Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 23.05.2024 în toate secţiunile
-
Dar de ce nu plecati din pante abrupte avand cutia in manual in viteza 1 (M1) ? Asa urci cu 10-20km/h si nu mai ai problema asta? Oricum daca ramane cutia in D pe mine ma enerveaza ca la mijlocul pantei se hotaraste sa schimbe in viteza 2; asa daca o las in manual urca foarte ok in M1.2 points
-
@cristi511, aici te contrazic.. partial: Depinde de situatie. Daca e singura masina, atunci da. Trebuie sa stii cand sa te opresti si sa te orientezi spre altceva care sa nu iti dea batai de cap, timp pierdut, bani etc. Dar daca e a 2-a masina, a 3-a, etc. iar masina in cauza e doar un hobby, nebunie de a ta, atunci nu iti dau dreptate. Si ma pot da pe mine ca si exemplu, avand Superbul de 9 ani. Eu vad Superbul strict ca si un proiect. Un hobby. O provocare, cum a fost swapul de vr6 cand toti ziceau ca nu se poate, ca nu incape, ca nu va merge etc. Am tot timpul chestii TO-DO la ea si sincer imi place, ma tine ocupat pe partea asta in putinul meu timp liber. Evident ca avand o gramada de chestii pe cap, masina ramane pe ultimul plan, si de aia lucruri ce se pot face in decurs de 1 luna, ma intind pe 1 an cu ele. Pasiune / nepasiune, atata timp cat lucrezi cu placere la o chestie, nu vad nici un motiv sa o schimbi. Da, masina de zi cu zi, corect, aia o mai schimbi, faci upgrade la alta mai ok, mai comfortabila, mai dotata, complet de acord. Iar legat de: Sunt 1000 de lucruri mai bune de facut cu banii pe care i-ai baga intr-un fier mort. - asta putem zice de majoritatea hobby-urilor pescuit / vanatoare / etc. etc. Tot timpul am sustinut ca atata timp cat banii investiti intr-un hobby nu ii simti sau nu faci anumite sacrificii inutile pentru acel hobby, atunci nu trebuie gasit un argument valid sau logic pentru cheltuirea lor, gen: merita? are sens? daca te face happy, go for it.2 points
-
2 points
-
Da. Pe 09 centrala electrica, bagi codul de securitate generat de vcds - 31347 și la Funk bei Klemme 15 ein - setezi pe Active1 point
-
DQ250 sta pe loc cu ambreiajul K1 partial actionat (patinand continuu), practic masina e tinuta pe loc de frane, altfel ar pleca in fata. Dar chiar si asa, la pante abrupte, motorul nu dezvolta suficienta putere sa plece de pe loc la turatia de ralanti si deci trebuie sa apesi acceleratie ca altfel o ia in spate. Stiu ca si la DQ200 implementasera aceeasi logica la inceput, dar au inceput sa pice pe capete pentru ca ambreiajul uscat nu e la fel de robust ca ambreiajul umed in ceea ce priveste toleranta la a sta pe loc pantinand minute in sir.1 point
-
Ce oameni tari sunteti, jur! Efectiv ma bucura enorm sa vad ce scrieti si o va raspund separat: @Laurentiu_LWR clar se numeste maturizare. Pasiunea nu dispare, dar balanta se inclina diferit. Legat de desfacut... asa gandesc si eu din ce in ce mai tare. Mai ales cand vin oamenii cu banii in mana, e greu sa zici nu. Si nu e ca si cum intreaga as lua muuult mai multi bani pe ea. @~LauR~ slabe sanse sa se nimereasca cineva sa o ia, cu atat mai putin cineva potrivit. Oricum, pentru mine si-a servit 100% scopul (poate chiar mai mult:)). Am niste povesti extraordinare care vor ramane forever. @EmilianPop crede-ma ca am gandit-o si razgandit-o pe toate partile. Daca aveam grija de ea corect cum ai avut tu de skoda aproape sigur nu faceam asta. Dar nu motorul e singura problema. Iar cand va veni momentul potrivit, iau un r32 tipla si aia e. Am rezolvat @mad_kat apreciez ca nu m-ai certat, dar nu m-ar fi deranjat nici daca o faceai. Legat de desfacut, cum i-am zis si lui Laur, e greu cand vin oamenii cu banii in mana, uneori poate chiar mai multi decat am dat eu. @cristi511 multumesc! E dureros doar daca te cramponezi in nostalgie, dar nu e cazul. Viata e frumoasa si merge inainte. Va multumesc pentru cuvinte, m-au facut sa vreau sa deschid topic si pentru noua masina. Si voi si faptul ca... am ce povesti 🤦🏽♂️. Si asa putem face o comparatie intre cine am fost ca proprietarul bolfului si cine sunt ca proprietarul gtd-ului. LE: @EmilianPop la mine era singura masina. Ma mai descurcam imprumutand de ici colo cand era cazul, dar am ajuns sa nu imi mai doresc asta.1 point
-
Face si la DQ250 cu ambreiaje umede. Am plecat dintr-o panta super accentuata, in Baile Herculane unde era fost librarie Sabin Dragoi si efectiv masina a luat-o un pic in spate inainte sa plece, si eu cand am simtit am bagat piciorul in acceleratie, cumva din reflex, si apoi am plecat cu scart si s-o uitat toata lumea la mine ca la prost. Mie imi pare oarecum normal, e ca atunci cand pleci tu din panta si ei piciorul de pe frana si o scapi un pic in spate. Probabil cand e noua e calculat sa nu plece dar cum ambreiajul si volantul se uzeaza acel "biting point" se muta si calculatorul decupleaza franele mai repede. Faci calibrare la cutie din cand in cand si probabil nu se mai intampla. Si corect, masinile automate cu convertizor de cuplu nu au aceasta problema pentru ca au alt principiu de functionare.1 point
-
Pun aici o problema care a aparut ocazional (si mie si la alti posesori de DQ200 si posibil si alte modele) - foarte neplacuta si posibil periculoasa - cu o posibila solutie: Uneori, la urcarea unei pante cu mai multe opriri (crawling), la repornire a) masina nu mai tine pozitia si "scapa" la vale - in spate - b) cutia pare ca nu angajeaza treapta 1 c) motorul nu se tureaza (echivalent limp mode). Masina NU are buton/mod optional hill-hold - cum, dealtfel, personal nu am vazut/auzit la masini automate (si am avut/condus cateva zeci de modele, de la istorice, la foarte moderne ) - acesta fiind a feature implicit la orice cutie de viteza automata, indiferent de tip - in "Drive" masina fiind, virtual, tot timpul in viteza si nu pleaca la vale, sau in spate. De retinut, in schimb, ca DSG la VW (nu stiu daca la toate modelele) au o particularitate: la stationare in D, sau S cu frana calcata, cutia e complet "dezangajata" pentru protectia ambreiajelor. Baiul e ca reangajarea are, by default, o intarziere de cateva multe milisecunde - treaba care a si cauzat ceva accidente grave si o intreaga istorie de procese cu VW in SUA si Australia pe aceasta tema (Google it). Intuitia mea ca problema la plecarea din panta dupa o scurta stationare poate fi cauzata: 1) de viteza de reactie a computerului la detectarea unei schimbari a starii vehicolului si apare daca frana este eliberata rapid (mutat rapid piciorul de pe frana pe acceleratie), un posibil remediu fiind eliberarea mai lenta a franei, ceea ce ar trebui sa ofere timp computerului sa re-angajeze treapta 1. sau 2) de o eroare a senzorului magnetic al pozitiei pedalei de frana - acesta e situat in pompa centrala de frana (exista doua modele, cu logici inverse - ON/OFF, sau OFF/ON) - SI/SAU in conjunctie cu pozitia franei de serviciu - aici nu imi dau seama ce remediu ar exista, mai ales daca problema apare intermitent.1 point
-
salutare, scriu aici pentru ca nu am gasit pe Forum. se poate activa inchiderea usilor cu motorul pornit. Masina are kessy. Multumesc1 point
-
Sunt 1000 de lucruri mai bune de facut cu banii pe care i-ai baga intr-un fier mort. Eu te felicit pentru decizie, desi poate dureroasa pentru un pasionat. E important sa stii cand sa te opresti si sa mergi mai departe. Bafta!1 point
-
Am vazut ieri anuntul pe fb... In prima faza, voiam sa iti scriu sa te cert Apoi, m-am gandit mai bine, si pot spune ca te inteleg. Imi permit sa cred ca sunt printre cei care te inteleg cel mai bine, stiu cum e viata cu o masina ajunsa la o varsta. Vorba lui Emilian, la Bolf lipseste "ceva-ul" care sa te faca sa nu vrei sa te desparti de ea. Singurul lucru care ar mai fi de zis - nu te grabi sa o dezmembrezi inca, poate va aparea pasionatul care sa o ia intreaga. Pentru ca, amatori pentru lucrurile pe care ale are masina asta in ea, vei gasi oricand1 point
-
Este greu sa pastrezi o masina pe termen lung. Se schimba gusturile, se schimba prioritatile, se schimba multe de-a lungul timpului. Si asta am simtit si eu. Cand era Superbul TDI, masina efectiv statea. Desi imi placea si imi place mult cum arata estetic, eram satul pana peste cap de TDI, de firad-uri si toate cele. Asa ca am hotarat sa pun o motorizare cu care o pot transforma intr-o masina daily, si care sa iti ofere si o placere la condus, nu doar cand te uiti la ea de afara. Pacat de BOLF ca il vinzi / dezmembrezi, eu as zice sa o iei pe calea mea, mai ales ca si tu mai umbli pe la ea si te stii pe mecanica.. un swap la un motor interesant fie el si aspirat si sigur o sa te razgandesti in privinta vandutului. Mai ales ca o ai de atata timp. La Caroseria Golfului ai multe variante de motorizari aproape plug & play. Chiar daca nu acum, poate in viitor, dar eu, personal, asta as face cu ea Daca nu.. atunci bafta la vanzare !1 point
-
Sau nu.........depinde, de multe ori , la soc puternic, carligul "ajuta " la deformarea structurii caroseriei1 point
-
Vad ca a ajuns primul Superb 4 in tara (livrare imediata de pe site-ul skoda). E la Bacau.1 point
-
Mda...poate ai noroc sa o dai cui trebuie. Eu am avut norocul sa plece la varul meu, alt nebun ca și mine. Da, mi-a părut rău dar și bine ca a ajuns unde trebuie.1 point
-
Dupa 2 ani de inactivitate, o pauza lunga a masinii si multe schimbari si experiente prin care am trecut, am ajuns la decizia de a mai recupera ce se mai poate recupera din masina prin vanzarea ei intreaga sau pe bucati. Nu e o decizie usoara, insa dupa o pauza in care nu am mers cu masina, am intampinat niste probleme pe care nu mai am energie sa le rezolv: aerul conditionat iar nu mergea, fum mai mult decat de obicei la pornire si la rece (ulterior si un check coolant), masina nu trage (limp, n75, map, egr, turbina, cine stie..). Astea pe langa ce era oricum de rezolvat. Problema este ca de-a lungul timpului, foarte multe lucruri pe care le-am facut la masina asta nu au fost facute cum trebuie. Din lipsa de bani, din lipsa de cunostinte sau alte motive. Si acum m-au prins din urma si nu mai am energia si nu mai vreau sa ofer timpul pentru a rezolva probleme fara garantia ca sansele ca sa apara altele sunt mici. E batrana si alergata, nu este o baza ideala pentru un "proiect" si chiar daca m-am incapatanat de-a lungul timpului sa contrazic treaba asta, asta este adevarul. Prima data am ajuns la concluzia ca trebuie sa imi iau alta masina, dar dupa ce am si luat-o, mi-am dat seama ca este momentul sa ma despart de bolf. Si pentru ca pur si simplu sta in parcare degeaba, si pentru ca altcineva se poate bucura de el sau de piesele mai speciale adunate in timp de mine. Sunt proaspat posesor de golf 6 gtd dsg, o masina care ma bucura foarte tare (sa ii fac topic?) si care va beneficia de toata experienta adunata cu bolful, spre o cale mult mai buna sper eu. Nu stiu daca imi va parea rau, amintirile raman tot acolo si daca este la mine sau nu, si daca imi va parea prea rau, in viitor se gaseste oricand un exemplar intr-o stare buna pentru a continua povestea. Multumesc tuturor care au scris aici de-a lungul anilor si multumesc vwforum pentru unul dintre cele mai vizionate topic-uri. O sa rog daca se poate sa nu se inchida pana nu am o concluzie cu masina, cine stie cum se suceste situatia Asadar, am pus masina de vanzare, daca nu o vrea nimeni intreaga asa o sa vand de pe ea ce e mai de pret. Jantele deja au plecat si am interesati si de frane si interior. Daca exista interesati de piese, let me know!1 point
-
1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00