Buna, eu sunt nou pe aici dar doresc sa va împartasesc din experienta mea cu un diesel cffb. Masina are 260k si in fiecare an, la vreo 20k, îi desfac regulatorul de la pompa de inalte sa vad daca are span. Numai ca de data asta nu a mai vrut sa porneasca! Șpan nu a avut absolut deloc, desi am mers numai pe roșu si cu motorina proasta. A vazut omv-ul de aproape cam de vreo trei ori, in rest numai din mers, fara sa oprim acolo. Mulțumita unor colegi de aici, mai ales a lui EExcalade, am deslusit cum e treaba cu alimentarea prin rampa comuna si cu pompele cp4. M-am chinuit vreo trei zile cu amorsare din vcds, pompa de alimentare baga 7 atm., am desfacut si pompa de inalte, care spre uimirea mea este foarte ok la km ăștia. E ok in sensul ca axul cu came nu are niciun fel de uzura pe came, tachetele din colivia de plastic de pe cilindru nu are uzura, doar un fel de calamina microscopica, pistinul nu are uzura si nici cilindrul. Am sters piesele f bine cum a spus EEXCaLADE si am facut inca o amorsare cu surubul slabit, cel din chiulasa pompei care se desface cu tubulara E14, am strans surubul si a luat-o la sfert. Eu cred ca pompele astea nu prea se strica din cauza motorinei, pentru treaba asta se strica injectoarele. Pompa se strica daca nu schimbi filtrul la timp, eu il schimb la 20k si mai ales daca opăresti masina la turatie mare. Dieselurile astea mai noi se preteaza la turatie dar nici s-o aduci pe autostrada aproape de 4000 rot, nici macar sa treci de 3000 rot. Unii pun capul intr-o parte si calca acceleratia la maxim. Turatia mare nu asigura ungerea, nu motorina sau uleiul. Bineinteles ca asta e parerea mea, eu doar o spun si voua. In orice caz, aici am invatat ce inseamna valoarea de presiune pe care o cere calculatorul si valoarea masurata efectiv de senzorul rampei. La mine, ambele valori sunt peste 312400hPa, foarte aproape una de cealalta, diferenta de vreo 0,5%, iar corectia injectoarelor ni depaseste 0,4.