Daca aveti montate pe motoarele astea injectoare piezoelectrice,siemens-continental-vdo,luati un instrument de masura si verificati rezistenta ,,bobinei"
Ideal ar trebuie sa masoare intre 170 kilohmi si 200.Uneori,pe unele motoare,functioneaza si cu mai putin,dar dau probleme cu fumul,pornirea,si tacanitul caracteristic.
Masuratorile se fac de obicei cu un instrument de masura capabil sa suministreze tensiuni de pina la 500v....1000v....nu bagati nimic in priza,eu ma refer la instrumente de masura care furnizeaza astfel de tensiuni atunci cind se fac masuratori.
A doua masuratoare,CAPACITATEA ,,bobinei" recomandata intre 2,5 si 5 microfarazi.
Daca aceste masuratori au dat rezultate bune,cu un instrument de masura care poate furniza 125v.....1000v masurati scurgerile de tensiune la masa...la corpul injectorului.
Cu un cablu al instrumentului de masura tineti pe unul din contactele bobinei injectorului,iar al doilea pe corpul injectorului.
Masuratori pe senzorul de presiune de pe rampa.
Acesta are trei fire,pe doua se alimenteaza cu 5v iar pe al treilea,iese tensiunea de referinta conform presiunii acumulate in rampa.
Masurati intre firul de masa si cel de referinta,cu contactul pus,trebuie sa aveti minim 0,4v...0,6v ceea ce indica o presiune de 0 bar.
Cind dati la cheie,ca motorul sa porneasca,aveti nevoie de aproximativ 1,2v care corespunde unei presiuni de 300 bar.
Daca la masuratoare instrumentul indica sub 0,5v sau peste 4,5v inseamna ca senzorul este defect.
Ca sa masurati regulatorul de pe rampa sau cel de pe pompa aveti nevoie de osciloscop.
Daca vi se par corecte rezultatele,si banuiti ca injectoarele nu primesc impulsuri electrice,si nu aveti nici osciloscop,faceti rost de un led si o rezistenta de aprox 1k,pe care o veti lipi de unul din terminalele ledului,apoi introduceti terminalele led/rezistenta in conectorul fiecarui injector,si dati la cheie.Daca pilpaie,e ok,daca nu inseamna ca nu primeste impuls electric.
Pentru mecanici,in comert exista truse cu dopuri false,care imita forma fiecarui regulator de pompa de injectie,si care pot fi folosite ca sa aflati daca partea mecanica a pompei este ok,si baga presiune,sau daca defect este doar regulatorul de presiune.
Aceste dopuri false,se pun in locul regulatorului,menirea lui fiind ca sa lase sa treaca toata motorina spre interiorul pompei,inchizind trecerea spre retur care normal este controlata de regulator.
Un regulator de presiune(debit) al unei pompe de injectie,se comporta ca un robinet,cind primeste semnal de la ECU,incepe si inchide trecerea spre retur a motorinei,facind in asa fel sa se acumuleze in interiorul pompei.Atunci cind sint defecte sau nu primesc semnal de la ECU,regulatoarele ramin deschise complet,mare parte din motorina iesind spre rezervor prin retur.