Salut. Am si eu de schimbat un parbriz, azi m-a fericit un ATV cu o piatra in el. S-a facut "o floare" cu 11 ramificatii.
Dar nu scriu aici ca sa ma plang, ci referitor la discutia dintre Dolfin si mariuscbn de acum cativa ani->AM poate fi exact si 100 % ca si OEM, lucrez in domeniul lampilor auto, asadar exemplu: skoda octavia 3, lampa spate, proiect terminat in 2016. Pana in 2016 livrat electronica OEM, conform contractului, iar dupa 2016 AM. Retineti, BOM-ul (bill of material) a fost si este identic in ambele cazuri! Materialele folosite au fost identice, atat la OEM, cat si la productia de AM.
Pretul, bineinteles mai mic, pentru ca dupa EOL (end-of-life) acesta este negociat si scade dupa o formula bine stabilita intre OEM si furnizorul de componenta.
Asadar, poti gasi AM identic cu OEM, dar la pret mult mai mic si la calitate (repet) identica.
Platim marca/brandul/numele.
Alt exemplu: am lucrat la Mahle. Mahle si Mann sunt identice la filtre la grupul VAG, BOM-ul este identic, dau un ex., la filtrul de aer, difera DOAR ambalajul si codul de piesa indicat prin contract de fiecare producator de piesa.
Eu voi pune parbriz de la un anumit producator, care face parbrize pentru VAG atat OEM, cat si AM, tenta verde. Sticla este identica in materie de compozitie, grosime, claritate si dimensiuni.
Sper ca m-am facut inteles si am adus putina lumina cu informatii din aceasta industrie automotive.
Sarbatori Fericite si La Multi Ani!
P.S. Parbrizele au cam toate protectie UV si tenta de culoare, acesta este unul din motivele pentru care polishul la ele nu este recomandat, iar firmele nu se risca sa deterioreze acest strat foarte fin de culoare si protectie; retineti, parbrizul nu va mai oferi acelasi confort si aceeasi protectie.