Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 01.06.2024 în toate secţiunile
-
Salutare tuturor! Povestea mea alaturi de un fier colorat cu roti continua, si pentru ca e interesant cum am facut lucrurile, greselile si invataturile, am zis sa impartasesc aici pentru ca a fost foarte misto sa fac asta cu Bolful. Dupa ce am ajuns la concluzia ca imi trebuie masina, cam stiam deja ce imi doresc: voiam tot un hatch (nu e momentul inca de ceva mai mare, sau daca va fi, va fi in paralel), un hatch care sa nu fie foarte scump pentru ca am considerat ca indiferent de buget, nu e corect sa sari de la o masina 2002 la una 2022. Un hatch nu foarte scump dar care sa fie rapid si sa aiba cutie automata (pentru ca ulterior va ramane complet masina sotiei). Si toate sagetile indicau golf 6 gtd. Fratele meu are passat b7 de ceva ani deja si s-a potrivit la fix sa ma consilieze in ceea ce inseamna noile motoare, electrica, dotari, samd. Initial am cautat inafara (oare era mai bine? nu vom sti niciodata), insa am gasit unul aici care parea ce trebuie si am zis hai sa il luam. Zis si facut, am plecat la Iasi, am aranjat inainte pentru verificarea masinii la un service (prin recomandari). Ajungem, conduc masina spre service, totul merge ok, nimic sa imi ridice suspiciuni. Masina avea niste defecte estetice insa am considerat ca alea se rezolva si ideea ca tehnic sa fie ok e cel mai important. Ajungem la service, fac baietii verificare, totul ok, negociez, semnam si plec cu masina acasa. Pe drum din nou, totul ok, a mers foarte bine totul. Golf 6 GTD 2009, cumparat de nou din Romania, eu sunt al treilea proprietar: - 177 000 km, fiind de nou din Ro, esti sigur 100% ca verificarile pe care le faci sunt ok - tornado red probabil - culoare deosebita, draguta, care a contribuit si ea la alegere - ca dotari e de mijloc as putea spune si mai bine spun ce ii lipseste: comenzi pe volan, incalzire in scaune, bluetooth.. cam astea din cele de baza asa. Mai e suspensia care e normala (nu cea adaptiva), nu are pilot parking... si cam asta e ce imi vine in minte. Are farurile fara daylight cu led si stopurile fara led. Farurile astea mi-au placut mai mult din primul moment cand a aparut masina asta si am vazut la @The_Ego, mi-a placut enorm unde e pozitinata lumina de pozitie. - a avut vreo 2-3 evenimente insa usoare, proprietarul mi-a aratat poze si filmari. Iar ca si defecte avem: - scaun sofer cu aripioara rupta (am vazut mai pe toate modelele de vanzare din afara treaba asta) - prag sofer cu rugina (probabil de la eterna problema cu apa stransa in carenaj) - putin din usa stanga spate si bara spate cu vopsea matuita de soare - plafon dezlipit Bun. Ca un om responsabil ce sunt, inainte sa programez si sa duc in saptamana urmatoare masina la service pentru revizie motor si cutie, am fost la TCM si am facut soft cutie si motor. Entuziasmul a preluat controlul din pacate... dar am mai invtat o lectie. Dupa ce am dus-o in sfarsit la service, incepe povestea: imi trimite cel care se ocupa poza asta spunand "masina este rea". Am mers sa discut cu el, imi explica ce si cum: cutia pierde ulei pe la mufa mecatronicului (lucru care nu are rezolvare) si a avut doar 4.5l de ulei in cutie inloc de 6. Ai mare noroc ca cutia inca merge cum trebuie. Pana sa ajungem la inlocuirea mecatronicului... imi recomanda sa incercam sa schimbam garnitura capacului. Prima mea reactie cand vad poza... "masina nu era asa cand am luat-o, m-am uitat cu ochii mei pe dedesubt pe elevator. Nu avea acea mizerie acolo"... moment in care am realizat ceea ce ar trebui sa fie titlul acestui topic: AM CUMPARAT MASINA FARA SA DAU SCUTUL MOTORULUI JOS. Doamne ce greseala de incepator... nici eu nici cei de la service nu am avut in asta in cap... in fine, am facut pace cu mine si am mers mai departe. E prima masina pe care o cumpar "de capul meu" si am zis asta e, invat si merg mai departe. Ok, pe langa problemele la cutie am facut constatare si pe parte de tren de rulare si am gasit si acolo niste chestii de schimbat, si pe puntea fata si pe cea spate, insa nimic asa grav/urgent precum cutia. Am programat urmatoarea data pentru schimbarea garniturii de la capacul mecatronicului + ce e nevoie pe puntea fata adica: bucse mici, suport antibalans, bucse antibalans, bielete antiruliu, bara stabilizatoare, capete de bara si bineinteles geometrie. Dupa vizita asta la service, primesc din nou o poza care deja nu mai e socanta ci devine amuzanta: Un surub liber plimbandu-se in capacul mectronicului... Impreuna cu mesajul "nu-ti face sperante prea mari, cine a umblat pe aici e maestru si pare ca se pierde mult ulei pe la mufa". Zic ok, lasam masina fara scut si monitorizez si vedem dupa ce e de facut. Intre timp am rezolvat si scaunul si plafonul si am inceput sa adun piesele necesare pentru comenzi volan si am schimbat si plasticul din jurul schimbatorului de viteze. Tot intre timp am fost sa verific si starea rotilor si bineinteles ca sunt strambe, pentru ca de ce nu. Aici am avut un conflict interior intre o parte care imi spunea ca trebuie sa raman cu 17 si cealalta parte care imi spunea ca 18 sunt ce trebuie. Si m-am trezit facand un drum la CT sa iau un set de charleston care nu erau neaparat tipla, dar cu gandul ca le voi reconditiona in negru. Apoi am decis ca o sa le pun chiar de vara asta pe masina (urmeaza) pentru ca sunt mai drepte decat seattle si au si cauciucurile putin mai noi si mai bune. Cauciucuri noi noi o sa iau incepand cu iarna viitoare. Siiii cam asta ar fi de povestit pana acum, intre timp am mai apucat sa fac vreo 100km pana sa trebuiasca sa iau o pauza fortata de vreo 40 de zile, timp in care va conduce doar sotia (adica foarte foarte putin), iar aseara am bagat telefonul sa filmeze pe dedesubt putin si bineinteles ca exista ulei curs pe cutie. Pe jos nu sunt pete dar e clar ca trebuie facuta o interventie mai majora acolo. Daca schimbam mecatronicul sau cutia cu totul... ramane de vazut. Suntem la zi, stiu cam am fost stangaci in cumpararea masinii, insa mi-am asumat si stiu ca dupa rezolvarea problemelor ($$$) voi avea o masina tipla. Ca planuri... in cazul in care nu e evident e sa rezolv cu cutia, apoi sa termin pe dedesubt si cu puntea spate, apoi reparam pragul si apoi ii facem un detailing. Comenzile pe volan, bluetooth, roti si ce alte bits and pieces vor mai fi... probabil vor fi asa usurel pe parcurs. Mergem pe red and black: roti, embleme, tipsuri, etc Va urma...6 points
-
Prima mea mașină, a fost un Peugeot 405 berlină din 1991, 1.4i 70cp cumpărat carburator, cumpărată prin 2002 dacă imi aduc aminte corect și cu care am prins și gustul modificărilor: i-am retapițat interiorul în două culori, mp3 player cu difuzoare Kenwood si cu subwoofer (1.200$ au costat la vremea aia, dar se auzea muzica intr-un mare fel), geamurile si luneta au fost scoase de pe mașină și trimise la Pitești la ionizat, jante aliaj 14", pleoape faruri, eleron portbagaj, etc.. Au urmat mașini numai din grupul VAG si pe care le-am prezentat si pe acest forum: Golf 4 Variant 2002 1.9TDI/90CP, Golf 4 Hatchback 1.4i/75CP, Audi A4 Avant 2.0TDI/170CP Quattro, Tiguan 2.0TDi/110CP Bluemotion, Golf 5 1.4i/75CP. A șasea mașină ce urmează la prezentare, am cumpărat-o pentru fiică-mea. Este vorba de un Golf 6 2.0 TDI/110CP CBDC, an de fabricație 2009 și având 242.000 km (am pus o poză și pe topicul Tiguan-ului dar văd că nu a spus nimeni nimic! Mașina este ok mecanic și mai puțin ok estetic, dar acest aspect urmează să fie corectat. Pragul dreapta e ruginit rău și e găurit, urmează a fi inlocuit. Aștept să-mi dea ok-ul de la service să o duc. În afară de prag, mai sunt și alte elemente de vopsit, întrucât, după cum bine mă știți, păsăricile au început să ciripeasca. Ca opțiuni, are volan cu comenzi, climatronic, oglinzi cu reglaj electric și încălzite, cruise control, footlights pe față, închidere centralizată, geamuri electrice față și spate, RCD310 fără Bluetooth, boxe față și spate, lumini cu funcție auto dar și aici urmează îmbunătățiri! 😁 Urmează să merg la începutul lunii iunie la Poliție pentru emiterea noului certificat de înmatriculare și a numerelor preferențiale, apoi tinichigerie și vopsitorie, ITP și alte modificări!1 point
-
Nu graba ,ci lipsa de experienta/informatii. Nu sare de la o bucatica mica si daca sarea 4 dinti lovea rau in supape ,dauna grava. Nu mai conteaza,bine ca merge si ai invatat ceva.1 point
-
Ce "dozaj dat de producator"??? Ca producatorul masinii nu recomanda aditiv in ulei!1 point
-
Salutare. După 17 de LM top Tec 4600 ori 4200 astăzi am ales alt brand și anume shell helix ultra ect 0w30 c2/c3, am zis sa incerc și altceva sa nu mor prost. Precizez că la fiecare schimb de ulei bag engine flush iar în ulei nou adăugăm ceratec ori mos2 respectând dozajul dat de producător. L-a schimbul actual am umplut decat cu ulei de motor să văd dacă chiar este diferențe cu sau fara. Șoc, motor mai zgomotos(relanti și în turație)a crescut consumul de 44mpg la 39.7mpg, motorul sa încălzește mai repede, trage un pic mai greu. Maine o sa scot 150ml de ulei din motor și o să adaug 150ml mos2 și o să revin cu păreri. Nu vreau sa fac reclamă acestor 2 aditivi anti frecarea, doar am descris experiența trăită. Mulțumesc.1 point
-
Si... vazand cat de frumos e afara, am zis sa-i dau o fisa: Normal ca 2h mai tarziu a inceput sa ploua...1 point
-
@Muale si @rudiRUD Muale doar ti-am facut un "quote" la discutiile dp forum din anii precedenti Rudi, pt ca luand cu inceputul, erai la primul proiect atat financiar cat si implicat emotional, este cam standardul de prima replica care o folosim ca si pasionati auto adica "masina nu se vinde" si de ce zic asta, am inceput topicul personal cu modificari la Golf mk4 cam in aceeasi perioada ca tine si urmaream ce faci tu sau restul colegilor vwforum, .etc sa fac si eu dar in stil diferit, adica stilul meu (gusturile nu se discuta), dar cand am trecut de la masina 1998 la masina 2010, apoi la 2016, apoi la 2018 si in final 2020 si urmeaza un nou membru din gama VAG 2024 nou (secret, shhhttt), am simtit diferenta de comfort si technologie si cand (in cazul meu) Golf mk4 a stat in garaj 1 an si m-a costat 860 ron reparatia pt simplu motiv ca "a stat" m-am decis si eu ca e timpul to "move on". A fost distractiv cat a fost si mi-a placut implicarea si orele/zilele/berile/barfele pierdute la garaj pt a aduce imbunatatiri, .etc sa fie Golf mk4+ versiune "high priest potion mana" - daca nu avea probleme, nu imi faceam cont pe vwforum si nu cunosteam personal unii membrii vwforum (se stiu ei ) asa ca o consider un oarecum castig, am invatat multe de la ei si am dat/ajutat mai departe. (suntem totusi o familie aici nu? ) Financiar in cazul meu nu mai avea nici o logica, asa ca si eu m-am decis sa il vand si din pacate a ajuns dauna totala/partiala (din cate stiu eu) dar a ramas vwforum si postarile/pozele ca si o amintire placuta.Daca ar fi sa iau alt mk4 Golf crek 90% din modificari le fac cu ochii inchisi in ziua actuala ( si ma bate gandul, ca si masina de weekend dar neaparat 1.8 turbo GTI sau ceva cu motorizare mai mare), am avut si Audi TT 1.8 din acelasi an ca si Golful, chiar cabrio, dar m-a terminat psihic si financiar si dupa 4 luni de posesie a plecat si acela, a ramas ca si Golf-ul mk4 o amintire placuta dar acesta cu putina sare si piper ca si mentenanta si modificari. Personal eu, nu te judec, am urmarit topicul tau ca si un abonat hardcore de youtube sau netflix, .etc (dai autograf? ) mai ca abia asteptam urmatorul "episod" sau "sezon" de Rudi, dar stiu ca "time changes" si fiecare are viata personala si probleme si luam deciziile care le consideram logice la momentul respectiv. Sincer, sa nu ma intelegi gresit, sunt cativa colegi pe vwforum ce inca tin de masina lor (old timer vorba vine) ca si tine si in ziua de azi si am maxim respect, e nevoie de un suport financiar significativ si ambitie sa mai pastram clasicele pe strazi in ziua de azi, desi financiar in majoritatea cazurilor nu au logica, totusi o facem pt ca "race car" sau "de ce nu" sau "pana suparam nevasta" , totusi eu speram ca Bolful sa fie si el unul din ele, din simplu motiv ca am renuntat eu la al meu si am fost o vreme dezamagit de decizie, dar totusi am zis ca tortza merge mai departe si nu m-as simti prost ca am renuntat (heshtag aici #emotional), dar e ok pt. ca vad ca inca mai sunt colegi ce tin de a lor si sa speram ca si ei la randul lor, cand va fi momentul vor preda mai departe flacara si va merge mai departe pe drumurile din tara. (desi la ce generatie avem....sunt egoist ca inca cred sau am sperante, desi sunt slabe sanse) - tineretul viseaza la avioane, nu prea sunt multi ce apreciaza ce "a fost" doar ce "e la moda".etc Orice decizi sa folosesti ca si "daily" sper sa ai curajul si timpul sa ii faci un topic dedicat daca o sa aibe parte de modificari (nu ca mine) In final, paharul sus pt efortul depus si ca Bolf-ul sa nu ajunga dezmembrat ci la un pasionat si sa mai traiasca inca atatia ani si km cati are #cheers ! PS: daca Bolf-ul ar avea ceva de zis ar fi: "Life is a journey and the moments we collect along the way are the true treasures"1 point
-
1 point
-
0 points
-
Add 5 % (50 ml per 1 l of oil) to motor oil Mos2 și La ceratec am impresia că este 6%. Apropo, producătorul mașinii zice multe ca și popa.0 points
-
0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00