Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 09.07.2024 în toate secţiunile
-
Weekendul care a trecut a fost dedicat trasului de fire, testare, montare și finalizării parțiale a mașinii pentru că azi a intrat la vopsit. Am inceput cu refacerea plafonului, unde am mers doar pe izolantul negru de 1cm. Nu am vrut să mai adaug inca un strat, sa nu risc să cadă și acesta (deși asta negru rămăsese lipit de cel argintiu) și astfel să mai stric din material. Am tras firele pentru camera de mers înapoi, pentru camerele de supraveghere a traficului (am optat pentru aceeași cameră pe care o am pe Tiguan, dar în plus am luat și cameră de filmat pentru spate), alimentarea de la panoul de siguranțe a camerelor, alimentare pentru un viitor subwoofer, un mic comutator (cum am și pe Tiguan) pentru remote-ul stației de aplicare, pentru proiectoare de ceață. Am profitat de cablul de alimentare pentru subwoofer și l-am folosit pentru a trage în habitaclu sau în compartimentul motor alte cabluri. Măsurători pentru a afla alimentarea pe contact Cablurile le-am tras frumos să nu rămână atârnate prin compartimentul motor Camera de pe spate am tras-o tot prin burduf. Ar fi mers și direct din plafon sau stâlpul C, dar am zis ca... ce mai contează 15-20 minute 😀 De asemenea am refăcut mufele de la luminile parasolarelor (am pus cabluri mai lungi, care s-au dovedit prea lungi când zm montat plafonul). și bineînțeles le-am probat inainte de a mai scoste pentru s doua sau a treia oară șuruburile de la mânere sau parasolare. La demontare am reușit, din neatenție să crăp plasticul lămpilor, așa că le-am comandat din nou. A ddouachestie observata cu parasolarele a gost că atunci când le-am inversat nu au mai funcționat, in sensul că lumina nu s-a mai aprins când deschideam oglinda. Mi s-a parut ciudat, dar am probat la ambele si nu au functionat... O dată cu montarea plafonului a început să semene a mașină, din nou 😁 Dar am constat altă problemă, pe care am detaliat-o aici si anume, parasolarele nu mai reveneau la locul lor, la remontare. Cel puțin cel de la șofer face exact ca în clip, zici ca îl împinge un arc în jos. Idei de rezolvare? Apoi am inlocuit comutatorul de lumini si am adăugat un papuc la firul instalației proiectoarelor de ceață, pe care l-am introdus in locul liber (parcă 5 era numărul). Cel mai mult m-am chinuit să deschis siguranțele mufei, aveți poza de mai jos, să nu vă chinuiți și voi. Se deschid de jos înspre sus și se aude de parcă se rup... Am făcut proba la proiectoare după codare și nu s-au pornit... m-am uitat pe net, prin meniu de la vcds, poate nu am bifat ceva. După 10 minute, mă duc spre ce era evident și anume cablajul... îmi căzuse minusul ancorat provizoriu, 😁 l-am reconfirmat și totul a fost în regulă. Totodată am înlocuit becurile halogen cu led-uri, aceeași marcă folosită și la Tiguan. Nu am testat de eroare în bord, pentru că aveam prea multe de reconectat, dar o să revin în altă postare. De la becurile cu halogen s-a încălzit tare toată carcasa proiectorului, la led nu s-a întâmplat la fel, în schimb carcasa led-ului erai fierbinte. Apoi am schimbat unitatea media de la RCD310 fără Bluetooth la RCD360 PRO cu Bluetooth. A venit cu un cablu RCA pentru conectarea camerei AM (pe care îl primisem și la cameră) și un cablu adaptor la antena de la două intrări la o intrare. Bluetooth-ul se aude clar atât în mașină cât și la telefonul interlocutorului, muzica prin Bluetooth e ok, la fel și prin radio. Camera pentru mers înapoi e destul de clară, culorile nu sunt foarte arse, se poate regla luminozitatea, contrastul și căldură culorii. Nu prea sunt obișnuit cu fisheye-ul, dar oferă un unghi larg de vizualizare. Am testat și funcția android auto prin cablu, merge ok, cu un ușor lag, probabil și pe apple carplay e la fel. Singur minus e că nu prinde nici un post de radio cu autosearch, trebuie căutate și memorate manual. În schimb după memorare, pe lângă frecvență, apare și numele postului. La un moment dat mașina arăta asa și mi se părea ca nu mai reușesc să o termin. Plus o luptă pierduta din tart cu căldura înăbușitoare și rolurile de țânțari! 🤣 Am continuat cu remontarea cotierei și a tunelului median, unde am mai tras câteva înjurături la adresa proiectanților VW. Ca și ordine de remontare ar fi: conducta de aer, corpul cotierei, partea de jos a tunelului, partea de sus, capacele de consola unității media și la sfârșit capacul cotierei, partea din spate a cotierei și cele doua laterale ale tubelului median. Cel mai mult m-am chinuit la așezarea capacului cotierei, care are 3 cleme pe fiecare parte si care intra în corpul cotierei. După mai multe minute, 4-5 încercări (plus scos suruburi, etc) și înjurături am reușit să prind doar 5 din cele 6 și sincer, am renunțat să-l mai scot. Nu afectează scaunul șoferului așa că vă rămâne cum este. Am completat cu noul schimbător de viteze și în sfârșit începea să arate din nou a mașină și nu a mașină dezmembrata. 😆 Am demontat bara spate, am spălat-o și cu ajutorul unei freze, am dat cele 4 găuri pentru senzorii de parcare, bară din față vi e deja cu decupaje și cu suportii senzorilor montați. Apoi cu mini-dremelul și cu smirghel am continuat ajustarea gaurilor până la dimensiunea senzorilor. După acea am măsurat cei doi suporți de lângă numărul de înmatriculare și i-am decupat. Am degresat încă o dată și apoi am lipit suporții cu tot cu senzori, pentru a-i centra cât mai bine. La sfârșit, după 2 ore am scos senzorii și am lăsat bara la soare pentru a încălzi bine adezivul și am mai apăsat bine suportii pentru o lipire cât mai bună. De asemenea am scos carenajele spate și le-am spălat cât de bine am reușit, de noroiul strâns de-a lungul timpului. Apoi am montat stâlpul A și cel B, pentru a putea pune pragul de plastic de jos, mânerul de deschidere al capotei și evident, scaunul șoferului. La stâlpul B înainte de montare, am făcut o antifonare cu STP GB și cu buretele negru. Am terminat ziua de duminică pe la 22.30, după ce am spălat ambele mașini, că nu era să spăl doar Golful, nu? 😁 Dimineața am băgat cele două bare și pragul in Golf si am plecat sa predau masina la vopsitorie. În oglinda se vedea o mașină frumoasă In principiu vor fi vopsite capotă, aripile spate, ambele bare și cel puțin o portiera. Rămâne de văzut starea aripilor față dacă și ele intra sau nu la revopsit. Vor rămâne nevopsite tavanul, hayonul și cred celelalte 3 portiere care nu au decât câteva puncte sărite sau zgârieturi cd par a ieși la polish, dar va conta părerea vopsitorului. Aștept sa se apuce de ea și îmi va da verdictul final. Ajuns acasă am realizat că am curățat piesele din plastic, dar va trebui sa le mai curăț o dată, întrucât stând afară s-au prăfuit. Dupa ce le voi degresa, le voi adaugă antifonarea și apoi le voi băga în casa până revine mașina la mine. În încheierea prezentării vă "arăt" și cum sună după antifonare . Am condensat câteva zile de muncă in cateva rânduri, sper să se vadă rezultatele la final. Multă muncă, atenție și pe alocuri înjurături la adresa proiectanților de la VW. Un sfat: când mergeți la cei care fac retrofituri nu vă mai mirați când vă spun cât este manopera și apreciați munca depusă!3 points
-
Astia care isi cumpara/comanda Touareg nou full nu cred ca au timp/chef sa stea pe forumuri Si oare cati isi vor comanda o masina exact la fel - model "full" ( adică mai puțin sistemul de stabilizare anti ruliu și geamuri fumurii) ?!?2 points
-
Salutare, in familie s-a achizitionat un Tiguan 2021 si ai mei mi-au lasat mie Golf-ul 7, eu conducand pana nu de mult o Bora Masina este fabricatie 2017, motorizare de 1 litru 110 CP, culoare Alba, jante pe 15, e cam cheala la dotari dar de dus si adus e ok. Are 111000km, schimburi de ulei filtre facute la 10.000km, pus ulei Motul 5w-30 Specific, filte Mann ... Acum 3-4 zile a facut revizia si facand 7 ani, i-am schimbat si uleiul din cutia de viteze, tot Motul, ea fiind manuala in 6 trepte, am schimbat si Bujiile, care erau negre ... In total undeva la 800 de lei cu manopera. Masina nu e cine stie ce dar ce vreau sa ii fac si deschid acest topic si pentru sfaturile voastre. Momentan, am fost la un prieten ce mi-a dezactivat Start-Stopul, Bip-urile pentru centuri, mi-a activat ca la contact sa se dea acele ceasurilor peste cap, sa urce si coboare geamurile din cheie si o chestie care imi afiseaza cati l trebuie sa pun pana la plin ... In poze, ve-ti observa ca un bec este un pic mai alb fata de celalt, asta pentru ca l-am schimbat cu unul Osram cu tenta mai alba si am luat doar unul sa vad cum se vede. Am avut pe Bora si Night Breaker si Philips si ambele s-au ars dupa 6-12 luni si la Golf e chinul lui ... sa pui si sa scoti un bec h7 .... O sa mai cumpar unul si o sa le schimb si pe cele de pe faza lunga. Masina va primi folie Global IRX, momentan baiatul la care am pus folia la Bora si de care am fost multumit de montaj, folia pusa pe Bora, a fost ceva mai pe iefteneala... este in concediu momentan :), va primi folie de protectie si pe faruri si pe stalpii B, dupa un polish superficial. Dupa care sa vad daca o duc la alt prieten sa ii faca un polish total la vopsea, decontaminare ... E alba si nu stiu daca v-a avea ceva efect vizual, ea are ceva zgarieturi, am mai punctat-o eu pe ici pe colo de ciobituri, dar nu se vad decat daca te uiti foarte de aproape ... Pe viitor va primi si jante Dezent TR Black 16" pentru vara, momentan merg cu cele pe 15 pentru ca abia ce a schimbat cauciucurile si nu stiam ca mi-o lasa .... asta e... Am luat si vopsea alba pentru etrieri, de la Foliatech sper sa fie buna, mi-a recomandat cineva care e foarte multumit si am vazut si eu pe masina lui si are un luciu placut. As vrea sa ii schimb si volanul sa ii pun cu comenzi pentru navi dar sa vad daca gasesc de vanzare, camera de marsarier dar nu cred ca suporta navi pe care o am, nu are buton de nav si nici de app iar unitatea din torpedo e cu un singur slot SD. Am fost la Scorpion si ei nu inlocuiesc decat cu acelasi produs, nu fac upgrade-uri. Am gasit pe net VagRetrofit unde as putea sa ma duc sa cumpar si camera si navi si o si monteaza, calibreaza ... Doar ca cu totul ajunge in jur de 6000-7000 lei si nu am acum suma asta. Dar in timp sper sa le pot monta. Ca si motorizare, e fasnet venind de pe diesel, ALH cu stage 1 tot are zvacul unei benzinare, ca si consum am fost in weekend cu un prieten 174 km, dus intors Focsani - Soveja, dus prin Bolotesti si m-am intors pe Panciu, mers cu 60-70km si pe E85 100-110 km/h, 5.5L de benzina, am mai facut cu alte ocazii si Focsani - Afumati tot la fel dus intors consum de 5.4L/100km, in oras ia undeva la 8 cam pe aici. Ca si probleme tehnice, a avut doar cu pompa de apa pe la 60.000 km, masina fiind luata SH prin WeltAuto la 35.000km, pompa de apa a fost schimbata parca cu hepu, are pale din metal. Distributia cica cea OEM se schimba la 200 si ceva de km, fiind cea din fabrica si dupa la intervale de 60.000km ... Dar la urmatorul schimb de ulei o sa ii rog sa o verifice si poate o schimb ... Nu i-am facut multe poze, am fost racit si abia acum mi-am mai revenit si o sa revin si cu poze mai faine. Ce parere aveti?1 point
-
1 point
-
La kilometri aia poti sa-i rogi sa verifice distributia. Daca e ceva in neregula o poti schimba, dar in mod normal nu va avea nimic.1 point
-
Bre, asa le zice el, bobine - ca un fel de termen general pentru actuator ... am mai avut discutia asta in trecut (posibil chiar pe topicul asta). Aparent stie ca sunt elemente piezo, dar nu vrea sa le zica pe nume .1 point
-
@acidone77 nu e a mea ;)) Cum zicea si @tetea Ulei motor 15.000/ 1 an max. 0W20. Filtrele anual/la fiecare schimb; in functie de cat de poluat e orasul, cel de polen merge ai 2x/an Ulei cutie/haldex 60-80.000km/4 ani. Max Bujii 60.000km. Lichid de frana 2-3 ani. Placutele de frana duc cam 60.000 (pe fata) si discurile cam 120.000km Motorul e cu GPF deci are nevoie de abuz. Dus in 6000rpm si lasat in frana de motor. De verificat pompa de apa (cea electrica - are obiceiul sa pice). bucsele mari fata fie sunt muci, fie urmeaza sa fie schimbate. Daca masina a mers cu schimburi la 30.000km/2ani o sa fie o problema. Sau mai multe. La 5 ani are in jur de 120.000km. Deci: uzura motorului o sa fie destul de pronuntata o sa ai de schimbat cam asa: ulei motor si filtru: 350 de lei ulei cutie si filtru (sa, se schimba si filtrul): 6l x 250 de lei (aprox) plus filtru 1700-1800 de lei. haldexul are in jur de 1l (cc @tetea) bujiile 4x150 de lei (OE) 600 de lei discuri si placute fata/spate: in functie de ce pui cam 2500 de lei. lichidul de frana e ieftin, vreo 100 de lei. la tot ce am scris mai sus, nu am pus manopera, mai pui jos macar 1500 de lei la toate operatiile. De verificat in reprezentanta daca exista vreun TSB/TPI.1 point
-
Da stiu, nu ma deranjeaza cat timp motorul merge ok si dpf isi face regenerari , urmaresc si eu dpf destul de regulat si avand teava goala dupa dpf, sunetul evacuarii se aude mai gros in regenerare si astfel stiu cand se produce regenerarea1 point
-
0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00