Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 25.04.2024 în toate secţiunile

  1. Cu ajutorul lui @marius1982.11 am oglinzi electrice. Uuu. Codarea e necesara pe calculatoarele usii, nu in ccm cum credeam initial. Eu montasem tle pe alte calculatoare de rezerva.
    4 points
  2. Inca o iarna in care masina a mers putin (ca de obicei 🥲) dar nu ma plang, in continuare e folosita predominant in weekend si nici atunci pe rute foarte lungi. Saptamana trecuta am revenit la setup-ul de vara si pentru ca era si frumos afara, am scos-o un pic din barlog, sa isi dezmorteasca picioarele. Alte update-uri semnificative nu sunt, am facut si primul ITP, fara probleme si ramane de vazut ce plimbari si pe unde ii rezerva viitorul apropiat.
    2 points
  3. Incerc sa schimb si furtunurile de combustibil. Am incercat sa dau o forma furtunului la metru.
    2 points
  4. Producatorului ii pasa mai mult de normele de mediu (pentru care este penalizat financiar daca nu le respecta), decat de fiabilitatea masinii pe termen lung (adica dupa expirarea garantiei). De asta iti spune masina sa schimbi viteza la 1200 ture - ca sa iasa emisiile de CO2 mai mici, nu pentru ca e sanatos pentru masina. Oricum uleiul ar trebui schimbat la nr. de ore de functionare, nu la nr. de km. Nu este totuna daca faci 10k km intr-un an pe autostrada (deci cateva drumuri lungi) sau daca faci 10k km bara-la-bara in Bucuresti si ai de 10 ori mai multe ore de functionare motor!
    2 points
  5. 1 luna mai tarziu primesc si eu masina inapoi. Noroc cu un prieten care venea la etapa de RoDrag din Bucuresti si a venit cu ea. La AFS in Bucuresti unde a fost masina, au fost inlocuite pernele pe fata, s-a facut o revizie la airride (verificat instalatie, golit butelie de apa, etc), am inlocuit si bateria + freon. Traseul custom de la A.C este ok, nu scapa pe nicaieri, toate bune. To Do List (o scriu si aici sa am ca si reminder 😞 - Pe partea mecanica, singurul lucru ce mai urmeaza sa il fac este sa inlocuiesc pompa secundara de apa la motor, aparent nu a mers niciodata + un mic furtun de apa din spatele motorului care nu prea imi place cum este pozitionat. Desi nu cauzeaza vreo problema, vreau sa ma asigur ca totul e ok. - inlocuit prinderile ale capotei de pe trager, cele actuale sunt ok dar au niste urme foarte mici de rugina. Asa ca voi lua un set identic pe care le voi duce la zincat si problem solved. - Din pacate, din lipsa de timp, nu am reusit sa rezolv si clusterul si sa pun RPM de benzinar. Dar o rezolv si pe aia. - Revopsit plafon + bara fata - Reconditionat jante / alte jante
    2 points
  6. Sa vezi cat de multumit ai sa fii de reprezentanta cand dai 2000 de lei pe schimb placute frana fata +spate, desi le-ai putea schimba la jumatate de pret, tot originale.😄 Mai pui un schimb de ulei si filtre cu ioni de argint si tesatura de platina si ajungi la 4000 de lei dintr-o lovitura. Am facut reviziile la reprezentanta doar pentru istoric, nu pentru ca am considerat ca ar fi serviciile sau materialele folosite de o calitate superioara. Dar un filtru de aer si unul de polen poate schimba singur oricine, iar cu 300-400 de lei economisiti poate lua masa la restaurant, sau sa cumpere ceva frumos pentru masina.
    2 points
  7. De ieri am dat comanda la un Kodiaq Style 193 cp Diesel.....imbunatatiri destule,piele....52552 euro.
    1 point
  8. Balena inghite KM de autostrada in continuare, fara efort. Sunt impresionat de confortul oferit, masina ofera o senzatie de plutire, acel confort MAXIM cu insonorizare dusa la extrem, pur si simplu nu se aude NIMIC din exterior, indiferent de viteza. Esti "mangaiat" acustic doar de sistemul audio. Am condus si S, Panamera, seria 7 si A8 din aceeasi generatie, la capitolul ANTIFONARE, Phaetonul este superior, doar S-ul ofera antifonare si confort similar! Celelalte sunt sub! Cred ca exista si alte detalii care contribuie la acest aspect inafara de geamurile duble. Materialele folosite pentru a crea aceasta masina sunt de top, ba chiar comparandu-le cu cele de pe PORSCHEle CAYENNE TURBO pe care l-am avut (din aceeasi generatie 2011) as putea spune ca sunt la acelasi nivel, daca nu, chiar o treapta peste. (am atasat o poza si cu interiorul Porsche-ului) Butoanele si plasticele Phaetonului sunt superioare Cayenneului, fiind mai moi, in schimb cel din urma avea si bordul imbracat in piele. (Phaeton are aceasta optiune disponibila doar pe modelul "Exclusive") Confortul este net superior in Phaeton, da stiu, sunt masini diferite, desi suspensia Cayenne-ului era similara. Scaunele SUV-ului erau profilate diferit, oferind sustinere laterala mai buna (e de inteles avand in vedere puterea oferita de motorul V8 si ADN-ul Porsche) aveau si ventilatie, desi nu pot spune ca am folosit aceasta optiune in exces. Cuvantul care imi trece prin minte cand ma aflu in interiorul Phaetonului este PREMIUM chiar daca are sigla VW pe volan, din punctul meu de vedere poate sa stea linistit langa orice brand PREMIUM consacrat, nivelul de detaliu la care s-a lucrat pentru producerea lui ma fascineaza iar o masina noua nu va mai putea oferi acest feeling de calitate al productiei similar cu al unui "ceas elvetian" sau daca il va oferi va fi doar la un pret EXORBITANT. M-am plimbat cu mai multe masini premium facute dupa 2020, cateva depasind 100 mii euro pret de achizitie si pot spune ca nu ofera nimic superior, nimic sa te faca sa pricepi de ce platesti banii astia. Majoritatea au renuntat la butoane, tabletele fiind prezente pe toate. De ce sa complici comenzile? De ce sa intri in meniuri si submeniuri ca sa pornesti aerul conditionat? Lasa frate rotita aia sa invarti de ea si sa schimbi setarea instant! Ma rog, poate tine de gust, poate eu am imbatranit, nu stiu! Am coborat in garaj sa ma mai joc un pic cu "ursu", sa ii verific fluidele, am constatat ca nivelul antigelului era apropiat de minim, (n-are nici un martor aprins sau vreo atentionare in bord dar imi place sa stiu ca este "perfect") asa ca am completat vreo 300 gr sa fie nivelul la MAX. M-am jucat si cu suspensia, am verificat nivelul sa functioneze optim, NORMAL/HIGH, desi nu ma bag pe drumuri acoperite cu apa/zapada in exces sau accidentate pentru a folosi acest "feature", dar e bine sa stii ca e capabila in caz de nevoie. Am verificat frecvent duritatea suspensiei in modurile SPORT-NORMAL-COMFORT-COMFORT+ se simt diferente sesizabile, in sport masina sta lipita pe sosea, mai ales in curbe, desi n-a fost conceputa sa mergi agresiv, e capabila sa fie "fashneatza" cand e nevoie. Cuplul motorului ofera reprize mai mult decat decente, mai ales daca setezi si cutia in modul SPORT, reuseste sa mentinta acul turometrului exact in zona de cuplu, astfel incat sa iti ofere acceleratii potente atunci cand ai nevoie, fara lagul turbinei. V6-le ofera o dinamica excelenta, cuplu peste medie si un consum mai mult decat decent. Nu stiu cand si daca am mai facut 1200 km cu vreo masina cu un singur plin de combustibil. Am avut acest motor disponibil si pe Cayenne-ul diesel si a fost foarte fiabil (a trecut cu brio de 300 000 km, ce-i drept, ingrijit si servisat la timp) dar n-am reusit sa trec de 800-900 km cu un plin niciodata. Mie imi place setarea suspensiei pe modul COMFORT standard. In COMFORT+ mi se pare ca e prea "BARCA" si dispare aproape de tot feedbackul cu soseaua. E adevarat ca inca nu a parcurs 100 000 km, dar totusi, dupa 13 ani, e de apreciat ca masina asta merge perfect, functioneaza fiecare butonas si dotare si arata cam asa:
    1 point
  9. Un mare multumesc pentru rabdare si indrumare. Marius a facut un tutorial de retrofit pe care il gasiti pe youtube.
    1 point
  10. @Adria_n ala e cazul extrem: te trezesti, sari in masina, mergi 10-15 min (viteza medie 10-15km/h) ajungi la destinatie cu 65C temperatura la ulei. O lasi 9-10 ore si faci drumul inapoi. Masina nu iese din oras, rar vede 50km/h pe Basarab sau Podul Grand... in weekend. LE ca eram pe tembelefon. 300h (sau un an, care vine primu) e un interval decent intre schimburile de ulei, asta insemnand: 30.000km daca bagi doar autostrada (100km/h viteza medie) 15.000km daca bagi mixt (50km/h viteza medie) 7500km daca bagi doar oras (25km/h viteza medie) Bucurestiul este un caz extrem, unde stai cu orele in trafic si abia atingi 15-20km/h viteza medie. Daca mai iei in calcul si racirea deficitara - aka faci 7-10km in 1h din care 45min le stai pe loc - vara la 50-60C la nivelul asfaltului, faptul ca motorul nu se opreste datorita AC... la vreo 220-230 de zile lucratoare/an cu 15-20km/zi in 2-3h - fa si tu un calcul.
    1 point
  11. Nu iese calculul. La mers preponderent urban nu prea vad cum sari de 30-35 km/h viteza medie. Si eu sunt de acord cu schimbul uleiului la numar de ore, dar la 200 h de oras, unde media nu sare prea mult de 20 km/h => schimbul la 4-5000 km. Parca o dam in extrema cealalta cu masinile astea.
    1 point
  12. @Cristi_V la o medie de 60km/h (eu asa am media long term), ies cam 500 ore la 30k km. Vreau sa schimb la jumatatea intervalului, adica la 15k km extra/urban, deci 250 ore. Daca mergi preponderent urban mai scazi de aici. Cam la 200 ore sau 10k km schimbi uleiul pentru mers preponderent urban, sau 250-300 ore sau 15k km pentru mers preponderent extra-urban. @Gabriel*77 de asta am dat o ceramica pe masina (avantaj ca am un vecin care se ocupa cu asta si mi-a facut-o la 800 lei) si stau relativ relax 2-3 ani. Cu parbrizul m-am linistit - acum nu mai am cu incalzire, dar la masina anterioara (Golf 7.5) costa 6500 lei un parbriz original cu incalzire (iar la Pilkington au zis ca nu au asa ceva decat pe original, tot la aceeasi bani). Asa ca acolo eram mai tresat cu zgarieturile.
    1 point
  13. Puddle lights sunt legate in ccm, exact pe firele de la plafoniera. Fara cipurile aditionale ( care comanda motorasele de rabatare), codarea ccm, fire si buton nu poti activa functia. Cel putin astia sunt pasii pentru a avea un retrofit corect. Vreau sa pot activa rabatarea din buton.
    1 point
  14. @Cristi_V daca ai de gand sa pastrezi masina mai mult de 4 ani (sau cat e garantia) schimba la 300h de functionare. Daca bagi oras... mai taie o suta.
    1 point
  15. Eu nu am spus niciodată că schimburile de ulei sau revizia făcute la reprezentanță dau unui eventual cumpărător garanția faptului că mașina este și ok, dar cumulate, reprezentanță plus exploatare corespunzătoare, dau plus valoare mașinii respective. Asta o pot spune. Sunt convins că foarte puțini sunt cei care înainte să meargă să dea comanda pentru o mașină nouă se și interesează de costurile reviziilor și a eventualelor componente supuse uzurii. plăcuțe frână, bujii, ștergătoare, etc. Nici eu nu am făcut-o, dar nici nu înțeleg, după cum am spus-o și o repet, acest " Aoleu, ce scumpă e întreținerea!!! " Păi atunci când ai avut în plan să cumperi o mașină nouă, nu știai că trebuie să o și întreții? Că la achiziție toți vrem brizbrizuri și cât mai dotate, le ducem în 50.000 preț de achiziție, ne întrecem în a le pune pe ele toate prostiile inutile, dar ne uităm că e revizia de schimb de ulei 2000 lei și ni se pare mult. Nu fac reclamă si nici nu țin în brațe reprezentanțele și da, sunt de acord și înțeleg partea cu a schimba o piesă în altă parte dacă este mai ieftin în așa fel încât să nu pierd garanția, că nu e nimeni absurd, dar să ne văităm așa... că ne jecmănesc reprezentanțele la schimbul de ulei... Mai cârcotași ca noi în materie de mașini n-am văzut. Vrem full cu piele, boss, dar e scumpe reviziilii... Am văzut pe litoral anul trecut, în plin sezon, o grămadă de bolizi de lux cu anvelope de iarnă... Oare ei unde or face schimbul... ?
    1 point
  16. Mă scuzați că intervin în discuție și cu siguranță voi supăra câțiva colegi de forum, dar recunosc că nu înțeleg acest concept de revizie și schimb de fluide, "pe genunchi", pe considerentul că "e prea scump". Adică eu dau 30.000 €(cazul meu) pe o mașină nouă și mă încurc în 2000 lei, din DOI IN DOI ANI? Sincer să fiu, NU vă înțeleg. De ce le mai luați noi și nu sh din Germania? Așa poți pune ce ulei vreun și îl poți schimba oriunde. Eu unul intenționez să îi fac schimburile (ulei + toate filtrele) ANUAL (Așa am făcut la toate mașinile deținute indiferent de ce mi-a recomandat producătorul) și intenționez să le fac la reprezentanțele Skoda. De ce? Pentru că țin la mașina mea și mă gândesc și la revânzare. Dacă are toate reviziile și problemele rezolvate la reprezentanță, voi fi mereu mult mai credibil ca vânzător (persoană fizică) decât oricare altul și pot dovedi oricând că mașina este ok. Pentru cineva care caută și apreciază un sh întreținut, desigur. Că toată lumea vrea un sh întreținut și cu km puțini... Adică eu în doi ani nu sunt în stare să strâng 2000 lei pentru o revizie? Dă-o-n colo de treabă... Precizez că sunt salariat, cu un venit mediu, deci nu pot fi acuzat că mă dau banii afară din casă și-mi permit să schimb uleiul mereu, dar eu cred că 2000 lei la doi ani după achiziția mașinii pentru un schimb de ulei nu reprezintă o cheltuială așa mare încât să mă sufoce. Am timp să-i strâng până atunci. Evident că fiecare își gestionează banii și veniturile cum consideră de cuviință, însă totuși să nu exagerăm. Eu unul am avut mașina lovită și am făcut-o pe casco, la Skoda. 13.800 lei daună. Evident că îmi va crește polița, dar asta ce însemna? Să o fac cu piese sh și pe banii mei că îmi va crește prima de asigurare și nu îmi permit? NU, că de aia i-am făcut casco. Să nu stau eu cu grija reparațiilor sau a costurilor acestora. Dacă nu îmi permit întreținerea mașinii, care trebuie luată în calcul de la achiziție (RCA, CASCO, revizii, impozit și combustibil) atunci NU o mai cumpăr. Sau nu nouă. Repet! Cu riscul de a supăra unii colegi de forum, dar și moderatorii, sincer să fiu pe unii nu vă înțeleg...
    1 point
  17. TPMS retrofit cu modul 5Q0907273F si senzori 5Q0907275F: Salut tuturor, am facut acest retrofit si las aici acest post pentru ai ajuta pe alti entuziansti in retrofit in viitor. Partea faina la aceasta combinatie de TPMS este ca modulul 5Q0907273F isi recunoaste automat pozitia senzorilor/rotilor (5Q0907275F) de pe masina fara sa mai trebuiasca sa-i codezi care senzor este la care roata, putand astfel sa schimbi pozitia rotilor dupa uzura sau iarna/vara. Ma jos detalii refritoare la procurarea chitului. 1) Modulul TPMS l-am cumparat second de pe un site de dezmembrari din Lituania (rrr.lt), m-a ajuns 93 Euro cu tot cu transport. 2) Cablul TPMS l-am luat de pe Aliexpres, vedeti poze. Aici atentie, la cablul meu nu s-au potrivit pinii in conectorul extended CAN de la masina (ca sa fac CAN loop cu connectori), asa ca a trebuit sa-i tai si sa cositoresc firele pe firele de extended CAN de la masina. POate de la alt vanzator se potriveste. 3) Senzorii achizitionati de pe Aliexpres, vedeti poze (par OEM in ciuda pretului mic, oricum functioneaza foarte bine, in 200-300 metri sunt recunoscuti/cititi toti). 4) Bracketul, suportul pt ECU TPMS l-am luat de la autokarma, pret foarte bun, 43Lei, nou. 5) Codarea celorlalte sisteme in masina am facut-o cu VCDS. Am atasat o poza cu setarile facute. Pentru codare gasiti multe info online cum au facut si altii retrofit TPMS. 6) Setarile de presiune pe care le doriti, le puteti customiza folosind un generator de dataset xml, pe care il gasiti mai jos (link pe github, free). Va puteti defini mai multe seturi de roti. La mine, desi modulul provine de pe alt Tiguan 2020, am avut eroare de dataset/basic settings si eroare pe display de TPMS, care a disparut doar dupa ce am incarcat acest xml. Aveti nevoie de un alt tool, ODIS-E (care merge cu alta interfata decat cea VCDS - eu am un VAS 6154), ca sa scrieti acest dataset in modulul TPMS pe masina (cand modulul este montat in masina): http://htmlpreview.github.io/?https://raw.githubusercontent.com/joltcoke/rdks-tool/master/generator.html Din pacate nu am facut poze in timpul montajului pentru ca a fost mult de munca si am fost singur (am montat 2 sisteme, Camera RVC si modulul TPMS, mi-a luat 2 zile (un weekend intreg) sa trag firele si sa montez amandoua sistemele in masina). Va las insa cateva cuvinte legat de montaj TPMS: Pozitia de montaj este foarte importanta ca modulul sa recunoasca corect senzorii si pozitia lor, deci cumparati acel bracket de plastic OEM, mai ales ca e rezonabil de ieftin, 43lei. Am avut access sa montez bracketul la locul lui (in spate la bara spate) pe sub masina fara sa fie nevoie sa demontez nimic. Cablul l-am infasurat tot in banda Tesa textila pe intreaga lungime pt protectie. Cablul, am venit cu el pe langa bara spate si am intrat cu el in masina in partea stanga spate (sunt 2 dopuri de plastic sub masina - am intrat cu cablul pe la dopul cel spre mijlocul masinii - am pus o poza mai jos). Aici a fost cel mai dificil la tras cabluri, sa ajung in interior cu cablul: am folosit o sarma de cupru de curent de 2.5mm si am "pescuit-o" intr-un final din portbajaj, peretele stanga, prin gaura de la un capac de plastic, patrat, pana jos sub masina unde era dopul de plastic (aici e nevoie de 2 oameni, m-a ajutat sotia - unul impinge cablul sus in portbagaj prin gaura patrata si altul (eu) se uita cu lanterna in gaura sub masina sa-l vada cand apare si sa-l pescuiasca). Apoi tot folosind sarma si principiul "pescuitului" am ajuns din portbagaj pe sub plasticele stanga spate pana la scaunul stanga spate (sub trimul lateral de plastic), apoi pe sub plasticele de pe podea stanga pana in fata la sofer unde se afla conectorul de CAN bus extended (sub plasticul unde este manerul de deschidere capota - acesta este singurul plastic demontat, dat jos, restul doar le-am "cascat"/fortat un pic sa vad cablul si sa pot sa-l agat si sa trag de el). Masa (GND) am conectat-o la un surub sub masina in spate stanga unde am gasit o tabla cu gaura care tine spoilerul partea stanga si am bagat acolo un surub cu piulita (vedeti poza). Firul de +12V alimentare, l-am adus pana in cutia de sigurante unde am folosit un adaptor dublu circuit pt siguranta auto ca sa creez inca un circuit pt TPMS (am alimentat ambele TPMS si camera RVC de pe o singura siguranta unde am pus o siguranta de 2A - am facut masuratori de curent si curentul este mic, in jur la 300mA pt ambele module). Mai jos pozele, care fac cat 1000 de cuvinte : Pozele o sa le incarc in mai multe postari succesive datorita limitei de upload de 4MB. Daca aveti intrebari va raspund cu placere. Drumuri in siguranta!
    1 point
  18. Fa update la Rns. Ai o versiune mai veche de FW. Dupa update/restart, va merge.
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!