Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 28.03.2024 în toate secţiunile
-
@Al Bundy Motoarele mai puternice functioneaza la temperaturi mai mari, care "uzeaza" uleiul mai tare, probabil de aia e recomandat 0W30 la 2.0TSI de 272/280cp...2 points
-
Buna ziua tuturor. Dupa 5 ani petrecuti cu Octavia FL (2018), am decis sa mizam tot pe marca SKODA, si sa facem upgrade la un SUV care sa ne satisfaca nevoile de familie si aici ma refer la confort la drum lung, iesiri multe la munte la cazari cu acces mai dificil, spatiu mare pentru cel mic in spate, si binenteles un portbabaj pe masura pentru a cara toate cele necesare familiei pentru multele sejururi. Masina din semnatura a fost achizitionata in aprilie 2023 de noua din reprezentanta SKODA Piatra Neamt, este varianta de echipare style tractiune integrala, cutie automata DSG 7 (DQ381 cod cutie) motorizare Diesel , 150cp/360 Nm, cu mici optionale peste (scaune spate incalzite, volan incalzit, padele pt DSG etc. driving mode selection OFFROAD).Skodiaq-ul l-am achizitionat de la Piatra Neamt, a intrat si reducerea aferenta progamului Rabla 2023, si in plus a fost si o oferta la dealer si am prins si anvelope iarna din partea lor. Pana in prezent dupa apx. 15 000 km (la prezenta data) , va pot impartasi experientele mele cu skodiaq-ul :).Imi place confortul masinii, pozitia inalta a postului de conducere, garda sol cca. 195 mm cu, care ma simt foarte confortabil pe drumurile forestiere,iarba etc, si in jungla urbana gen parcari la borduri inalte.Eram invatat de la Octavia precendenta cu spatiul generos in spate dar la Kodiaq e si mai mare, insonorizare buna, virtual cockpit ul este un must de acum incolo.Cutia de viteze (DQ381) e lenesa la schimbat in modul normal (lucru stiut de aproape toti utilizatorii de DSG) dar odata trecuta in sport e ceea ce trebuie.Folosesc modul D cu precadere in oras, si daca am nevoie de raspuns mai rapid fac shift in Sport prin apasarea in jos a manetei schimbatorului.Ma incanta cuplul, se simte de la turatii mici, urcatul rampelor pe teren dificil (cai acces drum pamant, forestier, iarba etc ) este foarte simplu, nu simt nimic chinuit totul decurge firesc.Farurile Matrix Led is superbe , am vazut ca odata puse pe auto noaptea nu deranjez pe nimeni din fata , chiar am ramas putin uimit de cum se face un con de umbra pentru cel din fata special ca sa nu il orbeasca si totul e dinamic (la vechea Octavia nu aveam asa ceva ). Aspectele negative pana in prezent, un senzor stanga fata cam da rateuri in sensul ca in mers tot se triggereste ca si cum ar avea un obstacol dar nu e cazul (sper ca se rezolva odata cu recall-ul 91GF configurare unitate comanda senzori, tocmai am fost instiintat de un astfel de update la masina personala de catre cei din reprezentanta).Dinamica masinii la condus urban chiar si in modul sport e dupa parerea mea sub Octavia avuta in trecut (1.0 tsi 116 CP manuala), adica trebuie sa fiu mai temperat intr-o oarecare situatie in trafic unde necesita sa fii fasnet, ceea ce nu e cazul marelui urs :)).La fix 8200 km , dupa un martor presiune ulei , a trebuit sa completez cu fix 200 de ml de ulei deoarece nivelul era sub minim , cu toate ca la predare nivelul se incadra in normal.Din punct de vedere stilistic nu imi plac insertiile cromatice de la nivelul geamurilor dar se pot face un chrome delete (poate pe viitor).Alte probleme nu am gasit pana la prezenta data si cca 15 000 km. Tocmai am facut prima revizie deoarece masina vine dotata cu un timp variabil decis de catre masina cumva (mai aveam cca 2000 de km pana la schimb ulei , valoare calculata de calculatorul masinii).La prima inspectie, conform planului de service s-au inlocuit filtrele de ulei/aer habitaclu/polen si uleiul (cca 6l).Uzura placutelor fata este undeva la 20% si cele din spate 15%.Cam atat de spus pana in prezent.Daca va mai pot ajuta cu alte informatii va stau la dispozitie. Toate cele bune!1 point
-
Helou, Nu stiu cum sa incept dar here goes nothing : dupa lungi framantari sufletesti si nopti petrecute pe internetz incercand sa imi dau seama ce masina s-ar preta cel mai bine stilului meu de viata si planurilor viitoare am ajuns la concluzia ca un Subaru Outback Wilderness s-ar potrivii de minune dar cum intregul proces de achizitie , import si omologare individuala parea prea anevoios m-am multumit cu next best thing adica un Passat Alltrack 2.0 TSI GPF. Presupun ca trebuie sa descriu si un pic partea mecanica : Sub capota se afla un ea888 gen3 acompaniat de un is38 si un filtru cu particule o cutie automata cu 7 rapoarte ( sper dq500 dar cel mai probabil este un dq381 ) precum si un sistem de tractiune integrala de tip haldex gen5 . Tot acest pachet a fost asamblat in 2019 si pana in momentul cand a intrat in posesia mea a parcurs 66k pe drumurile din germanica . Dotari : Sincer nu stiu numele "pachetelor de optiuni" si nici nu as vrea sa folosesc expresia "full fara piele" asa ca o sa incerc sa enumar dotarile ce le-am descoperit pana acum : 2 pedale - una face masina sa mearga mai tare una sa mearga mai incet - great success Una bucata volan plin de butoane plus 2 pe spatele lui care ca prin magie face ca sa creasca sau sa scada zgomotul din habitaclu 3 ecrane, cu mentiunea ca unul e jucaus tare si ba apare ba dispare la apasarea unui buton Prajitor de chelie Scaun sofer fara happy end , ca altfel incearca sa faca ceva acolo la lombar Pachet soacra - e mai atenta decat tine sa pastrezi distanta regulamentara , daca mergi intre benzi , daca ai ceva in unghiul mort ( sincer sper sa si puna frana ) Pachet prietena - daca are loc face si o parcare laterala cat de cat decenta ACC - asta a fost cam una dintre cerinte Priza de 220v Planuri viitoare : 0. Protectii metalice motor/cutie si haldex 1. Haldex controller - Papa needs that 4x4 lock 2. Lift kit - Asta daca ajung sa o pun pe burta pe undeva 3. Baie de ulei din metal - fooo vw si responsabilitatea fata de mediu prin folosirea de mult plastic reciclat Multumesc.1 point
-
Stergatoarele originale "si-au dat duhu" (din punctul meu de vedere, probabil ca pentru altu' "mai mergeau"😋) insa mie imi place sa fie totul "tzipla" asa ca am inceput sa "sap" pe net pe site-uri de specialitate dupa niste stergatoare noi, dar, din pacate, nu am gasit decat pentru o parte, ori stanga ori dreapta, branduri diferite sau set complet dar pentru masini cu volan pe partea stanga (model pentru UK n-am gasit niciunde avand prinderea diferita) iar la reprezentanta nu am intrebat, desi urma. Stergatoarele originale BOSCH au prinderea metalica, turnata in lamela stergatorului, dar la toate magazinele de piese la care am fost, n-am gasit decat aftermarket cu prinderi suplimentare/adaptoare (de plastic) disponibile pentru Audi A7/A8, Cayenne, Touareg etc aceleasi dimensiuni ca si pentru Phaeton. Am decis sa cumpar un set "Bremen Vision" foarte recomandat in UK, compatibile si cu Phaeton, insa, spre surprinderea mea, pentru montarea lor trebuia sa desfac capacele de plastic de pe bratele lamelelor (adaptoarele nu incapeau decat daca demontam acele capace de pe brate) si sincer mi-a fost frica sa nu le rup, "urechile" de prindere par fragile si probabil ca necesita ceva surubelnita speciala, ascutita, asa ca mi-am incercat in continuare norocul si la alte magazine de specialitate. Pana la urma, dupa multe cautari in orasele diferite din aria mea de Nord Vest, cu acelasi rezultat nedorit am ajuns tot la "o relatie" care face parte din industrie si a reusit sa gaseasca pe stoc intrun depozit/magazin din CREW (oraselul unde se afla si fabrica Bentley, coincidenta sau nu 🙂) 2 stergatoare Bosch Aerotwin compatibile Phaeton/Bentley, mi-a dat contactul si am plecat dupa ele. (80 km distanta) Imaginati-va un magazin (showroom) de dimensiunea unui Kaufland + depozit inca pe atat doar cu piese auto! Un consilier de vanzari a gasit pana la urma ce cautam! Stergatoarele le-am achizitionat separat, nu se ofera ca si set intr-o singura cutie, deci tot stanga/dreapta. "De ce Doamneee, de ceeee?" (cu voce de Dorel din Las Fierbinti) 😭 Din pacate nu imi place ca suportii de pe bratele stergatorului raman “descoperiti” (la stergatoarele originale erau acoperiti (lamelele erau turnate in metal) imi e frica sa nu rugineasca in timp, nu stiu daca sunt din fier sau aluminiu) Pentru inlocuire, trebuie pus contactul, stergatoarele trebuie setate in pozitia service din meniul masinii, astfel vor "iesi" de sub capota si poti sa ai "acces" la ele. Recomand sa puneti ceva hartie moale/absorbanta sau o carpa intre bratul stergatorului si parbriz, astfel il veti proteja de zgarieturi/ciobituri, in nici un caz sa nu le lasati ridicate fara lamela, arcurile pot sa plieze bratele si veti sparge parbrizul! 😉 M-am chinuit vreo ora pana am reusit sa le montez, sa conectez adaptorii speciali, initial am uitat ca au dimensiuni diferite si le-am montat invers. (cel de la sofer este mai lung, cel de la pasager mai scurt si cand le-am readus in pozitia normala, cel de la pasager atingea in caroserie 🤪) "DOREL", ce sa faci! ) Bine ca nu am stricat motorasele, DA! Phaetonul are 2 motorarse, cate un motoras pentru fiecare stergator! Cand deselectezi pozitia service, stergatoarele pleaca pe rand inapoi la locul lor, sub capota! 🥴 Dupa ce le-am inversat, le-am testat cu lichidul de parbriz si am realizat ca raman zone pe care stergatoarele nu le acopera, nu calca optim pe parbriz!!!! Am innebunit!😱 M-am gandit ca n-or fi compatibile sau ca sunt defecte din fabrica (desi au fost comandate dupa numarul de inmatriculare, un sistem online care e la fel ca si seria de sasiu, apar exact toate specificatiile masinii) Iar la ce magazin aveau baietii acolo, ma miram sa imi dea ceva gresit, insa puteam sa le returnez fara probleme! Bineinteles ca "DOREL" a montat ADAPTOARELE invers!!!! A trebuit sa scot iar lamelele cu tot cu adaptoare si sa le rasucesc (in pozitia optima) astfel sa fie montate CORECT in celalalt sens, lamela sa calce "cum trebuie" pe parbriz! BAAA pe bune!!??? 🤪 Ca si ultima solutie, daca nu gaseam la reprezentanta, nu imi ramanea decat sa incerc sa inlocuiesc DOAR lamela de cauciuc de pe alte stergatoare Bosch cu aceleasi dimenisiuni si sa incerc sa le montez pe stergatoarele originale, pentru unii se pare ca e mult mai convenabil asa, desi nu pare foarte simplu din ce am vazut pe youtube, risti sa le rupi, insa nu e imposibil. ☺️ Insfarsit masina are stergatoare noi si isi fac treaba cu brio, sterg in mare fel! Nu de alta, dar in UK eu chiar am nevoie de stergatoare bune! ☔ Cred ca am facut 10 fire de par alb si am imbatranit cu 5 ani doar cu schimbarea stergatoarelor, sa ma fereasca Mniezo de alte complicatii, nu de alta dar cica Phaetonul are 3.2 KM de cabluri si 400 de mufe...eh, noi sa fim sanatosi! 🤪1 point
-
Pareri dupa 5000 km.Masina s-a comportat impecabil.Nu am avut nici o problema.Consum mai mult decat decent.Dar..am schimbat deunazi rotile de iarna cu cele de vara.Si iata rugina dupa 4 luni.Mentionez ca masina are garaj incalzit si nu a prea fost afara peste noapte.Nu cred a este normal,dar nici Skoda nu mai este ce a fost odata...1 point
-
@dragos sumacred ca te complici inutil si ai scris 2 pagini degeaba... sunt la fel de acord cu colegii: cam orice ulei 5w30 e ok, nu o sa fie unul care ajunge la temperatura in 10% din timp! Nu ai ceva masina F1 ca sa ai diferente asa de notabile. Cumpara orice ulei 5w30 de marca, sa nu fie contrafacut, schimba-l la 8-10k km si o sa fie ok. Ar trebui sa ai lucruri mai importante pentru care sa iti traiesti viata, nu sa te uiti pe specificatii si sa pierzi vremea cu argumente pro/contra.1 point
-
Care diferente? Toate motoarele 2.0 cel putin cu 270cp+ au 0w30.1 point
-
1 point
-
@UNHleaSHD :))) Da si ma rog de ulei jumatate de a3 ca sa ajunga la temperatura optima ca sa pot sa ii dau o talpa1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ce sa scartaie la un Quattro? La FWD, cu 3-400nm, normal ca pleaca rotile la plimbare la acceleratie in forta... chiar si cu ASR/ESP... care se chinuie sa le tina sub control...1 point
-
Help me o great forum you are my only hope scz pentru wall of text dar sunt un pic confuz si am nevoie de ceva ajutor in alegerea unui ulei So dupa ce am starnit ceva valva pe topicul despre motoarele ea888 cand m-am plans ca 0w20 in specificatia 508.00 este cam apa de ploaie am decis sa vin si sa incep cam aceeasi discutie si acilea pe topicul dedicat de uleiuri. Ce ma intereseaza pe mine este un ulei cat mai decent pentru un DNUA cu 75k km care se pregateste de un stage 0 / 1 ( de la 2 incolo nu imi mai pun problema ca zboara GPF-ul ) Cum producatorul recomanda 504.00 asta ma lasa cu o larga paleta de ulei-uri ce sunt compatibile care mai de care ridicate in slavi si cu o multime de adepti ce sunt gata sa linseze pe oricine nu este de accord cu punctul lor de vedere ( sau cel putin asta am inteles din ultimele 50+ pagini ale acestui subtopic ) . Ulei-ul ideal ( din cunostiintele mele limitate ) ar trebui sa arate cam asa : HTSH cat mai mare , KNOAK cat mai mic , TBN cat casa , Indice de vascozitate cat mai mare , si cum masina este dotata cu un GPF atunci ar trebui ca si nivelul de cenusa sa fie redus . Modul cum va fi folosit ulei-ul este intervale de schimb pana in 10k km , 90% extra urban Daca am inteles corect ulei-urile s-ar imparti cam asa : Full syntetice ( grupa 4 + grupa 5 ) - al drq de scumpe teoretic cel mai bun comportament si longevitate Redline 5W30 SINTETIC EURO SERIES Amsoil 5w30 European Millers EE Performance C3 5w-30 Semi sintetice ( grupa 3 + un pachet de aditivi ) - cel mai bine pot fi caracterizate jack of all trades and master of none Ravenol VSW SAE 0W-30 Ravenol VMP SAE 5W-30 Motul Specific 504/507 Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 MOBIL 1 ESP 0W-30 FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 Total Quartz Ineo Long Life 0W-30 LIQUI MOLY Top Tec 4210 0W-30 Castrol EDGE Long Life III 0w30 VW Long Life III 0w30 - el clasico Aici cred ca mai sunt ceva marci dar nu as vrea sa enumar pe toate ( cred ca lista completa se gaseste pe net ) O mentiune notabila care mi-a atras atentia este Ravenol RUP 5w40 care respecta ACEA C3 si are Sulphated Ash ~= 0.8 dar nu are acreditare 504.00 . Continuand poveste am observat aici ca Ravenol a avut parte de o promovare agresiva in 2019 / 2020 si toata lumea a trecut pe uleiuri din aceasta gama jurand cu mana pe rosu ca le-a rezolvat probleme de consum , tzacaniti si alti piticoti care isi fac veacu prin compartimentul motor. Cum cel mai bine este sa verifici informatia in mai multe locuri am intrat si pe oil-club.de si cautand dupa codul de motor toata lumea respira si propavaduieste Ravenol. Cum stiu ca nemtii sunt ff nationalisti si tot ce e facut la ei este mult superior am zis sa verific ce zice lumea despre ravenol si peste balta asa ca am intrat pe bobistheoilguy.com unde citind peste recenzii am dat peste Dimitry from Russia care sustinea ca in testarile ce le-au facut ei Ravenol a venit cu diferente de calitate in cadrul aceluias produs , asa ca am ajuns sa citesc pe oil-club.ru Simt ca deja sufar de information overload , asa ca ajutati un nehotarat in alegerea unui ulei Multumesc Mi-am luat libertatea sa aranjez cat de cat o lista cu ce specificatii am gasit pe net despre ulei-urile mentionate . O sa il intreb si pe IonGPT sa vedem daca el reuseste sa completeze datele care lipsesc. Ulei.pdf1 point
-
in reprezentante, numai ulei de la butoi vezi. Daca vrei la bidon de 1 l ceri asta inainte si platesti corespunzator.1 point
-
1 point
-
Fac pariu ca un 0W30 sau un 5W30 de calitate ( Mobil1, Motul, Aral, etc ), cu schimburi normale 10-12k maxim, nu va afecta sub nicio forma GPF-ul. Sunt reprezentante care pun 0W30 in loc de 0W20, in masini cu GPF. Vedeti exemplu de mai sus postat de un coleg. Edit - cu cat a crescut norma de poluare, cu atat s-a tot redus vascozitatea uleiului...1 point
-
Uleiurile foarte subtiri sunt introduse pentru un consum cat mai redus, deci noxe mai putine, pentru a se incadra ca grup in limitele impuse de ecologisti... nu are nicio treaba cu GPF/DPF...1 point
-
Dammm ce am starnit acilea Doar mentionand ca 0w20 e subtirel Da si in cazul meu tot 0w30 cu 504.00 este recomandat. Sunt curios cate pagini am sa adaug la topic-ul de ulei-uri dupa ce postez si acolo Totusi intrebarea mea initiala ramane , unde as putea gasi diagrama circuitului de ulei pentru ea888 gen3 cu precadere DNUA . Multumesc1 point
-
Salutare salutare, mersi frumos @CristiALF , poate reusim sa ne mai strangem la o sueta ca pe vremuri in parcare, ca vine vremea frumoasa!1 point
-
1 point
-
Peste 32400km si urmeaza schimb de ulei, la 7k de la ultimul schimb pt ca a fost mult mers urban si urmeaza un drum de Germania. Plus am de rezolvat pe garantie o eroare la schimbatorul de viteze. Intre timp, am pus jante de 19 pt care de fapt e facuta masina asta. Specificatii oem cu 8x19 et49..nu cele mai estetice ca ET, dar directia a ramas la fel de usoara si doar un discomfort usor mai crescut fata de jantele 18. Am pastrat P zero si pe 19 gasind o oferta buna si cu AO1.1 point
-
1 point
-
ce treaba ai cu plusul de la senzori ? delay box se leaga pe firul de la becul de mers inapoi si la un plus curat, si face 2 lucruri: alimenteaza camera cu plus curat si o mai tine alimentata 10 secunde dupa ce masina e scoasa din R.1 point
-
Vecinu' s-a mutat de curand in apartamentul de langa mine (impartim un perete comun). Aseara mi-a batut la usa, venind sa se prezinte impreuna cu sotia lui. (initial sotia mea s-a speriat, nu avem prieteni si tangente atat de personale cu nimeni p-aici) Ne-au adus o tava de lasagna (facuta de ea) si o sticla de vin in semn de "Suntem noii vostri vecini (de langa) bine v-am gasit!" 🙂 Am trait in Romania (in vestul tarii si in capitala) atat la casa cat si la bloc in cartiere "de nord" si pe cat sunt romanii de "primitori si calzi", NICIODATA, NICI UN VECIN nu a facut vreun gest asemanator!😒 Din contra, de obicei imi bateau la usa sa imi ceara ceva sau sa ma deranjeze cu nimicuri! Asta asa, inopinat, am primit o mica lectie legata de "cat de reci sunt strainii"! (ce-i drept, nu sunt englezi!) 👳♀️ Din vorba in vorba, am dezbatut subiecte legate de traiul in comunitate, mentananta cladire si servicii, securitate, lifturi, gradina si am ajuns la coduri acces in ansamblu, parcare si ulterior la MASINI, un subiect pe care amandoi il indragim! Se pare ca omul e pasionat, avand "niste jucarii" din gama VAG 😄: P.S. Si el l-a remarcat pe Baloo 🐻 cica "I ❤️ your "Bentley", I bet it's like driving a cloud!☁️" 😄 Eu l-am corectat: "Poor people's Bentley" 😄1 point
-
1 point
-
o alta problema la T6 ...fara nici o eroare pe tester! Daca aveti pierderi usoare de antigel... SI NU SE VEDE PE LA FURTUNE....RADIATOARE...ETC! Daca complectati la ceva timp cate putin antigel...NU DESFACETI CHIULASA...nu rectificati chiulasa! REZOLVARE --> Desfaceti senzorul de temperatura de la EGR ( vezi poza ) sau conducta de gaze care iese din EGR... daca acolo este umed...apa...sa dus EGR-ul...deobicei racitorul de la EGR dar nu am gasit separat...doar tot EGR-ul! Am auzit mai multe persoane care au dat jos chiulasa...DEGEABA ...inclusiv la reprezentanta...a rectificat chiulasa si in continuare pierdea antigel...a schimbat EGR-ul si sa remediat problema! Am patit la toate bus-urile, in cel mai fericit caz cedeaza racitorul de la EGR la 350.000 - 400.000 km ...am patit si la 250.000 sa cedeze racitorul EGR!1 point
-
Lichidul de frana se schimba la fiecare doi ani. Poti sa refuzi daca tu consideri ca nu este necesar si masina nu mai este in garantie. Faci doar schimbul de ulei sa ramana in istoric Pretul dat de reprezentanta din Olanda este dublu fata de Romania dar banuiesc ca si salariul din Olanda este cel putin dublu fata de Romania Nu o spun cu rautate dar cred ca ar trebui sa sprijiniti si voi economia tarilor care v-au adoptat si care va platesc salariile1 point
-
Eu am pus pe golf 5 1.9 tdi ambreiaj sachs de 1450 de lei și se aude îngrozitor de urat la schimbarea treptelor cum ca patinează în gol câteva secunde pe placa de ambreiaj,dacă pun ambreiaj sachs de 3.000 de lei ar schimba problema am găsit în Germania la prețul acesta sau luk 1800 în România O părere va rog?1 point
-
Decodarea. WVWZZZ3CZJE021866.pdf WVWZZZ3CZGE220460.pdf WVWZZZ3DZ78004316.pdf WVWZZZ1KZBM039072.pdf WAUZZZ4F7AN059385.pdf TMBAR7NE1K0228471.pdf VSSZZZ5FZH6517932.pdf WVWZZZAUZFW115933.pdf TMBAC7NE8F0224957.pdf0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00