Salutare!
Revin dupa ceva timp, inca detin FSI-ul, apropiindu-se de 7 ani de cand il detin si avand 200k Km.
Dupa diverse teste cu diferite uleiuri ( mentionate in posturile anterioare) fiind un impatimit al uleiurilor 5W40 am ajuns sa merg cu 0w30 si mai exact SHU 0w30 ECT C2/C3, avand si acesta 3 schimburi si un rulaj de 19.000 KM, schimbul facandu-se la 6000+ Km din motive de solicitari si trafic.
Doresc sa mentionez ca imi pare rau ca nu am ascultat sfatul unora de a merge pe uleiuri 0w, personal am obtinut:
- nu am mai avut nici macar 1 singura data acel sunet de diesel la pornire.
- cu toate uleiurile, dupa 4000-5000 Km motorul devenea usor zgomotos in comparatie cu Shell 0w30 (nu fac reclama Shell este singurul 0w30 testat).
- pornirile la rece ( inclusiv minus grade) sunt silentioase, la fel ca atunci cand pornesti cu motorul cald
- am ales shell din prostie, initial...uitandu-ma in cartea masinii si vazand ca in Suedia a rulat cu Shell am zis sa incerc, astfel incepand perioada de dcoumentare
- avand si un grup de FB pentru FSI sunt si alti colegi care au utilizat diverse uleiuri: Ravenol, Motul, LM, Castrol diverse sortimente si SAE mai putin cele 0w.
- dupa 18.000 km am verificat clapeta de acceleratie si arata de 3 ori mai curata decat dupa 10.000 km cu LM Leichtlauf 5W40
- un mic dezavantaj ar fi consumul de ulei, cam cu 200 ml mai mult fata de un 5w40 - daca la 5w40 aveam un consum de 400-600 ml in 6-7000 km cu shell 0w30 am obtinut 600-800 ml consum in 6k+ Km, unul marit fiind vara la solicitari.
- nu in ultimul rand un motor mult mai silentios in turatii - este singurul ulei cu care motorul a fost accelerat pana la limitare in tr 2 si 3, de mai multe ori.
Aveam in plan sa incerc si Valvoline dar m-am oprit la shell deoarece: este un ulei ieftin fiind obtinut din GN, are o baza puternica, cu un TBN de ~ 9 prin aditivare.
Datorita consumului de ulei obtinut vara, voi trece la teste si cu SHU 0w40 ce are un TBN de >11 fiind totodata si din clasa A3B4 in loc de C2C3.
Oricare ar fi rezultatele cu siguranta voi ramane la 0w full sintetic, asa ca vin si eu cu recomandarea de full sintetic si 0w.