Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 08.10.2024 în toate secţiunile
-
@detinator incerc sa tin tonul jovial, ironic, amuzant. Altfel, grija la limbaj ca nu ne tragem de sireturi. Parerea mea, umila si lipsita de substanta, asa cum sustii fara sa ne cunoastem, este ca toata lumea din universul asta fortat al electrificarii urmareste sa castige ceva de pe urma altcuiva. Partea de chargere, ca biznis, asa cum o vad eu, are cateva mari probleme in a fi sustenabila si profitabila pe termen mediu si lung: - avansul tehnologic al bateriilor. Practic, in 10 ani autonomia bateriilor este x4 si inca suntem la inceput. O sa devina inutil sa ai statii de incarcare din 200 in 200 de km; - pretul energiei. Din momentul in care se vor scoate subventiile si plafonarile, va deveni cel putin la fel de scump sa "faci plinul" cu electroni, daca nu chiar mai scump decat in cazul unei ICE; - rata de "acceptare" a EV-urilor in piata. In lipsa subventionarii masive din banii TUTUROR, nici dracu nu cumpara o masina electrica; - orice BP facut chiar si cu AI iti va spune ca e important sa tii cont de nevoile clientului. Pai in cazul de fata, tocmai citatul tau de mai sus confirma ce spun; Taria cu care sustii ev-urile, doar pentru ca de 4 ani tie iti merge bine, si inversunarea cu care ni se impinge in fata EV-ul ca salvare a planetei nu face decat sa confirme caracterul fortat al intregii scheme. Daca e nevoie, ma duc pe balcon si iti fac o poza care face nu cat 1000 de cuvinte, ci cat o intreaga lucrare "stiintifica" despre cum EV-urile si mai ales PC-urile (personal cars) vor salva Planeta si pe noi odata cu ea. Adica, in termeni simpli, am o parcare in care sunt in orice moment al unui interval de 24h, peste 500 de tiruri....si niste trenuri. si zeci de utilaje industriale care functioneaza pe dinozauri lichizi. Daca tehnologia era eficienta cu adevarat si rentabila dpdv economic, toate companiile mari se aliniau si se grabeau sa o adopte, insemnand un plus la profitabilitate si un minus la cheltuielile operationale. Mai eco/green/eficient sau cum vrei tu sa ii spui este ca fiecare dintre noi sa planteze niste copaci, niste plante, orice e verde .7 points
-
Nu sunt rau , era gluma relativ la consumul mic al bolidului , asa sunt eu mai glumet sa ma mai relaxez cand fac pauza de la munca si citesc pe aici Mie imi place masina si putine imi plac in ziua de azi Eu nu mi-o permit si nu am nicio treaba cu asta , la descrierea profilului am o vorba de-a mea care ma defineste = le doresc tuturor numai bine => daca la toti le merge bine , si mie imi merge bine => daca la toti le merge bine si mie imi merge prost inseamna ca sunt prost => QED Ma bucur ptr colegul nostru care a reusit sa isi indeplineasca visul si il inteleg La alt nivel si eu am facut la fel , mereu mi-a placut 7P inca din 2011 cand l-am vazut prima data , am reusit sa il iau la peste 200k de abia in 2018 , dar l-am luat doar ptr ca il vroiam , in rest nimic nu justifica ptr mine masina asta ( costuri intretinere corecta si marime ) No , back to work , sa aveti o seara faina3 points
-
Avioane, vapoare, utilaje grele, etc... dar planeta se salveaza doar prin Europa care adopta schizofrenic isteria in masa a electricelor. Au totusi un avantaj, ca in oras, cat de cat, cred ca se va putea simti un aer mai decent, ne mai avand toata poluarea sub nas. Asta in ideea in care TOATE mijloacele de acces sa fie la fel: dube, autobuze, camioane, etc ( you get the point ). Ca degeaba va luati electrice daca vine Dorel cu o duba de 30 de ani, sparta, rupta, coapta, cu poluare cat 1000 de ICE-uri EURO6, dar cu ITP-ul la zi, tot nu rezolva mare lucru.2 points
-
Da,doar ca intre timp …oamenii devin din ce in ce mai reticienti si companiile ajung in pragul falimentelor “Ultima și cea mai importantă regulă: menținerea discuțiilor în cadrul obiectivului principal al acestui forum: mașinile VAG. Discuțiile care nu corespund acestei ultime reguli vor fi descurajate indiferent pe ce arie se va încerca purtarea lor.” https://vwforum.ro/guidelines/2 points
-
Va salut si bine v'am regasit pe forum! Nu prea am mai fost activ pe aici, desi inca avem masina sotiei, un E-Golf care isi face treaba cu brio prin oras si imprejurimi. Totusi, am considerat ca noua achizitie a familiei, masina din titlu, merita o prezentare. Inca de mic, de cand erau gumele Turbo, eu am fost fascinat de marca Porsche. Nu Ferrari, nu Lamborghini, Maserati si ce alte supercaruri se mai gaseau la acele cauciucuri, ci Porsche. Fast forward aproximativ 20 de ani mai tarziu, atunci cand m'am angajat la primul job serios, mi'am propus ca pana la 30 de ani sa am un salariu foarte bun, din care sa imi permit un Porsche 911 (nu neaparat nou 😁). Cand am ajuns la varsta respectiva, nu s'a mai pus problema de asa ceva pentru ca s'a nascut primul copil si deja trebuia masina de familie. Inca un fast forward pana in luna iunie a anului curent, cand intr'o noapte am visat ca mi'am vandut cele 2 masini si mi'am achizitionat un Porsche Taycan. Ala a fost triggerul 😁. Initial, am luat'o ca pe o gluma, ca pe un vis frumos, dar la fel ca in Inception, filmul cu Leo DiCaprio, mi'a incoltit totusi ideea in minte. "Cum ar fi daca?" Usor usor am inceput sa caut din ce in ce mai fervent pe mobile.de exemplare de Taycan pe la diferite Porsche Zentrum. La mijlocul lui august, am gasit in final un Taycan 4S ce bifa toate punctele de pe lista, mi'am facut calcule peste calcule si am zis ca asta e momentul, asa ca am dat 5000 de euro avans. Numai ca trebuia sa astept aproximativ 3 saptamani pentru ca dealerul sa rezolve un recall legat de niste conducte la partea de franare. Zis si facut, m'am inarmat cu rabdare asteptand un semn din partea lor, sa imi iau bilet de avion. Dar totusi, in titlu e vorba de un Cayenne, nu? Ei bine, pe masura ce zilele treceau, familia ma tot batea la cap ca sunt nebun sa trec 100% pe electric. Discutia decisiva am avut'o cu fiul meu de 5 ani, care mi'a spus, citez: "Tati, nu e bine sa stam cu 2 electrice. Trebuie macar una si pe benzina, tati" 🤣 Asa ca nu am avut de ales, si a trebuit sa il ascult. Drept urmare, m'am reorientat si am inceput sa caut Cayenne Hybrid, nedorind sa renunt de tot la partea electrica. Am zis ca daca gasesc un Cayenne pana ma anunta cei din Germania ca au rezolvat recallul, e un semn . Pana la urma, prin colaborare cu Porsche Pipera, am castigat la un pret foarte bun acest exemplar, comercializat direct de fabrica Porsche ca Werkswagen. Masina este aprilie 2023, si are 22000 de km. Licitatia a fost castigata pe 5 septembrie, masina a ajuns in tara pe 18 septembrie, dar au mai durat pana ieri toate formalitatile. Si la Taycan, si la Cayenne, pusesem pe lista 3 optiuni ca must have: Suspensia adaptiva, Porsche Innodrive si farurile Matrix. De la dealer si de pe forumurile de afara, am inteles totusi ca e aproape imposibil de gasit un exemplar 2022 sau 2023 cu Matrix, din cauza razboiului din Ucraina. Cica era acolo o fabrica ce producea farurile, sau cel putin niste componente pentru ele si a durat mult si bine pana au pus pe picioare o alternativa. Alta optiune pe care nu am pus mare pret, dar acum mi'as fi dorit'o este sistemul de sunet Bose, pentru ca cel standard de pe masina este efectiv mediocru. Aseara am crezut initial ca e stricat. Va las aici cateva poze cu masina curtea dealerului si lista cu toate dotarile.1 point
-
Sigur ca nu ,asta e doar un minus care se adauga la celelalte . Si e un minus penibil pentru nivelul la care e tehnologia acum.1 point
-
Am revenit din concediu...si vroiam sa scriu in weekend experienta avuta... dar am fost "fortat" sa scriu mai repede! toate bune si frumoase...fara nici cea mai mica problema! Totul a decurs conform asteptarilor! Masina se comporta excelent la drum intins...e foarte confortabila ( chiar daca rotile sunt pe 18' ) facut aproape 3000 KM...consum 5.8% la bord....5.9% a iesit la pompa! Strict oras...drumuri scurte se duce undeva la 8.3% consum de cand am luat masina pana acum sa facut cu ea 4700 KM...consum... la bord este de 6.7% consum mediu! de mentionat Tiguan 1.5 eTSI - 150CP ( varianta benzina...NU diesel ) din Oradea ...Zagreb ( oras ) ... Crikvenica ( oras ) ... pana la Dubrovnik ( oras ) si ce m-am invartit prin Croatia la mers de 130-160 km/h pe autostrada ... motorul torcea bine...cand apasam acceleratia...masina raspundea destul de bine pt cei 150CP ...nu am avut emotii cu depasirile pe nationale! si pe riviera Makarska...cum sa putut...bara la bara...cand 60km/h...cand 80km/h...pe alocuri si 120km/h Temperatura de afara tot timpul in jur de 32 - 36 grade...clima a functionat excelent! La intoarcere...DAR NUMAI pe Ungaria pe nationala in apropiere de vama Bors ( ultimi 100 KM pana la vama )...am primit de cateva ori flash-uri ( masini cu nr de Romania ) de la cei de pe contra sens ( fara sa fie Politie, radar ...etc... in urmatoarele sate ) semn ca pe unii ii deranja Matrix-urile mele...interesant ca pe Croatia pe natioanale noaptea nu am primit flash-uri de la cei de pe contra sens!1 point
-
E foarte rara optiunea aia PCCB. Cred ca am vazut maxim 1-2 pe mobile. Si cand cautam Taycan la fel. Exista un site teile.com care am vazut ca are preturi decente la piese si accesorii. Cutia de care ziceam mai sus ca e 4500 de lei, am gasit'o acolo noua la 480 de euro Si eu tot pe semne am mers sau mai degraba pe ce am visat1 point
-
Asteapta si tu sa termine autostrada, atunci consumuri 😅 Felicitati pt achizitie. Acum vreo cateva zile, vb cu un prieten din Cluj, care are un Cayenne 2019 si acum si a luat o Panamera cu aceeasi motorizare ca a ta si ii spuneam ca parca as cauta un Macan. Dupa, apare postarea ta si ii zic sotiei, gata asta e un semn.😂 pt Panamera, tocmai isi comandase placute de frana 12.000 de ron ( gasise 2 perechi in toata Europa) si i le a furat curierul 🤣🤣 Discurile ceramice erau undeva la 50.000 toate 41 point
-
Pretul a fost 81000 de euro. Am facut acest efort, doar pentru a'mi indeplini un vis. Nu as fi dat banii astia pe nicio alta masina. Si daca nu aveam eu nebunia asta cu brandul Porsche, probabil m'as fi oprit la un XC60 2022-2023 PHEV pe la 50k euro. Am condus asa ceva si mi'a placut foarte mult, dar venind de pe un S90, parca shimbam Iphone 14 cu Iphone 15, prea erau toate la fel (scaune, volan, pozitie de condus)1 point
-
0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00