentate cam vreo 4 sau 5 nuante de aceeasi cod de culoare ca al meu, au facut 5 mostre din fiecare, dupa ce au scanat vopseaua masinii mele cu un aparat care imi spunea ce cod de culoare e si in proportie de cat la %. Niciuna din din ele nu era ca a mea, in realitate.
O alta chestie e sigur si calitatea vopselei si a lacului. Am o oglinda vopsita care initial era OK ca si nuanta ia in ani de zile s-a facut fada, lipsita de stralucire si s-a facut alta nuanta. O mai am acasa pe undeva. culmea ca pe interiorul ei nuanta e cea originala, ca si cand a fost proaspat vopsita.
recent am vopsit un eleron OE de golf GTI cu vopsea glasurit...mana de lucru buna, nuanta..nu. Asta e, csf, ncsf.
Si da, o inteleg si pe asta cu "vopseaua originala a masnii in timp se mai oboseste", insa un vopsitor care mi-a facut multe piese la golf le-a scos aproape identic cu nuanta originala a masinii.
Asta insemna sa te diferentiezi de vopsitorii de duzina si sa fii artist, sa stii sa faci corectie la o reteta de vopsea astfel incat sa iasa cat mai apropiat cu ce ai tu pe masina. Sa scoti 100% indentic zic eu ca e realist imposibil insa ce e in poza asta,nu e acceptabil dpmdv.