Să vă povestesc un lucru interesant legat de treaba asta cu "broasca" cu toate ca masina este de fapt un gandac(bug). Eram la un amic saptamana de dinaintea pastelui, montam cutia de viteze de ALH si ambreiajul pe mașină. La un moment dat, vine mama acestui amic, o femeie de peste 60 ani si ne spune, ce mașină frumoasă are baiatul, parcă e o broscută. Deci, involuntar, fara sa ai vreo treabă cu domeniul auto, te duce cu gandul ca seamănă cu o broască.
Acum dacă tot am deschis subiectul ambreiaj si cutie, zic sa detaliez, poate e cineva interesat. Cutia iese de pe mașină fara cadru demontat, însă trebuie desfacuta priza de planetara din partea dreaptă. Oricum am pus ulei nou, deci nu a fost un impediment si oricum trebuia sa pun flansele mele de planetare pe cutia de ALH. Am dat jos cutia mea, am demontat de pe ea flansele de la planetare, am pus flansa din stanga pe cutia de ALH, am pus ambreiajul (reteta de masa simpla LUK de 1.9 ATD a venit ca uns) la fel si cutia, de altfel identica fizic, mai putin flansele de la planetare. Dupa ce am pus totul sus, cu ulei nou, furca rulement noua, simering prinza nou, totul a functionat perfect inca din prima secunda.
Ambreiajul nu are zgomote, este perfect silentios, cupleaza fin daca ridic piciorul normal de pe ambreiaj, bruscheaza doar daca si eu la randul meu bruschez miscarea pedalei.
Cutia te unge pe suflet, cand ma gandesc ca inainte aveam 105km/h la 3000 ture si acum am spre 140 la aceeași turatie, nu ca as merge în fiecare zi cu viteza aia, dar acum paja si la 100 am pe la 2100 ture iar galagia din habitaclu a disparut.
Treptele 1 2 sunt aproximativ la fel, a doua fin mai lunga(sub 10km/h in plus la 7000 ture) iar a 3 a daca schimb la 6500 ture are pe la 160, inainte aveam pe la 140 sau 145 nu mai știu exact, deci repriza încă am, însă acum nu mai sunt intre treapta 3 si 4 in oras, le mestecam mereu 3 4, 4 3, 3 4 etc, acum plec de pe loc, 1 2 3 si raman in 3 fara probleme chiar si pe la 60 70 ora, nu imi urla motorul in cap. La 250 cai cat am, ma descurc lejer cu noile rapoarte, daca am peste 120, merge ok chiar si a 5a, avem cuplu. A 4a dupa caluculele mele este fosta a 5a care era foarte teapana dupa 110 la ora.
Super super mulțumit ca din calcule cu rapoarte gasite pe net si cautare de masini cu masa simpla diesel am gasit si un ambreiaj care sa tina 400nm, dar si o cutie faina atata pt demaraj cat si consum. Nu e vreo reteta de pe net, e ceva calculat de mine.