E bine sa iti faci prieteni!
Desi am ajuns prin intermediul jobului si la fabrica Bentley, in Crew (o distanta de 50 km de locatia unde locuiesc) , mai multe reprezentante Bentley si dealeri Bentley din nordul Angliei, n-am fost nici macar curios sa intreb de preturi de servisare si reparatie, pentru ca eram obisnuit de la reprezentanta Porsche din Bucuresti cu tarifele exorbitante. (care lua bani si pe aerul respirat din service) Pana la urma Cayenneul a ajuns si prin reprezentante din Viena si Zurich si stiam ce preturi se "practica" (si pe acolo a ajuns masina pentru anumite probleme care s-au remediat la preturi mari, ce-i drept, dar macar s-au remediat) in Pipera baietii nu prea stiu cu ce se mananca brandul Porsche pentru ca oamenii angajati apar si dispar de la o saptamana la alta, modulele de training nu sunt updatate ca in restul tarilor) si exista si indiferenta si o repulsie fata de client de gen...ARDE-L pe fraier, ca oricum are bani! 🤨
"Clientul de Porsche oricum schimba masina la 4 ani, nu sta sa o repare!" (asa mi-a zis unul din directorii de la Porsche din nordul capitalei noastre dragi, dupa ce am achizitionat 2 automobile Cayenne noi (peste 100 mii eur bucata) in decurs de 3 ani!
Dupa ce masina mea s-a intors de vreo 10 ori cu probleme la cutie, servisarea uleiului fiind inexistenta, mi-au zis "baietii" ca uleiul din transmisie e LIFETIME desi prin 2009 nu multi faceau mentenanta la cutia de viteze in Bucuresti) In fine, am trait experiente neplacute cu service-urile romanesti, dar pana la urma am remediat toate problemele pe buzunarul meu. Am condus 8 ani Cayennul diesel, si vreo 9 ani cel Turbo (in familie) si chiar am tinut la masinile alea, dar servisarea in Ro lasa de dorit, cel putin la reprezentante!
Ii apreciez pe colegii forumisti care isi fac toata mentenanta singuri, bravo lor, eu nu ma pricep si prefer sa se ocupe de masina mea cineva care se pricepe, cu scule adecvate! 🙂
Dar, uite ca in UK, am ajuns sa cunosc si baieti cu service-uri independente, care au trainingul modulelor la zi, experienta cat incape, nu ai "loc" decat cu programare in prealabil (DA, atatea BENTLEY-uri se repara zilnic) si tariful serviciilor este la jumatate fata de reprezentanta, folosind piese OEM, servisare OEM, uleiuri genuine (Mobil 1 de exemplu folosite si in reprezentante) diagnoze OEM etc!
Exact ce spuneam legat de "ai grija ce iti doresti, ca s-ar putea sa se indeplineasca", am intrat in contact cu oameni foarte pasionati, care ar discuta despre masini cu orele, le place ce fac si de asta au si succes in domeniul de activitate!
Si uite ca mi-am facut un "amic" specialist pe VAG, (Bentley, Audi, Porsche) cu care am stat la povesti mai mult de jumatate de ora si mi-a spus ca ma asteapta cu mare drag sa il ia sub "aripa" pe Baloo 🐻 pentru mentenanta si eventuale reparatii. 😋 Nu mai stiu ce tarife se practica in Romania, dar ca exemplu, o diagnoza specializata VAG (chiar si Bentley) costa 25 GBP (150 ron?) P-acolo! 😉