Masina are aproape 190k km. De vreo 3 ani e folosita strict pe extraurban. Ti-am mai spus, admisia am curatat-o pe la 160k km acum vreo 3 ani, mai mult din curiozitate, citind pe forum. Aceasta curiozitate m-a costat 1100ron. Clar, daca simti simptome, daca masina ruleaza mult urban, iar pe extraurban pe drumuri aglomerate cu multe blocaje, daca stilul de condus este unul f. linisitit, cu turatia motorului sub cea de cuplu maxim, atunci, da, la anumit timp, eu stiu, la 3-4 ani macar, e recomandata verificarea admisiei si clapetelor.
Legat de bujii, nu mai comentez, nu sunt eu specialistul, fiecare face cum vrea. Doar am prezentat exemplul personal, cand le-am schimbat pe toate la 140k km(cedase una), n-au fost blocate, operatiunea de schimbare a fost usoara, fara absolut nici un risc. Si am pus bujii originale, a fost mai mult de 100ron bucata. In rest, cati sunt care se trezesc cu eroarea pe motor cand cedeaza o bujie si zic ''da-o naibii'', n-am timp acum. Porneste? Merge si fara una. Pai normal ca sansele sa se topeasca saraca bujie din momentul ala sunt mari. Am vazut atatea masini cu beculete galbene pe instrumentar, iar proprietarii erau relaxati, fara stres. Aici suntem o comunitate de oameni interesati, carora ne pasa. Si nu suntem multi. Si clar, ai vazut eroarea, ai vazut bujia, schimbata cat mai repede, pt a evita alte incidente.
In rest, bucurati-va de masini. Cel mai important pt motor, schimbul de ulei(bun) la timp, filtre de calitate. Motorul este construit din metale si aliaje care se dilata se contracta, . Oricate masuri de precautie, oricate piese am schimba preventiv, intotdeauna va fi un risc sa se intample ceva. Mai bine nu va mai ganditi la chestii de astea si relaxati-va, sunt altele mai importante.