Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.10.2023 în toate secţiunile
-
S-a dus vara si eu nu am mai scris nimic pe aici 😳 Voi enumera ce s-a mai intamplat la masina in ordine cronologica: La inceputul lunii august am montat folie pe geamuri. Am vrut strict protectie termica si UV, asa ca am optat pentru cea mai putin intunecata varianta. Cateva zile mai tarziu, fiind intr-o foarte mare graba, din neatentie, am reusit sa fac ‘buba’ eleronului. Am contactat cele mai cunoscute ateliere de PDR, in speranta ca se poate repara, insa dupa ce le-am trimis poze cu ‘patania’, toti mi-au spus ca nu se poate indrepta asa 😳. Asa ca nu am avut de ales si am apelat tot la reparatia clasica: indreptat si vopsit. Cateva posturi mai sus, dupa ce am facut detailingul exterior, spuneam ca nu sunt multumit in totalitate, pentru ca ramasesera destule urme vizibile de la pietricele pe bara fata si pe capota, rezolvabile doar prin revopsire. Asa ca asta a fost ‘ocazia’ (daca se poate numi asa) ca sa remediez si aspectul asta. Si daca tot avea sa fie demontata bara pentru revopsire, atunci am schimbat si radiatorul de AC, cel vechi fiind destul de torpilat in partea de jos. Am ales un Nissens la 1/3 😳 din pretul unui OE. Aveam si lipsa vreo 60g freon, cu toate astea racea destul de bine, inca. Saptamana trecuta am facut si revizia, la 12000km de la precedenta, putin cam tarziu, dar asa s-au aliniat planetele: aceeasi reteta, ulei Castrol 5w-30 si filtre MANN + bujii Beru. Bujiile vechi aratau destul obosite, erau cele originale, DOT 2016. Tot saptamana trecuta am facut un polish geamului de la instrument cluster, era destul de matuit. A iesit 95% bine, mai mult probabil doar cu unul nou se poate. Este foarte sensibil plasticul ala, se zgarie si daca te uiti la el 😂. Am pus o folie si pe ecranul media nav-ului. Am comandat saptamana trecuta de la chinezi aripioarele alea negre pentru luneta si au ajuns deja 👌🏻. Asa ca astazi dupa o spalare temeinica le-am si montat. Au banda adeziva, sper sa tina, sa nu le pierd pe drum 😂. Arata bine, sunt lucrate ok si nu costa mult deloc. Nu inteleg de ce VW nu le-a montat din fabrica 😟. 194000km in prezent. Pentru iarna trebuie 2 anvelope noi si placutele spate mai merg aprox. 10000km, deci trec iarna cu ele. In primavara voi schimba complet discuri + placute. Cam atat deocamdata.3 points
-
Maine seara Skoda ne prezinta Kodiaq II: mai mare, mai tare, mai eco, mai tehno, mai mult Matrix LED, mai ce vreti voi. Traiasca ursul !2 points
-
Mobil 1 ESP nu e tot una cu Mobil 1 ESP FORMULA. Se vede si pe specificatiile producatorului ca sunt 2 tipuri de ulei diferite. https://www.mobil.com/en/lubricants/for-personal-vehicles/our-products/products/mobil-1-esp-5w-30 https://www.mobil.com/en-hu/passenger-vehicle-lube/pds/gl-xx-mobil-1-esp-formula-5w-302 points
-
Cu chiu, cu vai, am reușit să transform niste rebuturi ordinare și groaznic de urate cromatic pentru ochiu meu de bărbat de 25 ani în ceva mult mai elegant. Prima data au trebuit curățate de vopseaua cauciucată (dat cu alcool pe ele, lăsat, și după frecat cu bureți abrazivi nu cu șmirghel că se strica textura). După, degresat, primer negru, vopsea neagră de bari(conform prospectului, are o textura ușor ruguroasă și rezista la lovituri). Practic, am dat cu una de pereții scării blocului și am luat vopseaua de pe perete și de pe fata de ușa nu, deci, #rezist. Nu le-am dat și lac mat. Asta legat de vopsit, legat de tapițat, am demontat doar miezul ce este îmbrăcat în alcantara, partea de sus nu. Acolo am lucrat la bisturiu și prenandez (vai de capul meu). Fetele de uși le am asamblat la loc cu bride de plastic. Trebuie sa caut videoclipul de pe YouTube sa atașez.2 points
-
Din ce am observat, pe orice VAG auto nou 2023 aceasta functie nu se mai poate dezactiva din meniu si memora automat setarea, precum la auto mai vechi din 2019-2021. Se pare ca ar fi nush ce norma europeana imbecila care la fiecare repornire iti reactiveaza automat aceasta functie lane assist extrem de periculoasa pentru siguranta circulatiei pe drumurile nationale din Romania. Pur si simplu te baga in sant la o curba sau o succesiune de curbe stranse la viteza mai mare, deoarece iti blocheaza manevrabilitatea volanului. Acest lucru este extrem de periculos si cand eviti gropi din carosabil, cratere, etc, deoarece iti blocheaza manevrabilitatea libera a volanului. Asadar, doresc sa stiu cine poate face o asemenea dezactivare (deoarece service-uri oficiale de dealer nu fac manevra) ca sa ramana memorata optiunea setata in meniul masinii si dupa repornire. In Bucuresti si la ce pret?1 point
-
1 point
-
Un an mai tarziu, masina se prezinta bine... 71117 km, astazi! Schimb ulei motor (acelasi OEM 0w20), schimb ulei cutie (OEM), schimb bujii (OEM), schimb lichid de frana (avem 3 ani impreuna) si filtrele aferente la putin peste 61.000 km. Experienta cu service-ul autorizat din Valcea nu este cea mai placuta, dar alternative sunt putine din pacate: inlocuirea bujiilor facuta pe repede inainte fapt pentru care am venit pana la Bucuresti cu 3 bujii fucntionale din cele 4, inspectia de service au omis sa o faca, expira peste 3 luni. Concediu tot in Grecia la inceput de iunie, undeva prin zona Volos. Si cum niciodata nu iti ajunge spatiul din masina, am luat si cutia de bagaje la proba obtinand un consum mai mult decat satisfacator (6.7 imi arata masina dupa ce l-am crescut din OBD II cu 10%, real la pompa undeva la 6.9 - un nou petrolgate?!). In rest, diverse iesiri de weekend prin tara si pe la bulgari. Fara schimbari la masina, din pacate nu reusesc sa gasesc mai mult timp pentru ea... cu exceptia spalatului periodic cu aplicarea obligatorie a Elixir-ului la stergere. Drumuri bune tuturor!1 point
-
ESP Formula, ESP, Emission System Protection - e tot un drac, e acelasi ulei care a avut tot felul de denumiri de-a lungul timpului Tocmai asta zic, ca NU mai pare a fi insesizabil pentru soferi daca maine incepe sa iti manance sensibil mai mult ulei sau calitatea lui (certificata de testele before/after ale uleiului) NU mai este aceeasi. A, ca daca pe cineva nu intereseaza la general ce ulei baga in masina cata vreme respecta norma - atunci da, e "insesizabil"1 point
-
Salut, Ce ai utilizat la polisharea plasticului de la cluster? Multumesc.1 point
-
Tocmai ca pe drumurile din România, unde marcajul dungilor albe este și nu prea, sistemul e mai mult dezactivat. Sistemul se activeaza peste 60km la ora. Deci dacă conduci prudent, nu are cum sa te incunrce. Pe un drum cu gropi și succesiune curbe dacă nu conduci periculos, sistemul nu este periculos. Nu-l dezactivez niciodată. Și nu a dat probleme niciodată.1 point
-
Problema este că Octavia NU stă deloc bine pe articulații pentru a putea fi folosită pe drumuri desfundate. Orice scuturi va avea, nu compensează disconfortul pe care îl simți în mașină pe drumurile sus-amintite. Nici O3 nu excela, nici O4 nu o face. Nu montați pe ele, pe dedesubt, scuturi care fac fix nimic. Dați banii de pomană. Loganul bate Octavia la articulații. Cu O4 îmi zdrăngăne dinții când trec liniile de tramvai. Cu Loganu nu. Cine mă contrazice... e rău intenționat sau nu a condus Logan. De Duster nici nu mai zic Octavia e mașină de asfalt și acolo trebuie folosită, nu pe coclauri. Restul e can-can.1 point
-
Rezolvat cu stergatoarele: noroc cu copilul ca mi-a aratat: daca tragi lung spre tine porneste lichidul de parbriz si spoi stergatoarele, daca tragi scurt pornesc stergatoarele si abia apoi lichidul de parbriz. Cu Start and Stop activat parca consuma mai putin prin oras.1 point
-
Am aproape 9000, sunt la al doilea schimb și nu am observat temperatură mai mare decât cu 5w30 tot original.1 point
-
Da , ceasul care indica temperatura apei. In ultimele zile nu am mai apucat sa merg la service dar voi merge sa verificăm și intercooler-ul. Dacă nu este nici de acolo problema , atunci probabil garnitura de chiulasa. Daca urc ceva panta mai mare sau merg cu ea mai turata un timp mai îndelungat , urca ceasul din bord la 100-105. Las 30 secunde accelerația , cade înapoi la 90.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00