In pozele de la diagnoza apare ceva despre presiune prea mica.Tipul ala de injectoare poate fi montat fara sa codificati nimic,cum de altfel sint toate in 99,99% din cazuri,numai ca fabricantul recomanda codificarea pentru o functionare cit mai suava.
Exista cazuri in care eu scot 4...5 coduri consecutive pentru acelasi injector,si le dau clientului sa le incerce pe toate,si uneori se simte diferenta,alteori nu,si mai apar si exceptii cind pur si simplu nu merge cu niciunul,si masina merge prost de tot,dar astea sint mai rare.
Sa revenim...in anumite cazuri,scoatem regulatorul din pompa,il curatam cu ultrasunete,si il montam la loc,iar masina merge o scurta perioada de timp mai bine,mai regulat,dupa care incepe sa faca probleme de genul,ralentin instabil,fum,etc,iar la cald masina merge foarte bine.
Probam injectoarele in bancul de teste,si observam ca sint in parametrii recomandati de fabricant.
Uneori,ca sa rezolvam problema,scoatem pompa de injectie,o dezmontam complet,o curatam cu ultrasunete,si masina isi revine,merge rotund,nu scoate fum,scade consumul de combustibil.Concluzia noastra este ca mizeria din pompa face ca regulatorul acesteia sa se infunde imediat dupa spalarea lui,si din cauza aceasta nu dureaza prea mult,caz in care se recomanda spalarea pompei in acelasi timp.
In alte cazuri,regulatorul de pe rampa common rail produce un mers iregular la ralentin,smucituri,si altele asemenea.
Acuma sfatul meu,cu toate ca stiu cum gindeste omul cind il primeste,este sa se revizuiasca tot sistemul de injectie in acelasi timp,nu facind incercari cind cu una,cind cu alta,pentru ca asa nu faceti decit sa aflati care piesa va dadea probleme,dar dupa un scurt timp veti avea aceleasi neplaceri.
Despre functionarea injectoarelor in parametrii normali:
Sa vedem...un exemplu imaginat,extras din diferitele experiente practice traite in timp.
Un injector la ralentin trebuie sa injecteze intre 0,4ml ....5,8ml pe minut,ok,iar in bancul de teste,imi arata ca injecteaza 0,9ml/min lucru care inseamna ca injectorul functioneaza in parametri recomandati...si aici apare eroarea.
Un motor nou de fabrica care are un injector cu parametrii descrisi inainte,poate canu da probleme vizibile,dar unul uzat,este o alta poveste.Nu toate injectoarele care ies bine la teste,functioneaza bine in motor.
Exista cazuri,cind un joc de 4 injectoare care merg bine intro masina,montate in alta identica,nu mai merg cum ar trebui.
Adesea cumparam de la serviciul oficial de Bosch,injectoare noi,la pret de fier vechi,care au picat testele in bancul de probe,si le recalibram,pentru ca ei nu isi permit sa piarda timpul cu asa ceva,si prefera sa le arunce....refuzat la export.
Revin la meserias,la pompangiu....daca testul pe banc iese ok,dar observ ca este sub MEDIA recomandata,ori peste ea,am doua variante,una ar fi sa-i spun clientului despre ce este vorba,si sa le calibrez,la preturi destul de maricele,dar cum stiu reactia clientului,ma limitez sa-i spun ca dau bine,numai ca sint cam pe duca.
A doua varianta,este sa-i spun ca nu dau in parametrii de functionare,numai ca in acest caz ma tradeaza fisa informativa,protocolul,scoasa de bancul de probe,unde se pare ca totusi au iesit bine,caz in care as fi numit mincinos,sau hot.
Pentru cei care vreti,cereti pompangiului fisa cu rezultatele care va ies la testele in bancul de teste,si eu vi le pot interpreta pe intelesul tuturor,indiferent ce fel de banc de probe foloseste pompangiul.In poza de mai jos,apare un test de ralentin,de un injector bosch oarecare.Daca injectorul scoate 1,8ml testul este ok,dar ca sa fie perfect ar trebui sa scoata 5,1ml