Unde am ramas cu "povestea"? 🤔 Ah😛, am traversat Canalul Manecii, am "coborat" de pe feribot si dupa 2 giratorii am iesit pe autostrada. N-am asteptat nicaieri, tot traficul s-a dispersat in 5 minute, infrastructura NENE si la "franceJi" cu J! 😁
Temperatura indicata in bord a crescut exponential cu distanta, de la 13 grade acasa, pe malul Englezesc, la Dover erau vreo 17 grade, am "dat cu nasul" in 33 de grade pe malul Francez dupa nici 100 km parcursi. Incepeam sa inteleg ce inseamna anotimpul VARA! 😄
Intotdeauna mi-a placut sa verific ruta traseului din timp, sa pun la punct masina cu tot ce are nevoie, revizie, verificat nivel fluide, luat extra 1 litru ulei+lichid de parbriz, verificat presiune anvelope, inclusiv roata de rezerva, facut plinul de motorina cu o zi inainte, bifat asigurari de recovery UK+Franta (asistenta rutiera), viniete etc si sa incerc sa minimalizez riscul unei calatorii cat se poate de mult. Niciodata nu am plecat pe graba, de bagaje se ocupa sotia de fiecare data si nu mi-am batut capul, imi iau marja de intarziere in caz ca trebuie sa ajung la timp undeva, in cazul de fata feribotul, care s-a dovedit ca nu necesita un stres neaparat, but better be safe than sorry.
Parcurgand multe trasee lungi la viata mea, niciodata nu mi-a placut sa fac toata distanta dintr-o bucata, desi am condus alta data si peste 2200 de km o data, am ajuns la destinatie RUPT si am hotarat sa nu mai experimentez asa ceva. De regula, intotdeauna m-am oprit seara undeva, sa ma odihnesc si am impartit distanta in 2 etape. De regula caut un hotel ok, care sa aiba urmatoarele facilitati: (in ordinea importantei)
*PARCARE
*Acces usor la autostrada
*Pat Mare
*Restaurant (daca este disponibil, daca nu, sa fie macar intro zona in care poti merge pe jos, aproape, sa "sorbi o bere si o saorma" micul dejun pentru a 2-a zi ar fi de asemenea apreciat, sa nu pleci la drum cu burta goala.
*WIFI (sa nu trebuiasca sa iti consumi datele mobile, pentru 3 GB de net roaming "englezesti" am platit vreo 20 de euro+20 de euro sotia)
Am filtrat toate aspectele astea "de bun simt" zic eu, de regula pe Hotels.com sau Booking si am gasit un hotel nou (construit recent) la Tecuci! Pardon, la Dijon, vorba aia, bancu' cu mustaru'! 😄
Am ajuns la ultimul "checkpoint" in jur de ora 6 (ora Frantei) dupa vreo 14 ore pe autostrazi (1200 km) + 2 ore feribot si cateva opriri. Cam 2 treimi din distanta era parcursa, exact cum mi-am propus. 😉
Masina asta te "plimba" aproape ca un AIRBUS, ai impresia ca zbori, inghite KM de autostrada ca si cand n-ar insemna nimic. "Pluteste" pe autostrazi, cu pilotul automat setat intre 120 km/h-140 km/h si ai impresia ca stai pe loc. Depaseste cu cea mai mare usurinta, cuplul este prezent de fiecare data cand ai nevoie, V6-le toarce frumos desi este insesizabil la cat de antifonata este masina, trebuie sa urmaresti acele ceasurilor din bord pentru a vedea ce viteza si turatie ai, de asemenea schimbatul treptelor il sesizezi tot din miscarea (variatia) turometrului, nu se transmite nici o vibratie, nici o smucitura, NIMIC!
Esti la volanul unui vapor care nu stie altceva decat sa te duca inainte in MEGA CONFORT si SIGURANTA! Suspensia masinii este magica si te face sa intelegi ce inseamna confortul unui "BENTLEY" ❤️!
Am "prins" si RADIO SALAM, un radio "frantuzesc" (am atasat o poza) cu muzica "balcanica". 😄
Cireasa de pe tort e ca am reusit sa parcurg 1200 km cu un plin, avand inca 200 de KM RANGE! CE?
Am ajuns la hotel, ne-am cazat, am primit exact ce am cautat, conditii si servicii foarte bune, am tras o baie in piscina, 2 beri pe terasa si 1 la cina. (de acolo am ochiul rosu, nu de la oboseala 😄) Am atasat o poza! 😂
Ne-am uitat un pic la Louis De Funes si ne-am pus la nani, iar dimineata, dupa un mic dejun copios, niste patiserie frantuzeasca, croissante si cafea, ne-am pornit din nou la drum inspre Sudul Frantei!
P.S. : A se observa ca "m-am lepadat" de trening. Nu de alta, dar erau 32 grade! 😄
Stay tuned for the next chapter! 🙂