Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 19.12.2023 în toate secţiunile

  1. Salutare si bine v-am regasit! De cateva luni m-am decis sa reintru in lumea VAG, dupa o lunga pribegie pe la francezi, japonezi si bavarezi Cum ultima masina, un 118d, cutie manuala, (pe care inca o mai am) a implinit varsta de 13 ani, m-am decis sa imi achizitionez una mai noua...dar ce masina? Prin Septembrie am facut un test-drive cu un Formentor VZ 310 (prin intermediul celor de la GTT) si mi-a placut foate mult, drept urmare, m-am pus pe cautari...zi de zi sa vedem daca apare vreuna in bugetul dorit (pana in 30.000E fara TVA), cu ceva dotari (sistem audio Beats, trapa, scaun sofer electric si carlig), si in anumite conditii de achizitie (musai de la un dealer si cu TVA deductibil). Cum nu prea se gaseau astfel de masini, care sa indeplineasca toate criteriile, am aruncat un ochi si la Ateca, un model aproape de varsta pensionarii. Initial, dupa ce am vazut prezentarea lui Vlad (atelierul de detailing) a unui Ateca facelift (2021), care avea tot motorul EA88 Gen3, eram putin reticent, dar am observat ca cele mai multe modele, chiar si din 2021 au motorul in ultima lui iteratie. Ca sa scurtez putin, am gasit o Ateca care se apropia de ce cautam eu (mai putin la dotari) dar m-a incanat ceva mai mult decat Formentorul, avand mult mai mult spatiu la interior (inaltime, spatiu la interior si portbagaj - chiar m-am saturat sa merg in concedii cu bagaje si la mine in brate). Si am spus ca este chiar masina de care am nevoie asa ca...dupa aproape 2 saptamani am putut sa o si conduc (chiar daca toata povestea se intinde pe aproape 3 luni, ea a ajuns in tara abia la inceput de decembrie) Ca si prime impresii, mergand numai in Bucuresti cca 250km, confortul este de vis, amortizeaza foarte bine toate denivelarile in modul confort, scaunele sunt foarte comode desi sunt scoica. Motorul este foarte vioi, fiind si prima mea masina mai puternica - cele anterioare s-au invartiti in jurul valorii a 140CP, se tureaza rapid, trage din ture joase, de pe la 2000-2500rpm. Consumul se invarte intre 13 si 16% dar este ok pentru ce ofera raportat la traficul din oras in aceasta perioada. Ce nu regasesc din caracteristicile Foremntorului, in modul Cupra, sunetul motorului nu este asistat prin sistemul audio, evacuarea este ceva mai silentioasa (tot in modul Cupra, nu are pops&bangs la retrogradari), din setarile profilului Individual nu de pot regla in aceeasi masura toate optiunile, ci numai in 4 trepte: Confort, Normal, Sport si Cupra (o sa revin cu detalii aici, nu sunt 100% sigur ca sunt 4 optiuni). Din dotarile pe care nu le-a bifat ar fi scaunul sofer reglabil electric si carligul de tractare. Am trecut peste aceste minusuri deoarece chiar daca este foare util sa iti pot regla scaunul si pe inclinatie, nu este ceva fara de care nu pot trai...o sa vad eu la primul drum mai lung (peste 500km). Carligul era si ala bun, fiind destul de ianalta e mai complicat sa iti pui bicicletele sus pe suportii de pe barele transversale si de asta ar fi fost util. Doua nemultumiri am: 1. nu a venit cu carte service dar conform raportului CarVertical nu a avut nici un fel de incident si a avut 4 intari in service pana acum, ultima la 27400km in Aprilie anul trecut. Acum are 35300km si urmeaza o revizie la inceput de an...oricum nu plec la drum de sarbatori si nici numere definitive nu am. 2. Camerele 360 sunt foarte slabe la luminozitate scazuta, asa ca noaptea, tot vizual trebuie sa te ghidezi. O sa revin cu noutati!
    5 points
  2. Gata, pe azi. Revizia e facuta. Uleiul de rodaj arăta foarte bine. Am bagat 10W60. Pus masina pe dyno, rezultat: 242.5 cp, 290 nm. Exact cum spuneam mai sus, cuplu e constant pe toata plaja de turatii. In poza din postarea de mai sus, se vede de unde aveam acea pierdere de 40 cp inainte de segmentare. Desi initial banuiam un injector. Sunt super multumit. Dyno-ul l-am facut mai mult pentru a ma asigura ca motorul ruleaza in parametri si dpdv al puterii. Nu am mai umblat la partea software deloc fata de versiunea de dinainte de segmentare. Nu prea mai aveam ce sincer. Pops & bangs-ul a fost minimizat de tot, sub 4k rpm nu face deloc, peste face putin, in limita bunului simt. Iar hardcut-ul l-am lasat. Probabil ca ma voi bucura de cateva ori pe an de el, poate pe la evenimente, dar e fain sa stiu ca masina stie sa faca si niste mici flacari. - vezi video cu run-ul pe dyno + hardcut aici: Si o poza cu fisa dyno: La final de zi, ma bucur ca am incheiat complet acest capitol al swapului pe partea tehnica. Mai ramane sa pun si foita de benzinar la ceasuri si sa adaptez si RPM pentru benzina. In rest pot sa continui cu urmatoarele lucruri de pe acel "to-do" list care nu se mai termina niciodata
    2 points
  3. @mad_kat, se simte foarte bine, e mai responsive comparativ cu motorul inainte de segmentare. Merge foarte bine, porneste cum trebuie, in 6 de fiecare data si sfert. Inainte mai avea momente cand pentru cateva secunde de la pornire, mergea in 5. Mi se pare o un motor potrivit pentru aceasta caroserie. Stabilitatea e ok, nu se simte grea de bot. Ce e drept, nu s-au adaugat multe kg extra. Desi e motorul mai greu, nu mai am accesoriile ce le aveam la TDI (turbo, intercooler, traseu etc.). Martori in bord nu am aprinsi. Overall, sunt incantat pana acum, e o placere, sa o conduc, cum ziceam mai sus. Evident ca a pierdut din agresivitatea TDI-ului. Dar am castigat pe alte parti. Ramane de vazut pe partea de power ce face. Din ce am citit motoarele astea in versiune stoc nu prea depasesc 230 cp reali, deci daca totul e ok, probabil undeva intre 240-250 cp cu stage 1.
    2 points
  4. Da, din Hamburg, gasita pe mobile.de . Vanzatorul destul de rece, asa scria si in review-urile sale, mi-a trimis cam tot ce am cerut. Mi s-a parut ok masina, am zis ca merg eu sa o iau, impreuna cu un prieten care a fost si mecanic. Dar cu greu puteam lipsi cateva zile de la job amandoi si dupa un calcul, toata distractia ma costa aproximativ 1200euro minim...plus ca exista si probabilitatea ca masina sa se strice pe drum, ceea ce putea deveni un cosmar si ca timp si financiar. Am intrebat printre cunoscuti de recomandari de persoane serioase care aduc masini, insa unul singur mi-a spus ca o si testeaza la fata locului, ceilalti au zis ca doar o incarca si o aduc. Omul super ok, a zis ca el merge saptamanal cu platforma in zona aia a Europei si poate merge sa o vada si daca nu imi place sau nu este ok masina, sa ii platesc 150euro deranj. Am asteptat 2 saptamani pana a putut ajunge sa o vada...mi-a trimis zeci de poze, care m-au dezamagit putin ca ordin estetic, insa dupa un discount de 800euro si fiind si singura varianta eligibila pt caietul meu de sarcini, am zis ca o iau. El a vazut masina vinerea, la intoarcerea spre Romania. Luni am platit-o si peste inca o saptamana a incarcat masina si a adus-o la mine acasa, pretul fiind de 800euro plus TVA. Totul cu factura, asigurare. Nu stiu de ce, in realitate, masina arata mult mai bine decat in pozele facute de el acolo, ceea ce a devenit o surpriza placuta. Dupa ce am adus-o acasa, am inceput sa descopar probleme care lui i-au scapat si vanzatorul le-a ascuns. Nu grave, dar incat sa ma faca sa inteleg ca nu o pot vedea ca pe o masina aproape noua, ci ca pe una care este un proiect de aducere la starea initiala a unei masini aproape noi. Stopul dreapta il vazuse el la cumparare ca avea apa in el, fiind o problema comuna...oranamentul acela reflectorizant el nu a vazut ca este crapat, dar in poze apoi, am vazut ca nu am analizat atent ca se vedea. Deci minus 4600lei cu asta...incuietoarea usii de la pasager nu arata usa deschisa, si geamul functiona defectuos din cauza asta...lucru care i-a scapat la cumparare. Trapa nu functiona 100% corect pe deschidere, a trebuit alt motoras nou ( este problema f comuna a lor asta) minus 500euro. Daca vedea toate astea, poate mai negociam ceva cu vanzatorul...Ideea este ca alta masina cu aceleasi dotari si pret similar nu exista pe mobile...nu am prea avut variante. Bugetul meu maxim fiind de 60.000euro...Ah si nu am istoricul service. Vanzatorul mi-a pozat o mapa cu istoricul service, ceea ce de fapt erau facturi de service, dar relativ putine pt varsta masinii. Asa ca am mai bagat mii bune de euro in lunile urmatoare...prezentate anterior
    2 points
  5. Felicitări ! Frumos se mai aude 🥰
    1 point
  6. @DonDonel, eu urmaresc plaja mare la cuplu. Motoarele de genu mai ales, au plaja mare la cuplu iar caii maximi sunt practic pe capat de ture. E normal. Nu e cum aveam la TDI, spike pe cuplu si dupa in jos iar plaja de cai constanta. Depinde de la motor la motor 😁 Cat timp ai constant ori caii, ori cuplu, e ok. Pana una alta, o poza cu, chiulasa veche.. vezi supapele "inchise". Gazul asta, @mad_kat
    1 point
  7. Tare asta. Nu, nu are treaba. Atunci sa il accepte inapoi si sa trimita unul care il.....suporta. Adica unul functional
    1 point
  8. Si uite că a venit și iarna. Cel puțin pe hârtie pentru că aici a nins doar o zi, maxim două. Cu toate acestea, pregătirile pentru iarnă au decurs cum se cuvine și anume: Am cumpărat 2 cauciucuri pe față noi Taurus Winter dot 2023 pret 600 de lei ambele. Pentru că știam de problemă și am vrut să evit distrugerea în timp a cauciucurilor, am schimbat bieleta de direcție stânga. După schimbarea bieletei, clar a urmat reglajul geometriei care a costat 220 de ron și din fericire a fost făcut ca la carte. Odată cu bieleta, am schimbat și garnitura de la capac și cea de la pompa tandem. Pret schimb bieletă direcție stanga FAG, garnitura capac Elring, garnitura pompa tandem Elring + manopera a fost cam 330 de lei parcă. Cu ocazia asta, pot spune că sunt și eu pregătit de iarnă și am rezolvat și problemele de la direcție pe care le aveam. Cauciucuri noi, direcție ok, reglaj corespunzător = mașină fericită. Cel puțin momentan deoarece iarna vine și cu o grămadă de gropi noi de care dau inevitabil eu fiind nevoit să fac naveta la munca 30km. Vă las și niște poze cu operațiunea care a fost făcută în 31 Noiembrie. Pe lângă această mentenanță înainte de iarnă, astăzi am făcut un upgrade de estetică la interior prin schimbarea nucii de la schimbător cu tot cu acel manșon și ramă cromată. Cea veche era posibil cea originală și extrem de uzată, așa că acum arată foarte bine. Singurul lucru cu care încă mă obișnuiesc este înălțimea de la cel nou care este puțin mai înalt față de cel vechi. M-am gândit și să scurtez acea tijă dar nu cred că e necesar, cel puțin momentan. Cred că e o chestie de obișnuință sincer.
    1 point
  9. Nu am nicio intentie de a discuta in contradictoriu, deci acest raspuns va fi ultimul din partea mea in ce ne priveste. Cei 7 ani de acasa m-au invatat: - sa ascult inainte sa vorbesc; am descris amanuntit si relativ documentat o situatie, inclusiv am venit cu niste date logate, dar am primit un raspuns care dovedeste ca interlocutorul nu a citit postarea, sau in orice caz, nu cu atentie. - sa vorbesc doar daca am ceva de spus; eu am citit cu atentie si de mai multe ori raspunsul primit si am ajuns la aceeasi concluzie (ca si interlocutorul, ceva mai tarziu) ca nu ma ajuta cu nimic... daca imi spunea sa citesc un anumit articol, sa urmaresc un anume set de parametri sau sa caut o anumita corelatie, folosind VCDS intr-un anume fel, cred ca m-as fi descurcat - sa nu subestimez persoana cu care discut; nu suntem toti mecanici de meserie, dar poate unii suntem capabili sa intelegem o problema - sa nu ma consider atotstiutor si posesorul adevarului absolut; mecanica e stiinta complexa, cu multe variabile... cat traim, invatam; cum o afirmatie reflecta experienta fiecaruia, apar si contradictii, asta n-ar fi asa o problema mare - sa nu fiu agresiv verbal inutil si excesiv; eu am incercat sa scriu la obiect dupa cum se poate constata toate cele bune si scuze pentru citat
    1 point
  10. Fals, porneste la rece in anumite conditii ... exact cum descrie colegul. In special daca nu s-a putut finaliza cu succes in ciclurile anterior de mers.
    1 point
  11. Multumesc foarte mult! Poze nu i-am mai facut, incerc sa ii fac atunci cand mai ies, pe lumina. Nu am niciun fel de talent fotografic O problema comuna a modelelor Carrera 4 sau Carrera 4s este acel ornament reflectorizant dintre stopuri. Este subtire, fragil si din cauza caldurii de la motor devine foarte casant. Din poze, pana sa imi ajunga masina, vazusem ca ii lipsea un colt acelui ornament. Am fost uimit sa vad pretul, pe la 1500$ in SUA sau 7500lei la noi. Un plastic reflectorizant de 1m si 5mm grosime. Si de proasta calitate. Am reusit dupa indelungi cautari sa gasesc pe un site din Germania la super oferta cu 800euro si l-am luat. A ajuns zilele astea, maine merg sa il infoliez, impreuna cu stopurile, a caror parte interioara, transparenta, se detaseaza de restul stopului si intra apa. Prin infoliere incerc sa le protejez, sa nu intre apa, daca se vor dezlipi.
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!