Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 15.08.2024 în toate secţiunile

  1. Salutare oameni buni, Ca si anul trecut, dar cu bucse noi, de poliuretan la Poolak, la sfarsitul lui Iunie, am facut o tura pe doua din varfurile clasice ale Olimpului (Skala si Mytikas) prilej minunat sa imi plimb bidivii de sub capota prin Bulgaria si Grecia. Tura pe munte o fo faina rau (desi am prins o mare caldura), aia cu Maurul si mai si, doar ca nici bucsele astea nu fac chiar ce trebuie. Este un punct dincolo de care si cu astea cloncane cam la fel cum cloncanea cu alea clasice. In fine ... anul asta mi s'a parut ca a fost si mai cald decat anul trecut si avand in vedere ca cloncaneala a fost semnificativ redusa consider ca e un pas inainte, dar tot nu e ce trebuie fir'ar sa fie. O singura peripetie in tura asta auto, aviz tutror celor care mergeti "pe Bulgaria": intr'unul dintre tunelurile de la ei unde limita de viteza este de 80 km/h, am setat tempomatul pe 81 km/h pe GPS si am rulat pe B2, DAR am trecut pe langa doua masini care mergeau pe B1 cu o viteza mai mica decat a mea. Prin urmare ... imediat ce am iesit din tunel ... nino-nino si trage pe dreapta. M'am dat jos am salutat cu respect si i'am intrebat inocent dar si un pic iritat care este limita de viteza in tunel, iar ei ... mi'au aratat in cartulia cu legislatia semnul care interzice camioanelor sa depaseasca autoturismele. Eu m'am scarpinat in cap ... m'am uitat la carte, m'am uitat la politist ... si i'am spus ca acel semn se refera la camioane si nu la masinile mici. Atunci omul a mai rasfoit nitel prin carte si mi'a aratat si semnul care interzice depasirea intre autoturisme. Doar ca eu eram la fel de luat ca din oala. Mi'a cerut actele si mi'a spus/facut semn sa merg dupa el asa ca ... am continuat nitel in aceeasi directie pana unde era un fel de santier si se putea intoarce ilegal (dar eram cu politia, na ...) am trecut prin tunel inapoi, dupa care am escaladat o iesire rupta ca vai de mama ei si plina de gropane unde eu a trebuit sa merg foarte incet si am ramas in urma si l'am claxonat ca sa il fac atent si sa nu creada ca m'am tras pe cur si vreau sa dispar ca un infractor vinovat, am continuat pe un drum paralel cu soseaua, dubios rau de tot, unde am crezut ca urmeaza sa opreasca gaborii masina si sa imi faca felul in pustiul ala si apoi ... cumva am iesit indarat pe sensul initial de mers, catre Grecia. Ne'am apropiat de tunelul ala si la un moment dat echipajul cu autospeciala rapciugoasa (ca masina alora era la nivel de Logan 1.0 rupt in gura si tinut in viata pe perfuzii) a pornit girofarurile si a oprit. Si ce sa vezi, manca'v'as gura si ochii vostri: pe langa limitarile de viteza era si semn cu depasirea interzisa. M'am [cenzurat] pe mine, m'au trecut toate caldurile si m'am resemnat ca voi ramane fara permis. Sfarsit, si cu o ciuda de n'am cuvinte sa va spun, m'am dat jos si m'am dus la masina lor, iar gaborul sef, ala de la volan, s'a dat si mi'a aratat semnul de depasire interzisa. M'am exprimat cat se poate de clar si de simplu ca am inteles care era problema si ca imi pare, dar ca nu am constientizat si interdictia asta, iar omul s'a pus pe turuiala si mi'a tinut o mica morala mai mult in bulgara (scarboasa limba, zau!) decat in engleza si intr'un final mi'a dat actele si mi'a mai tinut o scurta morala, de completare la prima, din care sa moara Ciupilan daca am inteles ceva. Dar lectia asta am invatat'o cat se poate de clar: pe langa viteza, mai ales in tunelurile din BG care au doua benzi pe sens, nu ai voie sa depasesti !!! O fi o regula internationala si eram ignorant pana acum, dar acum o stiu si pe asta. La intoarcere am fost si mai atent asa ca am vazut pe Waze si am scapat cu bine de un filtru in cascada dintr'o zona unde, brusc, dupa limita de viteza de 90, ai limita la 60 si apoi si mai jos (nu mai stiu daca urmatorul semn de limitare este cu 50 sau cu 40, dar este). Erau doua radare, unul pus in varful unui trepied, la intrarea intr'o parcare de pe dreapta si dupa al doilea semn de limitare de viteza un alt radar intr'o masina asezata in boscheti pe sensul celalalt, dar cu fata ca cei care mergeau spre RO. Bleah! Asa ca atentie mare, oricat de talpaci ati fi. No ... dupa tura asta, dezamagit de faptul ca nu am scapat de cloncaneala cu bucsele astea, am tras Poolakul la culcusul lui si ... m'am bagat inapoi la munca care imi mananca viata. Doar ca saptamana trecuta mi s'a pus pata si Vineri mi'am propus ca Sambata sa imi fac damblaua: am plecat la 5:30 si am facut un circuit de 900 de km pe traseul Bucale-aproape Iasi-Targu Frumos-Roman-Bacau-Onesti-Oituz-Brasov-Cheia-Bucale. A fost ceva mai racoare (undeva pe la 25-26 de grade) si nu am auzit cloncaneli decat putin de tot, cam pe la miezul zilei, asa ca m'am distrat o gramada: traficul a fost relativ lejer, dar mi'a oferit multiple posibilitati de depasire. M'am bucurat de traseu, de accelerari bunicele, de franari consistente, de suspensia minunata, de cauciucurile noi, de directia precisa si de ... batosenia Maurului, de senzatia asta minunata de cart. Plimbarica a fost tare faina pentru ca si pe portiunea Bacau-Brasov si pe varianta de ocolire prin Cheia era minunat de liber, dar suficiente masini cat sa am parte de actiune intr'un decor frumusel foc. Daca este aici si domnul cu Leon'ul FR, albastru parca, care m'a bucurat cu turarea motorului atunci cand l'am depasit il salut cu drag. Potenta masina, nu zic nu, dar fiecare dintre noi cu drumul si treaba lui. Sper sa mai am parte macar de inca o escapada similara anul asta, ca e tare fain sa bantui de unul singur cu masina preferata. PS: Duminica de dimineata, la prima ora, l'am imbaiat si 'grijit frumos pe Maur de mai mare dragul sa te uiti la el 😇 PS2: daca mai sunt din astia cu pasarici p'acilea ... eu mi'am pus folie de protectie pe placutele de inmatriculare ca sa nu se mai ciobeasca de la pietricele, sa nu se mai ia culoarea de pe ele cand le speli. Pare ca este o solutie buna. Folia s'a asezat foarte bine si a facut fata la cele doua iesiri (am avut o gramada de vietati zburatoare care si'au gasit sfarsitul pe numarul de inmatriculare de pe fata si l'am curatat foarte usor si bine atunci cand m'am intors acasa). Deci ... recomand varianta asta
    2 points
  2. Buuun, avem update-uri. Am implinit 180k km. Am schimbat tot ce se putea schimba la puntea spate inafara de arcuri si amortizoare si acum in sfarsit masina se simte din punct de vedere tehnic la nr. de km pe care ii are, nu la varsta. Am montat si noile becuri, asa cum am zis Osram Nightbreaker Laser, abia astept drumul pe noapte spre Grecia. Ce am observat insa dupa ce le-am montat e ca bateau foarte jos. Am cautat repede putin si am aflat ca daca se umbla pe spate la acele "cantare", chiar daca doar se dau jos si pun la loc, trebuie facuta resetarea nivelului farurilor din vcds. Imediat m-am dus si am facut si am avut dreptate, bateau prea jos si s-au reglat. Acum e mare diferenta, becurile astea chiar isi merita banii. PS iubesc lumina putin mai calda la modele astea de masini (mai vechi, inainte de era led) Aici schimbasem doar pe cel de la sofer before reglaj after reglaj Mai am si o veste mai putin buna, voi renunta la softul la cutie pus de TCM. Mi s-a intamplat sa imi moara motorul la plecarea de pe loc de 2 ori. Iar asta mi s-a intamplat si inainte sa fac schimbarile la cutie cand aveam softul, dar am considerat ca e cutia de vina cu problemele pe care le avea. Dupa ce am schimbat mecatronicul si nu mai aveam soft, totul a mers perfect. Asa ca luni, inainte de plecare, merg sa pun din nou softul original. Imi pare rau ca trebuie sa renunt, retrogradarile alea timpurii sunt super utile, insa nu pot trai cu emotii la fiecare plecare de pe loc. Nu stiu daca e softul de vina sau cutia mea, poate ceva doar nu se pupa. In rest, nerabdator in legatura cu drumul, probabil de acolo urmeaza poze si povestiri.
    2 points
  3. @man ionut aia cum că nu este 100% sigur cu kit-ul de bypass este o mare vrăjeală, normal că o să zică așa devreme ce in varianta in care se înlocuiește microswitch-ul timpul de lucru este mult mai mare . Am făcut eu săptămâna trecută în două seri în regim de "do it yourself" după un tutorial postat tot pe forumul asta aici: Pus cap la cap cred că a durat o ora și jumate.Treaba este foarte simpla și pe mine m-a costat 250 RON cu bypass care este piesa OE , prima data ridici fusta manetei de la schimbător și te uiți să vezi ce culoare are carcasa selectorului , dacă este neagră atunci îți trebuie bypass-ul cu codul 5Q0713128A daca este albă atunci pe baza unei poze te ajuta băieții să comanzi bypass-ul din cele al căror cod incepe cu 3 (pentru că astea sunt mai multe). In rest urmărești pașii din PDF-ul ăla atașat de autor și ai rezolvat definitiv problema. Ah și ca o observație personală vezi că în PDF-ul ăla la un moment dat zice sa faci un decupaj mic la marginea consolei centrale dar daca scoți masca consolei centrale( aia cu jaluzea și pahare) și folosești chei torx fixe în forma de L, ai loc suficient și nu trebuie sa decupezi nimic.
    1 point
  4. Salutare, Sa iti fie de bine noua masinuta. Ai grija cum mergi in BG. Vezi ca am scris eu despre patania mea dintr'un tunel de la ei: depasirea interzisa acolo, pe langa limita de viteza. Asa ca mergi cu grija in punctele cheie. Bafta si toate cele bune !!!
    1 point
  5. Nu stiu cine i-a dat downvote lui @mihai.onu94 pentru cele doua posturi... a explicat cat se poate de clar si corect ce fac acele moduri. Acelasi lucru il pot spune si eu despre comportamentul celor 2 masini din dotare cat si despre alte masini din grupul VAG pe care le-am condus. Si eu sunt curios daca s-au rezolvat problemele motoarelor 1.5, dar cred ca va mai trebui sa asteptam o perioada sa se reinceapa activitatea tuturor reprezentantelor si poate apoi vom afla mai multe de la cei care au facut update.
    1 point
  6. Salutare, In cautarea (esuata) a unui manual pt Passat B8 am dat de unul pt Golf 7 GTI/GTD/R US Edition. Am vazut ca fiecare model are topic separat de manuale, asa ca am creat unul si pt Golf 7. Owners_Manual-Golf-GTI-Golf-R-US-Edition_Model-Year-2016_Edition-07_2015.pdf
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!