am revenit cu rezolvarea. desi posturile sunt unul dupa celalalt, ele sunt scrise la un interval de o luna. din pacate atat a stat masina mea prin service dupa ce mai statuse la VW 2 saptamani. si pentru ca tot sunt adeptul povestioarelor, o continui in aceeasi nota. dupa ce am plecat cu masina de la vw-audi (a fost si colo si colo) cu informarea ca s-ar putea sa fie axul cu came stricat, ajung la un "service" (garaj cu rampa), la un baiat cu super recomandari. cred in continuare ca este bun, dar la masina mea a balbait-o rau. dupa ce imi desface masina imi spune ca lantul este intins cu 3 mm. imi sugereaza ca ar fi bine sa il schimb pentru ca el poate fi vinovat. accept, cumpar lant, intinzator, patine si rola accesorii (550 lei) originale si le pune pe masina...o asambleaza. surpriza, masina mea merge la fel. o desface iar, de data asta da si chiulasa jos si imi zice ca e multa mizelie (calamina) si ca sunt imbacsite supapele. imi sugereaza sa curat supape scaune si evident sa schimb semeringuri. este convins ca din cauza asta masina merge prost, asa ca il las sa faca operatiunea. cost curatat ciuloasa, semeringuri si garnitura de chiulasa 400 lei. asambleaza motorul si,....evident ca mergea la fel de intrerupt. o desface a treia oara, verifica tachetii. i se pare lui ca vreo 4 nu tin presiunea, imi schimba 8, pe evacuare.pune totul la loc si, deja nu mai e surpriza, merge mai prost masina - nu tragea de loc si dadea rateuri pe toba. concluzioneaza ca trebuie sa ii schimbe pe toti. in punctul asta deja eu incep sa ma indoiesc de diagnosticul lui si ii spun ca nu mai platesc nicio piesa. o desface a patra oara, schimba si pe ceilalti 8. evident ca acum masina mergea fix ca atunci cand i-am dus-o. tot evident mi-a sarit mustarul si am inceput sa dau din gura (degeaba intr-un final dar ma rog). o desface a cincea oara si marele mecanic isi da seama ca axul cu came pe admisie e stricat. mai exact, lagarul central nu mai e fisat de ax si nu mai stabiliza axul. in acest moment sunt furios, nu dorm, nu mananc, de-abia astept sa ajung la el. era fix diagnosticul pus de cei de la VW si pe care i-l comunicasem si lui. scandal si iar scandal, el fix nu agitat, ma pune sa iau ax. negociez eu cu el o suma, pentru ca deja ma enervasem ca am cheltuit 950 lei + 400 lei pe tacheti degeaba. ba in plus, vroia si manopera pentru toate desfacerile de motor :tuktuk: :)) . comand axul, original, astept 8 zile sa soseasca, il duc, il pune sus si....MASINA MEA MERGE DIN NOU FARA INTRERUPERI. pret ax 1100 lei asadar, informarea VW a fost corecta, informatia am dat-o mecanicului, insa el a schimbat jumatate din motor (degeaba zic eu - macar sunt piese originale). am vrut sa scriu si sa povestesc mai mult ca sa nu patiti ca mine. axele de pe motoarele de 1.4 , 122 cai fabricate in 2007-2008 (asta e al meu) sunt extraordinar de prost facute. mai jos atasez o poza cu axul vechi (stanga) si cel nou (dreapta). se vede clar ca cel nou este mult mai bine facut, iar lagarul din centru este altfel fixat. de asemea pun si un link catre un film incarcat de mine cu jocul lagarului pe axul defect.
pentru cei care sunt interesati de costul "povestii" mele, acesta este 3650 lei, incluzand bujii AGK iridium (200 lei), ulei Mobil 1 5w40 + filtru MAN (210 lei), testari/diagnosticari si resoftare la VW (220 lei) si cele de mai sus plus manopera "negociata" cu mecanicul. se observa ca preturile sunt bune, piesele le-am luat prin intermediul prietenilor care se ocupa de vanzari si fara adaos, iar la VW am beneficiat de cele mai mici preturi pentru manopera depusa. eu spun ca am platit mult pentru cat ar fi trebuit sa schimb, rezonabil pentru cate am schimbat. concluzia este ca nu trebuie sa ignorati problema axului cu came pentru ca este reala. la motoarele de 140 si 170 cai, axele sunt ca cel nou cumparat (mai bine facute). defectul detectat de tester la mine a fost misfire cu precadere pe cilindrul 3 (multe misfire-uri), dupa care apareau si pe 2, pe 4 si mai putine pe 1.