Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 22.11.2023 în toate secţiunile

  1. Salutare! Lucrez cu uleiuri de foarte mulți ani in domeniul naval. Toate tipurile de ulei, ulei angrenaje de vreo 4 feluri(in functie de viteza de rotatie si temp de functionare) hidraulice(macarale, usi/porți hidraulice) uleiuri instalatii frig, etc, sper ca ați înțeles... In cartea de uleiuri am scris negru pe alb intervalul de schimb de ulei pentru fiecare agregat si ATENȚIE durata de viata a uleiului. Adica uleiul poate deveni neconform si doar stand in magazie. Pentru orice ulei din magazie cand ajunge la 5 ani vechime trebuie sa trimit mostra din lotul respectiv la laborator pentru analize. Din experiență va spun ca cele mai solicitate uleiuri sunt cele hidraulice, au cele mai mari temperaturi si presiuni de lucru si ciclurile acestea pot afecta structura chimica a uleiului si a diferitilor aditivi. Ca idee, la instalatiile hidraulice de presiuni medii si volum mic de ulei (<20L) schimbul se face anual indiferent de numarul de ore de functionare. Pentru cele de presiuni si volume mari la 3 ani se trimit mostre la laborator si la 5 ani se schimba uleiurile. Lucrez in domeniul naval de aproape 20 de ani si nu am auzit in viata mea de ulei "pe viață " cu atat mai puțin in instalatii hidraulice de mecanica fina cu tolerante foarte mici. Fiecare face ce vrea cu masina lui dar cand citesc povesti cu uleiuri pe viață ma simt dator sa imi exprim opinia profesională. Eu daca maine as lucra la VW si ar veni unul să-i schimb uleiul la mecatronic nu as face-o deoarece oficial nu am procedura de executie si normativ. Este o chestiune de garanție si responsabilitate. Din pacate orice producător de masini este interesat de functionarea din timpul garanției, avariile ulterioare fiind doar producatoare de profit fara nici un fel de responsabilitate, ceea ce este ideal pentru un producător. Sistemul de economie de piață este unul bazat pe consumerism iar orice producator ce face un produs foarte bun, pe termen lung, va avea probleme financiare deoarece nu face profit post vânzare pe eventuale reparatii si daca nu se strica atunci nu va fi inlocuit si deci va avea vanzari mai mici. Philips era sa intre in faliment la un moment dat deoarece facea becuri ce nu se stricau niciodată, excelente dpdv ingineresc dar falimentare in termeni economici pentru companie. Azi mai mult ca oricand se face design cu uzura programată din considerente economice. PS: eu mi-am schimbat uleiul in cutie si mecatronic DQ200 la 5 ani si 65.000 km, in acelasi timp si lichidul de frână a doua oară, antigelul prima oară. Tot atunci am facut si distributia desi cureaua cu teflon este garantata pe durata de viata a masinii (altii spun 120k sau 240k) deoarece masina mea sta parcata afară in soare,ploaie,zapada. Daca o tineam in garaj poate schimbam mai tarziu. Acum am 85.000 km si merge perfect. Este masina de familie cu care soția e cărăuș pentru 3 copii mici asa ca nu mi-aș face rau intenționat.
    2 points
  2. Ma pregatesc de schimbul de 1 an/15000 km. Va fi la 9 luni/13000 km. Placutele de frana sunt pregatite daca trebuie (acum am vazut ca cele de pe spate sunt ECO; probabil din aceasta cauza rezista doar 15-20000 km). Becurile sunt pregatite pentru ca cel de pe stanga a dat rateuri de 2 ori (a revenit dupa o "palma" in far).
    1 point
  3. Salutare! Putem transforma topicul asa incat sa obtinem niste recomandari daca ne dorin achizitia unui astfel de model second-hand? Am in vedere o astfel de achiztie in perioada urmatoare, am vazut ca preturile sunt acceptabile in Germania. Ceva recomandari? Sfaturi de achizitie second-hand? Ce ar trebui sa urmaresc?
    1 point
  4. In manual ce iti scrie? Cred ca ai norma 502, deci un 5w30. Cauta ceva ok (eu as pune Ravenol, dar e mai scump). Pana la urma orice brand cunoscut e ok (Mobil, Castrol, etc) daca il schimbi mai des. Mai bine un Castrol schimbat la 8-10k km decat un Ravenol schimbat la 30k km 😉
    1 point
  5. Salutare! Update, 97000km, detailing int+ext cu protectie ceramica samd, reconditionat/revopsit jante si tipsuri evacuare si trecut la anvelope de iarna, Hankook. Probabil acest set o sa ramana de iarna, vedem ce apare pana la primavara. Noul look a venit la dorinta prietenei, si-a dorit sa aiba doar negru si rosu pe masina. Am abandonat ideea de unitate android auto, nu am gasit nimic care sa nu imi lase impresia de "improvizatie". Am amanat pana la primavara resoftarea, nu stiu din ce motiv..pur si simplu nu m-am decis unde sa o duc. Toate cele bune!
    1 point
  6. Eu am urmarit cu Vag Dpf si numai peste 120 la ora se face regenerare pasiva dar in Romania ne bazam pe cea activa ca nu prea mergem des cu viteze mari
    1 point
  7. Salutare colegi, in caz ca aveti motorasul de la stergatorul din spate defect, gripat sau curge din el (cum era al meu), nu dati banii pe unul cu acelasi cod, deobicei este scump si se gaseste greu cel de Touareg sau A6 C7. Eu l-am schimbat ieftin si bine cu un produs aproape nou din dezmembrari si anume cu unul de Audi A1, Q3.... ultima generatie cu cod 4G9 955 711 C
    1 point
  8. Avantajul webasto e ca pe langa ca iti incalzeste masina interior, se mai dezgheata geamurile si topeste zapada de pe ele. Cand ai ajuns la masina, esti good to go. Adica, ai -10 grade afara, nu mai stai sa dai la racleta parbriz/geamuri/etc, ca si cu parbrizul incalzit, tot nu se incalzeste instant sa topeasca gheata, ca nu-l poti porni din casa... Ori astepti pe loc, ori dai la racleta. Mie tocmai de aia parbrizul incalzit mi se pare un mare fas... plus ca mai e si foarte scump in caz de schimb... De 4 ani cu webasto, am folosit doar peria cand a nins foarte mult. Pana nu ai si folosesti webasto o iarna, nu ii vei intelege utilitatea
    1 point
  9. dar ate sl6 ar merge.As vrea cine stie sa ne lamureasca in legatura cu Output test si Abs Bleeding.Ce si cum mai ales pt Golf 4. Multumesc!
    1 point
  10. Crezi ca influenteaza cu ceva marca lichidului...? Eu nu :) pune domne ce ai..nou sa fie si dot 4
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!