Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 05.09.2023 în toate secţiunile
-
Poze nu prea fac, eu cel putin, asa ca de aceea nu am pus. Dar de drumuri in sine, ceea ce pot spune si ii ziceam si sotiei in timp ce conduceam, e ca asa asfalt noi nu avem (si ma refer aici si la UK unde stau) nici cand e soseaua noua: era asfalt perfect. In varful muntilor, in Austria mai ales, era incredibil cat de perfect putea sa fie. Accesul pe Grossglockner a fost 40euro si se vede unde merg banii: parcari pe drum, recipiente de gunoi, semne de circulatie, linii pe asfalt, tuneluri luminate. Era o placere sa conduci cu orice masina, sau pe bicicleta sau motor. Plin de caravane cu turisti, apa rece si limpede, marmote si capre de munte. Iar daca pui pe gps Kaiser-Franz-Josefs-Höhe ,ajungi sa vezi si getarul si cu siguranta marmote. Pe Stelvio e gratis dar urcand din Italia au controale si poti prinde, ca noi ,coada la verificari: stai cam jumate de ora in panta mergand cu 1a din jumate in jumate de metru. Vor sa se asigure ca nu pleci cu prea mult alcool, branza si tigari la pret redus din Livigno unde e duty free. Apropo de duty free, in Livigno benzina premium era 1.47euro/litrul. In rest cam 2.1euro iar pe autostrazi si in Germani si Italia si Elvetia si Austria 2.3 pana la 2.6 cu diferenta de 20 centi daca vrei standard ce am vazut ca era toata doar E10, doar cea premium mai e E5. Nu sunt motive sa platesti autostrazi on Franta sau Italia, cele fara taxe sunt la fel de bune si as zice ca au preveliste mult peste, daca 1h in plus nu te deranjeaza. Plin de masini de Romania peste tot, cu treaba sau in concediu, care semnalizeaza, nu dau flashuri si multumesc daca e cazul. Pe Stelvio am mai fost acum 10 ani, acum e mult mai bun asfaltul, chiar decent fata de ce era atunci, la fel de spectaculos traseul. In Davos, 10e parcarea pe zi, poti face baie in lac cu zapada in fundal si trenuri de turisti ce trec la 50metri de plaja cu un sunet neasteptat de placut pe fundal. Si atatea sate cu lacuri idilice pe parcurs de nici nu ai nevoie sa mergi pana in varf, sunt zone unde oriunde ai opri ai zice ca esti intr-o poza de calendar. Toate satele au biciclete de inchiriat si piste pentru ele sau doar de mers pe jos prin munti, lume zambitoare de toate varstele si desi aglomerat, parca fara agitatie. Noi am stat in Germania si de acolo ne-am miscat pe autostrazi pana unde s-a putut, la poalele muntilor si apoi, drumuri serpuite fara sfarsit. Daca pe cineva condusul il relaxeaza cum ma face pe mine, in Alpi , indiferent de tara princare alegi sa ii vizitezi , e Mecca. Asa uiti de Autobahn cand esti pe drumurile de munte incat ai vrea pe ele sa ajungi acasa, chiar cu doar 50-70km/h. Toate trecatorile prin care treci, tuneluri fie inguste cat o masina ,fie lungi de 5km, fac inutile radarele, nu vad unde ai vrea sa te grabesti si toata lumea de acolo conduce in consecinta. Am fost cu un golf5 1.9.tdi acum 10ani, acum cu masina actuala si bucuria a fost la fel.7 points
-
3 points
-
Cred ca e ceva cu contul de utilizator. Am intrat pe pagina web si tot asa imi apare. Am postat o statie noua si a disparut de pe harta. Am mai actualizat niste informatii la alte statii si au disparut si alea. Probabil considera suspicios contul si au limitat functiile.1 point
-
Primii 100-120k km va merge ok si daca ii schimbi din 30k in 30k km. Ideea este ca uzurile interne se accentueaza cu un ulei care si-a pierdut din proprietati si apoi nu stii de ce "dintr-o data" incepe sa consume ulei! La fel as spune si eu: orice ulei pui, daca il schimbi la 10k km tot va fi mai sanatos pentru motor decat un ulei "super bun" dar schimbat rar.1 point
-
Niciun ulei nu e mai "slab" e doar gandit pt alte motoare si alte uzuri. Orice ulei e bun atata timp ca respecta norma indicata de producator si e schimbat la timp/des. Sunt mii de teste de ulei pe cluburile germane de pasionati si general dupa maxim 15k km cam toate uleiuri isi pierd simtitor din proprietati, si nu mai ofera protectia dorita. Si asta in Germania, unde se merge mult pe autostrazi... ganditi va in Romania, unde marea majoritate folosesc motoarele doar in oras, si uleiul ajunge mai rar la temperatura optima de functionare, in special in sezoanele reci. Exagerez un pic bineinteles, just to make my point.1 point
-
Salutare, domnilor! Se pare că mașina mea a ajuns la dealer. Am trecut pe lângă parcul lor auto și dat fiind faptul că e portocalie (toate modelele au culori predominante alb, albastru și gri) am reperat-o imediat. Este singura din parc cu această culoare și parcul nu e nici mic, nici gol. Nu știu dacă acest aspect e un avantaj sau dezavantaj, dar rămâne de văzut. Nu am mai ținut legatura cu reprezentantul pentru că a fost în vacanță și nu am vrut să-l deranjez. Azi revine la program și într-un fel sau altul, azi sau mâine, trebuie să stabilim data achitării integrale și predarea către proprietar. Din discuțiile anterioare avute mașina trebuia să ajungă la dealer până la 1 septembrie și a ajuns, și predată către proprietar săptămâna asta, 5-7 septembrie. Având în vedere că săptămâna tocmai ce a început, nu văd niciun motiv care să împiedice livrarea până vineri. Revin cu foto și impresii când intru în posesia autovehiculului.1 point
-
1 point
-
E bine sa iti faci prieteni! Desi am ajuns prin intermediul jobului si la fabrica Bentley, in Crew (o distanta de 50 km de locatia unde locuiesc) , mai multe reprezentante Bentley si dealeri Bentley din nordul Angliei, n-am fost nici macar curios sa intreb de preturi de servisare si reparatie, pentru ca eram obisnuit de la reprezentanta Porsche din Bucuresti cu tarifele exorbitante. (care lua bani si pe aerul respirat din service) Pana la urma Cayenneul a ajuns si prin reprezentante din Viena si Zurich si stiam ce preturi se "practica" (si pe acolo a ajuns masina pentru anumite probleme care s-au remediat la preturi mari, ce-i drept, dar macar s-au remediat) in Pipera baietii nu prea stiu cu ce se mananca brandul Porsche pentru ca oamenii angajati apar si dispar de la o saptamana la alta, modulele de training nu sunt updatate ca in restul tarilor) si exista si indiferenta si o repulsie fata de client de gen...ARDE-L pe fraier, ca oricum are bani! 🤨 "Clientul de Porsche oricum schimba masina la 4 ani, nu sta sa o repare!" (asa mi-a zis unul din directorii de la Porsche din nordul capitalei noastre dragi, dupa ce am achizitionat 2 automobile Cayenne noi (peste 100 mii eur bucata) in decurs de 3 ani! Dupa ce masina mea s-a intors de vreo 10 ori cu probleme la cutie, servisarea uleiului fiind inexistenta, mi-au zis "baietii" ca uleiul din transmisie e LIFETIME desi prin 2009 nu multi faceau mentenanta la cutia de viteze in Bucuresti) In fine, am trait experiente neplacute cu service-urile romanesti, dar pana la urma am remediat toate problemele pe buzunarul meu. Am condus 8 ani Cayennul diesel, si vreo 9 ani cel Turbo (in familie) si chiar am tinut la masinile alea, dar servisarea in Ro lasa de dorit, cel putin la reprezentante! Ii apreciez pe colegii forumisti care isi fac toata mentenanta singuri, bravo lor, eu nu ma pricep si prefer sa se ocupe de masina mea cineva care se pricepe, cu scule adecvate! 🙂 Dar, uite ca in UK, am ajuns sa cunosc si baieti cu service-uri independente, care au trainingul modulelor la zi, experienta cat incape, nu ai "loc" decat cu programare in prealabil (DA, atatea BENTLEY-uri se repara zilnic) si tariful serviciilor este la jumatate fata de reprezentanta, folosind piese OEM, servisare OEM, uleiuri genuine (Mobil 1 de exemplu folosite si in reprezentante) diagnoze OEM etc! Exact ce spuneam legat de "ai grija ce iti doresti, ca s-ar putea sa se indeplineasca", am intrat in contact cu oameni foarte pasionati, care ar discuta despre masini cu orele, le place ce fac si de asta au si succes in domeniul de activitate! Si uite ca mi-am facut un "amic" specialist pe VAG, (Bentley, Audi, Porsche) cu care am stat la povesti mai mult de jumatate de ora si mi-a spus ca ma asteapta cu mare drag sa il ia sub "aripa" pe Baloo 🐻 pentru mentenanta si eventuale reparatii. 😋 Nu mai stiu ce tarife se practica in Romania, dar ca exemplu, o diagnoza specializata VAG (chiar si Bentley) costa 25 GBP (150 ron?) P-acolo! 😉1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00