Am avut asa multă treaba toată săptămâna încât nu m-am putut atinge de mașină aproape deloc (nici de scris aici nu am gasit timp). Ideea mea de a termina totul în maxim o săptămâna nu s-a mai materializat. Singurul lucru pozitiv a fost că au continuat să vină piesele comandate.
De Rusalii având liber, am scos plafonul.
Cu această ocazie am vrut să împușc 2 iepuri: să repar/înlocuiesc cablajul și să antifonez tavanul. Am descoperit o bătaie de joc la cablaj, niște lipituri, improvizații, o mufă lipsă... cel care a retapițat plafonul și-a bătut joc , l-a făcut la fel de "bine" cum l-am făcut eu pe cel de Golf 5, iar în plus a stricat și instalația electrică.
Am mers la un centru de dezmembrări auto și am luat un cablaj sh, de pe o mașină cu volan pe dreapta. Două lucruri am descoperit referitor la cablaj: unul ar fi că diferă modul cum VW îndoaie cablajul la capete în funcție de poziția volanului și mi-a dat ceva bătaie de cap repoziționarea acestuia și al doilea lucru o să-l spun mai târziu.
După scoaterea celui vechi și poziționarea cablajului nou am lipit polimerul/buretele/spuma gros de 1 cm pe spatele plafonului.
Apoi am iesit afară la scos cartonul/spuma ce vine din fabrică. Spre deosebire de Golf-ul 5, partea din spate a tavanului a flambat mai mult la dezlipit, de parca tabla e mai subțire sau poate e tăiată diferit, desi nu cred ca sunt diferențe majore între G6 și G5.
Am curățat foarte bine și am degresat tabla
și am trecut la aplicarea primului strat de STP GB. Foliile am preferat să le pun cât mai întregi, pentru o rigidizare mai bună, chiar dacă dimensiunile sunt mari (75×47cm) și a fost destul de greu la dezlipit hârtia de pe spate și poziționat cu doar două mâini,
iar la final arăta cam așa
A urmat cel de-al doilea strat, din spuma 6mm cu foita de aluminiu
și cel de-al treilea cu polimerul/buretele/spuma de 1 cm. Și cu asta am încheiat ziua.
Din păcate a doua zi am găsit atârnat stratul al doilea având lipit stratul al treilea încă, ceea ce m-a dus cu gândul că, cei de la www.autocomenzi.ro de unde am cumpărat izolantul negru și cel cu foita de aluminiu, au păstrat în condiții improprii sau poate era foarte vechi materialul cu aluminiu. În plus, unele semne de întrebare mi le-am pus când am văzut că foita de aluminiu se desprindea în unele locuri
dar am sperat că adăugând și stratul trei va remedia și problema aceasta.
2mp de material cu aluminiu și 2mp de polimerul/buretele/spuma gros de 1 cm aruncate la gunoi, plus bani, muncă și timp pierdut... asta din cauza politicii de rahat a unor magazine, de a reduce pierderile vânzând chiar și materiale depreciate.