Azi am pornit să fac ceva și am sfârșit prin a face altceva, ce mi-a mâncat aproape tot cheful celor 6 ore de muncă.
Am scos tot ce voiam să fac pe masa din garaj si am primit un telefon de la un curier că are un colet pentru mine. Coletul
Am pus totul pe hold să văd frumusețile astea pe mașină. La fostul meu loc de muncă aveam o vorbă: "Cât de greu poate fi?!"
O ultimă fotografie de control
și m-am apucat de demontat. Am scos stopul de pe aripa stânga și am încercat să-l pun pe ăsta nou. Prima constatare: lipsește clema de pe exterior în care se clipseaza stopul. A doua constatare nu intra ca lumea. Am scos niște bucăți de plastic care rămăseseră rupte în clema de jos, am probat din nou tot nu. A treia constatare: e o bucată de tablă, care in dreapta nu este.
Polizor a rezolvat problema rapid
Câteva priviri și am văzut ce mai era de făcut: am polizat puțin partea neagră după forma caroseriei și câteva ciocane pe o curbura și a intrat cum trebuie.
Mașina a avut un accident în partea din spate, despre care știam, a fost făcută intr-un service ok, dar se pare că nu si-au dat interesul până la capăt, la micile reglaje care fac ca să arate bine și sa se potrivească piesele. Pe partea cealaltă nu au fost probleme, doar partea șoferului fiind mai afectată. Până aici am consumat vreo 2 ore și nervi...
Am pus toate cablurile, nerăbdător să le văd funcționând. Arată bine, ținând cont că e soare puternic, nu-i așa? 😁
Am făcut și un mic clip cu funcționarea lor. Super nu?!
Ok, să continuăm: am încercat să trag cablurile de conectare a semnalizarilor de la tripla de aripă la tripla de pe hayon. La stânga a mers cum a mai mers, greu să trag cu tot cu mufă. La dreapta însă am reușit să rup cablurile în mufa si mufa a rămas in conectorul de cauciuc. Am scos totul, am scos pinii, dar nu am mai reușit să ii bag la loc. Cu ocazia asta am vazut de ce nu curgea apă la stropitorul de pe hayon
Ok, pauză și regândire. Mufa nu aveam de unde să mai iau, rămâne pe luni. Să mă ocup de furtun. Cât de greu poate fi?!
Cel care încercase repararea anterior, a introdus un tub metalic, care cu timpul a ruginit și s-a înfundat. De la presiune și învechire, tubul de plastic a crăpat și s-a rupt.
Am găsit un diblu de 6, care părea ca ar merge, am încălzit putin tubul cu suflanta si l-am introdus
pe deasupra am pus un tub termocontractabil de 1cm și l-am strâns peste. Fail, n-a ținut... Am mai cautat alte variante, toate aveau același diametru cu tubul sau țâșnea pe lângă lichidul...
La un moment dat am dat de un pulverizator transparent și i-am scos tubul.
L-am introdus, am pus deasupra tubul termocontractabil, peste el am tras vândă pânzata și la capete am pus și puțină banda izolatoare.
Am pornit ștergătorul dar tot nu a stropit decât 2 stropi. Am scos al treilea stop, am deconectat conducta si a curs lichid. Bine că am comandat si unul din asta, pentru că stropitorul este înfundat.
Apoi am schimbat amortizoarele de la hayon. Chiar dacă erau functionale încă, parcă la capăt cursa dura cam mult.
Dacă le vrea cineva pe cele originale, mesaj in privat, le donez
Am mai spălat chestiile ce trebuie montate pe barele față și spate și de asemenea carenajele față, am montat senzorii de parcare pe bare și am zis că e suficient pentru astăzi. Vedem ce mai pot mâine.