Ca masina sa functioneze dupa schimbarea injectoarelor,indiferent de marca,nu este nevoie de codificare de niciun fel,se monteaza si se porneste masina,restul cu parere de rau,si indiferent de comentariile care vor aparea,insultele si restul,sint doar gogorite.
Codificarea injectoarelor se recomanda de fabricant,si in multe cazuri ajuta ca motorul sa functioneze cit mai suav.
Cu alte cuvinte,cind se codifica un injector pe masina,calculatorul de bord va sti ce impuls electric va trebui sa dea injectorului,de asa manera,ca atunci cind injecteaza sa pastreze debitul injectat in parametrii care exista in calculatorul masinii.
Asta nu vrea sa insemne ca nu este buna codificarea,doar ca se poate fara ea in cele mai multe cazuri.
In decursul anilor,am montat pe masini injectoare noi de fabrica care nu mergeau cum trebuie daca le codificam cu noile coduri,si prin urmare le puneam codurile vechi,ale injectoarelor inlocuite,si mergea foarte bine.
Trebuie insa sa presupunem ca regulile fabricantului sint de luat in seama,si sa incercam sa ne aliniem sfaturilor lui,dar nu trebuie sa exageram,si astia mint ca si politicienii.
In privinta injectoarelor common rail,indiferent de numarul de referinta,exceptie cele piezo electrice,dar nu este cazul in acest topic...toate se pot repara,majoritatea schimbind duzele si calibrindu-le din nou,daca este cazul.
Uite,ca sa ma injure toti cei cu afaceri in domeniu...in 99% din cazuri,punind duze noi,si calibrind injectoarele,se rezolva orice problema.
Exceptii fac injectoarele oxidate prin interior,cele ale caror ,,bobine" sint defecte,destul de rare in marca bosch,si cele care din cauza mizeriei acumulate in interior,au degradat iremediabil valvula de control.
Injectorul 04L130277AE in zona unde muncesc eu,se repara pe 100 eur contind cu duza noua.Nu locuiesc in RO,nu ma cautati pentru reparatii.Pot oferi doar informatii,nimic mai mult.Daca aveti probleme cu injectia adresati-va colegilor de pe forum.
Am modificat mesajul pentru foto...si pentru faptul ca vad ca multa lume greseste crezind ca numarul de referinta este cel notat cu 04L130xxxxx dar in realitate numarul de referinta BOSCH este 0445110471,cu toate ca nu are mare importanta,cei care lucreaza cu asa ceva au ambele numere,si nu este gresit niciunul din cele doua.