Clasament
- în toate secţiunile
-
Data personalizată
-
Tot timpul
31 Octombrie 2010 - 23 Noiembrie 2024
-
Anual
24 Noiembrie 2023 - 23 Noiembrie 2024
-
Lunar
24 Octombrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Săptămânal
17 Noiembrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Astăzi
24 Noiembrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Data personalizată
25.08.2023 - 25.08.2023
-
Tot timpul
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 25.08.2023 în toate secţiunile
-
5 points
-
5 points
-
E bine sa iti faci prieteni! Desi am ajuns prin intermediul jobului si la fabrica Bentley, in Crew (o distanta de 50 km de locatia unde locuiesc) , mai multe reprezentante Bentley si dealeri Bentley din nordul Angliei, n-am fost nici macar curios sa intreb de preturi de servisare si reparatie, pentru ca eram obisnuit de la reprezentanta Porsche din Bucuresti cu tarifele exorbitante. (care lua bani si pe aerul respirat din service) Pana la urma Cayenneul a ajuns si prin reprezentante din Viena si Zurich si stiam ce preturi se "practica" (si pe acolo a ajuns masina pentru anumite probleme care s-au remediat la preturi mari, ce-i drept, dar macar s-au remediat) in Pipera baietii nu prea stiu cu ce se mananca brandul Porsche pentru ca oamenii angajati apar si dispar de la o saptamana la alta, modulele de training nu sunt updatate ca in restul tarilor) si exista si indiferenta si o repulsie fata de client de gen...ARDE-L pe fraier, ca oricum are bani! 🤨 "Clientul de Porsche oricum schimba masina la 4 ani, nu sta sa o repare!" (asa mi-a zis unul din directorii de la Porsche din nordul capitalei noastre dragi, dupa ce am achizitionat 2 automobile Cayenne noi (peste 100 mii eur bucata) in decurs de 3 ani! Dupa ce masina mea s-a intors de vreo 10 ori cu probleme la cutie, servisarea uleiului fiind inexistenta, mi-au zis "baietii" ca uleiul din transmisie e LIFETIME desi prin 2009 nu multi faceau mentenanta la cutia de viteze in Bucuresti) In fine, am trait experiente neplacute cu service-urile romanesti, dar pana la urma am remediat toate problemele pe buzunarul meu. Am condus 8 ani Cayennul diesel, si vreo 9 ani cel Turbo (in familie) si chiar am tinut la masinile alea, dar servisarea in Ro lasa de dorit, cel putin la reprezentante! Ii apreciez pe colegii forumisti care isi fac toata mentenanta singuri, bravo lor, eu nu ma pricep si prefer sa se ocupe de masina mea cineva care se pricepe, cu scule adecvate! 🙂 Dar, uite ca in UK, am ajuns sa cunosc si baieti cu service-uri independente, care au trainingul modulelor la zi, experienta cat incape, nu ai "loc" decat cu programare in prealabil (DA, atatea BENTLEY-uri se repara zilnic) si tariful serviciilor este la jumatate fata de reprezentanta, folosind piese OEM, servisare OEM, uleiuri genuine (Mobil 1 de exemplu folosite si in reprezentante) diagnoze OEM etc! Exact ce spuneam legat de "ai grija ce iti doresti, ca s-ar putea sa se indeplineasca", am intrat in contact cu oameni foarte pasionati, care ar discuta despre masini cu orele, le place ce fac si de asta au si succes in domeniul de activitate! Si uite ca mi-am facut un "amic" specialist pe VAG, (Bentley, Audi, Porsche) cu care am stat la povesti mai mult de jumatate de ora si mi-a spus ca ma asteapta cu mare drag sa il ia sub "aripa" pe Baloo 🐻 pentru mentenanta si eventuale reparatii. 😋 Nu mai stiu ce tarife se practica in Romania, dar ca exemplu, o diagnoza specializata VAG (chiar si Bentley) costa 25 GBP (150 ron?) P-acolo! 😉5 points
-
Stiu foarte bine explicatia oficiala in legatura cu "problema" asta. Efectul oricum e ala de mai sus. Cred ca se obisnuiau repede utilizatorii daca chiar afisa temp. reala, cum este afisata de ex. temp uleiului. In schimb, nu stiu istoria si cine a venit primul cu gaselnita asta, dar odata adoptata e greu sa inoti impotriva curentului chiar daca vrei sa fii mai catolic decat Papa. Si am impresia ca nu e nimic specificat in manualul de utilizare (desi in ultimul timp nu mai citeste nimeni nonsensuri de genul 😀) legat de asta. E o chestie mai mult mult de cultura si de directia in care se indreapta lucrurile in general de mai mult timp, cat mai fake si cat mai frumos ambalate, exact pe zicala sa iti ia ochii.2 points
-
Au mai trecut ceva km peste masina ( nu multi , 25k in 3 ani ) Am facut preventiv schimbul de ulei la haldex si am curatat si sita de la pompa de haldex desi vag nu are aceasta procedura mentionata nicaieri. Totusi vag a facut un pas inainte si a pus mufa de la pompa de haldex direct pe pompa , lucru care face scoaterea pompei si curatarea sitei mult mai usoara. O alta mentenanta facuta a fost legat de suprafata de franare la girodisc pe fata, si anume am inlocuit-o. Fun fact , este mai usoara varianta inlocuitoare si are si design ceva imbunatatit. Si in cele din urma am muscat momeala si am comandat o suspensie coilover (KW DDC) dedicata pentru S3 care pastreaza functionalitatea suspensiei adaptive cu care a venit masina.2 points
-
Te-ai lovit de ingineria germana, unde e mai bine sa minti decat sa spui adevarul - cam asa e si cu temperatura lichidului de racire afisata. Stiu ca pe vremuri erau unii care credeau ca faptul ca temperatura sta fix la 90 de grade este un exemplu de cat de bine fac nemtii masinile - deci strategia lor chiar a avut efect. Legat de valorea efectiva, initiatorul zice bine, afiseaza 90 de grade daca temperatura reala variaza aprox. +/- 15 grade fata de valoarea asta.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Problema la aceasta platforma este ca, dupa montaj si codarile necesare, la urmatorul update de soft toate codarile se sterg, trebuie facute din nou.1 point
-
Aftermarket nu recomand. Dar poti face retrofit la sistemul original. Despre ce masina vorbim?1 point
-
Am bifat înlocuirea uleiurilor în cutia de viteze + cutia de transfer, diferențial spate și Haldex! Am mers pe ulei Febi pentru cutie și diferențiale, iar pentru Haldex ulei + filtru OE! Chiar daca uleiul în cutia de viteze avea ~15.000 km și puțin peste 1 an de când fusese înlocuit odată cu schimbul de ambreiaj, o fi placebo sau nu, dar intră mai lin în viteză Termostatul Mahle (înlocuit anul trecut) a încetat să mai deschidă! Așa că i-am pregătit înlocuitorul cu toate necesare operațiunii (termostat, flanșă termostat, garnitură și șuruburi), toate OE + Bonus! Termoswitch-ul (HELLA) de pe radiator.1 point
-
1 point
-
“Am mai miscat de fire una alta si s-a facut 0” Cred ca ti-ai raspuns singur 😅0 points