Hai salutare! Vreau sa scriu si eu un "eseu" legat de aceste module de ABS. Știu si va spun astea in cunoștință de cauza pentru ca ma ocup cu reconditionarea lor de de câțiva ani buni. Ideea e că, asa cum spunea si colegul Al Bundy, da, intradevar cele fabricate anii 2008-2011 cat au fost produse cele cu terminația Ax, sunt intradevar cele, cu cele mai multe probleme, pentru ca au fost echipate multe modele ale grupului, si e ceva timp de cand s-au fabricat. Au făcut cei de la grup (VW) update-uri de soft pentru ele, exista si un recall pentru problema bine cunoscuta a faultului 01130, care probabil, a făcut ceva in firmware, ca se vede, s-a schimbat litera din Ad in Cd, respectiv Ae in Ce, si la firmware din 106 in 120. Eu personal, in afara ca apare faultul cu 01130 in loc de vechiul 16352, nu am văzut vreo diferență sa fie rezolvata din update. Poate o fi, dar nu am văzut-o eu. N-ai cum sa rezolvi o problema de hardware din soft la modulele astea, pentru ca e ceva fizic stricat in ele. Au făcut apoi si cei de la ATE (producătorul) diverse "îmbunătățiri" prin electronica sa fie mai stabile termic si vibrații si bineînțeles sa aibă un upgrade la Ax, si au scos in prima faza terminațiile AN si AP, ca înlocuitor pentru AD si AE. Din păcate nu au trecut testul timpului nici aceste modele. Sunt la fel de problematice ca primele, dar din punctul meu de vedere, mai greu de recondiționat. Apoi au trecut la următorul upgrade si alte litere, cele cu Bx. Credeți-mă! sunt la fel! Este aproape același PCB, componentele principale au rămas aceleași, doar aliajul si temperatura cuptorului s-au schimbat. Încep si astea sa aibă aceleași probleme doar ca sunt mai recent făcute si nu au trecut inca testul timpului si ce-i mai rău, mai greu de recondiționat din cauza aliajului si temperaturilor mari cu care au fost lipite componentele. Au aparut cele cu Cx. E, astea sunt diferite! Astea, n-ai ce sa mai recondiționezi, ca fac "poc" cu totul cand se strica si procesorul si driverul valvelor, asta la cateva, cate mi-au trecut prin mana. Alt modul sus, si cel vechi... fier vechi. Asadar, nu va incurajez sa luati module cu terminatiile Ax din dezmembrari, unde cel care o vinde nu stie ce-i cu piesa care o vinde, ca o ia direct de pe masina si daca merge bine daca nu banii innapoi oricum nu-i mai vezi, ci va recomand sa va cautati o piesa care sa va convina din punct de vedere financiar si sa primiti macar 6 luni sau 1 an garantie pentru ea. Sanatate multa!