Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 17.08.2023 în toate secţiunile
-
Nu vreau sa contrazic pe nimeni, dar eu n-am vazut nimic util la aparatorile de noroi. Singurul efect e ca strica apectul masinii.4 points
-
No, s-a dus și concediul ăsta. Fain a fost în Grecia și anul acesta. Ne-am pregătit bine, să fim siguri că n-am uitat ceva... ba chiar am mai renunțat la unele 🤣. Bun, am reușit să plecăm din Galați, mașina s-a simțit altfel după schimbarile din ultima perioada, doar uneori la anumite denivelări mai serioase cred că atingea cauciucul în carenajul spate 😁. Am trecut repede prin vama Giurgiu - Ruse, am continuat drumul noaptea prin Bulgaria unde am folosit destul de mult faza lungă și noaptea s-a transformat în zi. Apoi am trecut și de Nimfea - Makaza unde erau doar 2 mașini și după încă puțin efort și 12 ore de condus cu puține pauze am ajuns la destinația din Kavala. Am debarcat bagajele, am pregătit altele și am plecat spre plaja Rapsani, unde o domnișoară salvamar ne-a informat că nu putem face baie în mare, întrucât analizele sanepid-ului lor au indicat ceva depășiri periculoase. Așa că, ne-am reimbarcat și am plecat la Kalamitsa beach, la o aruncatura de băț de Rapsani. peste drum de plajă există o parcare publică gratuită. Plaja are nisip fin, e publică, nu costa nimic, are câteva umbrele, are dușuri și cabine de schimb, apa curată și câteva pietre la intrare, în rest nisip. După ce ne-am făcut plinul de soare pentru prima zi, ne-am schimbat și am plecat să mâncăm un gyros prin apropiere. Kavala, ca și alte localități grecești, e plină de străduțe înguste, în pantă sau coborâre, unele la un unghi destul de mare și uneori accesul este anevoios întrucât se parchează pe una din laturi sau in capătul urcării nu există indicator de stop/cedează trecerea și trebuie avut grijă la prioritate. In urmatoarea zi am plecat la o distanta de aproximativ 25km, pe una dintre cele 3 plaje ce fac parte din Ammolofi beach și ne-am dus la Liquid beach bar, care avea recenzii bune. 5€/șezlong consumație minimă, prețuri ca peste tot 5€ un sandwich, 10€ un burger, 5.5€ o cafea + o apă, 6€ o bere. Plaja a fost aglomerată, nisipul este fin, întrarea în apă nu tocmai lentă în sensul în care se adâncea destul de repede, nisip și în apă fără pietre. (Pont: puneți pe Waze/Google Maps drumuri fără taxă altfel vă va duce pe autostradă, pe care veți plăti taxă, iar drumul paralel dar prin localități e mai frumos). Seara am plecat să descoperim Kavala. În zona portului este o parcare mare, 2€ pentru 6 ore, așa că nu m-am stresat să gasesc un loc liber. Tot în zonă se găsesc numeroase terase și restaurante, iar la 5-10 minute de urcat se găsește cetatea Kavala. În următoarea zi am plecat în direcția opusă spre plaja Perigiali, cu nisip fin, dar cu pietre în apă. parcare chiar lângă plajă, gratuită, dușuri, foarte liberă. La prânz m-am urcat in mașină si am mers mai departe spre Vranas beach, dar plaja nu era ok, nisipul amestecat cu scoici, apa plină de pietricele la mal dar de pietre, așa că am renunțat să ne mai mutăm. Seara am mers la un restaurant aflat pe locul al doilea pe TripAdvisor, dar nu a fost nimic special. În schimb am fost la un restaurant Sousouro, care a excelat la capitolul gust și nota de plată. Am mâncat aici in 2 zile, beneficiind și de wireless foarte rapid. 😁 În altă zi am fost la Ammolofi beach, dar în prima parte a plajei,care este neamenajata. În schimb nisipul este fin, apă clara ca în piscină și intrare lină în apă, cu nisip fin de asemenea. Aici ne-am facut veacul cam 3 zile, având umbrele și cearceaful din dotare proprie, la fel ca grecii de lângă noi. De aici, ne-am oprit in Nea Peramos, unde am mâncat la 2 taverne, in zile diferite: la Maza Snackbar am mâncat un gyros foaaarrte bun și foarte mare (8€ cel în farfurie și 3.5€ cel rulat în lipie/pita) și la Nezas fish point unde am mâncat chiftele din pește foarte bune (sunt în forma de mici, nu biluțe), anșoa prăjite, caracatița la grătar și zargan prăjit. Acesta din urma era destul de plin de greci, care mâncau acolo. De asemenea aveau pește pe care ti-l puteai alege, pentru prăjit sau grătar. În una din zile am tras o "fuga" de 750 km la Meteora, care oferă un peisaj mai puțin întâlnit: stânci inalte, sculptate de vânt și ploi, iar in vârful câtorva se află 6 mănăstiri. Intrarea la mănăstiri e 3€/persoană, iar dacă ai văzut două, celelalte sunt cam la fel. Ce diferă? Drumul până la ele și priveliștea oferită din curtea lor. Din cei 746 km, aproximativ 600 au fost pe autostradă, pentru care am plătit 18.9€ (cam din 40-50km era o stație de taxare, tariful variind între 0.4€ si 1.8€), restul fiind pe un drum destul de virajat, cu linii duble continue pe mulți km. Am stat să vedem și apusul (am mâncat foarte bine la restaurant Meteora din Kalambaka), dar din păcate s-a înnorat cu aproximativ 40 de minute înainte de apus și nu s-au mai risipit norii. Am condus noaptea și am ajuns pe la ora 1.00 la Kavala. Autostrăzile din Grecia, partea de la Kavala spre Thessaloniki nu mi s-au părut ok,multe sectoare de drum cu limită de 90 sau 120km/h, la intrările în tunel 80 sau 100km/h și banda întâi pe alocuri foarte proastă, cu bucăți de asfalt lipsă. De aceeaia cred că mulți greci circulau foarte pe 2 sau 3 (unde exista). Cam toți grecii m-au depășit în tunel, eu respectând viteză indicata (erau și camere) iar ei având cel puțin 10km/h peste. Ori nu funcționează camerele ori nu primesc amenzi?! În altă după amiază, întrucât se înnorase și ploua mărunt, am tras o fugă la 18km de Kavala, în situl arheologic Philippi. Deși muzeul era închis la ora la care am ajuns, site-ul se putea vizita gratuit și a fost destul de interesant. Marea majoritate a mașinilor grecilor din Kavala, erau din clasa mini sau cel mult compactă, destul de neîngrijite, multe cu lacul exfoliat, multe din anii 80-90 sau 2000. Nu știu cum se trece ITP-ul la ei, dar multe erau ruginite, din bucăți de caroserie diferite, chinuite, etc. Nici la scutere sau motociclete nu amsesizat foarte multă grijă. De asemenea, grecii nu prea acordă prioritate la trecerea de pietoni, nu semnalizează schimbarile de direcție. În schimb respecta destul de bine limita de viteză din localități și locul unde se parchează și cum se parchează. Erau si mașini ingrijite, câteva SUV-uri sau berline mai noi, dar marea majoritate erau cele mici. După atâtea zile de relaxare, într-un final, ne-am îmbarcat în mașină și am plecat. Motorina inferioară in zona Kavala era cam 8.5 lei/l (1.7€) la Shell/BP iar in Bulgaria la OMV cam 7.5 lei/l. Am ajuns în jurul miezuli nopții la Galați, mai puțin obosit decât am fost la dus. Rămânem cu pozele și amintirile frumoase și trecem la muncă până la următorul concediu! 😁3 points
-
Prezint si eu noua jucarie, luata doar pentru suflet, contrar criticilor multor apropiati. Recunosc ca poate este o alegere ilogica, insa pe mine ma bucura si chiar aveam nevoie de un nou proiect. Este un 997 facelift, din 2010, Carrera 4S cu multe optionale, 100.000km si fara probleme serioase, cel putin la prima vedere. Am planuri mari, sa o fac cat mai aproape de impecabila, insa nu este usor, piesele nu sunt usor accesibile nici logistic, nici financiar, nici ca documentatie (forumuri/youtube). Si vreau sa fac singur cat mai multe chestii la masinuta. Am dorit sa fie facelift pt a avea noul motor cu injectie directa si a scapa de vechile probleme la motor cu arborele intermediar. Totodata si interiorul este mai fresh ( daca putem numi asa un interior din 2010). Ca si dotari am dorit sa fie neaparat Carrera 4S ( motor mai mare, mai puternic, si sa fie AWD ), PDK ( prima generatie, 7 trepte ) , am dorit sa aiba sub 120.000km, evacuare cu clapete ( PSE), suspensie adaptativa electronic, pachet Sport Chrono ( mod de circuit si cronometru vintage pe bord), scaune cu 18 ( parca) reglaje electrice, lectie invatata de la cealalta masina, Mk7 R cu scaune stock si f incomode pt mine, jante model Turbo pe 19, faruri dinamice, culoarea sa fie neagra, si sa coste maxim 60.000e. Si am gasit una singura, pe mobile, in Hamburg. Deci alegerea a fost simpla. Din intamplare are si trapa, sonorizare Bose, oglinzile heliomate, conectivitate bluetooth. Ca si prime impresii dupa vreo 500km, masina este mult mai jucausa decat Golf 7R la acceleratii in curba, este foarte solida, amortizeaza placut denivelarile, sunetul motorului este interesant, dar incomparabil cu motoarele in V, acceleratia este instantanee, fiind aspirata ( are 3.8l si 385 cai ). Ca si parti negative gasesc prea incurcat meniul de infotainment, sonorizarea slaba la volum normal, lipsa comenzilor pe volan ( din cauza configurarii cu volanul sport care are padele, dar nu are comenzi pe volan ) si voi mai adauga pe masura ce merg cu ea.2 points
-
Felicitari pentru achizitie! Cerintele suna ca un caiet de sarcini la o licitatie publica a politiei romane 🤣2 points
-
Mai trece cate o zi si mai descopar cate ceva nou la BALOO. Proprietarul avea setat la deschiderea din cheie sa se deschida doar usa de la sofer, neavand pasageri (lucru care reiese si din starea interiorului care este NOU) restul usilor ramaneau inchise. Initial am crezut ca este o problema la sistemul de inchidere centralizata. Daca mai apesi o data pe butonul de deschidere, se deschid si restul usilor. Am gasit intr-un final setarea in meniu si am dezactivato. In torpedo se afla magazia de CDuri (6 CD changer) care dupa parerea mea nu a fost folosita niciodata, in momentul in care am pus degetul au ramas amprente instant, la fel se intampla cu orice loc pe care il atingi in interior 😄. Am scris niste CD-uri cu Nero la 24X, am reusit sa le transform din flac in high-res audio din ce spune softul. Am facut niste setari de trebble bass fader si am dat play la niste melodii QUEEN, imi pare rau ca nu pot descrie experienta acustica traita, sistemul desi nu este Dynaudio, m-a lasat cu gura cascata. Se aude DEMENTIAL! Pot sa il compar cu sistemul audio BOSE pe care l-am avut pe Cayenne, pot sta ambele la acelasi nivel. 😲 Pe langa DVD player, am observat ca are si HDD, SD CARD READER, MP3 player, dar inca nu le-am testat. Calitatea audio se regaseste pe CD audio (pick-up vinil n-avem in masini 😄) Inca nu am condus masina noaptea, dar in parcarea subterana, cand o pornesti, farurile setate pe automat isi "fac treaba" acel ciclu sus/jos/stanga/dreapta, din ce am citit pe net ar fi bixenon adaptiv + cornering + autolevelling + high beam assist. (Masina are setare si pentru Europa sa le schimbi sensul ca sa nu deranjezi ceilalti participanti la trafic, momentan sunt setate pentru UK) Proiectoarele LED beneficiaza si ele de cornering (la virajele stranse se aprind individual). Am mai aflat ca are volan incalzit, parbriz+luneta incalzite, stropitoare parbriz+stropitoare spalatoare faruri incalzite (stropitoarele functioneaza pe rand, ca sa nu iti pericliteze vizibilitatea noaptea sau in conditii de drum cu vizibilitate scazuta) S-ar zice ca ar avea "cel mai avansat sistem de climatizare pe 4 zone din lume!" Beneficiaza de dezumidificator integrat, grile de ventilatie la geamuri (aerul "sufla" pe fiecare geam), fiecare cu buton de dezaburire si fiecare grila avand buton de selectare al debitului aerului, + -, leduri care arata debitul de aer selectat, fiecare pasager isi poate alege modul de climatizare individual, + un buton care selecteaza cat de "cald/rece" doresti sa ventileze aerul (rosu/albastru) pe consola centrala. Jeremy Clarkson facuse un test in TOP GEAR pregatindu-si un ceai fierbinte pe locurile din spate insotit de o domnisoara pe o vreme foarte ploioasa si testand acest aspect, geamurile nu s-au aburit deloc. Eu n-am fost curios 😄 , insa din cifrele pe hartie, cele 4 zone de climatizare pot fi setate individual cu intervale de temperatura de 10 grade (de exemplu de la 18 la 28 de grade individual) iar geamurile, indiferent de vreme nu se vor aburi. Ah, am mai descoperit ca are oglinda interioara heliomata cu senzor activat la buton. Roata de rezerva este sigilata. Se pare ca fostul proprietar nu a folosito niciodata. Bordul mi se pare a fi o OPERA DE ARTA, este COPY/PASTE de la BENTLEY Continental si Flying Spur, toate ceasurile au scobitura, nu sunt protejate de un geam de plastic conventional, fiecare ceas analogic fiind incastrat intro rama metalica polisata, care emite o reflexie mov in lumina soarelui protejate de un geam din sticla individual. (unii baieti, pe forumul de Phaeton spun ca ar fi safir, ca la ceasurile de lux) Are indicator vitezometru, turometru, temperatura apa, temperatura ulei, amperaj baterie si indicator combustibil rezervor, in mijloc afisand computerul MFD. Langa oglinda are si 2 senzori de miscare de la alarma (cred). Fostul proprietar mi-a lasat 2 chei ,toate manualele, facturile de servisare, DVD-urile navigatiei cu GOOGLE EARTH, inclusiv trusa medicala si servetele speciale de sters ecranul LCD primite de la VW. Cheia este identica cu cea de la Bentley, grea, metalica, lucioasa, un material gen "piano black". Daca mai gasesc ceva, va tin la curent!1 point
-
Mi se pare decenta suspensia, adica imi imaginam ca asa va fi, plus ca daca stiu ca am de mers pe drumuri naspa, merg cu Golf R. Mi se pare imposibil de daily din cauza inaccesibilitatii in anumite zone/drumuri. Plus ca iarna nu as merge cu el, din mai multe motive. Poate Turbo este si mai dura, eventual poti face o tura cu a mea si sa compari. Poate si scaunele sunt diferite. Multumesc @corad0! Asa este, nu am luat-o in urma unei analize matematice...ci in urma emotiilor si amintirilor de cand eram copil...si fiind mare fan VAG, mereu visam la un 911. Sunt atat de idiot incat am luat-o fara sa fi condus una inainte. Doar m-am urcat la un dealer in Bucuresti in singurul 997.2 disponibil, sa vad ca si spatiu, ergonomie. Nu sunt visator ca am facut o investitie si ca o sa ii creasca valoarea sau ceva, dar mi-am facut o bucurie si o tratez fix ca o jucarie la care sa mai si mesteresc, sa o intretin cum imi place mie. Deja am facut primele lucrari la ea, revizie de filtre si ulei, lichid de frana si inspectie generala. Am incercat la Porsche sa obtin istoricul insa nu am reusit si la ce atitudine am intalnit acolo, mi-am jurat sa nu mai calc in viata mea in acea curte. Am ceva facturi, insa cred ca urmatorul pas tehnic este sa ii fac lucrarile de 12 ani, la ulei si baie PDK plus ulei ambreiaje. Dar sunt f deschis recomandarilor si sfaturilor.1 point
-
Nu are rost .... Nu am incercat, avand in vedere ca acesta este Premium. Altfel, 3c8.....cu litera la final, trebuie sa suporte1 point
-
Sună-mă cand e ceva, whatsapp intra zeci de mesaje pe zi...incat ratez din ele, din pacate.1 point
-
Foarte frumos! Nici o legatura intre o sportiva pur-sange si o compacta, fie ea R:). Iar motorul aspirat de cilindree mare e alta senzatie, trebuie experimentat.1 point
-
Inainte sa imi pun aparatoarele, am mers cu masina pe un drum forestier, ocazie cu care am umplut de pamant toata partea interioara din bara spate (partea de sub portbagaj). A trebuit sa demontez bara ca sa scot pamantul de acolo. Rotile din spate pur si simplu au aruncat pamantul sub bara, pe sub portbagaj. Este un spatiu mic acolo prin care intra namolul, este incredibil cat pamant am strans din bara dupa acea plimbare ,,forestiera". In al doilea rand, de cand am aparatoarele, apripile spate si portierele fata nu se mai murdaresc asa de tare cand ploua afara (pentru ca noroiul aruncat de roti se opreste in aparatoare). In al treilea rand, nu vreau sa ii improsc cu apa de pe carosabil pe cei care conduc in spatele meu, cand ploua afara. In al patrulea rand nu vreau sa le arunci pietricele si alte obiecte de pe sosea celor care conduc in spatele meu. Pentru mine sunt ff utile aceste aparatoare de noroi.1 point
-
Gresit, nu strica cu nimic aspectul masinii, mai ales cele de pe spate. Plus ca nu mai arunci pietre in parbriz celor din spate. Asta pe langa faptul ca nu mai ai noroi pe bara spate. Dar pana la urma, fiecare cu parerea lui. Eu am pus aparatori pe spate si nu regret absolut deloc.1 point
-
@Gabriel*77: eu te incurajez sa iti pui aparatoare de noroi si pe fata si pe spate, dar repede ca sa nu apara vreo ,,imbunatarire" si sa le scoata si pe acestea de la vanzare. Eu mi-am pus si iti spun ca merita toti banii.1 point
-
Ca sa fiu avocatul deavolului: imbunatatiri nu este egal cu optionale in plus! Daca nu s-a cerut in cantitati suficiente poate nu s-a mai meritat sa fie in configurator. Faptul ca niste zeci de noi de pe aici am vrea chestia aia nu inseamna nimic la sute de mii de masini vandute 😉1 point
-
1 point
-
Cardanul nou vine echilibrat din fabrica. Teoretic, il poti monta in orice service. Ai cate 3 suruburi in capete si 4 suruburi la suportul rulmentului intermediar1 point
-
@UNHleaSHDMotorul este vechi intr-adevar, dar fata de alea mai "noi", gen TSI 1.2 sau echivalent este LUX total ...1 point
-
Daca spargi 2 faruri (LED High) de Passat b8 si le faci pe casco (cel putin 5-6k euro euro la reprezentanta) si apoi scoti car vertical nu iti mai cumpara nimeni masina1 point
-
@OlyM Pt creare topic nou nu știu sa te ajut. Cât privește decodarea după seria VIN poți incerca pe https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do care este site-ul oficial vw. Trebuie sa îți faci cont și sa plătești un abonament care e minim 8€ o ora. Te sfătuiesc sa faci un tur al site-ului pt a nu pierde timpul o data ce ai făcut abonamentul. sau aici https://www.partslink24.com/partslink24/user/login.do asta e un site de piese auto unde poți controla mai multe tipuri de mașini. Si aici trebuie sa faci cont și sa plătești abonament. Minim 24 h 13€1 point
-
Rulmentul intermediar de la cardan se aude mai pronuntat in mers si creste in intensitate odata cu cresterea vitezei Volant se aude pe loc, cu motorul la ralanti si isi schimba tonalitatea cand apesi frana sau pui cutia in N Sunt patit, le-am schimbat pe amandoua Inlocuirea unui rulment intermediar + echilibrarea dinamica a cardanului costa in jur de 2000 de lei. Un cardan nou, complet cu rulment si flanse costa 2700 pe SPIDAN (sau 500 USD pe eBAY cu livrare din UK, O.E. approved - ce-o fi insemnand asta nu stiu)1 point
-
0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00