Cam de 2 ani am observat ca incalzirea interioara e functionala in conditii mai extreme (sub 0 grade afara si cu AC deschis pentru dezaburire) doar pe partea stanga a masinii, adica la sofer.
Evident eu nu as fi observat , si nici voi probabil ca nu ati observa (ca sofer), dar sotia a cam inghetat la o cursa mai lunga in toiul iernii.
Dupa multe investigatii pe internet si nu numai, am ajuns la concluzia ca caloriferul masinii e infundat pe partea dreapta, datorita unui design slab, canale subtiri ce sunt predispuse la a aduna tot ce circula prin lichidul de racire (chiar daca il schimbati periodic, un rest de la o garnitura ce s-a desprins nu are cum sa mai iasa la un schimb de antigel).
Problema se poate verifica cu un senzor de temperatura (ceas cu senzor pentru exterior, termometru cu infrarosu etc) sau cu interfata VCDS se poate vedea clar diferenta de temperatura stanga dreapta. La mine era cam de 20-30 de grade in functie de frigul de afara.
In manualul service Elsa se parea ca schimbarea caloriferului nu e chiar o problema, se demonteaza putin din tubulatura de admisie pentru a ajunge la furtunele de alimentare, pe langa turbina, au quick release si ies rapid (intre cele 2 capete de tevi este un surub ce trebuie slabit pentru a putea deplasa mai mult tevile interioare) si foarte putin langa pedale la sofer (caldura in interior trebuie setata pe HIGH, pentru a misca o parghie din dreptul caloriferului).
M-am prezentat la un service sa schimb caloriferul, acolo specialistul sustinea ca trebuie dat jos bordul, ca asa stie el, am renuntat la ideea de a schimba la service si am comandat piesele necesare.
Calorifer, 2 garnituri o-ring si 2 cleme de prindere (pentru cazul in care cele de pe masina s-ar rupe).
Dupa ce am demontat tot am incercat sa scot caloriferul din tevile, sunt sigur ca se poate cumva, dar nu fara scule speciale ce departeaza capetele de tevi, asa ca am ales varianta romaneasca, taiat. La montat intra fara probleme.
Sigur exista si varianta spalarii caloriferului dar nu stiu cat de eficienta este, dupa cum se vede exista o "gelatina" prinsa pe partea dreapta a caloriferului, jos, care blocheaza circulatia lichidului de racire. Am sa verific mai multe substante sa vad care o dizolva si revin cu un update.