Poze nu prea fac, eu cel putin, asa ca de aceea nu am pus. Dar de drumuri in sine, ceea ce pot spune si ii ziceam si sotiei in timp ce conduceam, e ca asa asfalt noi nu avem (si ma refer aici si la UK unde stau) nici cand e soseaua noua: era asfalt perfect. In varful muntilor, in Austria mai ales, era incredibil cat de perfect putea sa fie. Accesul pe Grossglockner a fost 40euro si se vede unde merg banii: parcari pe drum, recipiente de gunoi, semne de circulatie, linii pe asfalt, tuneluri luminate. Era o placere sa conduci cu orice masina, sau pe bicicleta sau motor. Plin de caravane cu turisti, apa rece si limpede, marmote si capre de munte.
Iar daca pui pe gps Kaiser-Franz-Josefs-Höhe ,ajungi sa vezi si getarul si cu siguranta marmote.
Pe Stelvio e gratis dar urcand din Italia au controale si poti prinde, ca noi ,coada la verificari: stai cam jumate de ora in panta mergand cu 1a din jumate in jumate de metru. Vor sa se asigure ca nu pleci cu prea mult alcool, branza si tigari la pret redus din Livigno unde e duty free.
Apropo de duty free, in Livigno benzina premium era 1.47euro/litrul. In rest cam 2.1euro iar pe autostrazi si in Germani si Italia si Elvetia si Austria 2.3 pana la 2.6 cu diferenta de 20 centi daca vrei standard ce am vazut ca era toata doar E10, doar cea premium mai e E5. Nu sunt motive sa platesti autostrazi on Franta sau Italia, cele fara taxe sunt la fel de bune si as zice ca au preveliste mult peste, daca 1h in plus nu te deranjeaza. Plin de masini de Romania peste tot, cu treaba sau in concediu, care semnalizeaza, nu dau flashuri si multumesc daca e cazul.
Pe Stelvio am mai fost acum 10 ani, acum e mult mai bun asfaltul, chiar decent fata de ce era atunci, la fel de spectaculos traseul.
In Davos, 10e parcarea pe zi, poti face baie in lac cu zapada in fundal si trenuri de turisti ce trec la 50metri de plaja cu un sunet neasteptat de placut pe fundal. Si atatea sate cu lacuri idilice pe parcurs de nici nu ai nevoie sa mergi pana in varf, sunt zone unde oriunde ai opri ai zice ca esti intr-o poza de calendar.
Toate satele au biciclete de inchiriat si piste pentru ele sau doar de mers pe jos prin munti, lume zambitoare de toate varstele si desi aglomerat, parca fara agitatie.
Noi am stat in Germania si de acolo ne-am miscat pe autostrazi pana unde s-a putut, la poalele muntilor si apoi, drumuri serpuite fara sfarsit. Daca pe cineva condusul il relaxeaza cum ma face pe mine, in Alpi , indiferent de tara princare alegi sa ii vizitezi , e Mecca.
Asa uiti de Autobahn cand esti pe drumurile de munte incat ai vrea pe ele sa ajungi acasa, chiar cu doar 50-70km/h.
Toate trecatorile prin care treci, tuneluri fie inguste cat o masina ,fie lungi de 5km, fac inutile radarele, nu vad unde ai vrea sa te grabesti si toata lumea de acolo conduce in consecinta. Am fost cu un golf5 1.9.tdi acum 10ani, acum cu masina actuala si bucuria a fost la fel.