Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 29.09.2024 în toate secţiunile
-
Exclus. Trebuie sa nu ai nimic mai bun de facut ca sa stai cu orele la incarcat cu familia in vacanta.6 points
-
Imi raspund singur. La fiecare aprox 250 km trebuie sa faci o pauza de minim 40 min + descarcat aplicatie ,merge sau nu statia e libera sau nu …. Deci intr-o vacanta de 2500 km trebuie sa-ti mai iei o zi de concediu (aprox 7-8 ore ) sa stai prin parcari la incarcat . Imi scapa ceva ? https://masini-electrice.ro/index.php/lista-masini-electrice/50-vw-id3-standard Cum am mai spus ,timpul e singurul lucru care nu se poate cumpara/recupera .4 points
-
Cred ca e normal ca viitorii propietari de EV-uri sa stie toate avantajele si dezavantajele ,reale. Ar fi bine ca un posesor de EV sa ne povesteasca cum e cu aplicatiile,platile,cardurile,conturile la statii ,rezervarea pt incarcare …preincalzirea bateriei ….puterea reala de incarcare si timpul….pentru ca si acolo e o “aventura” si nu toti stam bine la partea asta digitala .3 points
-
Nu e urgență. Am mașină, merge ceas. Doar o nebunie de upgrade, cutie automată + nebunii ce fac viața de șofat mai bună. Bugetul maxim 32k euro, nu simt că merită mai multi bani o mașină ce va circula prin RO. Și 32k e mult, dar toate au un preț. Cu cutia manuală mă împac de 5 ani pe 1.0 tsi, e foarte ok și pe 1.5 tsi, 115 cai. Nu smucește, schimbă rapid, nu simt cum lucrează pinioanele. Spor la achiziții! Ofertele sunt foarte bune față de alți dealeri. 2019 vs 20243 points
-
La benzina vs Diesel e foarte simplu, benzina e de preferat in orice conditii, mai putin pentru utilaje, autoutiltare si camioane, unde nu are sens. Singurul avantaj al Diesel-ului este consumul mai mic. La electric vs benzina sunt de inteles cei care au trecut de la masini cu puteri mici de 100CP la electrice de 300 CP si au o revelatie. Dar de la o termica puternica la o electrica puternica performantele nu conteaza si acolo pot intervini deficientele electricelor ce tin de incarcare, timp pierdut, greutate mare, butonat ecrane in toate locurile samd.2 points
-
Am un Superb iV din 2020, luat de nou, am ajuns cu el la aprox 57000km pana acum, o singura problema am avut pana la momentul de fata pe garantie: modul SOS defect. Asta fiind ceva comun la multe mărci, nu doar la Skoda, neavând legătura cu partea de hibrid. Dpdv al funcționarii, masina este superba, fata de Superb diesel sau benzina, dacă ai posibilitatea sa o încarci acasă și sa te fatai în oraș doar pe electric. Dacă nu ai unde sa incarci gratis sau ieftin (acasă sau la job), nu e neapărat mare sfaraiala, cel puțin la drumuri lungi consumul e similar cu un 1.4/1.5tsi cu ACT, pentru ca bateria nu te ajuta prea mult la viteze mari, boost-ul din depășiri se traduce ulterior prin consum mai mare ca să "refaca" stocul de energie din baterie pt eventuale următoare sprinturi.. În oraș în schimb te ajuta chiar dacă nu o poți incarca acasă, cu ce regenerează la frânare scot consumuri intre 5-7 în oraș.. ceea ce cu o motorizare pur pe benzina sau diesel nu reușesc în aceleași condiții. Asta pentru ca la plecările de pe loc pleacă mereu pe electric... Rularea în mod pur electric este foarte plăcută, efectiv pare ca plutește masina (o spun având în același timp și o alta masina full electrica, dar parca în Superb e o senzație aparte). Autonomia cu un plin de curent e undeva la maxim 60km in perioada calda (primavara/toamna), aprox 40km iarna și maxim 50 vara. Pentru mine e suficient, nu am nevoie de mai mult de 30-35km între încărcări, asa ca si-a atins scopul din plin. Surplusul de putere adus de motorul electric în depășiri sau la accelerări la viteze de autostrada prin Germania este excelent. Pur și simplu masina urca foarte rapid de exemplu de la 160 la 200 cu ajutorul ambelor propulsoare. E foarte important însă să fie pe modul sport. În modul normal este configurata de asa natura încât nu folosește electricul decât dacă apeși accelerația pana la fund, altfel va folosi doar cei 156cp ai motorului pe benzina și răspunsul la accelerație este unul domol. Cutia de viteze este excelenta, nu simți efectiv când schimba, mai ales în modul electric pare ca nici nu exista.. în curând o sa schimb și uleiul în cutie, mentenanță necesara la fiecare 60k km - sa iei în calcul și costurile cu schimbul de ulei la cutie dacă iei una sh cu pana în 60k km, cel mai probabil nu îl are schimbat.2 points
-
Da, e un preț decent, similar cu cât ma costa și la cealaltă 1.4tsi 150cp, cu care nu mai merg la reprezentanta oricum, acolo revizia iese la vreo 600 lei pe an (la fel, filtrele+ulei + lichid frana la 2-3 ani). O încarc acasa, am statie de 11KW, panouri fotovoltaice, asa o incarc si pe cealalta full electrică. Superbul trage doar de pe o faza, max 16A, adică 3,6KW. Ii ia 3h30m dacă e bateria goala complet. Lucrând de acasă, nu m-am simtit niciodată presat sa o încarc mai repede, plec cu cealaltă dacă vreau mulți km într-o zi, aia având 77kwh bateria. Aprox 40 min parca durează de la 90% la 100%, deci dacă vrei pana la 85-90% doar, timpul îl reduci la 2h jumate. Dacă vrei sa o încarci în deplasare cu încărcătorul casnic de 10A, durează pe ceas 5h30min de la 1% la 100%.1 point
-
In fiecare an am facut cate o revizie, in reprezentanta, 1000 lei inspectie+schimb ulei+filtru ulei+filtru aer, fără filtru polen (prefer sa îl schimb eu, ei vor 260 lei filtrul + 50 lei pusul, iar eu iau filtrul OE separat cu sub 150 lei și îl schimb în 2 minute în curte...se gasesc si filtre AM sub 100 lei bucata, dar eu prefer sa pun acelasi filtru cu care a venit masina, care ajuta si partea de Air Care, pana la urma este despre ce respiram noi). Anul trecut, la revizia de 3 ani mi-au schimbat și lichid frana + test frânare apoi și a costat 1200 lei revizia. Se apropie a patra revizie pe final de an acum..1 point
-
Și eu am vreo 11KW de panouri, 80% din drumurile din an sunt făcute exclusiv cu energie de la soare..restul, în vacante, benzina în Superb. Îți răspund și pe PM dacă ai întrebări, dar ar fi util sa le pui aici, zic, poate răspunsurile la întrebările tale mai pot ajuta și pe alții pe viitor legat de Superb iV.1 point
-
La O3FL am 5 (CINCI) faruri schimbate pe garantie, al 6-lea a fost schimbat pe CASCO, deoarece avea o mica ciobitura de piatra la 10 cm distanta de fisura, motiv de care s-au agatat ca sa nu il schimbe tot pe garantie. Toate cu crapaturi in genul celei de pe farul tau. E un fapt cunoscut ca plasticul folosit de producator e prea subtire si prea putin rezistent. Mergi la o reprezentanta, iti vor face poze, vor incerca sa iti puna in carca o eventuala lovitura, dar pe imaginea postata eu nu vad nicio urma de impact extern. Vor trimite pozele la importator pentru a-si da acceptul si apoi iti vor schimba farul. Daca verbal nu rezolvi, trimiti e-mail la reprezentanta sa iti explice oficial motivul refuzului, apoi trimiti e-mail si la importator, cu poze. Dupa ce ti-l vor schimba, or sa-ti spuna o poveste ca noul far e imbunatatit, mai rezistent decat cel de pe masina, avand in vedere ca producatorul a constatat, bla, bla, bla. Vrajeala, nimeni nu reproiescteaza sau cheltuie mai mult pe materiale superioare pentru o piesa care nu imobilizeaza masina in drum. Nu vreau sa te alertez, dar pe viitor e posibil sa patesti acelasi lucru.1 point
-
Nu toti stau in Bucuresti Peste 5000 km pe an se justifica definitiv sa ai masina Ptr fiecare dupa buget si nevoi1 point
-
Eu spre deosebire de @cristi511 , profitand de ultima zi frumoasa am zis sa fac un test cu un drum la Bucuresti , sa nu mai fie colegul nostru suparat pe mine Dus intors - am mers cu viteza maxima legala , plecat la 12 intors la 19 RM-Valcea - Baneasa Mall - consum 8.4 Rm-Valcea - Pitesti - am vazut o singura Tesla , nicio alta electrica Pe autostrada am fost intrecut de DOAR 3 masini , toate de de B - Duster , Dokker si Skoda .. hmm , ciudat , sensul opus era foarte aglomerat , plecau bucurestenii la distractie , spre capitala mergeau altii ca mine , drum mult mai liber Am depasit absolut tot in rest , sute de masini , nu am intalnit NICIO electrica Am iesit de pe autostrada spre Ciorogarla si au inceput sa apara electricele prin fata vilelor pe la Dragomiresti si pe drum , am ocolit craterele si am intrat pe centura Pe centura am mers cu viteza maxima legala si am fost intrecut de TOATE masinile , in 4 giratorii masinile de pe banda 2 mi s-au bagat direct in fata pe banda mea , 3 B si una DB , toata stima , electrice destule La intrarea in parcare la Baneasa am lasat cateva masini inclusiv o Tesla Uber sa intre in fata mea de pe banda din dreapta care se termina , nu mi-a multumit absolut niciun sofer , am inteles ca asa e acolo , respect Apoi am stat cateva minute bune la giratoriul de sub pod sa ma indrept spre IKEA - desi era blocat drumul spre dreapta ptr ca toti mergeau in directia aia iar eu faceam la stanga , nu a vrut sa ma lase absolut nimeni , pana la urma m-am bagat in fata masinilor si doar asa am putut trece cu claxoanele aferente- am inteles ca asa se procedeaza acolo , am invatat cum trebuie sa ma port corect Ok , am mancat ceva la mall , testat ceva parfurmuri de nisa ca taranul la Obsentum ( recomand Dolce Amalfi de la Casamorati cui ii plac cele fructate ) apoi prin IKEA si gata Hai inapoi Drum intors , 9 la iesirea din Bucuresti si intrarea pe autostrada , 9 la Pitesti la capatul autostrazii , consum 8.2 pana acasa Deci masina mea la viteza maxima legala pe autostrada consuma fix 9 la 29 grade afara cu AC si 2 persoane , modul Drive Am intalnit pana acasa - ZERO masini electrice pe autostrada , mult mai aglomerat ca drumul dus , mult mai multi care m-au depasit O alta Tesla de la Pitesti la Valcea si atat Nu am monitorizat hibridele Concluzia = 380 km si in afara orasului am intalnit 2 electrice ... QED cum a spus si @Al Bundy mai sus = electrica e pentru oras1 point
-
Scuze , nu am observat ca esti din B Si soferii din VL sunt vai de capul lor ca peste tot , nu stiu reguli elementare de circulatie , sunt pline de masini santurile prin judet Duminica pe podul de la Brezoi , mergeam spre Sibiu , un B8 de B ma depaseste desi venea tir pe partea opusa , pun frana maxim , pune tirul frana maxim , ii sare spatele la B8 ca broasca si i se opreste motorul Stam sa porneasca desteptul si asta e Noi de prosti mergem ca melcii pe podul ala plin de valuri Azi in fata firmei se lucreaza , schimba ceva tevi de gaze , groapa pe o banda , cu muncitori - ma trezesc cu Qodiaq de B in fata pe banda mea si tot el ma injura - se duc muncitorii sa il convinga sa intre la loc pe banda lui ca blocase toata strada E vorba de aroganta , superioritate , etc , nu poti sta linistit sa mergi ca oamenii obisnuiti , ei sunt fraieri ca merg asa , le arati tu lor cum se face ptr ca poti Eu spun ce vad de fiecare data cand merg la Bucuresti , Pitesti , Sibiu In loc sa va suparati , incercati sa mergeti corect odata si observati cine conduce cel mai mult pe contrasens Cine nu se supara e destept Puteti sterge postarea asta ca e off topic , am scris doar sa il linistesc pe colegul detinator de ID3 Depasirea in curba pe linie dubla continua necesita cuplu , asta am vrut sa spun Nu puteam sa dau exemplu din alte judete ptr ca sunt judete sarace si nu au masini asa puternice Ce sa spun , de soferii din Salaj cu masini facute din bucati ? Si ei incearca depasiri din astea dar de multe ori nu le reusesc , sunt adunati de sub rabe si alte camioane , nu poti sa ii dai exemplu ptr cuplu , dam exemplu pe cei care reusesc1 point
-
1 point
-
1 point
-
Mi-am făcut curaj pe weekend și am desfăcut oglinda cu gândul sa vad dacă e ceva rupt/tocit/blocat etc. Partea mai grea, care mai necesita o mana în plus de ajutor a fost la scoaterea arcului, în rest se desface relativ ușor. Am ajuns la motoras, mecanismul parea ok. Ce mi s-a părut în neregula... Vaselina ușor întărită și adunata în câteva locuri. Am curățat, pus vaselină noua, acum pare mai ok.. Nu se mai oprește din pliere.. A rămas o mica întârziere la pliere a oglinzii dar nimic deranjant (posibil motorașul "obosit"). Sa vedem cat o tina Am lasat cateva poze mai jos, poate mai ajuta pe cineva.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00