Salut!Am rezolvat problema cu caseta de directie,am inlocuit caseta mea APA-BS(5N1 909 144 J,model cu capac alb),cu o caseta ZF generatia a 3 a de pe un Golf 6,cod caseta 1K0 909 144 J,e modelul care se prinde de jug cu 3 suruburi.Fizic se potriveste perfect,tot ce e nevoie e sa schimbati pozitia pinilor 1 si 3 intre ei in mufa de semnal ce intra in caseta.Sunt 2 mufe care fizic se potrivesc perfect de la APA-BS la ZF gen 3,uma e cea cu 2 fire groase ce alimenteaza motorul,iar alta e cea de care zic eu.Are 3 pini:can low(pin 1),alimentare +12V (pin 2),can high (pin 3).Trebuie inlocuit in mufa pinul 1 cu 3 si 3 cu 1.Firele au culoarea orange si negru.Asta i toata modificarea ce trebuie facuta.Dupa montaj,se intra in grupul 44 la adaptari si se seteaza ca servodirectia sa ia semnal pentru steering angle de la senzorul de pe coloana,nu de la cel din caseta.Da,caseta zf gen 3 are in ea integrat si steering angle sensor,dar daca o sa-l foloseasca o sa apara eroare pe ABS.Dupa pasul asta se face setarea de baza la g85 iar in acest moment volanul galben din bord se stinge si gata,asta-i tot!.Citisem despre aceasta inlocuire pe un site rusesc,drive2.ru,sumt multi care au facut swap ul asta,unii dintre ei doar in scop preventiv.ZF gen 3 are doua mari avantaje fata de APA-BS si anume:
-este mult mai fiabila(asa zic toti,ramane de vazut si in cazul meu)
-este mult mai ieftina daca pica iar,pretul ei la sh e la jumate sau chiar mai mic fata de APA-BS.
Acest tip de caseta(zf gen 3) poate fi pusa pe Passat B6,B7 si CC.Se recunoaste rapid dupa cod si dupa aspect,codul incepe intodeauna cu 1K0..
Am desfacut vechea mea caseta,troznea pentru ca a intrat apa in ea si in zona curelei si a rulmentului era rugina ca la balamuc,inclusiv pe canalul ala al cremalierei.Cu asta "noua",volanul se simte perfect,parca e o idee mai greoaie,dar senzatia e mult mai misto decat la cealalta,parca e mai sportiva,mai precisa.I-am pus bielete de directie,capete de bara si burdufuri noi,Lemforder.Tot acum am inlocuit cele 2 bucse de plastic din jug impreuna cu tamponul antibalans si tamponul de la cutia de viteza,si asta era zob..Tot Lemforder si astea.Masina se simte mult mai misto acum,e mult mai "legata",nu se mai simt vibratii deloc in masina,nu se mai aud zgomote dubioase deloc in mers sau pe loc.Sper ca informatiile astea sa foloseasca celor care au probleme cu caseta de directie.Seara buna tuturor!
Hai ca scrisei un roman...