Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 31.08.2024 în toate secţiunile
-
Au trecut deja aproape trei săptămâni de când am început retrofiturile cu @Mihai.Nechifor, dar din cauza lucrărilor de canalizare a străzii, realizate în regie proprie si a serviciului, nu am mai avut nici timpul și nici dispobilitatea necesară să scriu. Din păcate ce e mai rău, nu am avut nici posibilitatea de a finaliza lucrurile la mașină, deși am început sa o scot la plimbare. Să începem cu începutul: cu o seară înainte de a o duce la Mihai, am echipat cele două bare cu senzori, reflectoare, grile și ce mai erau pe acolo A doua zi, am încărcat totul în Golfuleț și i le-am predat lui Mihai care urma să facă retrofitul farurilor cu xenon cu senzor de autoleveling, a instalației de spălare a farurilor, goarnei alarmei și a senzorilor de parcare față-spate. După ceva timp am luat mașină de la Mihai, deși nu finalizase retrofitul, întrucât am vrut să montez și eu din piesele rămase pentru că urma weekendul și el nu mai lucra, urmând a o aduce săptămâna ce urma. Rămăseseră de rezolvat ledurile, care refuzau momentan să se aprindă și de asemenea avea eroare pe calculatorul de afs (aveam deja vu, de la experiența cu Tiguanul). Nu era o problemă majoră pentru mine, întrucât asa cum vorbisem și cu Mihai, era clar o problemă pe codarea centralei electrice highline, care provenea de pe un Skoda Superb și de asemenea de schimbarea calculatorului de afs, care provenea, probabil de pe un Passat, cu unul de pe un Golf 6. Pornisem bine: aveam senzori de parcare față-spate funcționali să completeze camera de mers înapoi montată de mine, aveam alarmă cu goarnă, aveam instalația de spălat farurile, farurile cu xenon cu autoleveling, fază scurtă si lungă. În weekend aveam de gând să desfac ușile și să montez semnalizările dinamice în oglinzi, puddle lights, lumini în portiere și să fac izolarea fonică. Am început însă cu montajul cutiei bateriei, pentru că nu îmi plăcuse idea de a sta bateria în aer și am cumpărat una. De asemenea am schimbat becurile de semnalizare din faruri cu unele led, canbus, mai puternice pentru a fi mai vizibile. Apoi m-am apucat de desfacut fețele de uși și a oglinzilor, ocazie cu care am "îndoit-o pe cea de la șofer... Am comandat altă oglindă pentru a o înlocui. Am tras firul pentru puddle lights, am conectat vcds-ul și am codat și apoi am testat noile semnalizări. Totul ok pe partea de semnalizare și a jocului de lumini, doar că una din lumini este albastră și una mov... Am să văd dacă comand alt set sau vor rămâne așa. De asemenea puddle lights (luminile de sub oglinzi) funcționau corespunzător. După aceea m-am apucat de lipirea izolării fonice pe fețele de uși și pe uși. Nu m-am mai chinuit să scot macaralele, chiar dacă văzusem un filmuleț, întrucât mi s-a părut destul de complicată și riscantă operațiunea. Am preferat să izolez cât de bine am putut restul ușii. După ce am terminat cu fețele de uși, am legat și codat și luminile din portiera. Totodată am montat și un fir de neon transparent, dar cu iluminare albastră la funcționare. A fost ceva de muncă cu potrivirea și găurirea fetelor de uși, dar sunt foarte mulțumit de rezultatul final, în special noaptea. Suplimentar am schimbat toate butoanele cu cele satinate Apoi am facut o aspirare completa a interiorului si am montat totul la loc, plus scaunul pasagerului. Totodată fiindcă veniseră și clemele de prindere a stopurilor de pe aripi, am desfăcut stopul din stânga și după montarea clemei, s-a așezat altfel stopul pe linia caroseriei. Cam asta a fost de făcut in weekend, după care am asteptat sa treaca zilele pentru a ajunge din nou la Mihai, să încercăm alte codari. După mai multe încercări în sfârșit s-au aprins led-urile, farurile funcționând corect cu daylight și poziții pe led, fază scurtă și lungă pe lupă și de asemenea și flash-ul. Singurele erori rămase au fost: pe afs (no bend light) și pe ledurile de la proiectoarele de ceață. Am găsit și comandat alt calculator de afs, de data asta de pe un Golf 6 și l-am montat, am șters erorile și farurile au funcționat corect, dispărând si eroarea din bord. Rămâne doar să le reglez ca să nu îi deranjez pe alții. Apoi am așteptat seara, pentru a ieși la plimbare, ocazie cu care am făcut o nouă sesiune de poze. Azi am schimbat si al treilea stop, întrucât era comandat de pe Aliexpres (are siglă VW) și am așteptat destul de mult să ajungă. A costat aproximativ 92 lei față de minim 280 lei la noi. Garnitura de cauciuc era aproape dublă ca grosime față de cel vechi și nu am reușit sub nici o formă să-l clipsez pe hayon. După puțin studiu, am hotărât să-l micșorez cu ajutorul unui cutter subțire și de data asta s-a clipsat corespunzător. L-am testat și totul este în regulă, inclusiv stropitorul, care acum dă lichid pe hayon. Ce mai am de făcut? La interior: trebuie să montez toate plasticele la loc, bancheta spate, portbagajul, subwooferul, să rezolv parasolarele (o să le inversez să văd dacă asta e problema de fapt). La exterior: vreau să dau cu antifon spray pasajele roților, să montez la loc carenajele și scutul de pe față, să finalizez alinierea și prinderea barelor față și spate, să înlocuiesc ledurile de pe proiectoare cu becuri Osram pentru a scăpa de erorile din bord și un set de ștergător pentru parbriz și hayon. Urmează să montez filtrul suplimentar la ventilatorul de habitaclu (pe care vreau să-l scot, să-l curăț de praf și să-i ung axul). De asemenea, va ajunge la infoliat geamurile si luneta, intr-o nuanță asemănătoare cu cea de la Tiguan. Apoi o să o iau la puricat pe partea mecanică: vreau să îi schimb egr-ul cu unul original (ocazie cu care nu va m-ai rămâne nici eroarea din bord) împreună cu o curățare a capotei de accelerație, apoi să verific bucșele/bieletele de pe față întrucât se aud niște zgomote. Trei luni si aproape 3.450€ mai târziu (îmbunătățiri, înmatriculare și reparații, fără costul mașinii) mașina a beneficiatde următoarele: 😁 Exterior: ● înlocuire prag dreapta ● înlocuire aripă față stânga ● vopsire aripă față stânga / dreapta ● vopsire aripă spate stânga / dreapta ● vopsire bară față / spate ● vopsire capotă ● vopsire prag dreapta, senzori parcare ● înlocuire bară simplă cu bară cu locaș spălătoare faruri și proiectoare ceață ● retrofit proiectoare ceață ● retrofit senzori parcare față-spate ● retrofit faruri bixenon ● retrofit instalație spălare faruri ● înlocuire rezervor normal cu rezervor pentru spălătoare far și senzor nivel lichid ● retrofit alarmă cu goarnă ● retrofit cameră mers înapoi ● înlocuire stopuri cu led ● retrofit puddle lights / lumini sub oglinzi ● înlocuire semnalizare oglinzi cu cele dinamice și joc de lumini ● înlocuire al treilea stop și reparat conducta de stropit hayon Interior: ● curățare interior complet ● antifonare uși, tavan, portbagaj, podea, hayon ● montat footlights pentru locurile din spate ● înlocuire becurile halogen cu leduri - plafoniere, torpedo, portbagaj, parasolare, footlights ● retrofit lumini led în uși (exit door lights) ● montat fir neon în portiere ● înlocuit cablaj lumini tavan și reparat lumini parasolar pasager ● montat cameră supraveghere trafic față (urmează și cea de pe spate după montarea foliei) ● înlocuire RCD310 cu RCD360 PRO cu Bluetooth și conexiune carplay / android auto ● adăugare subwoofer ● acoperitoare pedale inox ● înlocuire nucă și manșon schimbător viteze ● tăviță cauciuc portbagaj Profit de această ocazie să îi mulțumesc și pe această cale lui @Mihai.Nechifor pentru toate retrofiturile făcute și îl și recomand pe această cale! Urmează fi alizarea lucrării de canalizare, astfel încât să pot băga mașină în curte și să finalizez toată lucrarea și nu în ultimul rând să o predau beneficiarului final, adică fiică-mii. 😁2 points
-
Buuuuuuuuun, din nou saptamana viitoare a devenit luna viitoare. M-am obisnuit cu treaba asta. Partea buna e ca am reusit sa incalt jantele, si sa le pun pe masina. Am avut o mica problema la o perna pe care am remidiat-o. Am rezolvat si pompa de apa secundara care functioneaza perfect acum. Inca 2 chestii off the list. Las si cateva poze in noul setup: Ultima poza e cu nivelul cu care circul de obicei. Jantele fiind foarte usoare, se simte si directia o idee mai usoara. Franele se vad mult mai bine acum, mai ales cele de pe spate. BBS-urile vechi au intrat la vanzare. Daca nu se vand, le voi reconditiona si le voi pastra ca si al 2-lea set. Unii poate observati, inca nu am grilele din bara. Am reusit sa comand complet noi grila centrala + grila stanga. Din pacate grila dreapta efectiv nu o gasesc nicarier. Nu o mai duce nimeni. Daca stiti voi cineva care m-ar putea ajuta in directia asta, as aprecia mult. Am si grilele vechi, dar cea din dreapta e putin decupata de la traseul vechi de intercooler. Nu e decupata tare dar la masina asta, totul trebuie sa fie impecabil E putin trist ca deja nu mai gasesti piese pentru ele. Daca nu mai gasesti grile pentru bara, o zona care e destul de expusa la incidente, ce sa mai zic de lucrurile marunte? Pe langa asta, am mai luat multe chichite. Plafoniere spate originale negre. Chit ca si ale mele sunt vopsite, alea originale au si iconitele de on / off / on when door open, pe ele. Ceasurile inca asteapta, suport ochelari OE pe care trebuie sa il curat si vopsesc. Inca un set de grile manere noi originale (erau la pret bun), cleme usa prag (pragurile ce sunt pe usa au niste cleme ce as vrea sa le schimb ca sunt subrede - din nou, aceste cleme nu le-am gasit nicaieri, noroc cu ebay si traiasca B5.5) Am mai cumparat si un set de magneti foarte puternici pentru numar. Am pregatit numarul cu banda de protectie in spate sa nu stricam vopseaua + magnetii. Mai am de dat bara jos si sa pun magnetii in spatele ei. Clima e urmatoarea prioritate, identificat de ce nu mai merge / ce s-a intamplat si reparat.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00