Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 08.12.2023 în toate secţiunile
-
@alc2 într-adevăr nu ai unde sa te adăpostești, doar după ce treci de jepi, prin pădure poate. Până la Salvamont sau pârtia de ski, nu există nici un refugiu... Azi am schimbat și amortizoarele pe față. La ultimul viscol am auzit cum scârțâie și n-am mai rezistat . Am comandat amortizoare de la Sachs, arcuri tot Kayaba, bielete antiruliu Lemforder, flanșe Lemforder și protecții Meyle (1.473 lei). Ajuns la service am constatat că pe partea stângă bieleta refuza colaborarea așa că s-a recurs la flex. Arcul de pe stânga era rupt, iar burduful bieletei era rupt de asemenea. A urmat montarea la loc fără alte incidente. Apoi a urmat partea dreaptă, unde pe lângă bieleta, a refuzat colaborarea cu noi și capătul de bară. Așa că am sunat la piese auto și am comandat două capete de bară TRW (140 lei) și le-am schimbat pe amândouă. Capetele de bară erau ok, nu prezentau uzură, dar efectiv nu se putea desface piulița la cea din dreapta. Așa că, luati in seamă și că nu se pot desface uneori aceste piese și vor trebui înlocuite, chiar dacă nu sunt uzate. Iar apoi am finalizat cu bracaj. Mâine am de făcut un drum la București și am să mă bucur de noile amortizoare! Weekend fain tuturor!3 points
-
Atunci as trage concluzia: Load Management functioneaza cum trebuie, dar probabil bateria e pe "moarte". La mine dezaburirea functioneaza chiar daca Load Management intra in functie si turatia creste la 1100 ture. O baterie de 6 ani, mai ales daca masina sta afara in frig de 6 ani, probabil ca si-a "trait viata". In plus ai si eroarea de voltaj, ceea ce la mine nu apare. Ventilatorul e separat. Ala se poate verifica cu 2 cabluri cuplate la 12 volti si vezi daca se invarte cand ii dai curent "pe direct". Daca e mort atunci trebuie schimbat.1 point
-
Face bine, am tot mers cu masina. Am mai comandat piese. Deocamdata a ajuns plasticul de la baza parbrizului care era putin decolorat de la soare si spuma activa. L-am si montat, cam o ora a durat. Totodata am comandat si multe piese pt o revizie pe care o vad normala. Bujii, bobine, garnituri pt tobele care se demonteaza pt acces la bujii, tampoane motor pe care desi nu le simt slabite, imi doresc sa fie noi, toate suruburile de fixare noi, vas de expansiune, buson vas de expansiune, antigel, curea de accesorii, placute frana spate impreuna cu niste cleme autoadezive care lipesc placutele de pistonasele de frana...toate originale, in valoare de putin peste 2000euro. Cand vor ajunge, le fac poza si le postez. Totodata se pare ca importatorii nu mai pot aduce piese de caroserie originale Porsche. Peste tot am intrebat si le da ca sunt nelivrabile. Oricum eu iau totul de pe doua site-uri straine si ies mai bine ca suma finala, doar ca dureaza 3-5 zile de cand dau comanda pana le strang ei si livreaza si inca 5-7 zile pana imi ajung acasa.1 point
-
PDF-ul. WVWZZZAUZGP509550.pdf WVGZZZ5NZHW892157.pdf TMBBG41U842839885.pdf1 point
-
Bolero=Columbus d.p.d.v hardware cat si software. Singura diferenta este ca pe Bolero lipseste Navigatia built-in, dar oricand se poate cumpara optiunea de Sat Nav din Skoda Shop bineteles pentru cine considera ca merita exorbitanta suma de 18xxRON(ultima data cand am verificat), in conditiile in care Waze + GMaps sunt superioare cu AA.1 point
-
Ce vis frumos..... Nu, nu il poti schimba tu. Are componenta de securitate si imobilizare in el. Ori cumperi nou si se adapteaza online cu odis original si acces server Audi....sau SH....citeste procesor si eeprom cu scule dedicate direct pe placa de baza, la ambele repere, compilezi, dupa care scrii. Ti-am atasat o poza sa vezi ultima varianta, pe care am realizat-o la un Audi A5.1 point
-
Nu e prea des - daca SSM se incarca rapid ar trebui sa cauti de ce motorul genereaza fum. Pot fi multe cauze...1 point
-
1 point
-
Foarte frumoasa descrierea "plimbarii" de la Durau. Exact pe acelasi traseu, dar la intoarcerea de la "519" :) ne-a prins o ploaie ce n-o voi uita toata viata. Luminile se vad excelent. Felicitari si drumuri bune ! 😏1 point
-
Dupa multa vreme in care nu am mai avut "mini vacante" am zis sa profit anul acesta. Si cum la Constanta nu se organizeaza mai nimic am plecat la mult laudatul targ de Craciun de la Craiova. M-am dus pe A1 si a fost un haous total cu multe accidente iar la intors am schimbat ruta pe la Alexandria(o alegere inteleapta). Pe drum am atins si borna de 54000km: Iar cum drumul a fost foarte aglomerat si cu ploaie torentiala am scos niste consumuri subtiri: ● Craiova - Alexandria ● Craiova - Constanta Cu mentiunea ca media de viteza este mica deoarece la fiecare oprire in benzinarie pentru nevoile juniorului am lasat masina pornita pentru climatizare.1 point
-
Am facut rost de inca un set de "bucatati". Set faruri complete Bora.trebuie reconditionate ornamentele lupelor si izolat cablajul. Sunt Generatia a 2-a. Interne, ballast identice cu Golf4. Starea lupelor si a oglinziilor este mult mai buna decat am vazut pana acum oricare alt set. Am fazut si o mica proba pe o oglinda de rezerva. Initial : Dupa curatare: Un singur strat de vopsea :1 point
-
Avand in vedere ca intru des in contact cu brandul Bentley prin prisma muncii, locuind aproape de fabrica din Crewe si avand acum o masina care imparte ADN-ul cu acest brand consacrat, am inceput sa ma documentez si vreau sa impart cu voi o stire recenta legata de fosta masina a reginei si niste informatii care mie personal mi-au imbogatit cunostintele generale in domeniul auto, sper sa va placa: "Ultimul Mulsanne: limuzina reginei Elisabeta a II-a se retrage în Muzeul Bentley de la Crewe. Ultimul Bentley Mulsanne produs la Crewe în 2020, la comanda reginei Elisabeta a II-a, s-a întors „acasă” după serviciul efectuat în slujba Casei Regale a Marii Britanii. Este vorba despre un exemplar Bentley Mulsanne Extended Wheelbase care devine acum parte a Heritage Collection, colecția brandului britanic, care numără 45 de mașini. Vopsită în verde Barnato, culoare botezată după numele lui Woolf Barnato, unul dintre Bentley Boys și triplu câștigător al cursei de 24 de ore de la Le Mans, cu interiorul decorat în furnir de lemn de nuc și covorașe din lână de miel, limuzina este dotată cu sirenă și lumini albastre ca ale Poliției, controlate de la o consolă dedicată amplasată lângă schimbătorul de viteze. Locurile din spate beneficiază de intimitate dincolo de perdelele decorate cu blazonul Casei Regale, în timp ce consola centrală a fost înlocuită cu o tavă pe care stătea poșeta reginei. Propulsat de consacratul motor V8 de 6,75 litri și 537 CP, Bentley-ul reginei este al treilea Mulsanne care face parte din Heritage Collection. Bentley a lansat modelul Mulsanne în 2009, la Pebble Beach, un automobil complet nou, dezvoltat de la zero, propulsat de o versiune îmbunătățită a motorului V8 de 6,75 litri. În 2016, Bentley a prezentat la Geneva un Mulsanne trecut printr-un face lift care a adus îmbunătățiri importante la interior, dar și o nouă capotă și o nouă grilă frontală, devenită între timp emblematică pentru imaginea actuală a mărcii. Tot atunci a fost lansată și versiunea cu ampatament mărit (Extended Wheelbase). Producția Mulsanne s-a oprit în 2020, ultimele 30 de exemplare fiind denumite 6,75 Edition by Mulliner – după capacitatea cilindrică a motorului V8, de asemenea scos din producție cu acea ocazie, după 60 de ani. În total, Bentley a produs 7.300 de Mulsanne la fabrica din Crewe. Cine sunt BENTLEY BOYS? La sfârșitul anilor ’20, Grosvenor Square, în exclusivistul cartier londonez Mayfair, era locul unde puteai admira o duzină de Bentley-uri. Dacă erau atât de multe, însemna că The Bentley Boys dădeau una dintre faimoasele petreceri despre care vorbea tot orașul. Nucleul grupului era format din patru prieteni care locuiau chiar în zona Grosvenor: Tim Birkin, Woolf Barnato, John Duff și Glen Kidston. Lor li se alăturau, ocazional, la povești de la curse depănate la un pahar de șampanie, alți tineri eleganți, bogați, dornici de aventură și cărora viața nu le putea refuza nimic. Ei erau the Gentlemen drivers, piloții gentlemeni: mergeau împreună la schi în Alpi, la vânătoare în Scoția și navigau pe Marea Mediterană. S-au jucat cu moartea în nenumărate ocazii și și-au risipit averile cu aceeași viteză cu care își conduceau mașinile pe pista de curse. Aventură, onoare, sportivitate, prietenie, dorință de victorie, viteză la maxim: acestea erau valorile grupului. Iubiți de nenumărate femei, puțini dintre ei erau genul care să se așeze la casa lui; admirați și invidiați de bărbați, erau camarazii pe care te-ai fi putut baza fără ezitare într-un conflict. Tim Birkin Sir Henry „Tim” Birkin provenea dintr-o familie bogată din Nottingham. În timpul Primului Război Mondial a luptat în Royal Flying Corps (predecesorul Royal Air Force) și a obținut gradul de locotenent. Cu o mustață impecabil tăiată și nelipsita eșarfă cu buline fluturându-i în vânt, dependent de viteză și complet lipsit de spirit de conservare, Tim era probabil cel mai popular dintre The Bentley Boys. De fiecare dată, își solicita mașina dincolo de limite: nu-l interesa neapărat victoria, cât viteza, pilotajul spectaculos și doborârea recordurilor. „Tim Birkin nu știa ce-i frica și era mereu grăbit, motiv pentru care în numeroase ocazii a ratat victoria: viteza i-a întunecat judecata și mașina nu a rezistat”, scrie The Times. Se spune că, în 1928, în timpul cursei de 24 de ore de la Le Mans, a făcut un tur complet cu 130 km/oră, pe trei roți, după ce unul dintre pneuri îi explodase. Tim participa la curse din 1921, însă apoi s-a căsătorit și, la presiunea familiei, a fost nevoit să renunțe la competiții până în 1927. De numele lui Tim Birkin se leagă una dintre mașinile britanice legendare, Bentley-ul Blower, versiunea cu turbină a modelului Bentley din 1927, cu cilindree de 4,5 litri. La acea vreme, lui Birkin i se părea că Bentley-urile nu mai sunt suficient de rapide și încep să piardă teren în fața competitorilor. De aceea, a încercat să-l convingă pe W.O. Bentley să construiască Blower-ul. Însă, pentru a putea participa la Le Mans, trebuia ca 50 de modele Blower să fie produse și omologate. W.O. s-a opus fără succes proiectului; pe atunci era însă doar inginer-șef la Bentley, companie pe care, din cauza greutăților financiare, i-o vânduse lui Woolf Barnato, liderul Bentley Boys (mai târziu, W.O. a acuzat Blower-ul că a provocat falimentul Bentley și vânzarea din 1931 către Rolls-Royce). Prea fragil pentru a învinge în cursele de anduranță, Blower-ul era imbatabil în linie dreaptă. La volanul lui, Tim Birkin a stabilit, în 1932, recordul de viteză la Brooklands, cu 221 km/h. 80 de ani mai târziu, Blower-ul cu No. 1, The Birkin Blower, a fost vândut pentru 5 milioane de lire, devenind cel mai scump automobil britanic vândut la licitație. Odată cu venirea crizei din 1929, lucrurile au început să meargă prost. Echipa Bentley Motors s-a retras de la curse în 1930, dar Birkin a continuat să piloteze și, în 1931, a câștigat Le Mans la volanul unei Alfa Romeo – însuși Mussolini i-a scris felicitându-l pentru că „a câștigat pentru Italia”. După recordul de la Brooklands, Birkin s-a înscris la Tripoli Grand Prix cu un Maserati-ul 8C. În timpul unei opriri la boxe, s-a ars la mână după ce a atins țeava fierbinte a eșapamentului. Rana s-a infectat, fapt care i-a fost fatal temerarului pilot, care s-a stins pe 22 iunie 1933, la 36 de ani. Woolf Barnato Spre deosebire de impetuosul Birkin, Woolf Barnato era un pilot mult mai calculat. „Îl consider cel mai bun pilot al nostru, ba chiar cel mai bun pilot britanic. Nu greșește niciodată și întotdeauna ascultă ordinele”, îl lăuda W.O. Bentley. Extraordinar de ambițios, Barnato voia să exceleze în orice sport. A participat la curse de bărci cu motor (în 1925 a câștigat trofeul Ducelui de York), era un talentat boxer amator și un țintaș redutabil. Juca tenis și golf la nivel semiprofesionist și creștea cai de rasă pe domeniul său din Ardenrun, unde organiza partide de vânătoare. Provenind dintr-o familie care deținea mine de diamante în Africa de Sud, Barnato și-a cumpărat primul Bentley cu motor de trei litri în 1925, iar un an mai târziu a achiziționat compania de la W.O. A câștigat de trei ori la Le Mans, în 1928, 1929 și 1930. La sfârșitul anilor ’20, bătălia dintre automobil și tren era acerbă, mulți pasionați încercând să demonstreze superioritatea mașinii în privința vitezei și confortului. În 1930, Woolf Barnato i-a provocat pe cei de la Rover, care tocmai învinseseră pentru prima dată Le Train Bleu, un tren care făcea legătura între Calais și Riviera franceză. A pus pariu pe 100 de lire sterline că le doboară recordul cu Bentley-ul său Speed Six cu cilindree de 6,5 litri și a cîștigat. Mașina pe care le-a condus-o în cursa contra trenului, un sedan cu caroserie făcută de HJ Mulliner, a devenit cunoscută ca Blue Train Bentley. Barnato a fost căsătorit de trei ori și a avut patru copii, două fete din prima căsătorie și doi băieți din cea de-a doua. S-a stins în 1948, la 53 de ani, suferind de cancer. În fruntea cortegiului funerar s-a aflat Bentley-ul său Old Number One, acoperit cu flori și coroane. Glen Kidston Kidston s-a luat cu moartea la trântă în nenumărate ocazii. A câștigat cursa de la Le Mans în 1930, făcând echipă cu Barnato.Ca locotenent-comandor în Royal Navy, a supraviețuit la două atacuri cu torpilă. A reușit să scape chiar și de pe un submarin care eșuase și a fost singurul supraviețuitor al prăbușirii unui avion – deși a intrat de două ori în epava în flăcări, încercând să mai salveze pe cineva. Tatăl său a fost armatorul A. G. Kidston, deținătorul companiei de transport naval Clyde Shipping. Se spune despre Kidston că era cel mai bogat dintre avuții Bentley Boys. El a fost proprietarul primului Bugatti adus în Marea Britanie. A participat cu el la curse, dar victoriile de la Le Mans le-a obținut cu un Bentley Speed Six. în 1929 și 1930. De-a lungul timpului, în Grosvenor Square a putut fi admirată întreaga colecție de automobile a lui Kidston: de la Baby Peugeot, AC sau Chrysler, până la faimosul Hispano-Suiza H6C cu șasiu scurt, cu care se remarcase în cursele de la Brooklands. Glen Kidston și-a găsit sfârșitul într-un accident de avion, după ce stabilise un record pilotând un aparat de Havilland Puss Moth din Anglia la Cape Town, care a acedat în timpul zborului de întoarcere. Arătosul Kidston a fost regretat de multe femei frumoase: la auzul veștii despre sfârșitul său, atât scriitoarea Barbara Cartland cât și Margaret Whigham, Ducesă de Argyll, au declarat că au leșinat. John Duff John Duff este cel care l-a convins pe W.O. Bentley să participe la cursa de la Le Mans. Este primul pilot auto canadian care a participat la cursa de la Le Mans și singurul care a câștigat-o; de asemenea, deține alte 50 de recorduri pentru viteză și anduranță. Născut în Kuling, China, unde părinții săi stabiliseră un mic avanpost comercial al Imperiului Britanic, Duff a fost un patriot dedicat. La izbucnirea Primului Război Mondial, a călătorit din China, prin Rusia prerevoluționară, până în Anglia, pentru a se înrola. A fost rănit în cea de-a treia bătălie de la Ypres și a fost internat într-un spital din Anglia, unde și-a întâlnit viitoarea soție. Duff a fost dealer Bentley, iar din 1920 a început să participe la curse. În 1923, l-a convins pe W.O. să prepare o mașină pentru cursa de la Le Mans. Pilotul de teste de la Bentley, Frank Clement, a fost partenerul lui Duff în cursa care a avut o evoluție dramatică după ce rezervorul de benzină a fost spart de o piatră. Cu toate acestea, Duff și Clement au terminat pe locul 4, iar W.O. a fost convins că merită să participe la cursa care avea să-i facă mașinile faimoase. Duff s-a retras din curse în 1926, în urma unui accident suferit la Indianapolis. Campion olimpic la scrimă, s-a mutat apoi în Santa Monica, unde a dat lecții de scrimă vedetelor de la Hollywod. A fost bun prieten cu actorul Gary Cooper, căruia i-a fost dublură în scenele de luptă. Banii câștigați i-a investit în creșterea cailor de rasă, o mai veche pasiune a sa. A participat la concursuri de călărie, inclusiv la cele de sărituri. Într-o astfel de competiție și-a găsit sfârșitul, în 1958. John Birkin, strănepotul lui Tim Birkin a făcut, în 1995, un film despre viața acestuia. Se numește Full Throttle și îl are în rolul principal pe Rowan Atkinson (Mr Bean). Regizorul spune că, documentându-se pentru film, a vizitat una dintre fostele rezidențe ale străbunicului său, din care nu mai rămăsese decât un grajd. Pe unul dintre pereți Tim Birkin scrisese: Every day, in every way, faster and faster… Probabil cea mai potrivită formulă pentru a sintetiza vremurile în care eroii nu erau generați pe computer, ci erau oameni adevărați, pe care vulnerabilitatea unui trup trecător din carne și oase nu-i împiedica să trăiască fiecare clipă ca și cum ar fi fost ultima. Bentley Blower No. 1 Automobilul proiectat de Sir Henry Tim Birkin a fost vândut în 2012, la o licitație organizată de Casa Bonhams, pentru suma de 5.041.500 de lire sterline. Este cel mai scump automobil de producție britanică vândut la licitație. A fost cumpărat de o persoană din afara Marii Britanii și guvernul englez a impus temporar o restricție la exportul mașinii, în speranța că va fi acuziționată totuși de un britanic."1 point
-
1 point
-
1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00