Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 13.04.2024 în toate secţiunile
-
1 point
-
Nasol, că nu ai scăpat de problemă. Și nici de păsărica care va ciripi o perioadă.1 point
-
In fiecare weekend, atat mie, cat si sotiei, ne place sa ne relaxam si sa ne bucuram de viata. Eu as sta permanent cu castile pe cap jucandu-ma pe calculator/consola, as pregati o mancare buna, as bea un pahar de vin, as viziona un film seara si as putea sa spun ca am avut o zi perfecta. Insa nu ma pot gandi doar la mine, asa ca "trebuie" sa o multumesc si pe ea. 😌 Ea e mai "activa", ii place sa se plimbe in natura, sa viziteze locuri noi, sa faca shopping (carei femei nu ii place?), chestii "obisnuite" de femei!😒 Problema este ca si eu trebuie sa fiu "implicat" in aceasta activitate, asa ca weekendul trecut am "iesit din casa" si am reusit sa impac utilul cu placutul, o zi de shopping + o zi de plimbare, nu de alta, dar trebuia sa mai "improspatez" garderoba.😶 Cand vine vorba de shopping, eu sunt pe modul, -"Ce am nevoie?" - "chilotz", ciorapi, 3 triocuri, curea, blugi, "tenesi", o geaca si am plecat rezolvand totul intr-o ora. Nevastamea are nevoie de o zi intreaga cand vine vorba de "tzoale" asa ca am rezervat ziua de sambata pentru shopping. 😴 Desi avem al 3-lea cel mai mare MALL din UK la 5 minute distanta de mers cu masina, o sa atasez niste poze si de acolo cu alta ocazie, este o cladire impresionanta construita de cel care detine si Harrods din Londra, ceva "baiat GREU din Qatar", totusi am hotarat sa mergem la cel mai mare outlet din UK. Un fel de "Parndorf" englezesc cu peste 30 000 metri patrati de magazine, in jur de 150 de magazine/branduri, parcare exterioara imensa, dupa parerea mea, asa, de vreo 2 ori cat cea de la MALL Baneasa, incluzand si parcarea supraetajata si subterana, culmea n-am gasit niciun loc liber disponibil cand am ajuns, se statea la coada de pe breteaua autostrazii. Lume multa, cumetre! 🤬 N-aveam de gand sa stau "cu orele" la cozi de masini, ma si gandeam ca daca nu reusesc sa parchez repede, plec! Nevastamea era deja dezamagita, dar nu tinea de mine faptul ca TOATA LUMEA a iesit la shopping sambata, asa ca am "dat-o frumos" pe langa kilometri de masini care stateau la coada sa intre FIX in parcarea outletului, felicitandu-ma! As fi stat degeaba la coada! O echipa de baieti de la paza a blocat toate intrarile in parcarea outletului cu jaloane, toate locurile fiind OCUPATE, tot traficul era deviat, deci toti cei care stateau la coada, CU ORELE (dupa parerea mea) erau redirectionati. M-am uitat pe Google Maps si am vazut ca fix langa outlet este un Debenhams cu o parcare foarte mare, asa ca mi-am incercat norocul acolo! La prima vedere era FULL! 🤬 S-au gandit si "alti Bucuresteni" sa "fenteze" coloana! 😆 Ce sa vezi, fix cand am intrat in parcare, un domn care venea dinspre outlet impreuna cu sotia ma vede ca ma uit dezorientat si dezamagit dupa un loc de parcare (totul era full), imi bate usor in geam si imi face semn sa vin dupa el, tocmai pleca! Omu', cu un Audi RS6 Avant violet ultimul model, era parcat si pe primul rand, ce sa mai zic, "strainii sunt RECI!" I-am multumit frumos, el m-a salutat inapoi respectuos si satisfacut ca m-a putut ajuta, asa ca l-am "infipt" pe BALOO in locul lui, fix in "buza" outletului. Vorba cantecului, "am norocul scris in frunte"! 😄 Inca o "lectie" pe care am primito de la straini. 🤐 Cand ai fost invitat de cineva ultima data sa il urmezi ca sa iti ofere locul de parcare in Bucuresti? Eu, in 15 ani, niciodata! 🤔 Mai departe, a urmat o zi "plictisitoare" (pentru mine) cu kilometri parcursi la pas, din magazin in magazin, pentru nevastamea a fost THE BEST DAY EVER la shopping! Eu m-am bucurat de o pizza, o bere si un "clatit de ochi" la alte parti feminine! 😄 Sunt un 🐷, stiu! Lume ca la meci, toate natiile, toate categoriile sociale (in general peste medie), tineri, batrani, familii cu copii, catei, "purcei". In parcare "masini de masini", cred ca am vazut vreo 7 Urus, 2 Purosangue, Aston DBX, Cayenne Coupe, Levante si Stelvio sunt deja la fel de banale ca Touaregul si asta in 10 minute cat am mers de la masina pana la primul magazin. 😳 Nu ca as fi mirat, trec supercaruri cu sutele pe autostrada, dar parca e prea de tot! Ce muncesc astia frate? 🤨 Am intrat intr-un magazin de ceasuri (fiind pasionat si eu), un asiatic tocmai facea o achizite cu cardul, mi-a atras atentia ceasul Breitiling de pe mana lui, unul asemanator era expus si in vitrina, in jur de 18 000 GBP. Ce sa zic?! 😄 Tot felu' de "oameni"! Am incheiat ziua obosit, dar macar am gasit tot ce mi-am propus, preturi FOARTE BUNE, pentru toate buzunarele, cu reduceri de pana la 40-60% la foarte multe produse, o gama infinita de articole de orice fel, nu exista sa nu gasesti ceva sa iti placa si sa nu fie disponibil numarul tau sau marimea ta, iar daca nu exista pe stoc produsul dorit, ti se poate aduce prin comanda in magazin sau livrat acasa. Am apreciat foarte tare acest aspect! Nu se pune problema sa pleci nemultumit! Stiu sa VANDA! Am observat chestia asta si in outleturi din Austria, Franta si Italia. Ziua 2 a fost dedicata iesirii la "aer curat" si plimbarii in natura, ne place (ei ii place😄) sa vizitam cate o casa "de boieri" diferita de fiecare data, galerii de arta, domenii si gradini private deschise publicului larg, toate avand o poveste foarte interesanta in spate. Nevastamea e pasionata de familia regala, citeste foarte mult, vizioneaza filme si seriale care fac trimitere la acest subiect si stie tot ce misca in materie de printi, printese, contese, regi, regine, duci, ducese, lorzi, marchizi🙄 si imi propune de fiecare data cand avem timp sa vizitam cate o proprietate "de genu'". 😴 National Trust are cateva sute de proprietati private in administratie, intretinute din biletele de intrare + donatii si voluntariat. Primavara este cel mai frumos anotimp pentru vizitat aceste locatii. Natura explodeaza si esti inconjurat de toate pasarile si culorile pamantului! Chiar este o experienta, orice iesire! ❤️ Asa ca din nou mi-am "ignorat" camioanele🚛 din "SNOWRUNNER" si demonii👿 din "DIABLO 4" si am iesit impreuna sa ne plimbam! Ma "sacrific" cu mult drag daca trebuie sa conduc Phaetonul pe niste distante considerabile pentru a ajunge la aceste obiective. In cele 2 zile de weekend Baloo🐻 a inghitit vreo 600 de km de parca n-ar fi existat, masina asta chiar te duce oriunde in perfect confort, liniste deplina si siguranta la cel mai inalt nivel. Ma simt rasfatat de fiecare data cand ating orice comanda, totul este la superlativ. Mai mult decat atat, am resetat kilometrajul in momentul in care am alimentat, inainte sa plec cu el la "drumetie", autostrada fiind locul preferat, am atasat 2 poze in care RANGE-ul arata in jur de 1200 km cu un plin, se pot vedea kilometri parcursi de la alimentare in MFD (partea dreapta), asta daca setezi pilotul automat la 130-140 km/h. Daca il setezi la 100 km/h Phaetonul de 2.5 tone arata consumuri de sub 5 litri la 100 km si RANGE si mai mare. O fi stricata? 😄 Mi se pare incredibil! 😍 Dar fie vorba intre noi, nu poti merge cu 100 km/h, ai impresia ca "stai pe loc" la viteza asta! 😴 Masina se apropie de 100 000 km si as vrea sa ii fac revizia de ulei, desi computerul spune ca as putea sa mai fac 12 000 km linistit la acest stil de condus. Filtrele de clima le-am verificat si sunt ca noi dupa 9 luni de condus. 🤔 Weekendul asta sper sa pot sa ma joc in liniste, insa sotia imi spune ca duminica ar fi soare! Help! 😌1 point
-
1 point
-
Gentleman's GT Aproape 29k, după un an și ceva. Nu este un review, sunt câteva idei adunate. TL/DR: Pentru cine nu are răbdare sa citească: devine addictive, poți face pasiune pentru fiarele astea. Intro: A8 este o limuzină discretă și de departe pare un Audi A4 mai mare. Personal îmi convine că nu sunt genul care să vrea sa iasă in evidență. În susținerea acestui semi-anonimat, motorizarea de 4.0 cu 8 cilindri nu se remarcă cu nimic în plus față de un A8 obișnuit, nu are o siglă V8 pe laterale sau pe grilă, în spate apare un 60 TFSI din care mulți înțeleg greșit că ar fi un 6.0 litri, fără să observe că lipsește punctul dintre cifre. Un mic bolborosit la pornirea motorului, sunetul turbinelor care în turații au sunetul de supercharger (whine) sunt lucrurile fine pe care le percepi permanent si îți aduc aminte ca exista ceva special fără sa fie ceva deranjant sau "in your face", este mai mult către sleeper. De ce 4.0? De ce nu diesel? De ce v8? Motorizarea asta nu e cea mai convenabilă la consum, nu e cea mai ieftină la mentenanță, doar la impozit oferă ceva reduceri din cauza acelui mild-hybrid... cât o mai ține și asta. Pur și simplu pentru că unele lucruri nu au rațiune iar motivul este extrem de simplu: ajungi câteodată când ai de ales, îți îndeplinești un vis sau îl amâni? Momentul în care îți evaluezi sansele și iți cântărești decizia nu este niciodată suficient de lung asa că înțelegi rapid că e cazul sa îi dai bătaie... 😍 Dupa acest intro iată-ne aici, cu exemplarul negru din poveste. Feeling și conducere: - Ca să nu o lungim: îți vine să mergi și să nu te mai oprești, orice distanță este comodă și ușor de atins. Mersul devine un fel de terapie, iti reduce nivelul de stres si de agitatie, este un îndemn la relaxare si calm. Este extrem de relaxată (și relaxantă) la mers extern, un gentleman's GT, se așează bine la drum fără să ai nevoie de modul Dynamic. Lucrul ăsta nu aduce nimic spectaculos, ca doar asta e gândită sa facă. În treapta a 8-a la 3000rpm are aprox. 195km/h (evident că pe hârtie, în baza calculelor cu rapoartele cutiei de viteze). - Perceput din afară amestecul de culori si suprafețe ale interiorului prezintă la prima vedere un stil minimalist si ordonat. Personal îmi place ordinea iar stilul curat al interiorului se pliază pe așteptările utilizatorului de față. Odată ce te așezi și închizi ușa realizezi ca de fapt este un luxo-barge unde minimalismul nu exclude confortul... simți scaunul, volanul, materialele, iți delectezi degetele, observi ținuta de drum, liniștea din timpul mersului... abia apoi intelegi cum confortul te înconjoară cu brațe primitoare si incepi sa o apreciezi mai abitir. Mașina nu ți se descoperă deodată ci se prezintă în timp, o pasiune care crește, o bucurie a ta pe care o împarți doar cu pasagerii din mașină. - motorizarea: are ceva al ei, e un mormăit acolo care nu e vocal și nici mut. Întreg ansamblul e atât de antifonat ca uneori iți dă senzația că abia se mișcă, nu auzi gălăgie de la rulare, vântul tace și el, motorul e aproape tăcut... doar pasagerii mai temperează bucuria unei accelerări și totuși... găsești momente când îți apare un zâmbet idiot pe față. In plus, puterea este disponibilă pe o plajă bogată de turații fără sa fii nevoit să schimbi treapta, pur și simplu urcă elastic, neobosită. In pasaje subterane prefer sa deschid ușor geamul sau trapa sa aud sunetul turbinelor. - Aproape ca nu este necesar sa o scoți din confort, e suficienta putere oricand fără sa vrei sa urci tot turometrul si trebuie sa nu te lasi dus de val, altfel poti rămâne fără permis. In principiu sunt suficiente primele 5 trepte pentru orice manevră de depășire pe drum național sau autostradă. La viraje strânse pe ud e de ajuns sa te lași puțin pe gaz ca imediat iese spatele in afară, chiar in modul confort. Pe confort are un pic de bodyroll la viraje, se simte masa extra - frânele sunt maaari, transmit siguranță si conferă o încredere permanentă. Etrierii față sunt din aluminiu monobloc și împreună cu discurile de 400mm umplu bine jantele de 20 de inch - Plecările de pe loc sunt mult mai directe la torsen decât la haldex, se simte clar ca spatele e cuplat permanent, are o determinare și incisivitate aparte. - farurile digital Matrix led, cu milioanele de micro-oglinzi iluminate la cerere de către leduri sunt impecabile la mersul noaptea, iar indicațiile de bandă proiectate în fața mașinii în mers, animațiile la faza lungă ON/OFF (ca o cortină care se trage de la centru spre margini când intră faza lungă sau se inchide invers), animații pe jos la parcare/descuiere adaugă la factorul wow. - geamurile duble antiacustice fac sa fie extrem de liniște în mașină la orice viteză de mers. Cauciucurile de vară au în interior o spumă pentru atenuarea zgomotului, toata zona exterioară de dedesubt este mochetată cu material de izolare iar preșurile din interior sunt groase dublate cu burete Diverse: - intențiile regenerative și de coasting sunt mai greu de ghicit: frâna este cu recuperare completată de mersul pur electric, uneori nu știi ce va face exact... la condus fin de oraș e greu sa dozezi efectul, nu îți iese finețea întotdeauna iar coasting-ul te poate păcăli: ridici piciorul de pe gaz și intra regenerarea corect care e un fel de frână de motor, altădată ridici piciorul și comută in mod electric astfel ca depășești locul pe care l-ai estimat pentru frâna regenerativă care nu a mai intrat, alteori face coasting cu motorul la ralanti (când e rece). Hibridizarea e bună pentru emisiile la nivel de flotă/grup dar in utilizare nu iese mereu ce îți propui. Partea bună e că motorul nu face niciodată coasting când ai mașină care rulează in față sau dacă mașina din față e departe și frânează motorul repornește singur in mers. - la manevre pare mult mai mică în lungime decât este de fapt, în special în oraș, manevrabilitatea este îmbunătățită si întoarce vizibil într-o rază mai mică; unele probleme apar la unghiurile de atac ale rampelor din parcări, botul lung înseamnă ca la accesul de la Universitate am ridicat-o din perne sa nu atingă cu bara, iar la virajele pe rampele melc încape mai greu dar nu de la raza de bracare ci din cauza lungimii totale. - tetierele locurilor din spate au un confort fantastic, partea pe care rezemi capul este o piele moale, fină, extraordinară, de nu te mai saturi sa iti treci degetele peste ea. - Când este selectat modul „dynamic” de conducere, lămpile OLED din spate se schimbă cu o semnătură disponibilă numai în acest mod. - rear-wheel steering necesită obișnuință la parcările la bordură, faptul ca întoarce și spatele înseamnă că unghiul de intrare trebuie sa fie intenționat mai agresiv decât te-ai obișnuit la alte mașini. Critici: - nu afiseaza treapta de viteză in modul Drive (se poate coda cu Obd11) - nu poți încuia masina până nu termină softclose de tras ușa - spațiul de depozitare la șofer este mic, idiot și greu de accesat din mers. Încape o sticla de 1 litru pe orizontala dar cu greu o scoți din locul ei in timpul mersului - usb play se amestecă uneori cu android auto asa ca am renunțat la stick - muzica de pe androidauto se oprește când iese șoferul din mașină, chestie modernă la multe mașini, dar preferam sa fie oldschool - când sunt 5 persoane in mașină dispare cotiera cu tot cu tableta centrală din spate (care la face-lift nu mai e detașabilă). Poți accesa toate funcțiile scaunelor spate din "rear-mode" disponibil pe ecranul din față cu excepția funcției de masaj pe scaunele spate care e doar pe tableta din cotieră. Initial ma gândisem sa iau o tableta și sa o conectez prin wifi cumva, dar la utilizare pe termen lung cu 5 persoane (concedii) tot ai nevoie de suport sa o încarci, așa că momentan am abandonat ideea - Stropitoarele minune integrate în brațele ștergătoarele au înghețat dupa stationare la -6 și respectiv la -4 grade; după câteva minute de mers s-au dezghețat dar totuși, este o tehnologie inutila (Brațele ștergătoarelor sunt echipate cu cate un set de duze in partea de sus și de jos a lamelei. Pentru asta avem o pompă care alternează cele doua seturi de duze in baza semnalelor primite de la modulul de comanda. Modulul dictează care din setul de duze este folosit în baza poziției de urcare/coborare a bratului, viteză, temperatura și alți factori. La masinile echipate cu acest tip de stergatoare încălzirea duzelor este facuta de modulul de comandă, nu de către ECU ca la bratele standard. Setul de lamele de schimb este "pentru duze integrate" deci diferit de standard, costul lui este cât o revizie la un 1.9 tdi.) Altele: - am vrut sa fac întreținerea jantelor pe timp de noapte în stilul propriu ca atunci am mai mult timp... lanternă, Sonax, furtun cu apă, bureți, dar surpriza... nu am avut de ce sa lipesc lanterna magnetica, toate panourile laterale sunt din aluminiu, singurele elemente de tablă sunt montații A de la parbriz și parțial din montanții C din spate (probabil din condiții de siguranță) - continuănd ideea de mai sus, capota e tot din aluminiu, care se deformează atunci când e motorul cald și capătă un bombeu fin pe capotă care se vede din anumite unghiuri; când e rece curbura nu este vizibila. Funny: - Maneta schimbătorului nu e încălzită! știu ca sună aiurea dar când e rece afara si scaunul, volanul, cotiera centrală și cotiera de pe ușă sunt încălzite, parcă nu are sens ca maneta sa fie rece... cum toate astea sunt mofturi, încadrăm subiectul la funny! Mentenanță extra și garanții: 23k, înlocuit baterie 12V 24k, înlocuit blocator coloană volan, exista un buletin tehnic pe acest subiect si un kit de reparație (8W0927289 Repair kit for lock magnet). Blocatorul de volan dădea erori în toate sistemele: servodirectie minimală, suspensii tari, rear wheel steering dezactivat, lămpi aprinse în bord. In final celelalte sisteme se reactivau singure pe rând dar rămânea activă eroarea pe coloana direcție DTC C110DF0 (Active steering safety lock locking failed) 28k, înlocuit doua bucșe brațe față (Hydromount Suspension Control Arm Bushing, Rear, Lower, 4M0407183B) si făcut geometria 28,5k completat lichid racire G12evo 300ml până la maxim; completat ulei motor OE 0w30 cu 800ml cât sa ajungă înapoi în mijlocul intervalului. Ceva concluzii: Am încercat sa scriu de bune și rele deopotrivă, intenționat am insistat sa nu o prezint ca wow deși are parte de topul tehnologiei din brandul Audi. Cel mai mult contează bucuria mersului, faptul ca îmi vine oricând să merg în plus la orice drum numai să nu o parchez ar trebui sa spună restul. Pozele, in ordine: undeva pe langa Cortina d’Ampezzo, 2xGrossglockner si ultima my favorite spot @ Kotor Bay.1 point
-
Eu am băgat mașina pe canal și mi am strecurat mână între motor și electroventilator până la cablu, am tras de el și am reușit să o deschid.1 point
-
Revin cu detalii... Neavand o cutie de pe un Passat,Caddy,Touran...etc 1.6 TDI ( 2010 - 2014 ) am pus o cutie cu 6 trepte de pe un Touran 1.9 TDI (2009) ...SE POTRIVESTE PERFECT doar ca a trebuit schimbate flansele de la planetare si electromotorul...asta nu e asa mare problema...ca nu merge Start Stop-ul...nici asta nu e asa mare problema.... problema e ca in treapta a 6-a la 130km/h am cca 3000 turatii...consum parca a crescut putin ( am facut deja cca 5000 km ) Daca merg cu ea pana in 110 km/h scade bine consumul fata de cealalta cutie ... cutia originala era in 5 trepte DAR aveam mult mai putine turatii...am sa fac rost de o cutie in 6 trepte de pe un motor 1.6 TDI.... (2010-2014) Revin cu impresii dupa ce gasesc o cutie la un pret ...corect! Poate ajuta pe careva aceasta conversie...1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00